Ambroo: Han valde er för att få speltid. Det var därför Brynäs först valde att inte förlänga med honom. Sundlöv har ett par ess i rockärmen så det kan bli samma visa i år. Bra val av Rohdin och bra scoutat av Timrå.
oxen20:
Hanses har kontrakt men jag tror han har en Klausul som han utnyttjar, vet att MoDo samt DIF varit intresserade förut men nu spelar ju DIF i allsvenskan. Jag är mer orolig över att förlora Filip Forsberg, Brynäs lär väl vara kåta på våra talanger som vanligt ^^
mattias - 74: Tror inte du behöver oroa dig för Modo, de har värvat en österrikist målvakt :-)
oxen20:
en Alpgök? Får mig osökt att tänka på Divis som spelade i Leksand. En riktigt bra målvkat..
Skarin: Jag har ingen koll men jag ANTAR att Timrås spelarbudget kommer vara lägst av alla Elitserielag nästa år?
Det skulle därför vara kul att se en lista på alla lags spelarbudget typ de senaste 10 åren och se om laget med lägst spelarbudget någonsin kommit sist?
Skarin: Det känns som back to basic. Känns... väldigt spännande det här.
Kanske är våren som påverkar en.
Skarin: Jo, eller, vad ska man säga. Som man satt och fruktade inför Ville Nieminen här i vintras, det här med namn alltså... Dom har lite för mycket pengar i förhållande till kunnande och kultur, får man känslan av ibland.
nixXz: Jag är alldeles för kass för att hitta sån fakta. Dock finns det säkert någon räv här inne som sitter eller kan luska fram den informationen.
Bragd-Birger: Både du, jag och många andra kommer fela på detta då det känns helt ologiskt, men:
RoHdin. Inte RHodin. ROHDIN. Det ska kännas som att man stavat fel, då har man stavat rätt.
dr-nix, Kattgubben: Det där var väl bland det mest harmlösa han skrivit, inlägget stämmer ju i stora delar också. Även om vi vill tro att Nubben kan trolla med kissepinnen hejvilt så kommer nästa säsong med stor sannolikhet bli riktigt tuff. Och precis varenda jävel kommer tippa oss sist. Så är det. Och det måste vi göra det bästa av.
T T: Det enda jag inte begriper i hans text är det där om att Timrå är så geografiskt illa placerad.
Är Timrå mer geografiskt illaplacerad än t.ex Luleå, Skellefteå eller Övik? Ängelholm? Växjö?
Tokjävel!
Kevin O Shea: Ja det tycker jag. Timrå ligger i Timrå och Sundsvall ligger i Sundsvall.
Placeringen av vår arena, tillika klubb, är så duktigt dåligt placerad att det gör lite ont faktiskt.
Men vi har överraskat förr, kan vi göra det igen?
Redigerad kommentar
Ambroo:
Inte för att vara nån besserwisser eller på nåt sätt provocera men nog måste väl Timrå värva 2 - 3 tunga namn nu för att inte hamna i kvalserien även kommande säsong. Visst Rhodin är en bra värvning med otrolig utvecklingspotential men i övrigt? Tycker du på allvar att det ser bra ut, hade jag hållt på Timrå hade jag varit orolig... Bara min åsikt, hoppas den räknas här inne ;)