1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606668 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo:

Inte för att vara nån besserwisser eller på nåt sätt provocera men nog måste väl Timrå värva 2 - 3 tunga namn nu för att inte hamna i kvalserien även kommande säsong. Visst Rhodin är en bra värvning med otrolig utvecklingspotential men i övrigt? Tycker du på allvar att det ser bra ut, hade jag hållt på Timrå hade jag varit orolig... Bara min åsikt, hoppas den räknas här inne ;)

mattias - 74: Alla förstår att det kommer att värvas några spetsspelare, då man ej bara kan lägga förhoppningarna på outvecklade unga spelare. Men sanningen är ju den att våran spelarbudget är väldigt låg och att vi inte kommer att ha en stjärntrupp.

mattias - 74: Sebastian Erixon och ett lite större centernamn och du har ditt svar! :) Det är de som iallafall jag vågar hoppas på. 

mattias - 74: Lugn bara lugn det kommer ett par toppnamn också

oxen20:

Jag är leksing så jag kan inte vara lugn ^^

mattias - 74: Vad kan ni ha att hetsa upp er över, ni vet ju redan hur varje säsong slutar?

T T:

Nej jag vet inte hur nästa säsong slutar och det gör inte någon .

oxen20: Håll i Hanses bara, tror han försvinner

Ambroo: Han valde er för att få speltid. Det var därför Brynäs först valde att inte förlänga med honom. Sundlöv har ett par ess i rockärmen så det kan bli samma visa i år. Bra val av Rohdin och bra scoutat av Timrå.

oxen20:

Hanses har kontrakt men jag tror han har en Klausul som han utnyttjar, vet att MoDo samt DIF varit intresserade förut men nu spelar ju DIF i allsvenskan. Jag är mer orolig över att förlora Filip Forsberg, Brynäs lär väl vara kåta på våra talanger som vanligt ^^

mattias - 74: Tror inte du behöver oroa dig för Modo, de har värvat en österrikist  målvakt :-)

oxen20:

en Alpgök? Får mig osökt att tänka på Divis som spelade i Leksand. En riktigt bra målvkat..

Välkommna till timrå tappra guldmedaljörer

Jag gillar nubben

Blizzard: Jag räknar inte in Jonte där. Tror på Crippe, om ryggen håller, och en center av rang.

Leksands Mattias: Sebastian Erixon och den icke namngivna centern.

Grattis till Jocke Rohdin! En riktigt bra spelare med stort hjärta för Brynäs som jag hoppas återvänder efter några år utveckling hos er ;)

Brynäslegenden: äsch, inte har han nå mer att hämta hos er nu heller..

Jimmy nöjd med Carlsson inte lika nöjd med Rhodin.

Det nya Timrå IK fortsätter att förnya sig. Det är gott att leva, gott att finnas till. Trots allt.

Känner mig nöjd med den här högen av nya spelare. Det är nytt och väldigt, väldigt intressant.

Men nog behöver vi ett par spetsspelare med lite rutin också. Jag både hoppas och tror att TIK kan gräva fram pengar till det.

Vad gäller målvaktssidan så tror jag inte på Johan Backlund.

Det pratas om att Sebbe Erixon är drömbacken. Jaja, ok.

Vi har överraskat förr, kan vi göra det igen?

Skarin: Jag har ingen koll men jag ANTAR att Timrås spelarbudget kommer vara lägst av alla Elitserielag nästa år? 

Det skulle därför vara kul att se en lista på alla lags spelarbudget typ de senaste 10 åren och se om laget med lägst spelarbudget någonsin kommit sist?

Ridderwall och Micce Andreasson till Örebro. 

Skarin: Det känns som back to basic. Känns... väldigt spännande det här.

Kanske är våren som påverkar en.

nectis: Sjukt intressant! Går det att fixa?

Knylan: Fahlanders Örebro ser ut att bli giftiga.

Skarin: ähh ridderwall är som en ost ;)

Skarin: Jo, eller, vad ska man säga. Som man satt och fruktade inför Ville Nieminen här i vintras, det här med namn alltså... Dom har lite för mycket pengar i förhållande till kunnande och kultur, får man känslan av ibland. 

Edb: Till Kvalserien lär dom kunna gå iaf.....innan det är klart.

Knylan:Hade gärna sett Andreasson som ersättare till Tarvainen....

nixXz: Jag är alldeles för kass för att hitta sån fakta. Dock finns det säkert någon räv här inne som sitter eller kan luska fram den informationen.

Kattgubben: Det är bara det att han kostar multum.

Knylan: Så är det ju. Och dom ser väl inte direkt overkligt braiga ut i detta nu, men mannen med pengarna lär väl köpa några namn också. Förhoppningsvis i klass med Ville Nieminen :)

Hahl Bundy:Han gör det va? Tycker det verkar vara en riktig kuf, men en härlig sådan :)

håller med jimmy, mindre nöjd med rhodin, tror han kommer floppa totalt

stoff: Note to self = spela Rhodin som vinnare av Guldhjälmen nästa år.

Köp ut Hagos , köp in Eero

Andersson: ja snacka om att byta upp sig...

Kattgubben:

Petersson gillar inte er " typ "

Bragd-Birger: Både du, jag och många andra kommer fela på detta då det känns helt ologiskt, men: 

RoHdin. Inte RHodin. ROHDIN. Det ska kännas som att man stavat fel, då har man stavat rätt. 

Knylan: Väl rutet!

mattias - 74: det är lungt, vi gillar inte honom heller så det jämnar ut sig.

mattias - 74:Pettersson är inte mycket mer än en mobbare med grandios självbild som iofs kan en hel del hockey, men det där andra tar gärna över.

dr-nix, Kattgubben: Det där var väl bland det mest harmlösa han skrivit, inlägget stämmer ju i stora delar också. Även om vi vill tro att Nubben kan trolla med kissepinnen hejvilt så kommer nästa säsong med stor sannolikhet bli riktigt tuff. Och precis varenda jävel kommer tippa oss sist. Så är det. Och det måste vi göra det bästa av. 

Kattgubben: Hockeyn skulle bli lite tråkigare att följa utan hans blogg. Det han skriver om TIK kan jag inte anmärka på heller. Han önskar ju dessutom att bli motbevisad, då får vi väl fixa det.

T T: Det enda jag inte begriper i hans text är det där om att Timrå är så geografiskt illa placerad.

Är Timrå mer geografiskt illaplacerad än t.ex Luleå, Skellefteå eller Övik? Ängelholm? Växjö?

Tokjävel!

Kattgubben: Hans orerande kring vårt lag är inte helt utan poänger. Och med otacksamt geografiskt läge antar jag att han menar Sörberge ist f en arena i Sundsvall. Inte fel där heller.

Fast det där om att 4 spelare av högt europeiskt snitt inte skulle innebära att laget blev tillräckligt slagkraftigt är bullshit! SÅ dålig är inte den grund som nu finns. Dessvärre är ju det bara en våt dröm.

Men för nytt kontrakt och möjligen, om mycket går rätt, hugg på 8:e platsen "räcker" det med en bra målvakt och en toppcenter. De andra två kan då gå under epitetet "habila".

Kevin O Shea: Ja det tycker jag. Timrå ligger i Timrå och Sundsvall ligger i Sundsvall.

Placeringen av vår arena, tillika klubb, är så duktigt dåligt placerad att det gör lite ont faktiskt.

Men vi har överraskat förr, kan vi göra det igen?

Knylan:Nu är det inte innehållet jag reser taggarna mot, utan själva framförandet. Det är just det där "vill  helst inte sparka på nån som ligger", "svårt att säga utan att vara elak", för att sedan mata på - som gör många av hans alster rätt motbjudande att läsa. Visst, han är en "frisk fläkt" och yada-yada, men det borde väl gå att göra med lite finess kan man tycka.

"Jag hatar att ha fel och därför har jag det nästan aldrig." - Robert Pettersson

Ha ha ha ha, gjorde ju min dag iallafall. Tack robban!  

Jacksson 71: problemet är att vägrar erkänna att han har fel även i de fall då han fel.

Redigerad kommentar

Kattgubben: Han sätter bara ord på det alla utanför Timrå IK tycker, dvs vi är icke önskade . Vi kommer tokdissas i den mån vi får nån uppmärksamhet alls. Alla ev. framgångar kommer effektivt tigas ihjäl. Vi är fula, fattiga och onödiga. Det fanns en tid då vi var en frisk fläkt, charmigt klassiska och "lagomt" farliga för etablissemanget.

Men det är inget kul längre, vi borde ha fattat vinkarna vid det här laget och pliktskyldigt gjort som Mora. Återgått till dit vi tydligen hör hemma. Om 10 år löper lag som t.ex Växjö risken att drabbas av samma sak. Då kan det mycket väl vara de som gjort en piruett för mycket i mediamobbens ögon. Det som talar för deras sak är att de hör hemma i en betydligt attraktivare region med antagligen bättre ekonomiska framtidsutsikter.

Men vi är obstinata, vägrar rätta in oss i ledet, som humlan som flyger trots att det borde vara omöjligt. Jag tror vi motbevisar Petterson. Och oavsett vad han skrev för att kamoflera sin bitterhet så tror jag han kommer svära inombords.

« · 1497161 · »