Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mikenomad: Finns inte en chans att Crippe blir den sista forwardsvärvningen. Skulle det verkligen bli så kan vi konstatera att:
- Det här laget aldrig kan vara bara 4 millar billigare än fjolårets.
- Poängsnittet för våra forwardsförvärv (Crippe, Jonte, Rohdin och Sterner) blir mäktiga 11 poäng.
- Det blir den sämsta forwardstrupp som ett elitserielag någonsin mönstrat.
- Allt annat än en intecknad kvalserieplats före lucia är en bragd i likhet med USA:s Lake Placid-guld.
Men som sagt, jag vägrar att tro att det är sant. Någon ur duon Hagos/Molinder måste givetvis bort, och lika givet måste en playmaker in. Liksom en målskytt.
Thornet: Ingången till fjolåret så hade vi Halonen, Pikka, Murran, Timo, Vampola bara för att nämna några.
Sparat 4 mille på dessa jämfört med årets trupp?
Skulle inte tro det.
Bragd-Birger: Du har så rätt, mannen.
Man vägrar tro att det inte kommer några till, som du säger, men tyvärr blir det väl som DB skriver... såvida inte Nubben sitter med dubbla rävar bakom öronen.
Hahl Bundy: Näe, det låter orimligt om man tittar på nuvarande trupp. Håller absolut med dig! Ville bara klargöra för alla att göra en rättvis jämförelse när man spekulerar i nedskärning av spelarkostnad.
Jag hoppas att TIK inte nu blir som en mussla igen, utan går ut och är öppen med sitt tänk och sina möjligheter avseende truppen. För är det så att man inte kommer ha möjlighet ekonomiskt att stärka truppen - kommer detta att påverka försäljning av årskort och engagemang från oss vanliga supportrar/fans.
Jag efterlyser precis som du en spelfördelare/playmaker och en sniper. Vi måste kunna göra mål i PP och vi måste ha en lina som kan förlägga spelet i anfallszon emellanåt. Annars kommer det att bli en lååååång och joooobig säsong!
mikenomad: Jag håller med.
Man ville ha en lång o skön sommar utan att bry sig nämnvärt om nästa säsong....
Nu får man tvångsmässigt gå in i nåt förnekelsestadium för att klara psyket o livhanken i sommar.
Timrå i ett nötskal.
mikenomad: Förmodligen jobbar man i bakgrunden med att lösa 2-3 kontrakt för att värva två spetsspelare.
Hur är det med Murleys kontrakt förresten? Är dåligt uppdaterad där
Timrå Icon: Han är fri.
På din förmodligen tes så får man väl hoppas att det är så men, men...
Redigerad kommentar
Jockz: Ett litet hopp.....det står ingenting om att FW-sidan är komplett.
Edit: Just det ja....Välkommen hem Crippe!
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Sportchefandet var ju ett mischmaschande utan dess like ifjol, med clueless-Linkan åt ena hållet och recycling-Nubben åt det andra.
Som jag förstått det var Nubben drivande i värvningarna av Bagarn, Hagos, Hedman, Friberg och Hedström.
Är detta felaktigt får någon gärna korrigera.
Frella: Ptja, ganska lyckad med Hagos-mått mätt, men inte tillräckligt bra för att SAIK skulle göra några större ansträngningar för att behålla sin 4:e center. Iofs har de nog inte gått in i budgivning för Crippe heller, men jag anser ändå att Crippe har (och har alltid haft) betydligt högre grundkapacitet än Hagos.
Hagos kontrakt är en av de sämsta signingarna i klubbens historia. Så illa är det.
En liten uppdatering angående vad som sagts om besparingar och hur många spelare som skall in i truppen:
Så här sa Nolander om besparingarna: "Klubbledningen, med Nolander i spetsen, har varit tydlig med att det ska sparas kommande säsong. Han har angett att spelarlönerna ska sänkas med fyra miljoner, men nu är hela sparplanen klar." - se länk.
Så här stod det om spelare som skulle in i truppen: "Lagbygget fortsätter och det återstår en målvakt, en back och två forwards innan det är komplett." och det var i en artikel innan Bellissimo, Crippe och Jonte var klar... - se länk.