1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581814 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 13/14

« · 1585833 · » Till forumet


Sv: Silly Season 13/14
hubbenorlen: Nått sånt här då alltså?
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: Fast det du nämner är helt klart vårt triumfkort i år. Och kunskap saknas icke heller i the next generation. Så klaffar saker och ting lite där det ska så kan det bli skoj till slut ändå. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: I den bästa av världar bäste icon. I den bästa av världar. Och i enstaka fall. I slutändan vinner kunskap och tillräcklig del vilja över bristfällig kunskap och pubertetsstinn vilja.

"Vi ville för mycket" är en inte helt ovanlig analys efter förluster...
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Men du missar en viktig faktor; Vilja slår kunskap
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Knylan: Laget idag ser nämligen inte riktigt ut som ett topp 7 lag tycker jag men med en hyfsad forwardsvärvning ser det genast betydligt bättre ut. I dagsläget ser åtminstone DIF, MIF, SSK, Rögle, VIK (som dessutom har ett par tunga förvärv kvar att göra), Karlskoga och OIK vassare ut än oss.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Knylan: Lite "vi har ett hockeylag, gott så."

Jodå, jag håller med dig om förväntningsnivån och det är ungefär där mina förväntningar också ligger. Men det är inte vad som förmedlas från laget och det är ju lite olyckligt eftersom läget uppenbarligen är så prekärt. Från laget (Nubben) HAR det pratats om minst en forward till, helst modell "spets". Man har även satt målsättningen till topp 7. Det föder vissa förväntningar/förhoppningar hos oss Supportrar, definitivt större än de du nämner. Det är också utifrån de planerna jag tidigare dristat mig till att ha åsikter kring vad jag skulle vilja se för typ av värvning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Vi får nog helt enkelt vänta och se hur säsongen inleds. Den här säsongen handlar bara om att läka och att inte ramla ur HA, det är det absolut viktigaste och den beiga sanningen. Det allra bästa är nog faktiskt om hela laget gör en lagomt bra säsong, ingen utmärker sig extraordinärt. Då finns möjligheten att hålla stora delar av truppen intakt, börja bygga långsamt. Skola in alla fjunisar in i seniorhockey och så vidare. 

Det gäller helt enkelt att dra ner alla former av förväntningar, sen dra ner dom ännu lite till, framförallt när det gäller värvningar. Vi får helt enkelt luta oss tillbaka och chilla, inleda säsongen och utvärdera efter någon månad. "Jaha, vi ligger på 3% effektivitet i BP, släpper in åtta mål per match, vi kanske behöver en back?" "Jaha, nu har vi inte gjort ett enda mål på hela säsongen och det har gått 12 matcher, det kanske är en forward som behövs. Finns det kredit?" 

Så skulle man väl lite svävande kunna beskriva läget.  

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Berglund: Jag kan tänka mig att vår sista spelare ser ut så här: Producerat bra i ECHL och halvdåligt i AHL. Han är relativt kortväxt, vilket har gör att det blir svårt för den här 25- 29-åringa transatlanten att klättra högre i Nordamerika.
Alternativt en NCAA-spelare med en snacksalig agent som överdriver sin klients värde och kapacitet.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Modano: Jag tycker att vi skulle ha jobbat på Hagos.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Berglund: Bara sitter och kollar lite :)
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Här är en som vi har pratat om förut vet jag. För dyr antar jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Andersson: HA Larsson toppenter möjligen i Norge
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Lite synd att vi inte kunde / ville (?) behålla Alexander Larsson , hade kunnat vara en toppcenter i Allsvenskan .
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
dr-nix: Det är nog inte alldeles enkelt att hitta spelare till en producerande roll med de medel jag gissar Timrå har att röra sig med. Vi vet att man jobbade hårt på att förlänga med Murley så det borde röra sig om 80-150k som man kan erbjuda. För dessa pengar får man tex Björn Svensson om man tittar etablerat men det är knappast den kategorin av spelare man vill förstärka med. Återstår väl att chansa och kanske träffa rätt med en transatlant, alternativt någon som verkligen skriker efter ett kontrakt. Har man tur springer man på en Broc Little men kan ju lika gärna bli flopp. Då en dålig inledning på serien kan svida ekonomiskt tror jag inte man dröjer med värvningen av ekonomiska orsaker. Tror främst det beror på att man vill vara säkra på spelarens karaktär samt viss garanti om att denne kan ta en ledande roll offensivt.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
kristoffer: Lysande, att ingen tänkt på det?! Så får det bli, ringer Nubben.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Vargher85: Jo, hade man haft råd med en lirare som Hlavac så är jag fullständigt övertygad om att man redan värvat den där sista forwarden. 

Personligen tror jag att man har mindre pengar att röra sig med än vad folk förväntar sig (ett vanligt tema här inne tycks det). Det samanknutet med att man vill att den sista värvningen ska passa in i gruppen och verkligen bidra gör att jag tror att man har stora problem att hitta en spelare.

Misstänker att Nubben inte vill värva vem som helst utan vill vänta tills han hittar rätt spelare (vilket säkert inte är lätt)

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
kristoffer: Visst är det bra spelare, men jag är tämligen övertygad om att priset är alldeles för högt - jag tvekar på att en av dem ryms inom den nuvarande budgeten. Samtidigt så har jag börjat känna mig konfunderad. När kommer den sista/de sista spelarna egentligen? Marknaden blir allt mindre, seriespelet rycker allt närmre och hittills har man inte ens hört en litet rykte.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Är det bara jag som tycker det kanske vore en bra idé att försöka värva Jan Hlavac och förlänga med Nordgren när han blir skadefri? Dom 2 kan nog piffa upp PP spelet. 
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Jonathan Hedström får tampas med laget i stan i vinter. Och i samma lag som slog ut laget i stan under förra säsongen dessutom.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: Nu är jag inte med, syftar du på någon form av Huokking?
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Simmalugnt: Hahaha!
Ja men förra gången vi skämtade om honom så var det någon humorbefriad stackare som rensade hela tråden tillbaka till jura
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: Hörde ni om killen som försökte byta hål under älskogen? Han fick matchstraff för Butt-ending. 
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Simmalugnt: Haha! Och utvisning pga spelare i mellangården
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Simmalugnt: Hahahaha!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon:

Två minuters utvisning för holding the dick.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: En polare har en jädra lång klubba fast han är så liten.
Med en jädra böj på.
Direkt regelvidrig. Kan inte tänka mig att någon motståndare vill ha den i midjehöjd
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: Hög klöbba har man ju torskat några gånger på...hehe
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Utvisad efter dålig klubbteknik på bortamatch hehe
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: "Tryouts"...hahaha...ja man har ju haft några tryouts genom åren. De flesta har blivit bänkade efter första perren...
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
JobbaPuck: Men det var ju inte några direkt dyra spetsvärvningar på småtimmarna så vitt jag förstått det hela.
Det var väl mer liksom ett högrisk lån....? Typ tryout ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
JobbaPuck: Självklart. Det var ju det jag sa. Snittar man en poäng per match i ECHL så gör man nog rätt bra ifrån sig i Allsvenskan.
Många lyckade värvningar i både SHL och Allsvenskan de senaste åren har haft en bakgrund i ECHL. Bröderna Abbot spelade ju till och med i CHL, som är snäppet under ECHL.
Och den här killen har inte gjort bort sig i AHL heller.
Men skit samma. Han kommer inte att värvas ändå. Inte nån annan heller, som det verkar. Inom överskådlig framtid.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Smokey: Jag formulerade mig lite knepigt, men du tänker rätt, de där grävlingsfula vraken.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Smokey: Du pratar om de där man vaknar upp tätt omslingrad med, då man överväger att gnaga av sin arm och smyga iväg hellre än att väcka dem?
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
hubbenorlen: Det bör vara stats. som imponerar och relativt låg ålder innan man plockar nåt från den ligan, allra helst när vi pratar sista gubben in och absolut spets. Titta på FBK's Connolly och då är han ändå inte en toppspelare i SHL.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Jag är inte ett dugg orolig för sena värvningar! Växte upp med klassiska Espan (Esplanad) och vet att den som vågar vänta längst alltid får de bästa raggen;)
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Bragd-Birger:

Den som kommer in senare i ett lag, bör nog vara en spelare som är lite bättre på allting, min åsikt i allafall!

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

hubbenorlen:

Jag tycker mixen ser intressant ut.

Vore bra om detta laget fick spela ihop några år.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Dream Team: Ja man har ju hört fler än en gång att våra juniorer är bättre än de flesta tror. Och nog fan är det bättre för dom att utvecklas i Allsvenskan än i Elitserien.
Så jag tycker vi säger så. Det här blir juniorernas år.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Andersson: Mjae...på gränsen till väl osexig va?
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Iofs inte mkt till spets men rutin iaf
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Dream Team: Å andra sidan blev vi i kvalserien obehagligt varse att vi hade sämre offensiv kvalle än de allsvenska lagen. Det handlar inte enbart om namn utan spelartyper. Timrå måste ha en ledande förstafemma och åtminstone en PP-uppställning av hyfsad allsvensk klass. Jag tycker att det är svårt att plocka ihop spelare med ett bra spektrum av egenskaper för slikt ur nuvarande trupp.

Men, självklart vore det jävligt önskvärt att någon av fjunisarna breakade och blev en framträdande spelare. Kanske t o m nödvändigt, med tanke på att dom utgör en stor del av truppen.

Jag tror och hoppas på en spetsvärvning till. Någon som antingen är a) offensivt kreativ eller b) kan göra mål. Och nej, på förekommen anledning: jag menar inte Crosby eller Holloway. Jag pratar allsvensk nivå, och med 'spets' avses bättre eller minst lika bra som toppen i befintlig timråtrupp.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
hubbenorlen: Ja väljer vi en av våra och det slår väl ut...då är det lika med bingo, jackpott, u name it. Det är ju det optimala. Min farhåga ligger i att man i iver att spara så mycket som möjligt övertolkar sådana framsteg och släpper fram ytterligare en junis. Inget ont om vår tilltvingade budgetsatsning på egna förmågor, det kan säkert betala sig om ett antal år, men här och nu är det inte medelåldern i laget vi behöver hålla nere. Jag tänker strikt sportsligt nu, inte ekonomiskt, och då är det nåt lite mer meriterat och erfaret med åtminstone hyfsat pålitlig poängproduktion på seniornivå vi behöver.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
hubbenorlen: Det som kanske ger iaf en liten gnutta hopp ur det perspektivet är väl att vi nu är en serie lägre ner. 
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Skulle det vara så att någon av de unga tar det där extra klivet, så inte mig emot. Det sparar vi ju en jävla massa pengar på.
Vi har ju iofs hoppats förgäves på såna kliv de senaste åren, men nån gång måste det ju hända.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
hubbenorlen: Själv hängde jag upp mig på följande:
"....och om någon av de yngre i laget kan ta ett större kliv än förväntat."
Känns som ett litet kryphål från den utlovade värvningen. Gör man bedömningen att ytterligare någon av våra ungtuppar kan tänkas hålla för AS-spel så kan det bli alternativet. Och precis som du är jag luttrad realist van att ställa förväntningarna så lågt som möjligt. Därav mitt siande.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Jo. Enligt vad som sas på årsmöte blir det som vanligt en sen värvning. Vi får hoppas att vi inte ligger för långt efter när hen verkligen kommer.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
JobbaPuck: Tror vi gör bäst i att ställa oss in på att det inteblir nån till forward.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
hubbenorlen:  Tror du verkligen han blir så dyr ?  Ær ju 29år och NHL lær nog aldrig bli verklighet. Ett litet æventyr till Sverige borde væl kunna locka eller ...
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
JobbaPuck: Snittar man en poäng per match i ECHL så lär man göra rätt bra ifrån sig i Allsvenskan.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Gorkyman: Att det där highlight-klippet var från säs. 07/08 stärker verkligen hans aktier. Killen är idag 29 år och platsar inte i AHL.
Kommentera

« · 1585833 · »