1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598473 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
T T: Se till att Andersson betalar sin egen snus annars är konkursen ett faktum.

nectis: Sebastian Andersson tydligen borta från Timrå.

För dom som är less på tränare med Stockholmsanknytning kan jag meddela att Peter Andersson är född där.  :)

Alexander Edlers straff är väl inte mycket att kommentera. Han är avstängd de båda resterande matcherna i VM. En knätackling ska beivras och då känns det inte för hårt på något sätt. 

Mackelito: Jag säger som Boklöv, vi plockar in en tränartrio på 5-10 man. Nu råkar jag dessutom hittat ett gäng som kompletterar varann i ur och skur. Snäppet allvarligare, vad tror ni om denna tränarstab. Se länk!

Ingen direkt koll på Peter Andersson, men han känns lite som en "vad ska jag göra efter karriären?"-tränare.

T T: Positivt med IFK Sundsvall som svar på "lag" dock! TIK och Lövet borde finnas med på minst ett hörn, han valde kanske att vara diplomatisk med tanke på dåvarande arbetsgivare.

T T: Samma frågor som han svara ifk sundsvall på

Alternativa roller:

"... ett annat yrke: Brandman."

Lägg ihop det svaret med fågelholksbilden nedan så... Joråsatteee :-P

IFK Sundsvall som svar på favoritlaget i fotboll var sannerligen coolt. Inte många som bryr sig om detta Division 3-lag på dekis i dag...

Dream Team:

Förjävligt dock med tanke på att en kanadensare är "Hoffa" i disciplinkommitén, fy fan...

DJ Hemp: Knätacklingar bör dock straffas relativt hårt tycker jag. Den skaderisk som föreligger gör att jag inte känner några tveksamheter alls gällande Edlers straff. Då får det vara hur många kanadicker det vill som ska använda sig av disciplinära åtgärder. Jag kan istället tycka att två matchers avstängning var i mildaste laget här.

Dream Team:

Pär Mårts tycker dock avstängningen är fel.

- Edler försökte kliva åt sidan och undvika kroppskontakt.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Mårts är lite för mycket part i målet känner jag. TV-reprisen tycker inte jag visar några större intentioner från Edlers håll att undvika smällen mot knät. Snarare var det väl så att bilderna på en mycket irriterad Edler omedelbart efter händelsen väldigt mycket talar för att han inser vad han precis orsakat och genom sin ilska visar att han ångrar sig väldigt mycket.

Dream Team: Han är vårdslös punkt slut. Det finns ingen direkt anleding för honom att välja just den där åkvägen annat än för att söka kroppskontakt med Staal. Han har inga intentioner att nå pucken och har gott om tid att ändra åkriktning avsevärt när han bör förstå att Staal är i obalans.

Ni är för präktiga. Jag håller på Sverige och hatar Kanada. Punkt slut.

DJ Hemp: Fast det är väl inte sakfrågan här? Eller har jag missat nåt, diskuterar vi vilket lag vi håller på?

DJ Hemp: Ja visst, men bara för det fråntar det inte varje spelares individuella ansvar att låta bli att kliva över gränsen. 

Dream Team: En otroligt ful bentackling och avstängningen var självklar. Tänk er att det var en kanadick som gjort samma sak på en av bröderna Sedin tex. vilket liv det hade varit på Mårts då.

TikAlltid: Nä det var Fredrik Andersson har jag för mig.
Så vitt jag minns.
Jag var full då också.....

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Men självklart var den oavsiktlig och en ten olyckshändelse.
Men resultatet blev ändå en knätackling så straffet är inte så mycket att orda om

Timrå Icon: Det var ett tag sedan någon nämnde tvillingarna Donati nu.
Kände att det var dags igen: Tvillingarna Donati.

hubbenorlen: Ja just det ja!
De som har pizzerian på Birsta City!

Timrå Icon: Råkade tydligen anmäla ditt inlägg. Dom gör ju allt då smått och tätt på dom här ajfånarna. Och inte blir det lättare efter att man sköljt ner morgonens GT med fulölen heller...

mikenomad: Ja T T kom och knackade på med polisen nyss.
Efter öl & wirrefestivalen igår så har jag gått och blivit nykterist.
Tömde hela disken med whiskey från min hovleverantör.
Ber alla om ursäkt för strippshowen förresten

Redigerad kommentar

Läst i dagens Dagbladet: Jonathan Carlsson kan vara nära att krita på ett nytt kontrakt.

Åsikter om detta?! 

dr-nix: Han verkar ju vilja stanna. Inte mig emot, bra defensiv back i AS förhoppningsvis.

dr-nix: Varken bu eller bä. Han var väl hyfsat stabil skulle jag vilja säga och kan nog fungera bra i AS. Bättre att behålla Jonathan och få lite kontinuitet i laget än att ta in någon annan back. Länk för er som vill läsa.

ersson: Ja jag tycker också att vi ska försöka behålla honom. Vi måste ju ha en Jonathan i laget.

Sedan tycker jag vi ska börja ta upp Sonnenberg-tråden igen hehehehe

Timrå Icon: Jag har hört att han hållit igång bra mellan passen bakom spakarna i grävskopan. Ska vara i bra form, några veckor på is så dominerar han i as.

mikenomad: Det har jag också hört. Så tar han mot förmodan inte en plats i laget så kan han ju köra ismaskinen. Win-Win

Timrå Icon:
Ja och då kan han iaf skrika "LET'S EMPTY THE TANK BOYS!!"

Om vi har råd med det.

mikenomad: Om inte Boyce kommer skrinnande och drar ur bottenpluggen förstås....

Blir lite arg på er som hetsar mot Tallinder, Husse och Lilja, vad jag vet vart ingen dömd för detta, så sluta lyssna på en individ om händelsen. Ja hon var säkert snorpackad och dom tog chansen, inte moraliskt rätt men ingen dömd våldtäksman heller!  Jävla gnäll!

Folk borde kika på denna och få en klarare syn att fler och fler kvinnor gör förtal mot män om våldtäkt, om inte dessa grabbar lyckats få tillbaka filmen hade dom varit dömda nu, besudlade på framtid och heder! Visst det är överklagat av brottsoffrets sida nu, men ingen dom där än.

TikAlltid: Skön kvinnosyn. Är man en ung och för full tjej får man enligt dig knullas gång på gång en hel natt av tre 100-kg snubbar så man får skador i underlivet Sen att de alla tre är (var) stadgade snubbar på landslagsuppdrag har jag också svårt att bortse från men det kanske inte är den viktigaste principfrågan. Ingen dömd men ingen glömd. Tallinder ska jag aldrig glömma även om han inte gick att åtala. Svinbeteende i alla fall.

El Maco: Instämmer. Dessutom "om" det skulle skett på det sätt som Mr TikAlltid skriver så är det att betraktas som våldtäkt.

Jag avskyr verkligen den här snedvridna argumentationen som skuldbelägger kvinnan. Mörkertalet när det gäller våldtäkter är också ohyggligt stort. Runt 80% av våldtäkterna anmäls inte. Att då plocka fram ett undantag bekräftar INTE regeln.

FH - avdammad: Varför tror du flera inte anmäler, just för att många inte vill känna sig utpekade som lögnare för det finns stolpskott som ljuger om detta.

Skönt sätt du lägger fram det Maco, är det värre om hon är ung och killare väger mycket? våldtäkt som våldtäkt eller? Skador i underliv kan vilken tjej som helst få om man pippar hela natten även när det är ett gemensamt beslut. 

Skönt att ni tydligen vet mer om fallet än vad myndigheterna lyckades få fram, skyldig in i döden fast man är friad?! Vilket bra folk ni är, hoppas ni uppfostrar era barn till lika inskräkta gubbar!

Svin? JA visst för all del tyck det om det är emot dina principer och grunder att tre killar knullar samma flicka, men sitt inte på ett offentligt forum och sprid faktafel om tre personer!  

TikAlltid: nu har jag läst och läst men hittar inga faktafel? 

pefr: avdammad säger att det ska betraktas som våldtäkt, det är en gåta för mig då dom alla blev friade.

Hon hade druckigt alkohol, jag skrev om hon nu kanske var snorfull och dom tog chansen, det i sig är inte  att betrakta som våldtäkt, man kan vara snorfull och vara med på det.

TikAlltid: avdammad kommenterade det du skrev, och nu skrev du ju att hon var snorpackad och "dom tog chansen". Det tolkar jag som att utnyttja någons hjälplösa tillstånd, vilket faktiskt är våldtäkt. Du skrev ingenting om något samtycke. (Även om det kanske var underförstått)

i övrigt kan jag ju i all välmening nämna att alla som begår brott inte fälls. att någon blir friad innebär dock inte nödvändigtvis att alla som inte fälls inte begått något brott. Om du har en sådan tilltro till rättsystemet så är det bara att gratulera, det måste vara skönt. Sedan är jag antingen cynisk eller du naiv, men det är ju kanske inte nödvändigt att utreda vidare. 

Edit: jävla rättstavningsprogram

Redigerad kommentar

TikAlltid: och för att förtydliga, då jag inte hann redigera mitt förra inlägg- det är ingen som sagt att herrarna är dömda för våldtäkt. Eller ens begått en våldtäkt. Däremot sa avdammad att OM det hade gått till på det sätt du beskrev det, stupfull och "tog chansen", utan några påstående om samtycke osv, så skulle det betraktas som våldtäkt.

pefr: Ahhh..en liten debatt om huruvida det är moralisk våldtäkt eller inte när tre kända hockeyspelare raggar upp en snorfull och, kan man anta, till en början starstrucked liten tjej för att ganbanga henne under flera timmar i ett hotellrum.

Så uppfriskande!

Redigerad kommentar

mikenomad: om kansliet bara kunde skicka ut det omtalade pressmeddelandet någon gång skulle man slippa sånt här!

Skulle det möjligtvis kunna vara så att Janos Hari är någon som Nubben rycker i? Modo gick ju ut med ett pressmeddelande under gårdagen, fick en liten magkänsla av att man väntat in det från TIK-håll för att kunna dra till med ett stort pressmeddelande igen.

Det skulle ju komma ett pressmeddelande tidigt under denna vecka, och nu är det onsdag. Tycker det är så dags nu.

Silly season var det, ja.

Enligt Smålandsposten var Timrå intresserade av Martin Karlsson som tränare.

Tillåt mig tvivla, men är det så känns det oroväckande om någon väljer just Tingsryd före TIK.

Knylan: Nej,Nej och åter Nej

bobrov: Intressanta synpunkter, alla tre faktiskt. 

Nu vet jag väl inte riktigt hur pass seriöst Färjestadsryktet kring Lundström varit, men detta gör ju att man kan stryka den möjligheten i vilket fall. 

Växjö står utan förstekeeper, men dom lär väl även i fortsättningen vara allt för kåt på stora namn för att våga "chansa" på Jocke som jag kan tänka mig att dom resonerar. Örebro?  

Kan det vara så att vi har ganska stora chanser att behålla honom? Det vore fan i mig ovärderligt. 

bobrov: Men Donati-brothers, vad tror du om dem?

mikenomad: :-P

mikenomad: Dom ska tydligen vara jävligt bra. Agera Nubben!!1!!

« · 1579199 · »