1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598762 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2016/2017

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: Vilka grabbar vill vi behålla? Dahlén står ju högst upp på önskelistan iaf..

Knylan: Jag ser gärna att Boyce blir kvar. Vi behöver lite kontinuitet för en gångs skull. Det blir jobbigt om vi måste bygga ett halvt nytt lag varje säson. Så nu hoppas jag vi får behålla en stomme att bygga vidare på och förhoppningsvis spetsa till.

Jåkkinen: Målvaktssidan är jag lite kluvet inställd till. Rent rationellt så är en förlängning med Mattsson solklar, statsen talar sitt tydliga språk. Han är högst medskyldig till att vi placerar oss som åtta, ironiskt nog från två olika håll. Hade han visat upp det här spelet under hela säsongen så hade vi placerat oss högre än en åttondeplats, sannolikt. Men samtidigt så hade vi aldrig nått åttondeplatsen nu om det inte vore för hans spel under sista tiden. Svag höst, mycket stark vår. Han kompenserade nu för de där pinnarna vi tappade i höstas. Får han jobba ännu mer med det mentala så kan det kanske bli riktigt jävla bra, nyckeln är att vikten på hans axlar behöver lätta. Vi kan inte fortsätta vara en klubb som bara klarar av att vinna matcher med uddamålet, då blir det jävligt svårt att få andrum som målvakt. Förläng, men kanske ska vi hitta en andrekeeper som kan vara med och konkurrera på allvar. Ett SHL-lån, månne? Hirsch får besluta om det där. Vi kanske ska förlänga med Ohre men låna ut honom så att han får spela mer.

På backsidan så är Westin och Strömberg så självskrivna att det saknas motstycke. Båda två bör även fixa SHL-spel. Westin kanske redan är aktuell, skulle ej förvåna mig. Nilsson har ett år till och det kan jag köpa. Han mognar mer och mer. Om Bohmans ljumskar är i bra skick så behåller jag gärna honom också. Fernholm lite på gränsen men han har nog mycket utveckling kvar i sig. Bryhnisveen lär säkert dra och det tynger mig inte nämnvärt. Det vore kul att hitta något vassare PP-vapen än honom. Med andra ord så kan jag tänka mig att hålla backsidan ganska så intakt.

På forwardssidan så bör vi för det första ha stora möjligheter att behålla Dahlén. Den lösning som Johan Svensson pekade på är nog den lösning som också är aktuell. Elias Pettersson ser jag inte varför vi inte skulle få behålla, även det är en diskussion som helt och hållet initierats av media. I övrigt så ser jag mycket gärna att vi tar över Ejdsell på riktigt. Johan Persson vet jag inte hur han resonerar, i FBK blir han ju knappast kvar iaf. Om han VILL tillbaka till TIK på heltid så gärna för mig. 11 pinnar på 14 grundseriematcher och +7 i +/- är bra.

Det är svårt med centrar och jag behåller väldigt gärna Boyce och även Molinder. Den riktiga räven här är Johan Johnsson. Vad ska vi göra av honom? Stor potential, medioker produktion, lite skadebenägen. Vi behöver en ny förstecenter och det är svårt att veta i vilken riktning Elias kommer dra. Helst vill jag sätta honom som andrecenter redan nästa år, men man vet ju inte. En centerbesättning med Boyce, Molinder, Johnsson, Pettersson och ett nyförvärv skulle kännas bra.

Ejdsell, Dahlén och Persson. Tre bra yttrar som bör och ska kunna hålla till i de två första kedjorna. Wedin och Öhrn då? Frågan är hur de känner och vad vi har för alternativ. Öhrn är nyttig på många sätt men frågan är hur mycket man kan få ur honom. Wedin är bländande stundtals men kan också försvinna i långa perioder. Vad har Wedin i sig och vad har TIK för visioner? Finns det plats för Wedin i en producerande line i den visionen? Svaret är sannolikt nej.

Allt handlar i slutändan om vad vi kan få in. Nubben har tidigare varit inne på att det måste hända grejer på forwardssidan, sen gjorde vi återigen en stark avslutning av säsongen. Det gör att man lätt faller in tänket att vi nog borde behålla så många som möjligt, men vi måste försöka bygga ett lag som klarar av att producera under hela säsongen. Först då kan vi börja konkurrera högre upp i tabellen, något som gör att publiksiffrorna stadigt stiger och skapar förutsättningar för klubben att växa. Därför måste hela säsongen vägas in i avvägningarna gällande förlängningarna. Så som det sett ut i år har det sett ut varje år, tafatt och halvdant inledningsvis sen en jävla spurt som först i år har räckt till för vidare spel. Därför bör förlängningarna skjutas lite på framtiden. Hittar vi spets som vill hit så ta de namnen, sen ställer man dessa mot spelare i dagens trupp och ser om det finns plats för dessa. Laget behöver influenser och vi behöver hitta Den Nye Micke Lind.

Avslutningsvis i detta spretiga mastodontinlägg så får man ge säsongen som helhet väl godkänt. Jag var först inne på att det bara var godkänt, vi borde ha kunnat nå topp fem. Sen kom jag på att vi trots allt tappade vår förstecenter vilket man helt glömt bort. Sen gick Johnsson sönder också, han som skulle vara andrelänk. Trots det tar vi oss ur skitläget som rådde med Pantern hemma i höstas med knappt 1600 pers på plats som riktigt lågvattenmärke. Johnsson tar sig dock tillbaka och visar upp den frejdighet som åtminstone för mig förklarar varför Nubben tog hit honom från början. Det vore sanslöst viktigt att få behålla Dahlén. Mest för hans egenskaper som hockeyspelare så klart, men också väldigt mycket för det rena symbolvärdet. Hela hockeysverige vet vem han är nu och vi skulle äntligen få känna på ett utgångsläge där folk i omgivningen tror på oss. Vi behöver medias draghjälp när det kommer till att räta upp klubbens rykte för att sälja mer biljetter och framförallt bli mer attraktiva för sponsorer. Som företagare skulle jag känna ett mycket större sug att gå in i detta med årets säsong i färskt närminne.

Knylan: En 30min back vore inte helt fel.men allt vad som heter nyförvärv stavas pengar.

bobrov: Det gör det. Om vi vill värva rutinerat, vilket vi i någon mening skulle behöva göra. En nyckel i defensiven vore att få behålla Jens Westin.

Knylan: Mattsson borde köpa koffeintabletter (om det nu är tillåtet). En bra målvakt, men han verkar tyvärr lida av Backlundsyndromet där han står och somnar till titt som tätt.

När man pratar Mattsson före och efter juluppehållet så ska man komma ihåg att han är ny i rollen som allsvensk förstemålvakt. Alltid varit lovande men hittills bara som backup. I början av säsongen tror jag det fanns större behov att varva med Ohre och i slutet var han mer in the groove. Tror han kommer starta näsa säsong bättre än den här.

Knylan: Westin har väl kontrakt över nästa säsong om jag inte minns fel. Däremot finns väl alltid risken att ett SHL lag kan plocka han.

El Maco: sen ska man även komma ihåg att vara målvakt i Timrå är väldigt speciellt, då laget de senaste säsongerna gjort så sjukt lite mål att varje litet misstag man gör som målvakt blir så otroligt avgörande och uppmärksammat. I ett lag som tar fler klara segrar kan en målvakt komma undan med lite mindre bra ingripanden utan att hela tiden bli uthängd och ifrågasatt som syndabock.....

Sputnik: en sån där liten macrofundering är om inte strömmen till KHL borde börja vända? Rubeln faller, rysk ekonomi backar och politiskt instabilt. SHL och svensk hockey borde allt annat lika stärkas i konkurrenskraft.

Sputnik: Precis. Det var just SHL jag hade i åtanke också. Bör vara intressant för lag i den serien.

Då har man klippt av sig skägget för den här gången. Sist man sparade var i kvarten mot HV71 09/10.
Då slutade med skilsmässa vid midsommar. Fick inte dela säng med exfrun så länge jag hade det. Fick välja mellan att ha skägget och henne. Och valde givetvis skägget och lämnade henne efter det efter 15 år. Så mycket betyder Timrå för
mig helt enkelt och det ska fan inte något fruntimmer stå emellan.

Vi har i två säsonger innan denna fallit på slutet. Men i år var det våran tur. Vi har med
små medel och mycket talang varit med och stridit i Mecka Rejset i år.
Vi var nära..men inte år.
Nu avslutar vi snyggt imorgon och nästa vecka börjar arbetet inför nästa säsong.
Jag tror inte de stora pengarna spelar roll utan det gäller att hitta rätt spelare som som spelar för laget med sitt hjärta.
Jag vet hur det var förra gången vi gick upp.Vi var ett gäng individer som spelade för varandra och gav allt i varje match.
Kan vi finna ett par sådana och få behålla stommen i laget och vi kan lyfta detta lag till högre höjder nästa säsong!

Apropå nånting helt annat: De säljer Explorer på Petflaska nu!

Sputnik: Läste i Västervikstidningen att många lag från allsvenskan är ute efter backen Viktor Lindman i Västervik. Skulle gärna se honom som ersättare till Brynis. En spelskicklig back med fina händer och bra första pass, och han är väven bra med skott från blå. Så jag hoppas att Nubben är en av dom som är ute efter honom. Nu när Timrå börjar bli lite kända i landet på att ta upp och förvalta unga spelare så blir vi nog inte mindre intressant för en sån som Lindman precis.

Sputnik: Vi nyper honom + en beprövad back med bra PP-skott! Någon som Amnér i Leksand vore mumma.

Knylan: Klart vi ska kvar Boyce. Han tar ju stafettpinnen av Pelle som kulturbärare. Behövs minst en sådan, helst fler.

Sputnik: Lindman... Hette inte han det dem där division1 spelaren som kom på try-out och som Lill-Kenta gjorde till landslagsman vid typ 28-årsåldern? Tänk om vi skulle börja hitta såna guldkorn igen. Var det inte handfull 'mediokra' spelare som kom som try-out och lämnade som 3 kronare under ett par år?

sargad: Martin Lindman. Som drog till Färjestad och tynade bort.
Den karriärsutvecklingeb har man ju varit med om några gånger sedan dess.
Att dom inte lär sig. Stanna i Timrå eller lägg skridskorna på hyllan.
Känns som att väldigt få spelare som fått sitt genombrott hos oss och går vidare har lyckats?
Mat Robinson typ.
Å andra sidan har en hel del karriärer dött hos också

hubbenorlen: Tycker Johan andersson är ett sådant exemmpel också. Gick ju från att vara landslagsman i Timrå och användes helt fel i Färjestad och blev aldrig densamme igen.

Sputnik: Absolut. Petré är en annan.

Christoffer Forsbergs kontrakt med Malmö går ut och inte klart med fortsättning. Utgår från att någon i vår organisation har numret...

Adam Ohre till Pantern månne? Han lär säkerligen ha dragit åt sig intresse efter den fina säsong som han haft.

Tack Timrå IK för denna säsong. Ni har imponerat på mig som helhet.

Dock har spetsen saknats men den får vi rikta in oss på att klara av nästa säsong.

Inget skit om ekonomin i år heller!

Vinden har vänt!

{7566}: det står ju att den 3e spelaren är anfallare.

palleparling: Står även: "På målvaktsposten vill IK Pantern ha in en målvakt i bra ålder som kan utvecklas. Helst en målvakt född någonstans i mitten på 90-talet"

{7566}: Och vars förnamn helst börjar på A

lungan: Forsberg är också inne på att Spets och rutin är det som behövs för att ta ett till steg. Det var väldigt längesedan man hade den här förväntan inför en silly season. Nubben ge oss en kanadick!! ;)

Sputnik: Rutin som nu blir hyperviktigt med tanke på Hallins avsked. Han verkar betytt väldigt mycket för ungtupparna i laget. Vårat unga lag behöver ha en rutinerad räv att luta sig tillbaks mot.

Kanske Mattsson kan locka till sig sin gamle lagkamrater från Djurgården Sam Löfqvist. Väääldigt långsökt men alltid kul att EP-scouta

Sputnik: Frågan är hur Anton Axelsson föreställer sig sin egen framtid. Kan han, trots sina skadebekymmer under sista åren, ändå få ett SHL-kontrakt enbart på grund av sin karaktär och personliga egenskaper? Det hade på väldigt många plan varit en klockren värvning för oss. Frågetecken kring just skadorna dock.

Det är svårt att inte bli blödig en sådan här dag ändå. Under hela säsongen så har jag varit nästan fientligt inställd till Hallin. Hans lönepost har sinkat oss och begränsat klubben i det att han inte bidrar nämnvärt på isen, åtminstone inte i sådan utsträckning att lönen varit skälig. Vi hade nog kunnat få in nästan två stycken mycket dugliga HA-spelare för den där pengen, åtminstone en riktigt bra. Formkurvan har pekat nedåt och hans värde har varit svårt att mäta, men han verkar onekligen ha varit en väldigt viktig figur att ha med i omklädningsrummet.

Nu är såväl eran Per Hallin som säsongen slut och det går att släppa alla de där tankarna och strikt rationella åsikterna. Vi fixade Meca ändå och det är ju långt ifrån självklart att det vi hade fått in istället för Hallin hade gjort några större underverk.

Vilken jävla hjälte ändå. Sådär härligt begränsad men med en väldigt säregen stil. Dessa rondellåkningar, hur många sådana har vi sett? Tror inte jag överdriver om jag säger 150 stycken genom åren. Hur många av dessa rondeller har egentligen resulterat i mål? Jag tror mig minnas ett. Sen den där straffvarianten som fram tills ifjol (väl? Har han gjort den i år?), tillsammans med rondellen, var hans signum. Griseriet, skäggfrisyrerna, den totala glädjen när han gjort mål. En trubbig hockeyspelare med en aggressiv skridskoåkning som måste ha varit väldigt jobbig att möta som motståndarback. Den där låga tyngdpunkten och ständigt instoppade tröjan. Det går att fortsätta en stund till. Han kommer saknas i alla fall och jag hoppas verkligen att föreningen kan behålla honom i någon form.

Dags för en ny era att ta vid.

Knylan: jag gillar Axie men är samtidigt avvaktande till hans förmågor. Om man tittar på en veteran skulle vi behöva någon som varit mer ledande i sitt klubblag genom åren. Anton har ju kraft och pannben men kanske inte kan lugna ner spel eller leda en femma. Visst, svårt att få till en Anders Hussrekrytering. Men ska vi satsa "gammalt" skulle jag gärna se en riktigt slipad back eller en speluppbyggande center hellre än en "hund". Addera skadeproblem så... Anton bidrog med tempo och checking och då har vi kids som kan ta den rollen.

El Maco: på tal om äldre spelare.... hahah. men vad säger vi om att försöka locka tillbaks Ludvig Nilsson från Modo? han har nästan inte fått spela någonting och har endast lyckats skrapa ihop 3 poäng.. samt -7 i +/-. Nej. Jag tycker han borde vända söderut och spela upp laget som han slog igenom i!

palleparling: jag hoppas Nubben kollar läget där

El Maco: Ja det är ju frågan om, men vill man ersätta Hallin nästintill rakt av så är Axie ett starkt alternativ. Från en enormt omtyckt lagpappa med begränsade hockeyskills till en annan. Behövs då denna spelartyp i så pass stor utsträckning att vi ska offra väsentliga resurser för det? Svårt att veta som utomstående. Man ska komma ihåg också att många av dessa unga spelare som kom upp vid degraderingen (94-orna) går in på sin fjärde seniorsäsong till hösten. En sån som Boyce har som sagt snart gjort 300 seniormatcher för TIK. Anton Wedin 200.

Rutinen börjar smyga sig på, åtminstone om man bara mäter antalet spelade matcher. Däremot saknar vi spelare som varit på en högre nivå och framförallt som varit med och tagit en klubb till nästa steg.

Det lär väl inte ske några större rockader i det här laget i år heller, men det är läge nu att vi kan börja imponera lite på den fronten också. Inte bara hitta spelare som man behöver leta upp gryniga hockeyettanhighlights för att kunna bilda sig en uppfattning om. Den typen av spelare kommer såklart också förekomma, men det vore bra för självbilden att kunna vara med i diskussionen om spelare som man någonstans vet vad de levererar.

Knylan: Drömspelaren vore Anton Lander, men där är det väl bara att fortsätta drömma...

Herminator: Jag hoppas att han fortsätter att gnugga på något/några år till där borta. Om han sen till slut väljer att vända hemåt och vi är på gång på allvar så känns det väl inte helt orimligt att han väljer att lira med TIK. Vill han vända hem redan i sommar och vill bo nära Timrå så är väl Modo det närmsta alternativet och jag kan inte riktigt se att det skulle bli så mycket roligare för honom, även om de är ett SHL-lag.

Jag tror att ett beslut för honom att vända hem lär komma ungefär i samma läge som Timrå IK på allvar kan börja vara med och konkurrera. Ironiskt nog så skulle ju en återkomst av honom redan nu sannolikt påskynda den processen, men att påskynda något i dessa ekonomiskt sköra hockeytider har man ju lärt sig att det är ganska farligt. Sen har han en karriär att värna om också.

Så här skulle jag kunna tänka mig laget nästa år. Känner mig tveksam till om jag tycker att man ska behålla Molinder. Grym säsong men känner att det är dags att gå vidare. Spelare som jag ser som möjliga till att Timrå kan värva är Jesper Dahlroth (Asplöven) Mathias Bromé (Asplöven) och Jacob Dahlström (Fredrikshavn) samt att man tar in Johan Persson, Albin Carlson och Victor Ejdsell som har varit hos oss under säsongen och lyfter upp Jesper Wiberg och Marcus Hardegård från J20.

66 Mattsson (60 Ohre)

54 Dahlén - 23 Boyce - 10 Persson
2 Westin - 9 Strömberg

57 Wedin - 21 Johnsson - 26 Ejdsell
4 Nilsson - 22 Carlson

86 Bromé - 14 Pettersson - 16 Sirén
3 Dahlroth - 55 Bohman

10 Wiberg - 19 Öhrn - 27 Dahlström
7 Hardegård

Jag ska ärligt säga att jag inte såg BIK-matchen och har därför inte sett Dahléns två strutar i den matchen förrän nu. Alltså, herregud, det där är inte rimligt.

{7566}: Jag har aldrig varit något större fan av Molinder men i år har jag ändrat uppfattning.
Tycker att han kanske har varit den genomgående bäste spelaren denna säsong. Och den som tagit över Pelle H:s ledarroll på isen och tagit ett stort ansvar i båda riktningarna. Han kan nog växa ytterligare med ännu mer ansvar.
Men allt handlar såklart om kostnaden. För en vettig penning tycker jag absolut vi ska behålla honom. Helst ser jag att det blir ett ettårskontrakt för det sätter lite extra press på honom att prestera även nästa säsong.

Knylan: Får vi behålla Dahlen och han fortsätter utvecklas i samma takt som denna säsong. Då mina herrar har vi en forward för top 5 i poäng/målligan sanna mina ord.

RunarUp: Precis. Om Pelle är den store ledaren i gruppen så är Molinder den som tar ansvaret på isen. Väldigt underskattad. Gick med på att stämpla förra sommaren för att kunna vara kvar. Mycket duglig center på den här nivån.

{7566}: Nästa säsong så bör vi vara topp fem, det ska vara den definitiva målsättningen. Att kliva in till säsong med Boyce som förstecenter är jag skeptiskt inställd till, om man nu vill satsa högt. Han ska klara av att vikariera i den rollen men vi bör inte kliva in till säsong med den där centerordningen. Elias är utan minsta tvekan en förstecenter i vardande och kan säkert ta steg under kommande säsong som gör honom ohotad på den positionen, men det är vanskligt att bygga truppen utifrån att han ska klara av pressen. Molinder vill jag inte släppa, betvivlar starkt att varesig Roger eller Nubben vill det heller. Han omnämns ju hela tiden som en spelare de gillar allra mest (senast av Roger idag, på länken).

Men förstecenterpositionen bedömer jag i nuläget som öppen. Där behöver det värvas. Frågan är då vem? Skulle jag vara rådgivare för Christoffer Forsberg så skulle jag säga något i stil med att "du platsar i SHL idag, men bara i de lägre kedjehierarkierna, vore det inte klokt att kliva ner en-två säsonger i HA för att utveckla dina offensiva sidor?" I honom finns det en känsla hos mig att han skulle fixa att lira förstecenter, utifrån det spel han visade upp under de matcher han gjorde med oss ifjol. Han visade då upp ett spel som ligger fruktansvärt väl i linje med hur vi vill spela i övrigt, han var någon form av Boyce version 3.0, ruggigt stark på att bryta in och gjorde fyra mål på fem matcher. Det bör gå att hitta dimensioner i honom som han själv inte ens vet att han har. Gällande honom så känns det lite som en nackdel att vi har Roger som tränare, jag vet inte hur pepp jag hade varit på att få farsan som tränare på heltid.

Dahlroth känns som ett långskott, det var trots allt Nubben som skickade honom från första början. Tror mer på att Sundsvall kan vara sugna om man nu prompt ska tolka det hans tjej skrev som en indikation på att båda flyttar hit och att han ska spela för något av lagen. Carlson bör det finnas stora chanser att knyta till oss, Modo måste väl göra någon rensning igen om de håller sig kvar. Det känns som att han trivs hos oss också, det är min magkänsla.

I övrigt så tror jag att de värvningar vi gör uteslutande bör vara spelare som ska spetsa laget. Spelare för tredje- och fjärdelinan har vi redan. Hardegård har ju tidigare ansetts vara solklar för uppflytt men om jag förstått allt rätt så har han varit väldigt skadedrabbad i år. Allt som allt så känns det lite som att vi har ett lyxproblem i år, att sovra mellan vilka man bör förlänga med. Det låter lite konstigt när vi bara slutar åtta, men så känns det. Vi är en-två riktigt lyckade nyförvärv ifrån att göra en liknande säsong som Oskarshamn gjorde i år, tror jag.

Sputnik: Så länge han inte åker på en backlash nästa säsong så kan killen göra 30 mål, hur sjukt det än låter med Timråöron. Vi som aldrig någonsin har spelare som är med och tampas högt upp i poängligan.

Om Sundsvall nu inte orkar hela vägen och det blir div1 . Då kan vi väl ta in herr Åkerlund som backup till Mattsson ?

Andersson: Ohre är yngre, mer utvecklingsbar, inte skadebenägen och skrapade ihop betydligt bättre statistik än Åkerlund i vintras. Känns som att vi inte behöver gå över ån efter vatten i så fall.

El Maco: Är helt enig med El Maco. Även Alexander Nilsson på ST nämnde Åkerlund som tänkbar reservkeeper om Sundsvall trillar ur. Som reservkeeper vill jag ha en ung och utvecklingsbar målvakt. Åkerlund fyller 30 om en månad. Har dessutom som jag förstått det den här säsongen precis som tidigare i karriären med undantag för Division 1 och eventuellt Danmark haft problem med att hålla en jämn och hög över en lite längre tid. Jag ser helst att vår andrekeeper är max 25 år.

Jag gillar Ohre och ser gärna att han stannar. Tycker på det stora hela att han har gjort det bra när han har fått chansen. Har en lite speciell stil i kassen kanske. Har väl inte alltid varit den där moderna och lugna målvakten som håller sig kall och läser spelet och ser till att i god tid vara placerad där pucken hamnar utan har varit ganska het, haft en tendens att överarbeta situationer samt inte alltid haft den bästa positionen. Är väl mycket därför som han har gjort en del riktigt spektakulära räddningar. Men det viktigaste är trots allt att han räddar puckarna och det har han gjort. Även om det har varit något billigt insläppt mål men det är sånt som händer.

Om klubben har andra planer än att behålla Ohre eller om Ohre själv vill söka sig vidare för att få mer speltid så tycker jag att det finns en del intressanta namn på marknaden.

Knylan föreslog om jag minns rätt att försöka låna någon ung keeper från SHL.
Det skulle kanske kunna vara något.

Filip Gustafsson i Luleå (www.eliteprospects.com/player.php?player=212732) borde vara ett intressant namn i ett sådant sammanhang.

Har kontrakt med Luleås A-lag dom två kommande säsongerna och det lär ligga i deras intresse att han får rutin från seniornivå redan kommande säsong. Kusin med bröderna Werneman så har en liten koppling hit till staden.

Har ett år kvar på gymnasiet men det borde inte utgöra något hinder för en utlåning hit.

Adam Werner i Färjestad (www.eliteprospects.com/player.php?player=147736) har jag aldrig sett spela men verkar rankas som 2a bakom Felix Sandström bland målvakterna i 97-kullen.

Vi har som bekant haft ett bra samarbete med Färjestad dom två senaste säsongerna och på pappret så känns Werner absolut redo för att prova på spel i Allsvenskan till hösten. Skulle kännas som ett intressant namn och jag skulle inte protestera om han hamnar här.

{7566}: Det vore mycket önskvärt om föreningen börjar skapa sig utrymme att kunna förstärka organisationen igen. Inte minst på den där typen av position.

Knylan: Hon har gjort ett grymt jobb i Karlskoga.

{7566}: Jag har missat detta. Kan du utveckla?

« · 1733830 · »