1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601365 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2018/2019

Sv: Silly Season 2018/2019
Olli Nomadinen : inte denna gång tyvärr ^^. Gick bara 3-4timmar bak och kolla om det skrivits något men får gå längre bak när jag kommer hem vid 23 😂

PezN: Jo jag fattar, det blev bara lite komiskt. Nästan som att du var ironisk eftersom det vänts och vridits på här 😉

Olli Nomadinen : är så när man har jobb och jobbar 8-22 och polaren skickade det för ett par timmar sen ^^, sen svarade jag bara på hans spekulation :)

{3627}: om man slår ut över hela säsongen var Hampus vår klart bästa back, slår Didde till och med. Kan inte minnas att jag såg Hampus göra en dålig match faktiskt. Fått fint pris dessutom. 😀

PezN: Ingen aning. Men säg så här... är det någon Nubben känner sen killen var barn så är det Anton.

PezN: Säsongens Rooooxeeettte är härmed korad 😂

Halva förmiddagen har ägnats åt spekulationer kring det.

Puckat: Varifrån kommer det här med nio backar? Åtta är väl Nubbens uttalade mål?

{3627}: kan Anton Forsberg bli en målvakt för oss nästa säsong? Han började följa Timrås instagram igår, kan det betyda något?

JobbaPuck: Hampus tar den biten... får man hoppas

Haugen blir det inte.

Olli Nomadinen : Tror Söderberg kan vara den vi söker.

I övrigt så spelar vi verkligen högt med den här backbesättningen. Butiken lär stänga iom Falk och Molinder. Nog trodde vi alla på en 25-minuterspjäs.

Olli Nomadinen : Vem blir vår målvakt? Det är jag mest intresserad av.
Det är vår nyckelposition... beroende på vem det är kan jag hissa eller dissa å det grövsta!

hanzon: i Åsele kommer det bara stenhårda män ifrån!

Puckat: Ja man hittar ju inte direkt nån Didrik bland de där 🤨

Puckat: Jag tror att alla ni som kraxar som olyckskorpar har glömt vad Fab. Fred.(??😬) kan göra med ett lag. Stirra er inte blind på spelares prestationer i föregående lag. Här handlar det om någonting helt annat. En för alla, alla för en..! Tills döden skiljer oss åt..! Vem får cyklopögonen?... Ta det vackert...

Grattis till Sebastian Ohlsson från Åsele

Olli Nomadinen : Om Hardegård, Larsson, Kinnvall, Drugge, Carlson, Söderberg, Falk och Molinder nu är klara så kan ju inte Enock få förlängt som hockeypuls erfarar... Då MÅSTE det in en toppback för annars ser det här riktigt riktigt svagt ut.

Olli Nomadinen : där stod även att molinder blir kvar... Tveksam faktiskt. Bra i kvalet, men medioker över en hel säsong.

sargad: Tveksam på SSK-Sörensen
Han når ju knappt upp till ribban!

Sputnik: Inte för att det är aktuellt men SSK-Sörensen hade varit intressant. Tror det kan bli nåt.

JobbaPuck: Hade missat antalet nya backvärvningar. Ska vi behålla 4 alltså? Jag håller med att Molinder går före Enock. Men som sagt så hade jag hellre sett att vi värvade någon bättre.

Eaxelsson: Tvek på Lars Haugen, färjestadsfansen jag känner var inte nöjd med han och tror själv inte han är den matchvinnande målvakten vi behöver.

Eaxelsson: han kan det ochså bli säger inte nej till han

Jocke Eriksson är bekräftad klar för Brynäs. Bildar par med Rautio

Kan de vara aktuellt att lägga lite extra pengar och gå vidare på norsk förstamålvakt i Lars Haugen?

Puckat: Där åkte Jocke Eriksson till Brun-ass. Helt väntat att han vänder hemåt då han kommer från Hedesunda.
Vad tror ni om att släppa lös Kimmo Kapanen på scoutjakt efter en målvaktsfantom från Finland?
Hittar han någon med samma kapacitet som han hade själv när han kom till oss är jag trygg...

Puckat: JobbaPuck och Puckat, den dynamiska duon 😁. Gick själv under nicket Dr Puck på förra hockeyplanket, vad det nu hette.

Hellre molinder än enock
tycker molinder varit bra som back

Och snart är det som väntat officiellt med Jocke Eriksson till Brynäs.

timråhockey: Bara han inte är sista backvärvning in så.

{3627}: Såg det. Då hoppas jag inte att han blir sista back in. För då ser det faktiskt mer än lovligt tunt ut.

JobbaPuck: snart är falk klar

JobbaPuck: Falk lämnar DIF... så det är väl som nån sa... han blir Röd o vit.

John Cena: Jag utgår från hur många värvningar Nubben uttalat sig om och ser man då till alternativen som finns kvar så väljer jag Molinder framför Enock.

Anledningen till att Galló inte har presenterats än tror jag beror på att han nog vill spela klar den där VM-turneringen hemma i Ungern först

Tycker detta va så klockrent så jag citerar: Enligt vissa är lyckade värvningar när man använder pengar man inte har för att värva redan etablerade SHL eller gärna NHL spelare. vår filosofi som grundar sig på att vi har ligans bästa sportchef är att vi värvar potential.

citat: skönt att slå underifrån - passar oss bra. Var många som hade Mike Helbers tips på näthinnan föra säsongen. Vem är först att tända vår glöd i år?

JobbaPuck: Kan vi verkligen räkna med Molinder som en av dom två sista backarna som ska in? Som jag skrev tidigare så har jag hört att Nubben inte ens tagit kontakt med Molinder (dock var det 1-2 veckor sen). Sen så känns det också väldigt riskabelt att inleda en SHL-säsong med 7 allsvenska backar. 5 av dom måste alltså lyckas höja sitt spel och etablera sig i SHL för att det ska fungera. Det skulle kännas mycket tryggare om vi hade åtminstone två SHL-backar. Då behöver bara 4 av dom 6 backarna lyckas etablera sig.

Herminator: Molla som agent B7, med rätt att vikariera på alla positioner, taget.
De e våran Erlingmark.

Sputnik: det här gör en halvstolt.
Citat Sebastian Olsson:
"Det ska bli otroligt roligt att få dra på sig Timråtröjan nästa säsong och det känns som ett utmärkt ställe att komma till öfr min fortsatta utveckling. Ja vet att det är en förening med "GRYMMA SUPPORTRAR" så jag ser verkligen fram emot att få spela inför dom de kommande säsongerna, kommenterar Sebastian Ohlsson"

JobbaPuck: Riktigt bra skrivit!
Tycker vårt lag har blivit lite "best of allsvenskan" vilket gör det väldigt svårt att säga vilken roll de olika spelarna kommer få.
Vilka håller för SHL?
Drugge till exempel, gjorde massor med poäng i ett bottenlag i allsvenskan, hur håller det i SHL? Jag tror han kan göra det ganska bra faktiskt.
Medan Palmberg tror jag kan få det jobbigare, han kommer säkert göra det ok i PP men ha det jobbigare med tempot i 5 mot 5.
Vilka spelare fungerar i Freddans defensiva kontringshockey?
Där tror jag också de flesta passar, med vissa undantag.
Vilka köper att ta en mindre roll nu när vi är i SHL?
Hur mycket kommer våra yngre spelare utvecklas, Olofsson tror jag mycket på, han var grym mot KHK. Hållander, Kinnvall och Hardegård måste alla ta minst ett steg, helst flera, om det ska bli en rolig säsong.
Den viktigaste positionen är fortfarande kvar. Vi behöver ett monster i målet. Jag väntar med att ge ett betyg på lagbygget innan vi vet vem som ska stå, Brattström är en riktigt bra back up.
Jag är försiktigt positiv!

Smokey: om det är budgivning på cyklopet o kavajen ska jag va med.!!

JobbaPuck: Det är roligt att hålla på och leka lite,Nubben har fått i hop det bra än så länge

Klistrar in "facit" från häromdan och tänkte leka lite med formationerna - silly är allt annat än löjligt!

"Dåså. Då börjar truppen sätta sig. Spets och klass lär vi få vänta på, kanske så länge som till september men det kan också bli så att nåt nappar under/efter stundade VM.

Ny (Nu när Lindbäck gått ut och meddelat att han vill stanna i nordamerika så är känslan den att Eriksson hamnar i Brynäs - vad får vi?)
Brattström

Hardegård
Kinnvall
Larsson
Molinder
Drugge (Klar sedan länge - ska bli väldigt intressant att se vad han kan göra på den här nivån)
Söderberg (Klar - spännande back med storlek, kyla, och som har defensiven som adelsmärke)
Carlson (Helt klar - stabil tvåvägsback som har mycket i sig och som väntar på att ta nästa steg i utvecklingen)
Ny (Klass och åter klass)

Boyce
Collberg
Enqvist (Lån?)
Guter
Hållander
Olofsson
Rensfeldt
Törnqvist
Wedin
Galló
Persson/Berglund (Vågar man satsa på JP, trots hans skadeproblematik, så ryker troligtvis lill-Challe)
Ohlsson (Officiell i dagarna - snabb, ettrig, orädd)
Palmberg (Klar och färdig - har öst in poäng (mål) i HA och besitter en smartness i päpä som vi och många saknar)
Blomberg (Klaar? Jaa! - oprövat kort som nog var tänkt som allsvensk spets i första hand, vilket kan göra att han ev. lånas ut)
Ny (Spets och åter spets)
Ev. ny (Se nedan)

Dessutom så lär väl en sån som Christoffer Jansson få chansen att visa vad han går för. Kan även tänka mig att Enqvist och/eller Blomberg kommer att gå på lån under delar/stora delar av säsongen, och att det i sin tur då öppnar upp för ytterligare ett forwardsförvärv av klass."

Ny
Brattström

NY-Larsson
Carlson-Drugge
Söderberg-Kinnvall
Hardegård-Molinder

Ny/Rensfeldt-Ny/Rensfeldt-Guter
Ohlsson-Olofsson-Collberg
Galló-Palmberg-Persson
Wedin-Boyce-Törnqvist
Hållander-Enqvist-Blomberg

Man kan leka hur mycket som helst egentligen, och nog lär man testa både det ena och det andra från tränarhåll, men rent spontant så skulle jag vilja se nåt sånt här.

Bakåt beror det givetvis på vilken profil "klassbacken" kommer att ha. Om han är offensiv eller defensiv i sin läggning. Jag har valt att se honom som offensiv på förhand och har därför tankar på att para honom med kapten Larsson. Det skulle även balansera upp våra backpar på ett bra sätt då vi typ skulle ha en av varje sort i våra tvåor.

Framåt är det lite krångligare med pusslet. Man vet inte alls hur de tänker med centrarna och vad för typ av spelare "spetsforwarden" är. Vidare så kan det ju även, som jag varit inne på i mitt första inlägg, bli aktuellt med både en och två utlåningar, och att det då i sin tur kan leda till ytterligare en värvning. Nåväl, jag börjar så här så får vi se med tiden...

Fan vad kul det här är!

KulltorpsOlli: F13 Gallo F14 Berglund F15 Ny toppcenter
Tror jag...

När hertigen av Wellington fick frågan vem han ansåg vara den störste härföraren genom tiderna, svarade han:

”I vår tid, i flydda tider, i alla tider – Napoleon.”

Fetfel.

Den störste heter numera...

- Fredrik Andersson!

Och jag tror att vår Ungrare slår trötta legokanadicker sju dagar i veckan.

Vill ha kontrakt nu.

Någon som vet om det blir auktion på den armlösa kavajen och cyklopet? Kan ge mer deg än Daléns relik till matchtröja.

Molinder?

« · 1896487 · »