1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1902971 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2018/2019
stoff: imorgon mot Modo, träningsmatch.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
När spelar timrå första matchen?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ulf Svensson: Du har rätt, jag är inte särskilt insatt i ert lag utan baserade det jag skrev mer på känsla. Jag kan alltså inte kalla mig sakkunnig så tack för lite inblick och lycka till ni med. Som enda skånska lag med gedigen hockeykultur 😉
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: -Stinker leksandsvärvningar -
Hur tänker du då? Känns inte riktigt som du är insatt... Rögle har 3 nya transantlanter - övriga 4 spelade i Rögle sedan tidigare ( Taylor matson t.ex. gör sin 5 säsong i klubben ). Med tanke på att sportchefen är transatlant så är det kanske inte så anmärkningsvärt med 3 nya transatlanter. Angående övriga nyförvärv så har man ersatt spelare man inte tyckte höll måttet -med en hel del hemvändare som är fostrade i klubben sedan barnsben, såsom Mathias Sjögren och Daniel Zaar... ( förra året tog man t.ex. hem Ted Brithen ) Spelarna som ”rensats ut”, collberg/ Göteborg, Rensfelt/Brynäs Younan/Göteborg m.fl. hade plockats från andra delar av landet....
-Tror nog de flesta klubbar vill skörda frukterna av sin egen ungdomsverksamhet? Jag (som Rögle supporter ) skulle gärna se att det fortsatte så o att man oxå plockade hem andra spelare ”på vift” t.ex. Dennis Everberg, Erik Martinsson o kanske på sikt Hampus Lindholm. Jag gissar ju att Timrå gärna ser Dahlén, E. Pettersson i Timrå- tröjan igen...
För övrigt tycker jag det är kul att Timrå är tillbaks o ersatte plastföreningen KHK.
-Lycka till i år !
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: HIF är fotboll och där är jag rätt "offside" vad gäller lagbygge.

När det gäller Rögle är jag väl som du, inte lika impad som alla förståsigpåare. En hel del "namn"..men det stinker Leksandsvärvningar om dem. Finns det hockeygudar är vårt lagbygge sjukt mycket mer välbyggt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Så är det säkert. Tänkte mest bara på att det snackas om lyxfällan och liknande kring båda klubbarna som då dessutom ligger så pass nära varandra och som säkert har många beröringspunkter när det kommer till vilka klubbsympatisörer man har. Eller så är det bara en slump att båda klubbarna just nu gör satsningar som utomstående tycker verkar vara lite huvudlösa.

Vi får väl se hur mycket av en succé det blir för Rögle. Sju nordamerikaner såhär långt och det lär väl knappast stanna där om det börjar strula under säsongen. Hade vi gett oss på ett liknande lagbygge så hade jag blivit väldigt oroad inför framtiden.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Edit: Var mjölkkossan HIF kallades en gång i tiden pga sin dragningskraft publikt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: I Rögles fall har det väl ändå ramlat in ett antal miljoner i TV-intäkter som inte fanns förut. Eller kommer att göra åtminstone.

HIF har en historia som guldkossa och håller som bäst på att göra en fågeln Fenix efter några år i dödsskuggans dal. Nog har det slagit gnistor kring dem genom åren.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Ja, men det har väl samtidigt inte direkt slagit gnistor om ekonomin i de där klubbarna tidigare, fram tills nu då. Så det känns ju som att det är något nytt som dykit upp.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Snarare en närmast aldrig sinande ström av samarbetspartners som ser till att omsättningen skjuter i höjden. Näringslivet i de trakterna är vitalt och omfattande. Avståndet till konkurrenterna Malmö i söder, Växjö/Kalmar i öster och Gbg i norr är dessutom tillräckligt stort.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Det är ju lite intressant att samma sägs som Helsingborg inom fotbollen, det vill säga grannstaden. Finns det någon investerare som klivit in i båda klubbarna möjligen?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Vid senaste bokkslutet landade de just över SHL:s 4-miljonerskrav i eget kapital, ca 4,3 miljoner. Men det är väl så att skillnaden på vår pott av TV-pengarna jmft med våra konkurrenters blir tydlig här.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: vart hittar dom alla pengar, lyxfällan nästa?
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Dragskott är som vanligt ute och cyklar. Inget att fästa sig vid, gääääsp..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: SHLs merch är bara skräp. Inget klubbarna tjänar ett öre på.

Gör Timrå en tjänst och köp från er egen shop istället :)
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
Nån som varit in på SHLs webbutik och försökt beställa Timrå merchandise?
Kollade för skojs skull efter en luvtröja men döm om min förvåning att där säljs inte TIKs utan KHKs. Gick då vidare till mössor och halsdukar etc etc och samma sak där. Fjolårets kollektion fortfarande :-(
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
PezN: Rautio före och dessutom på 5:e plats? 🤔
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
PezN: Haha gamla stofilen Dragskott, fan vad han ska svära över att vi är tillbaka i finrummet 😂
Att inte ha med Svedberg på topp 10 är bortom skrattretande
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
sportbloggare.com/dragskott/dragskott-rankar-shls-tio-baesta-malvakter-plats-1-5
Jag undrar hur denna snubbe tänkte under sin ranking... 😴
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jag är så sjukt taggad på säsong och kommer gå på hockey som aldrig förr och jag tror verkligen inte på sista plats, det är bara pessimister och folk som inte kan ett skit om hockey som tycker så! #HataBrynäs
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
modomille: Be inte om ursäkt. Den är fruktansvärd trots alla bortförklaringar om att den "måste" se ut så där pga stora, stygga SHL.

Men ni är hjärtligt välkomna ner på tisdag för att inviga den 😁
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Veteranolle: Är det de här finrummet du pratar om? För isåfall så borde ni inte stanna där för det verkar vara till bortasupporters.




Förlåt kunde inte låta bli
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Det bästa för vår del är att varje match blir spännande ......ingen serielunk här inte......varje poäng vi kan knipa är guld värd för oss och vi kan väl hoppas att dom stora drakarna är lite sömniga på höstkanten.

Vi får inte glömma bort att påminna alla som inte köpt säsongskort att nu är det dax.
Nu är vi i finrummet och där ska vi stanna men vi måste hjälpas åt alla.......på isen....på läktarn

Heja Timrå
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Skönt att vara underdog. Känn ingen press Djurgården, HV71, Frölunda, Färjestad, Linköping och alla andra storfräsare i SHL...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Jag har en känsla av att vår säsong avgörs i båset och i målet. Jag är mycket spänd på hur Fredrik Andersson kommer att coacha laget mot ett på papperet så pass mycket bättre motstånd som de flesta lagen i SHL utgör.
Undviker vi kval är det främst tack vare honom och Svedberg. Det tror jag i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Duncan: Jag har skrivit det förut, det finns en känsla och förhoppning om att det finns mycket att ta ut av det här laget. Det är oberäkneligt och talang finns.

Men som förhandstips sett till lagbygge i jämförelse med övriga måste man ju vara realistisk och ha väldigt låga förväntningar. Det är överlevnad som gäller då. Mkt ska klaffa och väldigt många spelare ska ta stora kliv samtidigt för att vi inte ska bli indragna i den striden. Chanserna för överlevnad tror jag dock är goda.

Men vår backsida ser t.ex oroväckande tunn ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Duncan: Det skulle jag bli. Men positivt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Fattar inte varför det skall vara så negativa tankar om hur det går för våra favoriter i den kommande serien. Själv är jag i grunden positiv i mina tanke-gångar om hur laget sköter sig. Lagets tränare tror jag också har positiva tankar om var i tabellen laget kommer sluta. De kommer jobba konsekvent för att nå en mycket högre placering i tabellen än vad du tror. De andra lagen kommer bli överraskade av vad laget presterar. Men jag blir absolut inte överraskad om laget t.ex. slutar som 8:a eller 9:a.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: vänta när verkligheten kommer ikapp dig ! Jaa tror vi kommer topp7 å ni topp 12 tack vare en bra målis! Vi hörs efter 52omg så får vi se om du har rätt på din gissning ang 14platsen
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Nä. Inte 100 ggr bättre. Men bättre, på papperet. Det har å andra sidan alla övriga lag också. Mora inkluderat. Så det lag som främst riskerar att hamna sist är vi. Därefter Mora. Men Brynäs och Malmö ser inte direkt superstabila ut heller som sagt. Med sjukt svaga menar jag endast i relation till vilka förväntningar som finns på varje lag enskilt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Brynäs har väl typ 100ggr bättre lag än oss, utom på målvaktssidan..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Ja. Men det gäller för samtliga lag undantaget möjligen Väcksjö
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: de ser i a f tunnare ut än oss på målvaktssidan
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tjurn : Stor risk, ni ser sjukt tunna ut rakt över. På riktigt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hoppas!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JobbaPuck: jo vi har ju typ sämsta backarna i serien så vi hamnar säkert sist!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Måns Karlsson rankar SHL's bästa värvningar:

Svedberg kniper plats ett!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Det är väl en prioriteringsfråga, DIF täcker upp tappet av Högström med Bobo Peterson och Norell. De har nog en hyfsat kostsam backsida iom det till skillnad från oss som faktiskt borde kunna lägga åtminstone lite krut på den back som ska in...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
ersson: Hur jävla dyr är egentligen Ahnelöv om DIF inte har råd med honom? För inte faan väljer man Norell före Ahnelöv baserat på meriter i a f.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
T T: Norell klar för Djurgården vad det verkar, vilket borde betyda att de släppt tankarna om Ahnelöv. Vore väl inte alldeles helt fel om vi är med i dragkampen om Ahnelöv.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
bisterfinnen: Den dag Dolly Parton sover på mage, skriver Zäta på...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Ja han är god vän med Dick Axelsson med så han lär nog snacka han till Fjollträsk
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
timråhockey: Behövs inte. Z kritar väl på strax?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: LHC ser bättre ut på papperet än ifjol. Min känsla är att Brynäs får det jobbigt.

SAIK blir topp 4. Tycker deras forwardssida har det mesta.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
T T: Vill nog till 08-land
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
T T: har nog inte råd med han
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kan Nubben vara med och hugga här?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Otto1: Tror även Malmoe kommer få det kämpigt. Samt LHC.

Annars tänkte jag sticka ut hakan lite och spå att SAIK kommer floppa rejält. Kanske inte den absoluta botten men nedre halvan.
Kommentera

« · 1902971 · »