1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580527 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1939699 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2018/2019
Woody: Det FINNS ett sånt lag redan. ”If you cant spot the fish around the table, you’re the fish”. Klassiskt pokerordspråk.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
sargad: Ja, nog är det märkligt att Mora och Örebro snor trepoängare mot precis ALLT motstånd just när vi börjar ta några poäng. Dessutom vinner lagen där ovanför var och varannan match också. Varför kan det inte finnas ett eller ett par riktiga strykgäng som ligger sopsist och alltid förlorar sol det brukar vara?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
sargad: Det sägs ju att SHL är sämre än någonsin och förmodligen stämmer det. SHL i år har blivit lite mer som HA, topplagen är inte outstanding utan det är lite urvattnat där. Alla lag tar poäng av varandra i högre utsträckning.
Lite märkligt med tanke på att det här var säsongen är skillnaden mellan serierna skulle bli avgrundsdjup, när SHL-lahen plötsligt badade i pengar. Men det är kanske inte förrän nästa säsong el den därpå som det på riktigt får genomslag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TimraStockholm: Det var ju oxå en jäkla timing att första året i SHL så tar bottenlagen rekordmycket poäng. I dag går rimligtvis tåget mot destination 12. Vore kul och imponerande om vi kan komma ombord, om så bara som fripassagerare i sista transportvagnen.
K ä m p a Timrå!@
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Smokey: Ja och går det åt pipan blir det nerdragna persienner, marinella, soffläge och det sjunde inseglet på repeat fram till semestern.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hockeyoraklet: 50/50 mot AIK? Modo hade väl 70/30 mot Leksand när som åkte ut?
Lika bra att boka bord i svarta partytältet på ångestfestivalen i Timrå till våren. Kall pölsa och surt rödvin! Huvudsponsor Losec och Fonus.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Ja njut av livet och ta dagen dit den kommer!
Vi VINN imorgon i Jallas..
Fagemo och Linkan och Mathiasson och Hagos pytsar imorgon 👍🏼
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: Nej...inte ännu!!!
Imorgon piskar vi Mora!!
Men ikväll...piskar vi annat!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: 70/30 mot Oskarshamn och 50/50 mot AIK. Där har du oddsen. Varsågod.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: Ja han är full i vanlig ordning.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
SMÅLAND: Yrsel!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: iof så tror jag att Timrå klarar ett kval, men lite ödmjukhet skadar inte. Det är bara sunt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: tveksam på ditt resonemang. Hur kunde vi gå upp förra säsongen. Vi fick ju faktiskt stryk av Troja. Dom åkte ur....
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jockz: Örebro vinner ikväll (?) och Timrå får det ännu kämpigare.

Men vad gör det? Vi är Timrå och vi ger aldrig upp är vårt motto. 😃
Timrå kommer klara sig kvar, via kval eller inte får tiden utvisa.

Heja Timrå!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Fy fan vad jag är glad att du inte är spelare i Timrå ik (hoppas jag)... Då kan man säga tack och adjö till SHL redan nu.

Du måste verkligen hatat lill-Kenta.
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Heja Örebro!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Hej och hå, känsla var det ja 😅

Fan. Örebro har vänt mot Växjö
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Minns en viss Andreas Johansson som sa exakt samma sak ;)
Ni bara ber om en jinxar hahaha!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hockeyoraklet: Om jag är Ove Molin? Har de brunnit för dig helt?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jockz: Men dra inte in Modo i detta.. Vi andas inte öviksluft eller har inte deras mentalitet som bara dom kan ha. Kan sätta 10,000 på Timrå håller sig kvar, men stressa ni haha!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Låter som en liknande inställning som JFK i modoboken hade året de flög ur.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hockeyoraklet: Ett AIK som dessutom sannolikt stärker upp laget inför ett kval. Samt lär ha ett jävla stöd både hemma och borta då
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Hallå? Är det du Ove Molin? Jag tycker mig ha hört den där högfärdigheten tidigare. Självklart kan Timrå förlora både mot Oskarshamn och AIK, det är faktiskt inte ens osannolikt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hockeyoraklet: Jag är så otroligt rädd för Oskarshamn å speciellt AIK som får stryk av SSK. Man måste ha lite känsla, många här som inte har det
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Här ligger man med en sexa whiskey på Godmorning Hotel i Hägersten...
Nyss hemkommen ifrån 2 veckor i Dubai..
Prince är förlagd till Sveriges Framsida!!!
Imorgon väntar Mora i Jalla Jalla Arenan!!!
En utav Sessens viktigaste fighter...
Ge rabbarna chansen för fulla munnar!!!
Lillörda och nu njuter vi så det ryker...
Cigarren ryker lätt...Och ikväll rinn de lätt!
Njut rabbar...Njut för imorgon VINN vi lätt i JALLAS ...!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Laken: generellt känns det ju mer spännande med en ”egen produkt” som är ung och utvecklingsbar men på pappret byter vi en gammal back med minusstatistik i ett bottenlag mot en ung back med minusstatistik i ett topplag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: just ja, du är den där Bagdad Bob som tror att Timrå inte kan förlora det framtida kvalet?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hockeyoraklet: ?Hockeyoraklet?!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Hardegård kanske inte får spela så mycket mer i SHL heller om vi fortsätter göra oss av med fel spelare och halkar ur.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hockeyoraklet: Hardegård har inte spelat SHL förr, han är ung. Dom ser något i honom. Printz kan inte utvecklas
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Laken: man får ju hoppas att det inte var tabben mot Malmö som blev droppen gällande Printz, i så fall skulle Hardegård tabbat sig ner till kovlands damlag för flera månader sedan. Det är fel kille som får sparken idag, hoppas det är en ren ekonomisk fråga.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Haha, herregud vad ni lyckas snurra upp Roger Rönnberg o co. på läktarn med denna trejd. Ni blir av med en kass 38-åring och i utbyte får ni Westerlund som ni kan bygga något med i framtiden.

Hatten av till Nubben.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Filips bror Ludvig gjorde hattrick för J18 igår när Timrå slog Modo :-) Måste kännas svinkul för Filip att komma hit och spela inför vänner och familj
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
printz byter...
tummen upp👍
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jag håller nog Printz minst lika högt som Söderberg, Molinder, Drugge, Hardegård...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
PontusPilatus: Han kan ju bli en till Hardegård!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Skulle byta Drugge mot Didde 7 dar i veckan inför kvalet..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jag har också kastat skit på Printz, men måste säga att han ändå lämnar med huvudet högt och verkar vara en ödmjuk snubbe.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
luffaren: Det är mycket möjligt att Printz kommer passa bättre i Frölunda, men det säger ju inte så mycket kan jag tycka... Det viktiga är i alla fall att Filip anslutit till TIK. Känns riktigt bra tycker jag!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: en back och en center... om vi hoppas på Erik K som den där centern, vem kan då backen vara? Finns det nån med anknytning till orten som är ledig på marknaden eller snart blir det?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: kan man få dom som ett set? I tv-spelvärlden hade dom get bonusen "undvik negativt kval".
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Jag tror på en back till in samt en center (som tränare Andersson önskat).
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
tjobba: Erik K, Jonte D, Emil P..finns många namn i luften nu..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
En back som kan passa sig ur egen zon på regelbunden basis adderas alltså i utbyte mot en slöfotad tung back. Timrås problem har varit att de inte kunnat ta sig ur egen zon på vettiga sätt (oftast). Nubben är ett geni!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Timråit H-sand: Det kanske är så att Frölunda imponerades av Printz crosschecking i ansiktet på Frölundaspelaren efter avblåsning under vår match hemma mot dem i december. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Vet inte hur mycket frälsare Fille kommer vara, men bra byte. Prinzen var man lite...mätt på. Spännande!

Fortsätt intressant, alltså. Om det ligger sanning i att ytterligare förändringar är att vänta. Har inte gett upp hoppet om Erik Karlsson heller...han skulle sitta fint inför ett förmodat kval. Utlåning av JO? Han behöver reboota sig själv. Allsvenskan resten av säsongen vore nog perfa för honom.
Sen tycker jag att Jonte spelat nog i AHL nu. Pojkstackarn borde få avsluta säsongen med lite riktig hockey.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Tar de in en back till kommer ju någon back försvinna. Men då tror jag Söderberg ryker.
Jag håller fortfarande tummarna för att Erik Karlsson kommer tillbaka på centerplats...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Otto1: Bra deal känns det som! Tror faktiskt Frölunda kan få lite användning av Printz.
Nu ska ju inte Molinder ens vara 7:e back...
Få se nu vad det lider om Erik Karlsson ansluter...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
tjobba: Drugge hejdå eller?
Kommentera

« · 1939699 · »