1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2018/2019

Sv: Silly Season 2018/2019
El Maco: förhoppningsvis klar idag och inte om ”några år”...

{297}: Spännande med Palmberg. Återstår att se var han kan uträtta i SHL. Väldigt duktig på att styra i PP. Längesedan han gjorde en hel säsong dock, känns lite oroväckande. Jag är ändå försiktigt positiv till denna värvningen om den går igenom.

{8179}: Palmberg klar tolkar jag som att Anton Holm spåret är droppat eller?

{297}: släpp och gå vidare

OlliJanne: Vad jag har hört så sket sig det med Anton Holm, tråkigt tycker jag iallafall om det stämmer.

Ahpl: AIK är nog inte allför sugna på att släppa Anton Holm. Men skapligt tungt För AIK om vi skulle lyckas sno 2 av deras drömvärningar, Guter och Palmberg. Lägg till då om vi lyckas ta Anton Holm.

Palmberg är en riktigt fin värvning. Målsinne utöver det vanliga. Får han allt att stämma så kan han bli en Victor Olofsson 2.0. Ser många likheter i deras spel. Hade dock ett rykte om sig i ung ålder att vara en humörspelare...

Puckat: ,,,vet ngn om Nubben ringt Starostenko?

{8179}:

Det är du som borde sluta med ditt löjliga näthat. Inte en käft blir rädd ändå. ”Snart” är relativt och öppet att tolka fritt för alla och envar. Alla behöver inte tycka lika om allting. Inte ens härinne.

DJ Hemp: ”näthat”? :) kom igen nu, du är en vuxen människa. När du försöker lura folk så kan du gott ta en pik tillbaka också. Nu krockar snart solen med jorden så det är lika bra vi fokuserar på något annat medan tid är.

Gallo klar 1 år

optimalcosmos: källa?

Nisse på Mon:
Ingen internet källa men källan är tillförlitlig.

Uppladdat:

500x0-kalla.jpg

Timråit H-sand: Ja strömbergs kontrakt har varit klart ett tag, så han kommer inte stanna i Timrå. Vilket är synd!
Idag har vi en back på papperet, tror att vi behöver ha kvar vårat tänk kring en ruggigt bra defensiv.

Kanske vore något, detta...!!!!
Kevin Clark ser ut att lämna Brynäs....!!!!!

Mats Lundh: Flera lag I SHL är ute efter han, plus utlandet. Kommer bli budgivning och lär bli för dyrt.

Sputnik: apropå dyrt. Ska bli intressant att se hur lönerna i SHL utvecklas efter det nya avtalet. Hoppas att det ger nåt mervärde och inte blir ren inflation.

optimalcosmos: Det jag har fått höra är att dom har signat han på ett 2-årskontrakt?

Hoppas och tror att Emil Berglund blir kvar, han verkar vara en sån som svetsar ihop laget utanför isen (paddel hallen var ju hans initiativ).
Och det verkade ju gå hem hos dom flesta av Timrås spelare. Tror den egenskapen hos honom gör gott för gruppen som helhet då dom utifrån känner att dom kommer in i "vänskapskretsen".
Men det är bara min åsikt och vet inte vad ni andra här tycker.
Vet att han kanske inte är en SHL-Spelare men man ska inte underskatta sånna karaktärer och deras inverkar på laget i helhet.

Gewe: jag tycker Emil Berglund är given att få följa med till SHL, han må vara liten men räds inte att köra fram huvudet när det hettar till. En grym lagspelare helt enkelt, grym i boxplay med. Kommer dock få en ännu mer defensiv roll i SHL, men den tror jag han tar alla dar i veckan.

Puckat: Var faktiskt inne på att skriva att det var synd med ett år på Gallo, hoppas du har rätt och det är på 2 år. Vill inte missa chansen att se Gallo och Lander i samma lag.. Ojojoj stackars motståndare säger jag bara. Lär bli åka av och det kommer snackas om att hålla i hatten de första 10 minuterna för mostståndarna igen. 😀

Sputnik: Absolut! Kommer aldrig bli som Challe Sr. men nu är det 2 helt olika spelartyper vi snackar om.
Tycker det är viktigt att spelare som varit här länge och som kan stan och dess omgivning är kvar, låt oss säga att dom blir som mentorer utanför isen för alla nya som ska in i laget.
Boyce och Wedin är 2 andra jag också gärna ser kvar nästa år om vi pratar ur den aspekten.

Gewe: vad säger vi om Molinder, blir han kvar som back?

DJ Hemp: Vad snackar du om? Vadå näthat? Jag fattar ingenting just nu..

Hoppas han blir kvar
Va riktigt bra denna säsong

Emil kan hjälpa Huss ! Räcker knappast till på isen i SHL
Wedin känns given att satsa på

Sputnik: Svårt att säga, jämför man det man såg av han i kvalet kontra grundserien så ja! Dock vet man ju inte hur hans backspel håller på SHL-nivå men en lagpappa är ju alltid en lagpappa.

Sputnik: Tycker nog att Molinder har gjort sig förtjänt av pension efter lång och trogen tjänst.

Nisse1: Tror Molinder kan vara en habil allsvensk back, nånting för MoDo kanske?

PezN: "SHL-stjärnan"...............

PezN: Ger mig fan på att gatuköken i Uppsala kommer göra en positiv årsredovisning nästa år då 😊

KulltorpsOlli: Kolla vad jag hittade? Visst, statsen suger, men namnet funkar.

Hade velat ha denne: www.eliteprospects.com/player.php?player=52031

Men gick givetvis till Leksand...

Heisenberg: Och denne: www.eliteprospects.com/player.php?player=34087

Men har säkert redan tagits upp här. Men då skulle vi kunna få en finne i laget också! Tror han är på rejäl uppgång i sin karriär. Han står högst på min lista just nu.

Heisenberg: Är han helt klar för Leksand?

Hade gärna sett honom tillsammans med Palmberg i PP. Två av de spelare som man verkligen lagt märke till i de andra lagen i år.

Heisenberg: ehhh Immo är så vitt jag vet svensk?

Gewe: Är han? Gick på namnet bara.

roger_sundsvall: Uppfriskande! Molinder må vara något av det oflashigaste hockeyvärlden skådat men jävlar vad klok han är. Han och Hardegård var bästa backpar i direktkvalet. Helt osynlig är han, precis på det sätt man brukar säga om domare när de är helt osynliga en match.

Heisenberg: Han är väl från Dalarna. Då kan man heta sånt där. (Korr: Västmanland ser jag nu. Tesen föll.)

Raggaren Putte: Rätt tänk! Alldeles för stort fokus på stats generellt kan jag tycka när alla eg vet att det i slutändan kommer an på namnet. Var länge sedan jag insåg att namnet säger 98,7% om hockeykunnandet 😁

{8179}: Lugn. Hemp svarade fel. Det var Olle han var ute efter.

hubbenorlen: Lätt att veta :)

Sputnik: Molinder kan ju inte vara kvar. Alldeles för långsam. Det borde väl alla sett...

KulltorpsOlli: förstår inte riktigt hur folk resonerar. Överlycklig över att kinvall förlänger men Molinder ska bort? Kinnvall har några fler poäng och lite bättre +/-. Vår defensive centerklippa Berglund ska det absolut förlängas med men inte Molinder, som har varit inne på färre mål (inte samma position men ändå). Mr ”puck out” Dahlroth flyger under radarn men han har samma stats som Molinder.

”Här, ta en puck i ansiktet och ruska av dig det och spela hem SHL-avancemanget, sen kan du lämna för Modo”?

Molinder är väl en av få spelare i det här laget som har SHL-erfarenhet, som dessutom lyckas med bedriften att skola om sig från forward till back utan att rasera sin karriär. Jag tycker nog att han kan få fortsatt förtroende.

{297}: Skulle iofs inte säga att Molinder har spelat hem SHL-avancemanget. Tycker han har stått för en hel del slarv i kvalmatcherna. Dahlrot likaså. Ju högre tempo desto fler felbeslut från dessa två, enligt min mening.
Kinnvall har större utvecklingspotential.

{297}: på sätt och vis håller jag med. Men..njaee..jag vill inte ta nåt ifrån Molinder. Men räcker han till i Shl? Skills? Han har gjort det jäkligt bra i HA..jaaa.. kanske ..

hubbenorlen: så jävla barnsligt av er vuxna "män" bli osams då vårat kära lag nyss gått in i finrummet.🤔

« · 1892365 · »