TD: Jag var väldigt skeptisk till att vi skrev kontraktet med Enqvist mitt i säsongen. Känns jobbigt att vi måste ha med honom till SHL nu. Platsade inte i vårat allsvenska lag. Helt omöjligt att han skulle platsa i vårt SHL-lag. Känns inte så rättvist ifall han tar en av dom 15 forwardplatserna inför säsongen. Skulle så mycket hellre se JP få förlängt då. JP är förjävligt bra på att vinna och stjäla puckar från motståndarna.
TD: Ja passa dig noga för det. Man vet inte var det här jävla landet är på väg när PK-maffian styr. Vågar inte säga nåt och pepparkaksgubbe får man tydligen inte heller vara!!!
Molinder lär få förlängt om man läser på ST. Jag tyckte han växte mer och mer under säsongen som var. Kall med puck och bra avvägningar, första halvan av säsongen var han dock inte alls på den nivån. Hoppas han kan fortsätta med att dra på sig få utvisningar, nu när tempot är högre i SHL. Jag är kluven till detta, men vi får se hur utfallet blir.
Jag håller också med om Enqvist, han känns totalt meningslös i laget. Man märker inte ens att han är på isen, ofta kan det vara en bra egenskap men inte i hans fall. Varför förlängde vi ens med honom? JP måste gå före.
Jag håller också med om att JP är oerhört duktig på att backchecka och vinna tillbaka pucken. Jag vet inte hur många spelvändningar vi fått på grund av detta när han åker ikapp en motspelare och lyfter klubban, snor pucken och vänder spelet. Jag vill ha kvar JP, för även om han inte gör massvis med mål såsom många förväntar sig så måste han vara jävligt jobbig att möta.
Knylan: Jo det har du nog rätt i. Angående våran trupp så är man ändå försiktigt optimistisk, speciellt om vi lyckas träffa rätt på målis och "förstecentern". Man är ju skapligt nyfiken på vad han har på gång där Nubben. 🙂
Berge: Lugnt. All form av reaktion på sådan samhällssyn är bara positiv 👍 Ja jag vet, jag glider ifrån vad vi eg diskuterar här nu och lär väl bli bortmodererad. Så nu blir det rättning i ledet.
Tikkare: Här kommer en seriös nyhet och det är att både Jansson och Kaijser har fått A-lagskontrakt. De kommer att lånas ut för att få värdefull istid på seniornivå. De ska dock inte räknas in på 15 forwards.
JobbaPuck: 2års kontrakt då i så fall va? För annars känns det väl lite onödigt att skriva kontrakt, låna ut och sen kunna bli av med dom till nästa säsong typ.
Sputnik: är ju vid närmare tanke inte dåligt att ha de signade för 1 år och ha de som backup ifall man åker på skador och dylikt, både Hållander och Olofsson lär ju försvinna till jvm med och då är det ju bra att ha spelare att fylla på med.
Olli Nomadinen : Nej, det är bara inget uppehåll varken i SHL eller i AS under JVM. Däremot så är det uppehåll i SHL under Tre Kronors turneringar, om det var det du tänkte på kanske.
{3627}: tycker Bertov var en starkt bidragande orsak till att vi spelade bort leksand så enkelt. Han tog utvisningar i helt fel lägen, ramlade och hade sig, hängde inte alls med när vi snurrade.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer