1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 2001032 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: känns inte som palmberg är ett jätte troligt alternativ. Han ville ju inte vara kvar i Timrå även om det hade blivit shl verkade ju det som.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Randy Marsh: Nä men ni behöver inte vara oroliga. tror vi kan glömma topp 2. Det blir Modo vs Björklöven till våren.
Bara ställa sig in på att klara av att knipa 3:e platsen. Inte mycket just nu som talar för att vi skall klara det ens. Karlskoga har värvat spets. Men Nubben rullar tummarna(förhoppningsvis tystar han mig med Palmberg)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Pröva några killar ifrån junior leden , kanske det är dax nu om någon skulle bli skadad i en tunn trupp där konkurrensen är dålig ..har vi läst .
Tänk om det skulle bli succé .någon lär vara mer tränad än Frölunda killarna som är skadade.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik:

åh fyfan vill vi ens de? får en klump i magen av bara tanken haha
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Hur han tänker? Jadu... inte alls... 😆
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Randy Marsh: Hoppas. Vi måste ju ha in lite spets så vi kan lira kval mot er till våren. 😉
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik:

Jag kan inte svara på om han såg rätt. Men han var väldigt säker på sin sak :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
jå1: Men hur tänker Adam?
Är ju en klassvärvning på HA nivå.
Va ju flera SHL lag som va intresserad av han.
Det som talar till vår fördel är väl att vi kan garantera en stor roll.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Såg det, läste slarvigt i bilen, my bad!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
jå1: Hur skall man annars tolka?

"Timrååterkomst för Palmberg känns inte sannolik. Tror varken klubben eller han själv vill det."
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Randy Marsh: Trollar du nu förresten? Kanske såg nån som va lik? Jag vågar inte hoppas för mycket. Man lär bara bli besviken när det kommer in nån brunkare från Kumla hockey eller nått...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Mhmmmm
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Randy Marsh: Reagerade lite på Adam i Hockeypuls. Han har gjort en lista över potentiella värvningar till Timrå.
Skala 1-5 och 1 är lägst chans.

"Rickard Palmberg, 30, c/fw

Den här liraren känner timråiterna väl. Blev lagets näst bästa poängplockare (31 poäng) förra säsongen, men lämnade efter uttåget. Har nyligen brutit sitt kontrakt med tjeckiska Berani Zlin, men en Timrååterkomst för Palmberg känns inte sannolik. Tror varken klubben eller han själv vill det.

Sannolikhet att bära Timrås rödvita färger: 1"

Varför skulle inte Timrå vilja ha tillbaks en spelare som levererade 30 poäng i SHL? 🤔
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp:

En kompis såg nyss Palmberg på stan. Så han lär vara nära er nu.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Håller med, varför diskuterar ni detta ö.h.t? Ickefråga..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Woody: jag menar rent generellt..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Nej jag håller med dig, vet inte heller hur diskussionen startade men tror det handlade mer om den där insamlingen än själva händelsen. Det var väl mer det jag gick igång på. Att jag på nåt sätt försökte se en större bild än att det var pengar till ett bussbolag. Utan att det var mer en protest mot den mörka sidan av supporterkulturen.

Men skitsamma. Ikväll är det match igen. Jag är på plats, som 98% av alla matcher. Kommer säkert sänka en öl och skrika minst ett fult ord. Kommer förhoppningsvis gå hem glad.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Smokey: öhh, inga synpunkter på det, möjligtvis snåla jävlar som inte vill stötta klubben🎅👈
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: Du bekräftar ju bara det jag säger, är det inte bara bättre att hålla käften ibland?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
josha840: oj menade forward, blev lite fel där. Men ja jag håller med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Lite nyfiken fråga bara. Hur ser du på personer utan tex. tröja, halsduk, eller andra synliga TIK-attribut som skulle tänkas befinna sig på exempelvis en ståplatsläktare i anknytning till en timråmatch?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tonymontana: Han är forward, men ja, känns långsökt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hassan: inte då..alla tycker nog att dom som gjorde det här inte är några som har i Timrå IKs supporter skara att göra.!! Hade dom halsduk, tröja på sig te x då händelsen inträffade?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Charliejfz: fast att Timrå skulle ha råd med han känns väldigt långsökt😅 han skulle ju vara en topp betalad back i shl.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hassan: Förstår inte riktigt hur händelsen skulle splittra Timråsupportrarna. Varenda människa vet och förstår att det är över gränsen, till och med den/de som kastade stenarna, hoppas jag. Är inte klarlagt att det är gärningsperson/-er med sympatier för Timrå som har gjort det, men förmodligen.

Har varken sett eller hört någon som försvarar det hela och tycker att det är rätt gjort. Det är en icke-fråga.
Supporterklubben tar avstånd, medlemmar ur Rätta Virket säger att det är idiotiskt.

Jag tycker nog att alla står ganska samlade i den här frågan, förstår inte vart diskussionen i det här finns.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: I det här fallet tänkte jag att den här händelsen splittrar oss som timråsupportrar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hassan: splittrar oss? Hur tänker du då? Ligist som ligist i mina ögon, sen vilken bakgrund dessa har skiter jag i..sköter man sig i samhället så får man vara brun, vit,gul,, svart,,, svartgul..,,blålila m m..nåja..svartgul var väl att ta i(Aik)😁👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Var och en får väl protestera på det sätt som man vill. Jag förstår att du är frustrerad, respekterar din åsikt.

För mig handlar det mer om att jag ser supporterkultur som något fint.”vi skiter i vem du är, vart du kommer från, vad du varit med om, om du är fattig eller rik, älska vårt lag så har du en plats hos oss, skrik dig hes så får du vara med” därför Tycker jag att händelsen är så tråkig, för den splittrar oss. Vi skriker inte lika högt längre.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Men hur sätter man hårt mot hårt när man inte vet vem det är?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hassan: joo, det ska daltas som vanligt med ligisterna i samhället, ge dom en seglarresa till västindien m m så blir det nog bra och låt oss hederliga hårt arbetande skattebetalare stå för notan, som vanligt i Sverige. Tror du på allvar att fina protester och gruppkramar hjälper mot våldsverkare? Hårt mot hårt är det enda dom förstår sig på. Som olydiga hundar ska dom tyglas.! Hårda straff där föräldrarna får betala skadorna om dom är minderåriga. Trött på allt jävla dalt med all skit i samhället idag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Pinus sylvestri: Lerg är ett kap .... gör 30 pinnar i SHL ... han är en jättebra värvning 👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nu är goda råd dyra i Brynäsboken...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Johan J: Bryr mig egentligen inte ett smack om varken buss, bussbolag eller Kristianstad. För mig får gärna bussbolaget konka, bussen beläggas med körförbud och Kristianstad tvångsdegraderas till division 7 östra Frankrike.

Det är inte det som den här insamlingen handlar om i min värld.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2:
Jag tycker inte att Timrå IK har någon skyldighet att betala för att några dårar i samhället kastat sten, du tycker det är lågt av klubben att inte göra detta. Vi är av 2 åsikter, sen vem som betalar i slutändan avgör inte jag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Vad har du för hjärna då idiot försvara ta en dåre som driver med hela forum i försvar.. kliv över till deras H forum, Kala mig fågelhjärna vill du något mera så kan vi ses när var hur kokar i mig nu
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Gorkyman: Spontant känns Zachy Boy mer intressant lite yngre och mer tydligt nischad mot centerrollen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Charliejfz: Vad är dina tankar om Bryan Lerg?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: Stå upp för egna supportrar ... ja de kan man ju göra men rätt mycket är osäkert nu . Den supporter som säger sig veta mest och bäst om klubben tror på riktigt att Timrås tränare OCH sportchef i hemlighet jobbar för en av konkurrenterna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Jockz: Skall privat personer betala ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: Fågelhjärnan går på högvarv ser jag. Jag kan lova att JFK som modoit är mer omtyckt här än vad du är.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Överlägset att efterblivna JFK som driver med er har 16 dår plus säger allt om att stå upp för egna supportrar inte finns utan ni köper en idiot som garvar och ni köper skiten. Modoliterna plussa dåren och idioten få stå som mest populära hahaha som en Djurgårdare kommer in på Bajens forum och spela med. Svinet skulle kastas ut direkt men här i Norrland går man på ALLT tror på en domarkärring bryr sig om Timrå hahaha
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hassan: All heder till den som startat insamlingen och de som redan skänkt pengar.

Men...

Skulle bli förvånad om bussbolaget som Kristianstad anlitat inte hade bussen försäkrad? Så gå till klubbshoppen och lägg stålarna där istället.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Så är det ju också, även om jag kanske inte är riktiga lika ”medeltidshård” som du när det kommer till straffskala. Utredningen är ju nerlagd nu pga brist på bevis så ingen kommer ju att dömas för detta.

Tror man ska se insamlingen mer som en protest mot negativ supporterkultur i stort än att de som skänker pengar tar böterna för några slynglar alternativt som timråsupportrar tar på sig någon skuld. Det är väl mer som ett ”hit men inte längre”
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Andersson: frågan var vem som ska betala busskadorna, nä jävlar, dom ska jagas med blåslampa, flås levande och slås ihjäl med skinnet!! Satans odågor som förstör för andra, och klubben!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hassan: Håller med . Starkt initiativ
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Till mina Forum bröder Sputnik, Småland, Kulltorp ... jag har sagt det innan ... hoppas med hela mitt hjärta att ni går upp i SHL inom denna eller nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Andersson: Håller med. Det är ju snarare initiativet som är det positiva, inte pengarna eller vem som ska och inte ska betala. Det här är ju ett sätt för egentligen alla oavsett klubbtillhörighet att visa vilket supporterskap man vill eller snarare inte vill se. Därmed inte sagt att det per automatik var timråsupportrar som gjorde detta även om man kanske misstänker det.

Jag köper att man brölar och vrålar på läktaren och att det inte alltid kommer ut bomull ur käften på folk. Jag munhuggs också gärna med dönickar från konkurrerande lag härinne och i verkligheten. Däremot swishar jag gärna en symbolisk slant för att visa att efter det är gränsen nådd.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: För att man aldrig får fast förövarna och att bussen lik förbannat är trasig ? Den måste ju lagas på något sätt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: varför i hel#ete ska Timrå som klubb betala för att några apor har förstört en buss? Räcker det inte att skattebetalarna i landet redan får betala ett skyhelvetes högt pris för allt våld som sker i landet i dagens Sverige? Nää, dags att slå näven i bordet och sätta såna här ligister på bröd och vatten några månader och låta "dom" stå till svars för vad dom begår. Varför ska alltid den snälle hjälpsamma individen få betala oredan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Gorkyman: Dom där två grabbarna har nog inte ens alla shl-lag råd med
Låst ämne

« · 2001032 · »