1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1971637 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2019-2020
Grundat på uttalanden från spelare under säsongen samt nu efter så verkar det ha funnits en extrem sammanhållning i laget. Kan vara färgad av saken, men tycker att detta uttryckts tydligare än hos andra lag. Och denna sammanhållning borde till stor del vara ett resultat av Freddans ledarskap.
Om vi samtidigt kan knyta till oss Ante så får vi en erkänt duktig taktiker som kan få styr på försvarsspelet samt bidra till bättre matchcoachning. Kombination av dessa två kan bli riktigt bra!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Icetea: Årets sämst bevarade "hemlighet". The klöbb for inboerdes beundran gnuggar vidare. Va.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Förhoppningsvis så har Freddan haft lite tid att reflektera över vart det gick fel den här säsongen. Det känns ju som att det fanns en viss feghet kring att matchcoacha samt att Svedberg fick stå i kvalet lite för att han var förstemålis och därmed borde det istället för att faktiskt titta på matcherna.

Man är ju lite skeptisk, dock. Det ska man inte skjuta under stolen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
jå1:. Jag undrar hur Brattström känner sig efter det här beslutet. Freddan gav honom aldrig chansen i SHL även om han var bättre än Svedberg.För Freddan var Brattström bara en utfyllnad som han ågrade att han inte gamblade mer med innan den avgörande 7e matchen. Brattis har ett stort Timrä hjärta,och är en stor talang, som vi vill ska blomma ut. Att Freddan inte gav Brattström mer förtroende är för mig en gåta och ett bevis på MYCKET dålig coachning. Frågan är nu bara: vem kommer att lämna Timrå IK först Brattström eller Freddan? Jag tror jag vet svaret på den frågan ....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kallekoskinen99: Det var väl det spelarna svarade på när folk frågade hur säsongen varit "Ja det är en tajt och bra grupp". Nånting positivt måste dom väl säga, då är det väl det dom måste ta upp, medans andra lag kan prata om hur bra spelet är och hur dom ska kämpa för att ta slutspelsplats osv, tror dom flesta lag har bra lagsammanhållning, men klart det sticker ut när grabbarna försöker hitta något positivt sopsist i serielunken
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Bee: Ett dåligt äpple..förstör hela korgen!
(gammalt fruktordspråk)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Matsg: Brattström lär väl vara uttalad förstemålis nästa säsong. Jag tror inte att han kommer stå mellan stolparna och vara bitter över speltiden föregående säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Matsg: Brattström har ju möjlighet att signa innan juli med SHL-klubb, men gå in å läs artikeln som hockeynews gjorde med Bratten, Brattström kommer INTE lämna... Freddan vet att han begick ett misstag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TimraStockholm: Håller med - nu börjar det likna något! Hoppas det blir samma utveckling även på isen ;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Matsg: Tror Brattström kommer ha ett enormt stort förtroende från Freddan. Tyvärr hade nog Svedbergs bakgrund alltför stor inverkan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Saxat från ST och deras sillytråd

Kent Norberg säger nyligen till Hockeypuls att han har ett x antal spelare muntligen klara utöver Victor Brattström, men han vägrar ge några hintar om vilka det handlar om. Det ska vara spelare både från den befintliga truppen och utifrån. Spelare som sportchefen hoppas ska skriva på inom kort så att de kan presenteras.
Hockeypuls hoppas förstås få loss namnen innan dess

"Vi får ihop nästan två femmor som det är nu", säger Kent Norberg i vår livesändning om arbetet med truppen. Alltså närmare tio spelare muntligen klara.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: förlängning med Freddan. Sjukaste jag hört sedan linkans skottande av artisspelares garageuppfarter. Uppgivenheten är total, hockeyintresset sjönk till ny bottennivå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Matsg: Jag skulle då inte va gla, hoppas han får en ursäkt 4ögon emellan.

Får vi höra efter omgång 10-20-30 mm "vi måste sätta försvarsspelet" denna säsong så dumpar jag tv dator och telefon i en blötmyr i prästskogen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Tim Wahlgren från oss är nog ett av dom namnen som man har muntligt med skulle jag tro. Han är ju från Kramfors killen. Hur som helst är det en duktig spelare som har alla chanser i världen att utvecklas tror nog nubben är och hugger på Viktor Öhman i Modo med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hockeyoraklet: Helt ofattbart! Har man inget att säga till om som delägare:)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
luffaren: Den enda fördelen med att Freddan blir kvar är att Nu måste Nubben värva rejält med spets så att Freddan inte misslyckas igen. Minst topp 5, annars blir det inte roligt att heta Fredrik Andersson.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse1: Hoppas Nubben går all in på Ante!

Hockeypuls har tidigare rapporterat om att tidigare Timrå IK-profilen Ante Karlsson som lämnat Färjestad är ett alternativ som assisterande.

– Han är aktuell och vi för en diskussion, säger Kent Norberg.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Men får kalla kårar när man läser det här.... 100 spänn på att det blir denna budgetlösning..

Norberg öppnar samtidigt för att Peter Hirsch kan vara ett namn att lyfta fram.

– Hirsch är även med där och han skulle kunna ha rollen och samtidigt ha fokus på målvakterna, men bara A-lagsmålvakterna i så fall. Den rollen hade Peter när Johan Thelin var borta nästan en månad förra vintern, säger Norberg.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Molinder,hardegård där har vi första backpar,Boyce ,berglund första line,förstår inte hur han tänker behålla dom spelarna som man inte tänkte förlänga med verkar inte som man förstått allvaret
Låst ämne


Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Peter Hirsch som assisterande!?!??! åh herregud, ska man göra sin första sejour som coach får man nog fan ta och börja långt nere i ett juniorlag eller div 3 och jobba därifrån, inte börja i ett SHL satsande lag i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Hoppas på Ante, sätter lite press på Freddan också att leverera. En kompetent tränare som kan ta över som headcoach om det fortsätter att se ut som det gjort
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
För två år sedan hade Freddan huvudansvaret för ett Timrå IK som gjorde ett Mirakel på is och tog oss hela vägen till SHL. Varför kan han inte lyckas igen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
DJ Abbot: För att Jonathan Dahlén inte spelar i laget längre.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Redan innan Dahlén ledde Timrå serien och hade öppnat starkare än vad alla experter hade tippat. Köper inte förklaringen att det var en mans jobb.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kalmera er bröder.
Hade vi fortsatt med Fred, Thella och Sjödda så hade jag oxå fått kallsvett i ländryggen men nu får vi en ny dynamik i tränarteamet, nya spelare och sist men inte minst, det är en division ned.
Tror o hoppas(tidig spådom jag vet) att vi kan vara med och hugga runt placeringar 4-8 och det får ses som Ok i en nystart.

Dags att rensa ut vinterkräksjukan som härgat hej vilt på forumet senaste månaden. Upp till kamp och så ses vi på gatarorna i rödvit skrud på första maj 😉 eller mer troligt i Scaniarinken till hösten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
sargad: Antiklimax om Nubben väljer Hirsch som assisterande dock...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
DJ Abbot: Minns att det var rejält troll i maskineriet en bit in i säsongen i HA med Freddan. Men oj vad vi blev räddade av Haukeland och Dahlens matchvinnarmål ett par gånger(kan inte minnas hur många mål Dahlen gjorde i avgörande skeden, men känns som en del i allafall.)

Hur som haver Ger Freddan en ärlig chans men ser jag Berglund i PP en säsong till kastar jag in handuken.....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Fan vilket antiklimax! Förväntningarna inför säsongen gick verkligen ner till absoluta nollpunkten. Undrar om Nubben har gett Freddan samma Mr Untouchable status även denna gång, dvs att alla spelare sparkas innan eventuellt tränaren får känna på foten.

Jaja, säsongen 2021/22 kanske kan bli något.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Vi ledde serien när Dahlen anslöt, var väl obesegrade till typ omgång 6 el nåt. Så nä, du minns lite fel där...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Japp jag skrev typ halvvägs in, typ november-december. Tongångarna här inne va, sparka Freddan han är menlös, in med Dahlen etc etc. Vi klagade ganska friskt på Freddans PP uppstsällningar med Berglund m.m. Så minnet är intakt. 🙂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Jag kommer också ihåg det. Har aldrig tyckt om Freddan bortsett från just när vi gick upp. Tycker avsaknaden av grundspel har varit tydligt som rekrytering samt att han inte är någon höjdare på att sätta femmor. Hoppas han tar åt sig från årets misslyckande och låter andretränaren sätta spelet, för det är något han inte behärskar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
En grovjobbare från Malmö aktuell för Timrå...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
ifjol när vi gick upp spelade vi bra
i år..uselt
samma tränare
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Skulle va så otroligt kul att se Guter vinna ett SM-guld, som han kämpat för att nå final, alltid kul när folk med stort Timråhjärta vinner något!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
HALLELUJA!!!
Vi har ju iallafall 1 tränare och 1 målvakt på kontrakt och ett och annat långskottsrykte...
Ni är väl inte rädda än??
5 månader kvar till HA börjar...
En oändlig tid att bygga upp en ny trupp när hela stommen och spetsen har stuckit!!!
Hur ska detta sluta??
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
roger_sundsvall: svårare serie ? större konkurrens ? minst budget jämfört med andra lag ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: SHL nästa station ❤️
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hardegård på glid till Västerås...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Prio 1 säger Nesse att Timrå är....
Men det är ju klart....
Hänn då int nått...
Kann rabben va förlort!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020 Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Gorkyman: Freddan förlänger alltså? Hand upp den som blev förvånad.

Nyheten känns lite som en bakfylla, vet ni. Brattströms förlängning var förfesten och man var taggad. Freddans; söndagsångest, illamående och taskig smak i munnen.

Men va faan; bakfyllor tenderar att gå över. Och nånstans tycker jag ändå att det är lite bra att förlängningen kom till stånd. Hade det inte blivit Freddan hade Nubben blivit tvungen att panikjaga en ny huvudtränare också. Då ser jag gärna och hellre att klubben jobbar för ett sånt byte långt i förväg; välplanerat och välscoutat.

Freddan har sina brister, big time. Men nånstans inbillar jag mig att chansen att han hittar det där förbannade försvarsspelet som han letat i två säsonger ökar i och med en tredje säsong. Tredje gången gillt va?

Nåväl; välkommen tillbaka Freddan. Kör så in åt helvete i år!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Hehe
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Det är lugnt, nubben spelar ut svärfarskortet..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Nä vi torskade andra matchen mot Pantern borta. 1-0.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
josha840: I övrigt vann vi varje match, fram tills det att Dahlén kom in i omgång åtta. Sedan hade ju Dahlén det lite småknackigt också, i sina stunder.

Det beror lite på detta, hur man vill utforma sin historieskrivning. Var Freddans inblandning 17/18 bara en bluff, eller kom han in och till slut fick snurr på den grund som lagts innan han kom hit? Harald Lückner berättade i alla fall att han hade en bekant som sett oss i SCA-cupen det året och som direkt lagt en slant på TIK som seriesegrare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: ja fortsätter mönstret så blir det varannan förfest, varannan bakfylla.
Typ nästa förfest Nielsen, nästa bakfylla Söderberg
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Jag har som sagt inte gett upp hoppet om Freddan helt(än) men du kan väl hålla med om att Freddans matchcoachning och kedjebyggande är en bluff i allafall? Jag hoppas innerligt inte att Nubben väljer fuskvägen och signar Hirsch som både andrecoach och målvaktscoach. Jag vill gärna se nån som kan komma in och komplettera Freddan med det taktiska, han har uppenbarligen förmågan att bygga grupper och verkar vara en bra ledare så sett. Läste att Nubben ringt runt till oika spelare och de hade all bara positivt att säga om Freddan. Så därför han ville behålla han nu med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Komsi komsi! En spelare jag gillar och som har en fin uppsida.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Det restes minst sagt en hel del frågetecken under säsongen som gick, så är det definitivt. Nu, med facit i hand, så misslyckades vi ju med överlevnadsprojektet säsongen 2018/2019. Hade vi vunnit match sju så hade det hela landat i godkänt, nu blev det inte så. Och det är där vi befinner oss nu. Det som finns kvar är en välmående förening med HA-status, det hade kunnat vara så enormt mycket värre men också några snäpp bättre. Från ett lag för den nedre fjärdedelen av SHL till ett lag som förhoppningsvis ska vara med och tampas om topp två i HA.

Freddan får nu en sistachans att reparera årets debacle. I ryggan har han ett succéartat förstaår och ett på alla sätt extremt svajigt andraår där han som huvudansvarig misslyckades med säsongens målsättning. Det går att vända och vrida på det där, om han verkligen gavs rättvisa förutsättningar. Det som verkligen ställs på sin spets nu är om Nubben verkligen kommer kunna hålla sin princip kring att aldrig sparka en tränare, för börjar det knaka i vinter så finns det ingen annan utväg. Så är det, det förtroendekapital som fanns är minst sagt kantstött nu. Dock vet jag inte om jag är så orolig för en sådan utveckling.

Vi supportrar försöker hela tiden se de där uppenbara orsakerna som nycklar i lagets framgång, som exempelvis kedjekonstellationer. Att den eller den måste spela. Drugge gick ifrån gunstling till en av de mest utskällda i år, vi fick det aldrig riktigt att fungera. Wikegård pratar idag om DIFs match igår, att ”helt plötsligt blev Axelsson och Strandberg två spelare i mängden bara”, och det är ju dit man vill komma. Där var vi under stora delar av 17/18 men knappt något alls i år förutom under de första omgångarna.

Baserat på Freddans HA-meriter så är det ett klipp att behålla honom, baserat på SHL-merit så är det desto mer tveksamt. Det HA-lag han ledde för två år sedan förlorade inte mer än två matcher i rad på hela säsongen. Nu har han dessutom rutin från två direktkval med olika utgång OCH är kvar i samma klubb. Jag tror att det finns ytterst få tyckare utanför vår sfär som ser detta och menar att Nubben gör inåt helvete fel, när han dessutom okejat detta med andra personer i lagets omedelbara närhet.

Ungefär där är jag i ämnet. Jag vet inte vad ett bättre alternativ hade varit. Gällande Hirsch så har jag svårt att se det hända, att vi skulle stå här med enbart två ledare nästa säsong. Blir han ass så fyller man säkert på med ytterligare någon.
Låst ämne

« · 1971637 · »