1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602032 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2020-2021

Sv: Silly Season 2020-2021
KulltorpsOlli: Kan du inte förklara lite varför du inte vill ha han kvar? skapade mycket chanser, oöm, vågar ta för sig i närkamper, STOR, och bra poängsnitt. Är bara nyfiken på vad du inte gillar med han, för mig är han en no-brainer att försöka ha kvar.

Björklöven - Cannata till Oskars . Får man spy nu ? Källa ex-pressen

Andersson: Nu kanske min fråga är urbota dum, men jag förstår verkligen inte... Det talades om ett värvningsförbud. Genomfördes det? Om ja, hur länge gäller det? Är den perioden i såfall över? Jag fattar ingenting... Jag trodde att det skapades för att förhindra brandskattning av klubbar som inte är i topp i näringskedjan...

KulltorpsOlli: Det är helt ok att tycka olika. Vi brukar dock tycka ganska lika i våra åsikter. Denna gång är vi inte helt eniga dock. We agree to disagree som man säger 😋

Andersson: varför ska du spy?

Mappe:

Det är endast en rekommendation. Går inte att tvinga rent arbetsrättsligt.

Andersson: Håller med. Jävligt tråkigt att SHL slaktar allsvenska klubbar när det nu blev som det blev.

Undrar om det var detta Wienerbröd i modo ville då han minsann gick ut och sa att alla klubbar fick väl överklaga enskilt om de var missnöjda. Nej hade han och Toker bara tagit det lite lugnt och åtminstone pratat med övrig ledning i de olika kvallagen hade man kanske kunnat få ihop nån form av krav/förändrade villkor. Nu var det mest ”Vi skiter väl i er, vi ska upp! Ni får väl försöka själva!”

Att det sedan skulle bli dem själva som blev rövkörd först av alla är väl mest ödets ironi.

ps. Jag vet att Cannelloni inte spelade i modo.

Synct: Jag gillar inte hans produktion och prestation under 90 procent av hans tid i Timrå.
Tycker han var rätt menlös, dålig skridskoåkning, skott, passningar mm. Han lyfte ngt på slutet men i mitt tycke så hade jag förväntat mig mycket mer.
Jag tror att jag framförallt såg lite inkompetens i avsluten. Känslan i spelet.

KulltorpsOlli: När jag var ung, var detta den dödaste dagen på året. men igår råkade jag stöta på Jesus vid korvkiosken hemmavid. Kul, länge sen vi sågs(sa jag, som man säjer till nån man inte pratat med på länge...Vad ska du göra i helgen då...(som man säger när man kallpratar). Inget är spikat än, sa jesus o bara drog

KulltorpsOlli: 12 poäng på 16 matcher och mestadels fått dras med Boyce och Berglund(som lämnar en del att önska offensivt sätt). 😅 Inte fy skam med den produktionen då. 😉

Hassan: Det finns många seriösa Timrå och Modo-anhängare. Jag har väl ingen rätt att skriva i er bok kanske? men du vet ju vad folk heter. Visa lite respekt, trots allt. att göra 'skämtsamma' hitte-på-namn gagnar väl ingen ?

Andersson: Tvärtom, underbart. En typisk transantlantisk dagssländemålis som kommer tokfloppa när sötebrödsdagarna i ett hypat topplag byts mot golgatavandring i ett bottenlag i bättre serie

Olli Nomadinen : Exakt och precis. Oskarshamn kommer behöva värva en ny målvakt efter en 15-20 omgångar när dom inser att det är skillnad på att stå i mål i ett topplag i HA och ett bottenlag i SHL. Bästa som kunde hända att dom går på den lätta.

{3405}: Knappast. Dom har ju 15-20 miljoner extra i år dom vidriga jävlarna så ska väl va lugnt

{8225}: Jo, jag tycker det är roligt. Jag använder mig ofta av smeknamn’ Så jag tänker nog fortsätta med det när det faller mig in. Jag använder också smeknamn på timråspelare, det gör många i den här boken. Hardegård har av vissa härinne gått under benämningen Ohårde, Brattström har kallats Bratwürst eller helt enkelt bara Würsten. Om det stör dig att jag använder smeknamn på några i er organisation så får du helt enkelt gaska upp dig lite. Nu gissar jag här men jag tror inte att Puffe är det namn som står i ditt pass utan ett smeknamn, eller?

Ni hade ju en spelare med fotproblem som jag har använt smeknamn på. Det är du okej med eller?

HassanFörlåt, jag ber om ursäkt Givetvis har du rätt. Varför ska nån som inte håller på Timrå gaffla här , nä dÅ. du får nog total sympati, men som tur är finns det vettiga Timråiter också. som jag kan tycka om ändå. Glad pÅSK

{8225}: Du får gärna skriva här såklart, det får vem som helst. Du får dock gärna förklara för mig varför jag inte ska använda smeknamn i fortsättningen. Det är bara det jag undrar.

Sista kommentaren idag, lovar...Som jag skrev förut, du verkar ju inte dum i huvet, tvärtom men när du skriver vissa saker framstår du nog som en sämre ambassadör för Timrå , än du är . Givetvis får du skämta till det med namn med mera, det tål vi, men ...

{8225}: Okej, då fortsätter jag att skämta till det med namn.

Du kan kolla vad som skrivits om en viss tränare i er bok om du blir upprörd över smeknamn som wienerbröd och Toker....

FBK vill ha Dahlen och Lundin. "Timrå IK har dock kraftsamlat, fått in externa finansiärer och gett ett väldigt generöst bud till klubbens stora profil och lok"

Bladet vevar på om Dahlén och Lundin till FBK. Dahlén ska ha fått erbjudande från 12 SHL klubbar och San José. Timrå har tagit hjälp av externa finansiärer för att erbjuda Dahlén ett kontrakt.

Hela den här karusellen gör det så mycket härligare när Jonte stannar ett år till i Timrå.

RasmusVS: Jag tror inte Timrå gjort denna ansträngning om man inte visste säkert att Dahlén är sugen på Timrå. Känslan säger att Dahlén blir kvar 😊

Sputnik: Dahlén spelar säkert i Timrå om han får bestämma själv. Men ska SJ bestämma så tror jag dom gärna ser han på en högre nivå för han är alldeles för bra för allsvenskan och utvecklas ej så mycket när han är tok dominant. Dahlén är ju seriens klart bästa spelare och det har han bevisat flera säsonger. Blir intressant att se själv hoppas jag han blir kvar höjer ju nivån på allsvenskan.

Dundee: ”San José Sharks vill förnya avtalet med supertalangen. Skriver han avtal med Sharks kan han dock inte lånas ut till Sverige utan då blir det NHL/AHL.”

Sputnik: En mycket bra poäng. Har hört rykten om att samma företag som går in med medel för Dahlén också tänker att det ska täcka Lööke och Lundins löner, alltså en ganska stor summa pengar.

Som en parentes är det ganska kul hur FBK-supportrar suktar efter ”våra” spelare. Dahlén har de drömt om i 2-3 år, nu sugna på Wedin, Erixon har de haft sen länge, för två år sen flörtade dom med Lander, Sanny har varit där, Ante fick dom låna ett tag.

Finns säkerligen fler exempel.

RasmusVS: Trevligt med lite rykten, det var på tiden!

RasmusVS: Ryktas det att Lundin vill stanna alltså?

Jåkkinen: Jajamen men varför går det ej att låna ut han för då? Är det nån ny regel eller?.

Dundee: Bra fråga, jag har ingen aning.

Dundee: Som man förstår är det San Joses krav för kontrakt? Att han endast kan gå ner till AHL ifall han inte tar plats i NHL?

Sputnik: Dahlén får NHL kontrakt men väljer bort SJ som klubb.

Kan någon spoila vilket företag det handlar om? Nhk?

RasmusVS: Jag vill minnas att folk var rätt irriterade på Martin Lindman som drog dit efter en säsong med oss.

Känns som det är Lundins agent som pushar för att Dahlén ska hänga på till fbk. Detta då Lundins poänggörande lär minska dramatiskt om de går till olika klubbar.

JD: Tror det folk mest va griniga över var att Lindman gjorde klart med FBK mitt under brinnande semifinal mot dem...

RasmusVS: Ju mer man tänker på hur Nubben jobbar med att bygga sina lag och den relation han har med Dahlén som han nästa är som extrafarsa åt. Så känns det väldigt konstigt om man börjar skramla tiggarbössan utan att han nån som helst insyn i Jontes egna tankar om framtiden. Tror inte sponsorer spottar ut pengar utan att få nån info om vad som gäller heller.

Tänk er Nubbens löften om vart pengarna går.
-Jo kära sponsorer vi skulle behöva era pengar för att få behålla Jonte. Eller alltså vi vet inte hur han tänker och om vi är aktuella men vi tänkte chansa med ett "offer he cant refuse"..

Sputnik: Det kan ju vara så att pengarna bara betalas ut om han skriver på

Sputnik: Skulle tror att Nubben har full koll på vad Dahlen vill.

Och jag skulle vilja påstå att får vi behålla Dahlen, så behåller vi i stort sett hela laget. Eller det vi vill iallafall, minus Bratten.

KulltorpsOlli: Jo, att Nubben har koll på Dahlén är nog det mest logiska hur man än vrider o vänder!

KulltorpsOlli: En fråga angående Dahlén, när förväntas han ta nästa steg i utvecklingen?

hanzon: När vi går upp nästa säsong!

hanzon: vad menar du med nästa steg?

Truth : I karriären då?

Du är blockerad i detta forum till 2020-04-14 16:23.
Anledning: Svårt att avgöra om du är troll eller ej blir vila några dagar

Proffsig modobok! Mitt i en diskution. :)

{JFK}: Men jag kan väl svara dig här inne jfk om du läser, Visst är det förkastligt med spelare som visar lite hjärta som t.ex karla och stannar några säsonger? Sved det lika mycket som när Jonte körde på ett år till i Timrå?

Rallarn: Är det jag som blir blockerad för en fråga?

hanzon: Jag säger samma sak till dig som till din enfaldige supporterkollega JFK. Jag ser vad ni försöker fiska i.
Men då ni inte ha en aning om vad Dahlen har för planer så blir erat fiskande bara bottennapp.
Alla vill inte ta snabbaste vägen till NHL. Vissa spelare har andra värderingar i livet.

Dahlen kommer att spela i SHL med timrå, det blir nästa steg.

KulltorpsOlli: OK, då fick jag svar på frågan, men han har väl inget mer att bevisa i ha.

hanzon: Men det går inte att svara på ditt resonemang, eftersom Dahlen inte värdesätter saker på samma sätt som du.
Du tycker att han ska göra karriär så snabbt det går, Dahlen har inte det behovet. Det är ju älskvärt och jag förstår att det biter hårt i ditt Modohjärta att en spelare kan resonera så, och inte vara knuten till The heart of Hocket!
JFK har ju samma problem. Det blir som att skämta med en som har Aspberger, det biter inte så bra.
Ni måste försöka tänka utanför modoboxen.
Jag summerar igen:
Alla spelare vill inte ta snabbaste vägen till NHL. Man kan värdesätta andra saker i livet!!
Gick det fram nu? Så du slipper ställa dina dumma frågor igen!

hanzon: Har ingen insyn, men nog vore det en smula överraskande(men förstås oerhört glädjande) om Jonte tar en säsong till i allsvenskan.
Finns ju exempel på spelare som kvalitetsmässigt rimligen skulle platsat i NHL över flera år men inte trivts overthere och i den miljön. Utan istället tokdominerat i Sverige och trivts bra med det. Ex Jörgen Jönsson, Johan Davidsson.
Nu tror jag väl inte att Jonte spelar år ut och år in i Timrå om vi är i HA.

« · 2053219 · »