tjobba: Såg Irwing i Storhamar en del och han är väl inte utpräglat fysisk, men väldigt klubbskicklig och ett mkt bra skott. Fyllde gärna på offensivt. Mkt bra PP back. I vart fall i GET
Modo har nu värvat en ny tränare, från Finland, som inte kan svenska och knaglig engelska och dessutom fått sparken från sin senaste klubb(Pelicans). Månne har Heart of Hockey hittat ett nytt "Amerikaspår".
Nu börjar man verkligen se fram emot denna säsong....Finlands sak, är vår sak! Perkele!
Costanza: Enkelt. Genom att göra en klok, genomtänkt satsning med tydlig svensk profil gick vi om er och blev så här överlägset mycket bättre än er som vi är idag 🙂
{8839}: Nubben säger alltså i chatten att det stora utropstecknet inte är presenterat ännu. Med Dahlén presenterad och klar redan.
Inte utan att man börjar fundera på det. Vem kan vara ett större utropstecken än Jonte? Hugo, förvisso. Men att han är bättre än Crosby vet vi ju redan.
Eller menar Nubben "utropstecken" som i låga förväntningar, hög utväxling?
Kerstin_k: Jag uppfattade som att Nubben menar spelare som man inte har förväntningar på men som Nubben ser potential i och kommer bli ett utropstecken. Lodin kan ju vara den spelaren även om jag inte har jätteförhoppningar på just honom, inte poängmässigt i allafall. Får väl hoppas det är den "utländska" spelaren Nubben hintar om annars. Känns ju inte som Nubben söker bredd från utlandet i första hand?
Sputnik: Jag tror och hoppas det är den utländska spelaren. Tyckte det viskades om Valkvae men verkar kanske kunna bli nåt annat. Spetsig transatlant hade jag inte sagt nej till. Även om jag hellre hade tagit Westerlund plus en toppback till.
Sputnik: Jobbar med en Örebrosupporter som gratulerade när jag berättade Lodin var på ingång. Han hade velat ha honom kvar i Örebro och trodde på ett rejält genombrott i HS. Så det kan bli bra tror jag!
Matsg: Om vi skall jämföra forwards och backsidan så är det en ordentlig skillnad mellan dom kvalitets mässigt. lite A och B. ...tycker jag . Om vi blir skade drabbad på den backsidan finns det inte mycket att luta sig imot Hoppas på mer backar med rutin å styrka .
{8839}: Håller med dig. Vi har en mycket stark forwardsuppsättning och målvakt men backsidan ser svagare ut. Hoppas på att Filip W stannar och att vi får in ett par rutinerade backar- det kommer att behövas..Osäker på Per Svensson dock.
Matsg: Ja, men hur vi än vrider och vänder på det kommer vi inte ens komma i närheten av våran forwardssida, i allsvenska mått är den överjävligt bra. Blir ganska stora kontraster, då får det backsidan att se ganska svag ut i jämförelse, även om vi får in 1-2 rutinerade backar.
Costanza: Det är svårt att plöja raka fåror om man ser bakåt hela tiden... för att använda en metafor som kanske går hem hos er. Sen tycker jag att vi är klasser vackrare än er. Jag bor i Ångermanland f.ö 😘
Hassan: Jo det går givetvis att jämföra på det viset. Tror dock inte Lodin kommer få kampera ihop med en viss Dahltn som Lundin gjorde och fick mycket poäng tack vare det.
Sputnik: Givetvis fick han hjälp av Jonte. Men då är frågan.... vilken av A. Lundins stats är mest missvisande? Fjolåret med Jonte eller säsongerna innan det?
Min poäng är mer att statistiken inte säger hur det kommer att bli.
Hassan: Jo alltså jag menar givetvis inte att Dahlén var hela anledningen till att Lundin hade sitt succeår. I Timrå fick han stor roll och mycket speltid, något han inte fått innan utan blivit placerad i ett fack som brunkare. Blir väl den stora utmaningen för Lundin att visa att han är den den där poängspelaren återigen kommande säsong.
Har för dålig koll på Lodin och han kan säkert överraska ordentligt, Lundin hade man ju inga större förhoppningar på inför säsongen som sagt. 🙂
Sputnik: Nubben kan ju slå till på den här. Liga spelar ingen roll, bara laget är bra. Lönen har han ju redan fått betalt av Örebro så borde kunna spela för en billig peng. 🤓
Tikkare: Fast, vem älskar inte en tröja som denna` Trots reklam för nån riskokare. Tog 5 minuter att hitta tröjan, fantastiskt/trodde det var flaskhalsen), sen tar det en timme att få bildjäveln från mobilen till datorn. Snälla Corona sluta snart, behöver teknikstöd av mina barn igen. Erkänn Tikkare, nåt du skulle kunna stoltsera med på fest i va?
{8225}: Googla Djurgården joker tröja. Antingen är det den eller den du visar här, som är den fulaste tröja som synts på en is, jag kan inte bestämma mig för vilken, båda är så gräsligt ful. Den där hade inte ens sett okej ut på en bandyplan.
När jag är inne på det, fulaste Timrå tröjan tycker jag nog är 2010, ful design och stora som tält på alla spelare.
Synct: Tre Kronor(eller Sverige utan Tre Kronor, men med en isbjörn är nog värst,fast Djuuurgååårdens Joker-tröja är ju en klassiker. MoDo hade ju åtminstone Messmör på sin
Smokey: Hade jag inte svävat som en fjäril o stucket som ett bi... då hade jag blivit rädd för dej. Men ber om ursäkt för fel forum, Men har ni ett forum för gissa bajset, verkligen? ;)
Synct: dricker av princip inte Gevalia o Löfbers lila. Äter heller inte Leksands knäckebröd. hade ett gräl för nåt decennium med min sambo, hon hade köpt Leksands...Nu vet hon, Mora knäcke funkar, men aldrig Leksand
{8225}: Vi anar att det bor en liten smygtikare i de flesta trevliga människor;) Syns tydligt på vårt forum... Gillar dig med respekt trots diverse märkliga avarter som publiceras här. Men ibland blir det fan översvämning av bajs, nästan så att Köpenhamns omtalade pruttutsläpp bleknar. Förstår hur skitjobbigt livet kan vara. Kram påre modojävel!
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer