1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2020-2021

« · 2085504 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: Ja Lunderström I all ära. Jag tycker fortfarande vi måste in med spets på Backsidan med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Instämmer! Vet dock inte om Nubben håller med då han nyligen tackat nej till både Olle Alsing och Erik Brännström.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Jag tycker man gör rätt som tar in forwards. Tyckte matchen mot Löven visade att vi behöver mer spets. Försvaret ser bra ut tycker jag.

Jag tror inte man sätter ngn på läktaren utan ngr kommer bara få mindre speltid. Boyce och fjärdelinan gör ju ett kanonjobb i boxplay och kommer säkert att få fortsätta där. Men de får kanske mindre tid i 5 mot 5 såklart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp:

Fast med 8 backar och 14 forwards kommer ju någon behöva sitta på läktaren, eller hur tänkte du?

Tror inte man åker på match med 6 backar och 14 forwards i truppen, utan då vill man nog ha minst en sjundeback och 13 forwards.

Så minst en forward kommer ju vara utanför laget vid match.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: känns som att vi är lite tunna bakåt, Lerebäck och Eckmyhl gör inte alls bort sig men rutinen saknas. Och får vi en skada på någon av våra toppbackar då kan det bli tufft.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: tror man resonerar som så att spets framåt behövs för att hänga med tills en massa spelare åker tillbaka över pölen och att man då har fått bättre utveckling på de unga backarna vilket vi vinner på i längden. Men visst, en skada på någon topp-4 back är jobbigt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
jokklas: wow vilka förstärkningar som är på väg in!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
jokklas: Tror Nubbe väntar lite m back, och att det då blir ett kontrakt för resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Och i MoDo-boken grinas det som vanligt, sött :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
dempa: Med tanke på alla dryga Björklövare som kommit in i boken helt plötsligt så börjar man smått önska att vi kan ta in Elias. P, sen kan ni ta in Hedman MFL, Deal? Så täpper vi till truten på dom, Rahimi lär vara yr efter Elias åkt åttor kring han i allafall...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: På allvar; man förskjuter seriepremiären med en månad och lyckas, om möjligt, att få ännu längre tid mellan matcherna.

Match fredag, onsdag och sedan måndag. Det här är ju som värsta mardrömmen; försäsong hela säsongen - Långt mellan matcherna och lite publik. Suck.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: Tyckte det var ganska solklart att vi hade svårt med just backspelet mot Björklöven. Flertal ggr som backar utan nämnvärd press spelade fast sig ändå genom stressade passar längs rundel som ställde till det för nästa back. Visst är det en kombo av att forwards måste komma och möta mer också. Mer tålamod i spelet vill säga, däremot så behövs spets på Backsidan då det går lite troll och vi möter sådana lag som Björklöven tex
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Jo, en rutinerad nordamerikan med bra spelsinne, högerskytt och lite småelak. Det skulle inte göra ont om man säger så!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Kerstin_k: ja, vad är det för jävla lallplanering? Vi har ett slappare schema än typ fotbollsallsvenskan en vanlig säsong, vissa andra lag gör inte annat än att matcha.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rytter: Ja iofs, men rent generellt så är det säkert en forward per match, i snitt, som är sjuk eller skadad under en säsong. Så det löser sig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Iallafall köpt biljetter till mig och frugan imorgon!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Bragd-Birger: Det kommer ju bli tätare för oss framöver. Almtuna spelade ju två dagar i rad mot Tingsryd.

Vi möter MODO 3 och 4 januari samt bjorkloven 5 och 6 februari.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gorkyman: Jo det är möjligt att Nubben väntar in en back som ska lira resten av säsongen men Erik Brännström på korttidslån hade då inte jag tackat nej till
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Läste om Brännström till Schweiz på Twitter. Antagligen därför ej aktuellt för Nubbz..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Kerstin_k: Och hör på nyheterna att hockey är mer utsatt än andra idrotter av Coronan .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Läste precis på ST, Nubben hade planer på att förstärka med back för hela säsongen. Med tanke på rådande situation med Corona så ligger man lågt på den fronten. Verkar som att lån är i princip gratis så förmodligen lär det bli på lån om det blir back i så fall. Många agenter hör av sig om spelare. Bara idag har ett tiotal spelare erbjudits.

Själv har jag inte jätte sköna vibbar av denna säsong. Det lär nog florera väldigt bra spelare på marknaden men frågan är vad som händer om det blir en andra våg under vintern. Tror nog vi får lägga ner säsongen då. M Å N G A klubbar kommer nog gå under då tyvärr..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: En liten fråga? Kan någon upplysa mig om hur lundeström är som spelare vet så lite om han Boqvist va ju bra sist han hälsade på 😇😇
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Bragd-Birger: Man brukar tala om haltande tabell... Allsvenska tabellen åker ju rullstol.
Almtuna har spelat 4 när Kristianstad har spelat 1.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
sargad: 14 oktober har Almtuna spelat 6 matcher, MoDo 3...

Till viss del beror det nog på att 'topplagen' från norr vill spela sina derbyn senare, när det kanske finns större möjlighet till publik. Men trist ändå, med så haltande tabeller
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD:

Lundeström kommer imponera.

Hårt arbetande forward med bra skridskoåkning

Jag minns att man tyckte han var jobbigt bra när Timrå mötte Luleå och han stängde många lägen för Timrå och syntes mycket i matcherna.

En powerfoward med hög nivå skulle jag säga.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Jag reagerade precis som du på att Nubben använder ordet gratis om NHL/AHL lånen. I s f fattar jag inte varför han skulle ha tackat nej till en sån som Erik Brännström (som någon härinne påstod). Var det för att han stod i valet och kvalet att satsa på en värving för resten av säsongen men att han nu ändrat sig?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
"NHL var tidigare tänkt att starta 1 december, med träningsläger från 17 november. Nu flyttas ligastarten fram en månad, och rimligtvis blir det samma sak för träningslägren?"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Om inte Brännström själv ville testa Schweiz?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Ser stark och hal ut med puck den där Lundeström.
Plus bra bössa.Kundee han lira så här för ett par år sen i SHLså är man ju lite nyfiken hur han kommer kunna leka i HA.. 🧐
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Nu får Dahlén snäppa upp lite annars blir han inte skyttekungs vinnare i klubben .
Här har vi två som utmanar på riktigt .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Tror Dahlén kommer hålla god takt med våra 2 lån. Snarare så att man vill se dom ihop för det det vore kul att sen fler spelare med Dahléns hockey IQ ihop i en kedja. I anfallszon lär de kunna dominera fullständigt om de får spela ihop Lundeström, Dahlén och Boqvist.

Inte för inte Som Per Svensson själv säger att Dahlén är både den bästa medspelare och motståndare han stött på i sina år i HA. Det har ju florerat en del nuvarande stjärnor genom de åren..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Han har spelat en match i serien, ge killen en chans ..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Såg denna tröja för några veckor sedan, den är helt ok. Men trodde inte att den skulle kosta 299kr.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
rabon: Ser ut som en fotbollströja. På tal om tröjor så längtar jag tills nästa onsdag, då får vi se våra bortaställ i sin helhet och inte bara tröjan!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Synct: Jag tror att bortatröjorna kommer se riktigt bra ut i verkligheten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Självklart , men en kille av den kalibern behöver nog bara en match , för det är bara HA han ska spela i .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
rabon: Jag är med på tanken. Men den ser oerhört billigt gjord ut. Huss har varit framme och missat trycket på efternamnet ;-D
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Hade inte du gått på hockey sen 60 talet? isåfall borde du veta bättre.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Hahahaha, nä vafaan...nu dumpar vi Dalle tycker jag..:-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Vi får hoppas att grisskoga inte ställer till det med ngn skada på våra hjältar ikväll!!😎
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: man är lite orolig!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: Precis! Måtte djävulen slå klorna i alla som försöker jaga skalle när Griskatterna ligger under
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Ursäkta vad skulle jag veta ?
Vad hände på 60 talet som är intressant nu ?
Tråkigt att du hittade något igen som jag skrev som du inte var bekväm med .
, tror inte att det var så viktigt egentligen .
Ikväll spelar Timrå och det är viktigare än att tjavsa .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Enligt David på Timrå så tycker "supporters" att det är töntigt om det hade varit efternamn på tröjan. Tror namnet säljer bättre än siffran sa jag då. Men men! Har lämnat några förslag på tröjor till David och han skulle kolla närmare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: och du satte på dej offerkoftan som vanligt då man har en synpunkt på det du skriver. Buhuu...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: Då får vår Sheriff Per Skägget Svensson gå in och rensa
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Dahlen sätter den första ikväll och har en kanon kväll , för det finns väll inget som inte tyder på att vi skall förlora denna match .
Ikväll faller allt på plats än en gång .
Den nya gör säkert ett mål .
Bara 1 och halv timme kvar till en kanon kväll .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Har Leif i "Leif och Billy" blivit ny kapten i Modo?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Smällfete Sigges Hode🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Tänk vad rätt man kan ha ✌
Låst ämne

« · 2085504 · »