1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582828 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2020-2021

« · 2085800 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Har domarna redan glömt direktiven? Många situationer idag som hade gett utvisning förra matchen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021 Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Intressant. Men jag ser ingen plats för honom i laget just nu? Laget är väldigt bra i dagsläget och går som tåget. Vem ska Timrå ställa på sidan tänkte du?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Han skulle nog vara ett bra tillskott men kräver rätt förutsättningar.
1. Boqvist och Lunde har lämnat
2. Lånet gäller resten av säsongen
3. Han är införstådd i att han inte kommer lira i PP1.

I vilken mån tror ni att Luleå drivs av ett egetintresse att låna ut till "rätt" lag? Isf, vilka skulle de helst vilja se ta steget upp?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Håkkybåkky:

Jag tror Luleå helst tar upp Löven sedan Modo och sedan Timrå, i den ordningen.

Kortare resor i den ordningen, sedan tror jag dessa lag traditionellt dragit bra med publik mot varandra. Matcherna Luleå - Modo har tidigare varit rätt heta då vi ofta stött på varandra i slutspel, men detta börjar ju vara ett tag sedan så det har väl med tiden försvunnit.

Men gissar jag så ser dom helst löven, korta resor både för lag och supportrar och ett sätt för Luleå att ha en stadskamp mot Umeå som är norrlands största stad.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rytter: Umeå är dock inte Norrlands största stad, störst Kommun är dom, sätt till invånare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Håkkybåkky: Jag tänker likadant. Möjligt också att artikelförfattarna får Luleås sportchefs uttalanden att låta lite väl hårda gentemot vad Gunler egentligen uttryckt, men personligen ryggar jag alltid tillbaka när så pass unga spelare börjar ställa krav på det där sättet. Om det nu överhuvudtaget ställts några krav, att som 19-åring sträva efter mer istid är ju inget konstigt i sig. Det är väl mer hur man gör det, tänker jag.

Utan Boqvist i truppen på obestämd framtid så hade det kanske funnits utsikter för att ge Gunler utrymme men det hade varit tajt även då. Här skulle han kanske kunna konkurrera om en plats i PP2 med typ Lodin just nu, och Lodin tror jag att vi måste fortsätta att hantera lite varsamt och bereda utrymme. Lodin har egentligen det mesta för att bli en högproduktiv HA-forward redan den här säsongen men han har nog inte riktigt fått ordning på sitt självförtroende än.

Jag sätter någon tjuga på att han blir årets Hartmann, det vill säga någon som absolut bidrar under hösten men som sedan växer fram till ett enormt hot efter jul då allt helt plötsligt börjar gå på automatik och han har förstått sin roll och nivå fullt ut.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK1928:

Dom är även största tätort om du vill räkna befolkning inom tätorten och inte bara i kommunen.

Så störst är Umeå, vilken skulle vara större?

Siffror nedan från SCB.

"Det kan vara bra att veta att när vi säger städer i denna artikel så menar vi tätorter. En tätort är inget administrativt indelat område som exempelvis en kommun, utan definieras kortfattat som "en sammanhängande bebyggelse med minst 200 invånare"[1]. En tätorts gränser går alltså där bebyggelsen glesnar"

"Ordet stad har ingen officiell betydelse, men det syftar oftast på en större tätort. Ibland används dock stad även om kommuner."

Gävle ca 77.000 i tätort på plats 13 i sverige
Umeå ca 89000 i tätort på plats 12 i sverige

Inga övriga städer i norrland finns på listan över 15 största städer i sverige.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rytter: Nä, vi är ju 3:a i norrland med 58000 i tätorten (98000 i kommunen), 21:a i Sverige
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK1928: 40 000 av Umeå kommuns invånare är studenter eller arbetar på universitetet. Vilket ironiskt nog är antalet invånare Umeå hade innan universitetet invigdes på 1960-talet, när Sundsvall hade 85 000 invånare.

Citerar Erik Niva:
"Umeå är inte riktig stad, det är en bonnhåla med ett stort jävla universitet".
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rytter: Tror nog att dom hellre lånar ut Gunler till ett bottenlag där han får spela mycket, så ni lär ha en stor chans om ni är intresserade.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rytter: Var ju exakt det jag sa, sätt till invånare ja.
Det var bara en liten piik;) Men för att vara noggran då så är bla.a Sundsvall en större Stad, ”Tätort” sätt till ”Yta kvadratkilometer”. Alltså en större stadskärna. Vi behöver inte diskutera detta vidare😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: För mig jag läste det lär bli SHL och Brynäs ligger närmast till hands. Sen är det en Back vi behöver i så fall va?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Jupp! Det verkar nog handla mer om att bryta kontraktet än att bara bli utlånad. Det är i alla fall min gissning utifrån att så många SHL-lag är sugna. Gunler är en stortalang men att gå så hårt på en 19-åring som vill spela PP men som aldrig gjort det i SHL gör man nog inte om utsikten bara är att låna honom över en säsong. Eller så är det den bistra ekonomiska verkligheten just nu?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: nu ska jag vara lite taskig och sätta emot dig och din tjuga på motsatsen, dvs Lodin blir årets Tim Wahlgren. Bombade in poäng under försäsong för att sedan försvinna helt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: haha, den vore jobbig.
Tycker dock att Lodin mest verkar ha kommit lite snett in i det. Mål på allt på försäsongen, sen lite brydd när det inte flöt på lika lätt när det blev allvar och seriespel. Mycket soloräder och endimensionellt spel. Med klent resultat.
Dom senaste matcherna har han försökt att spela pucken mer, typiskt nog på bekostnad av killer-instinkten (har instinktivt sökt pass i lägen när han borde avsluta med reptilhjärnan).

Tror som Knylan att han kommer att komma. Han är inte alls vek som Tim, och han har ett bra skott. Gäller att hitta sin roll bara, och spela enkelt och ha tålamod medan han letar.
Dock: en brasklapp är väl hans fysiska status. Incidenten på försäsongen ger väl inte Krykov-vibes när det gäller extrem noggrannhet kring träning/kost/fokus. Ligger han på kolan-nivå där minskar ju oddsen för att "göra en Tim" betydligt. Men: det har jag ingen aning om.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH:Är nog beredd att motsäga dig i detta fall. Tim var helt osynlig i spelet förutom poämgtorkan. Lodin är delaktig på ett annat sätt och jag tror också han kan komma bli ett utropstecken till våren.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Västervik däremot spänner bågen lite extra. Fjällby och bröderna Davidsson ser ut att återförenas. En av seriens absolut bästa kedjor om inte den bästa om kemin finns kvar från tiden i Djurgården.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK1928: iofs så är Sundsvallsregionen 197 000 invånare ungefär. Umeåregionen 213 000 invånare och då räknar de in Ö-vik, så upptagningsområdet för Timrå IK är troligen större än för Löven.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Succétränaren ”lämnar” Modo
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nectis: Karlkvists morsa ersätter.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Jag tar över och kör över Snuttis. Karlstad 2021...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: #villeskahem swisha till 123 321 12 32
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Hur många tränare har Modo luftat nu de senaste 10 åren?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Från januari 2010 så är det 10 stycken. Så Styf/Omark blir 11.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Först Leksand tränaren och nu Finnen. Inget fungerar i Modo. Nu ska Styf ta över rodret? Bra eller anus? ? ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: 1 per säsong då. Viktigt med traditioner. 😋
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Ulf Samuelsson och Björn ”Leksand” Hellkvist fick faktiskt två säsonger var. Sedan har ju några hjälpt till att dra ner snittet.... Perra, Huras, Aravirta och nu det nya rekordet med Ville då.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: 1968 vann Timrå ett JSM-guld. Sen föddes majoriteten här på Timrå-forumet ;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Okej. Jag svara bara på frågor nu. Hade du någon fråga?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Men vilket lag man hade då!😆
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nucky: Då var Larry Huras bara 13 år.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Han fick hemlängtan och valde själv att sluta...jojo...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Att han längtade därifrån har jag full förståelse för. Stackars mänska.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Märkligt att ST inte skrivit så mycket om Modo sedan det var klagomål på deras FB-sida om att de skrev mer om Modo än Timrå, fattade de äntligen att det är Timrå som tillhör det lokala distriktet?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Älskar det här nhlstjärnorsomdrömthelasittlivattfårepresenteramodoochnufårdrömmenuppfylld-konceptet! Så länge hybrisen i Övik fortsätter leva och frodas är det bara att njuta av att sitta i västernorrlandshockeyns förarsäte 🤗
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Ville ville inte...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Ville ville inte vara med längre, Ville ville lämna innan skeppet sjunker helt, han är inte så Styf i korken nu men Per blir väl desto Styfare, kanske bara i byxan, ja vi får se.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: på tal om Per Styf...kanske fattat fel men flyttade inte Per Styf till Modo pga att det inte fanns plats som/ inte bra nog som juniortränare i Timrå?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nectis: vad håller dom på med däruppe! Det känns inte vidare professionellt iallafall!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp:
Dom är sjukt bra på spelarpresentationer. Världsledande har jag hört
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nucky: #villeskahem swisha till 123 321 12 32
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Och Glader uttrycker sig som en halvtaskig politiker! Nä det här är inte bra, ni får hoppas att spelarna går ihop som ett lag utav det här. Annars kan det sluta hur som helst!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nectis: fyfaan vad modo strösslar pengar kring sig, Ville åker hem rik och glad. Vad ska Glader lägga pengar på härnäst förut en tränare som frivilligt tar på sig självmordsuppdraget? Champagne med sånt guldflarn i?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: Tusen Tack Tom Topp! Det slutar oftast med att MoDo är bättre än Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Har inte ni en egen bok att gråta i håll er där där alla verkar vara så väldigt vettiga!!! Så får vi riktiga fans hålla på och diskutera våra hjältar själva!!! Frågor på de???????😈😈😈😈😈😈
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: MoDo är hockey, JonteD!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: låt modolojderna hållas, vi måste ju förstå att de ligger på samma nivå och poäng som Väsby som har ett division 1-gäng på papperet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: De ser ut så när ingen tränare kan få detta stjärnspäckade o NHL slagkraftiga lag att överhuvudtaget krångla till en eller några poäng!! Skrattretande hur ni uttrycker er!!😵😵😵
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
MoDo är nåt ni aldrig kan bli, Jonte D.
Låst ämne

« · 2085800 · »