Beror på vad det är för fraktur. Är det båtbenet är det jobbig skada. Det var det Viklund åkte på och han skulle vara tillbaka på ca 6-8v trodde man först, men prognosen Nu säger mitten/slutet av januari.
Apropå backnamn så kan man ju spontant undra hur länge till samarbetet mellan Kookoo och Alexander Ytterell kommer fortgå. 0+2 såhär långt, snittar 15 minuters istid men det går minst sagt upp och ner. Lite lösa rykten placerade honom i TIK så sent som i somras, men vettefan om det låg något i det. Får han kicken så kan han säkert bli aktuell för något av krislagen i SHL-botten, men det beror väl lite på vad han själv isåfall vill.
Ikväll blir det den högkvalitativa ångestmatchen mellan LHC - Brynäs som man ska käka popcorn till o samtidigt läsa Brynäs gb. 1-0 LHC just nu efter 10 min. Sorry 2-0 nu i numerärt underläge.
"Björklöven var tillbaka i träning på torsdagen efter fyra dagars covid-uppehåll. Nu väntar med start på lördag en sanslös tid med fem matcher på nio dagar.
Nisse på Mon or: Hela truppen behöver inte vara ifrån varandra så länge utan det är de allmäna rekommendationerna om du träffat någon smittad. Dessa lag tar tester hela tiden så om du träffat smittad A på lördag så får du testa dig dag 4 och är det negativt så är det bara köra på.
Sputnik: Juniorligorna stängs ner helt denna säsong. Glömde bort namnet på killen men Schweizaren vi har som var med i JVM kanske är värd att testas? Eller han kanske inte ens bor i Sverige för tillfället? Har vi ingen lovande back som kan få testa på att få va med i Al laget?
Det gick väl inte allt för bra för J20 laget för övrigt så tur i oturen att inget lag kan gå upp eller åka ur J20 serierna denna säsong då..
EXPLORERSMÅLAND: Haha! Får väl lita på din scouting trots allt. Minns för antal år sen vi Maila Nubben om ett gäng spelare från Västervik när de var i div 1. Joakim Thelin, Dan Pettersson och Patrik Karlkvist bland annat. Synd inte Nubben lyssna på oss. 😉
Sputnik: Marknaden är skum, tidigare år hade aldrig en som Eronen gått till Löven nu utan vänt till Schweiz eller liknande.. kan bli intressanta spelare som kommer in framöver!
JoseGonzales: ingen koll på Eronen men meritmässigt känns det som ni gjort en stabil värvning. Självklart hoppas jag ju Nubben har ännu sexigare namn på gång till Timrå men lätt att det blir fel också, speciellt om man ska Youtube värva nån transing
JoseGonzales: Det kan vara ett klipp för er. Jag gillar spelartypen, bra på skridskorna och mer än godkänt spelsinne. Levererar pucken snabbt och blir sällan fastlåst. Inte så stor och fysisk men funktionell i defensiven ändå. Hade mer än gärna sett honom i Timrå.
RunarUp: När Kenttä beskriver honom så låter det som en Cooper typ. Bra åt båda hållen med bra skridskoåkning och första pass. Jag har inte sett honom (vad jag vet) men hans meriter är på tok för bra för allsvenskan egentligen, endast Covid som gör det möjligt.
Nubben kommer fixa något bra han också, han är lurig!
Olli Nomadinen : Det är också ett problem för svensk hockey att HockeyAllsvenskans kanske näst bästa lag har en (snart två?) lineup där ingen kan svenska.
Madhawk "lanserar" ett eventuellt backnamn för oss i senaste podden, och menar på att han fått lite indikationer om att en kontakt mellan parterna redan tagits.
Spock: Ingen aning, och han är fortfarande Malmös spelare. Redhawks har ju gått dåligt nu under hösten och Jensen Aabo har varit deras förstaback (spelade överlägset mest ifjol och i början av hösten). Sen har han varit helt petad veckorna före jul och nu efter nyår.
Fagervall är väl inte nöjd, uppenbarligen, sen exakt vad det beror på är ju frågan. Verkar väl vara lite strul i den där klubben.
Sputnik: Haha, ja. Helst vill man ju ha en högerfattad back med gudomlig skridskoåkning, femstjärnig offensiv/defensiv och med kaptensegenskaper. Dessutom ska han vara okontrakterad och inte kräva för mycket i lön. Mycket svårare är det egentligen inte.
{9255}: Han hade en väldigt fin säsong i Västerås för två år sen och kommer in i ett välfungerande lag nu. Tror han kommer vara bra för er, bra förutsättningar för det iallafall.
{9315}: Ja han ska få visa sig iaf, svårt för spelare som inte kan åka gricker dock, men som sagt han ska ges chansen först, hoppas bror hans står för lön hehe.
Olli Nomadinen : försiktigt positiv till denna värvning. Vi hade inte kunnat fylla luckan med mer meriterade spelare från det egna ledet. Hoppas han var billig.
{297}: Hade vi värvat Lindelöf redan inför den här säsongen så hade det garanterat snackats om "nytändning" och att han hamnat på sniskan i Brynäs. Istället har han fått en jävligt hoppig säsong och jag gissar att han själv gått och väntat på ett alternativ som ska kännas bra sett till var han är i sin karriär.
Men men! Alltid kul med nyförvärv. Intressant att han omskolades till back under hans sista juniorår också.
Spock: han har ju ändå rätt stabila siffror på allsvensk nivå, att han inte lyckats i SHL med Brynäs drar jag inte så stora växlar av. Skulle säga att nivån på vad som krävs av en stabil back skiljer sig ganska mycket mellan ligorna.
{297}: Sen är känslan jag har, att det är många spelare som har kommit till Brynäs dom sista åren och inte lyckats. Ingen riktig harmoni i klubben? Och två veckor är han absolut värd, plus att det är tätt med matcher nu!
Den låga spelskicklighetsnivån bland backarna är ett minst lika stort problem i defensiv zon. Att vi haft så svårt att snabbt spela oss ur, bli fastcheckade, tappa puckar osv beror ju i hög grad på att man saknar förmåga att skapa tid ... | Läs mer
Beror på vad det är för fraktur. Är det båtbenet är det jobbig skada. Det var det Viklund åkte på och han skulle vara tillbaka på ca 6-8v trodde man först, men prognosen Nu säger mitten/slutet av januari.
Så beror på vad som gått sönder i handen.