1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604385 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
RunarUp: Exakt, vet ni vem som mer gjort bra slutspel i Växjö? Oliver Bohm.

RunarUp: 37 pinnar på 51 matcher för HV förra säsongen i SHL är rätt skapligt för en back med begränsat spelsinne ;)

DenRöda: Jag är skeptisk till Martinsson.
I Lakers gjorde han ett superslutspel men var i övrigt en rätt medioker back.

Bra på skridskorna men med begränsat spelsinne, satte både sig själv och medspelarna i svåra situationer pga att han trodde han var Joel Person, typ. Mycket förvånad om Lakers tar tillbaka honom, och blir det så är det ingen förlust för oss.

Dålig bang för en förmodad jättebuck.

DenRöda: För 2 veckor sedan hade inte vi mosat i kvalet, nu vill alla hit

DalleTIK: Jahaja! Allt pekade på Växjö för 2 veckor sedan, då har samtalen med Växjö stagnerat. Det ser ut som att vi kommer släppa in flest mål nästa säsong igen, samt göra flest iom alla poängspelare som kommer in🤣 som tur är så har vi 3 bra defensiva backar åtminstone!

DenRöda: Vet inte med hörde senast i tisdags att Timrå försökte få hit honom

DalleTIK: Frågan är väl vad ett kontrakt i KHL nästa säsong är värt?

DalleTIK: Martinsson är väl i princip klar för Växjö? Eller har det vänt?

Patrick Polly: Har hört från säkert håll att klubben drar i Eric Martinsson som spelade i HV förra säsongen där han gjorde 37p som back.

Angående Åberg så är han öppen för att stanna men tror personligen inte att pengarna Timrå kan erbjuda är rätt för honom. Han trivdes bra med att bo i Sundsvall då hans dotter och föräldrar bor i Stockholm.

Wiercioch borde vi inte ens röra med tång, såg trög ut redan i HA och har inte spelat denna säsong.

Paigin har ett kontrakt i KHL för kommande säsong och en höggravid fru i Ryssland så jag ser det som osannolikt att han spelar i Timrå nästa år.

Det känns verkligen som om Timrå gör allt för att spara undan lite presentationer. Wedin, Pettersson, Laleggia, Rattie och Eronen är väl helt färdiga antar jag. Boyce måste skriva på om han nu inte gjort det redan känner jag, för med Ante i kvalet visade han ju vilken bra "closing-down" spelare han är. Bra i boxplay. EXTREMT viktig utanför isen för detta lag. Sen Åberg, jag är tudelad över hans vara eller icke vara hos oss. Väldigt bra i mittzon i att transportera puck och hitta bra lägen för andra, bra i kvalet överlag. Men om det står mellan honom och Dahlén så vet ju alla vem vi tar.

På backsidan så känner jag faktiskt att vi kanske kan testa en junior till kommande säsong utöver att vi tar in en till bra back. Noel Edfeldt förtjänar att få några minuter per match åtminstone. Westerlund borde också signa nytt för jag tror att kommande år kan vara nyckeln till att han kan ta steg till Nordamerika.

Patrick Polly: kommer ihåg? Kommer aldrig glömma hans mål mot AIK. Första(och enda?) målen i timråtröjan vart ett hatrick med perfekt tajming :D

Patrick Polly: Tror tyvärr inte det, har varit anställd som scout på annat håll innan i allafall. Men nog skulle Timrå IK börja nyttja hans tjänster, om man nu inte redan gör det inofficiellt. Hamrins styrka är väl att unga talanger, så kanske nyttja honom på ungdomssidan.

Idag hoppas vi på att vi får se att Rattie och/eller LaLeggia är klara!

Sen känns det tämligen troligt att vi också får se att Rajaniemi och/eller Åberg lämna.

Jag hoppas fortfarande att vi kan signa Paigin, vore bra för vår backuppsättning!

Någon som kommer ihåg Patrick Wiercioch? Han stod något förvånande utan lag denna säsong.

JonteD: Kollade spelschemat nu och måste nog rodda lite, som det ser ut är det möjligtvis matchen 27/4 jag skulle kunna blåsa ner på. Har ju bara ca 45 minuters väg dit

Patrick Polly: Det vore ju otroligt kul om det skulle stämma.

Någon som vet om det är Timrå IK som Jimmy Hamrin är scout för?

För egen del håller jag inte hus i området så kommer tyvärr inte kunna se Hudik. Men för er som har möjligheten så rekommenderar jag er att välja lördagens match mot Nybro kl 16.00.

Enligt utsago är Hudik/Nybro storfavoriterna att kliva upp, kan bli en jäkligt kul match

Olli Nomadinen : Jävligt mysigt å bolaget nära kyrkan! :-)

Olli Nomadinen : Om vi kommer överens med Chrille så kanske jag kan hämta upp er på väg ner? Jag vet vart du bor men inte Chrille? Hör av er vore kul kanske nån mer som vill hänga på från s -vall!!👍👍

Chrille: jag trodde du skarvade lite med att de hade 10 ex-tikare i laget så jag kollade in truppen och kan bekräfta att siffran är härmed vidimerad.

Olli Nomadinen : Vore kul o hänga på er men ni ska ju veta att jag håller på ÖIK som ju är från Jämtland!! men hör av er jag hakar på att heja på Hudik med timråiter i !!!😇😇🇺🇦

Chrille: På riktigt, vore det inte jävligt kul att dra till hudik och stötta? Jag är på! Fan vad man vill att jyrgårn ska lira i hudik

Gooode: Hudik med 10 ex-Tikare i laget måste vi jobba upp. Alla till Holmen Center!

{9814}: Då skulle jag nog vända arslet åt ett annat håll när du är där.

T T: Hört från min gynekolog att Elias Pettersson är klar på ett 4års-kontrakt!

Timråit H-sand: Efterlysning: Är någon här inne typ kusin med den som levererar Toblerone till Midlandas Tax free, i såfall, skriv vad ni vet!

KulltorpsOlli: Är nog lika bra att göra gastroskopin nudå som det verkar😜.

KulltorpsOlli: Perfekt. Jag ska förhöra flourtanten

Hank: Jag ska luska lite när jag är och gör endoskopin nästa gång

Olli Nomadinen : Det gäller att alla funderar över sina kontakter. Jag lyckades luska ut att Caslava var klar av min dåvarande kiropraktor

Hank: Jag kommer ihåg när HS var tidiga med att Regin var klar. Nån härinne hade en pappa som stått bakom nubben på Cupolen i Birsta och hört honom få bekräftat i mobilen att Peter var klar. Pappan ringer omgående sonen vars intuitiva agerande är att lägga ut infon här. Silly i sitt esse

Rico01: Stämmer nog, jag har fått bra info av nubben på stadsfesten i Härnösand tidigare. Fast då var det inte över en korv utan mer över smålandsdryck

Vet inte hur trovärdigt detta är men tänkte att det är ju silly season:

PontusPilatus: ja det stämmer rätt bra med ’nivån’ som är aktuell. Han var grym i höstas men sen…mindre bra. Vet ej hur claes endre varit iår men kan nog också vara den typ av namn som är intressant. Hyfsat unga med uppsida.

Gooode: Hoppas på Hudiksvall med den truppen dom har, 99% Timråiter ju ;)

Hemsidan

Pannacotta: En Timråklassiker i sig. Tomt i shoppen när alla vill köpa

Från det ena till det 3e! Vore det inte lite roligt om Östersund eller Hudiksvall tar klivet upp i HA?
Ser just nu att båda dom leder sina matcher i kvalet som startat idag.

Propagandus: Håller med! Självklart vill man ha ut säsongskorten så tidigt som möjligt för att kunna få en prognos men samtidigt bör man släppa stornamnen om dom är klar.

Gällande medlemskap håller jag med. Är lite för dålig information just nu, det gäller även lagersaldo i shopen. Det är nu man ska passa på.

{297}: nog måste väl Ante vara given som head coach och vad gäller målvaktssidan lär det väl bero lite på vad som finns ledigt. Blir väl några grymma målvakter från KHL som kommer ut på marknaden men både andra SHL lag och NLA lagen lär ju hugga på dessa.

Fan kommer bli tufft om halva laget försvinner under landslagsuppehåll nästa säsong ;)

{297}: 99% säker på att man kör ante som huvudtränare. Det var ju planen för honom ända från början egentligen. Den här säsongen var ju i princip designad för att han skulle bli varmare i kläderna med huvudansvaret. Blir det inte Ante blir jag ytterst förvånad.

dr-nix: 👍

Sputnik: Tycker ändå det är ett intressant läge och vägval för Timrå nu. Man lär värva en tränare, är det en huvudtränare eller andretränare till ante? Samma på målvaktspositionen. Är det en 1:a eller 2:a målvakt man värvar?

Woody Jokinen: true that, goes without sayin'

dr-nix: då får dom va lite smart och släppa Wedda/EP/Rattie innan så det blir lite drag över säsongskorten

Pucken: vart läste du..om säsongskorten?

Woody Jokinen: Yes jag känner goa vibbar kring Ante!
Vi kommer dessutom ha ett riktigt intressant lag kommande säsong, givetvis aå kommer flertal lag att få fina förstärkningar från KHL med, men jag tror att våra hemvändare som faktiskt är i sin prime kommer att väga tungt med sina Timråhjärtan. Topp 8 känns inte omöjligt på förhand. 🙏

OlliJanne: Jodå. Vi hade en så sent som förra veckan, en riktig mirakeldoktor faktiskt, och som grädde på moset är han fortfarande kvar hos oss. 😌

« · 2326259 · »