1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604491 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Niikeliito: Förmodligen dykt upp nått mer intressant, KHL?
Eller så har man varit impade av Furch och kanske vill satsa på honom?
År Werner skadebenägen? För mig nån skrev han haft en del struliga säsonger senaste tiden?

Niikeliito: SSK har värvat Emil Georgsson som sportchef på 3 år. Så en kandidat mindre nu.

OlliJanne: Enligt Mrmadhawk kommer inte Werner spela i FBK kommande säsong. Dom har backat från affären. Oklart varför.

DenRöda: WTF

Verkar inte bli någon presentation av spelare idag.

Niikeliito: Hur säker är infon att FBK backar på Werner? Jag har haft häcken full här på morgonen med jobb och inte hunnit sätta mig in i den viktiga Sillyn

Niikeliito: FBK tar nog Werner så då blir det troligen Mattsson för oss.

Niikeliito: men å andra sidan så lirade Hanzl och Khomchenko tillsammans i Spartak Moskva 19/20 samt några matcher 20/21. Så dom känner nog varandra lite.

Jadå rätt väntat, jag skulle gissa på någon utav dessa 3 kommande säsong; Johan Mattsson, Adam Werner eller Pavel Khomchenko. Där dom 2 förstnämnda skulle passa bäst tror jag.

Smokey: vadan denna fokus på en fjärdelinabrunkare från djurgården? Lägger han skridskorna på hyllan? Hans lojalitet lämnade väl Timrå med trunken när den skickades till djurgården.

Rajan lämnar, väntat.

DenRöda: Du får lyssna på podden.

Nisse på Mon or: Den viktigaste detaljen av allt. Det är en stor målvakt som inte flaxar a la Svedberg. Där känns jag trygg isåfall!

Smokey: Jag vet inte om så mycket ändrats, han sa ju även efter kvalet att de ville hitta en lösning, det skulle isåfall vara pengapåsen.
hockeysverige.se/2021/12/18/sportchefen-och-ty-rattie-vill-forlanga-ska-gora-ett-seriost-forsok

Adam Werners status, hur är den? Skador? Kollar man på EP, har det varit lite hattigt med oliika lag, och egentligen bara 3 någorlunda "hela" säsonger.på senare år. Löven 47 matcher som lån 17/18, Färjestad 26 matcher 18/19 och Colorado AHL 19/20. Senast i Stockton AHL 18 matcher med 0.88. Bättre än JJ?

Niikeliito: Är det sant? Har Färjestad fått nys om något bättre till nästa säsong? Eller har dom redan gjort klart med Tomkins?

Jåkkinen: Jo. Det känns jobbigt. Det blir en märklig känsla. Men han gav 100% i alla lägen även för Timrå IK. Men visst blir man kluven.

DenRöda: Färjestads sägs backa, Werner / JJ hade nog varit ett bra målvaktspar.

Smokey: Någon form av respekt och tacksamhet bör vara på sin plats kan jag tycka. Han har väl uttryckt sig att Timrå har blivit hemma, ligger varmt om hjärta osv under sin tid här.
Det var ju som bortblåst när han väl fick lira i Djurgården och det får han ju mest att se ut som en rövslickare inför fansen i den aktuella klubben han representerar..

DenRöda: Ratties vara eller icke vara i Timrå kan vara skillnaden mellan slutspel och ingemansland eller play-in. Så viktig anser jag att han är för Timrå och en publikfavorit. Även om vi inte står och faller med honom då vi fått in många bra spelare som dessutom har klubbhjärta skulle det vara väldigt surt om han inte kör vidare i Timrå.. Hoppas innerligt att han presenteras denna vecka. Pengarna styr ofta vad gäller hockeyspelare. I detta fall hoppas jag att det är annat som styr.

DalleTIK: Werner kommer inte hit. För mycket anknytning till FBK. Och just FBK har väl erbjudit honom ett kontrakt dessutom. Komchenko var väl i vintras?

DalleTIK: Ok men var inte Werner klar för FBK?

Smokey: I dagens Sanny och Svensson pratar de om att Timrå hört sig för om Adam Werner fd. FBK och Komchenko med bäst räddningsprocent i HA i år.

Jåkkinen: Precis, men det är väl en hockeyspelares mål? Att vinna i alla lägen. Det där med lojalitet och hjärta är kniviga prylar. Berglunds ärlighet är både bra och jävla skit…

Jåkkinen: Exakt, tror nog alla här vet om att han är Djurgårdare och alltid varit det men sättet han snackade om Timrå inför kvalet var så jävla osnyggt. Har såklart inte tappat all kärlek för honom men nånstans svider det ändå lite.

lungan: bomb idag?

Skönt med Måndag igen. Och det i veckan kommer presenteras lite mer spelare.

Smokey: Är väl ingen som blev arg över hans kärlek till Djurgården? Grejen var ju att han nästan kom när han sa att han inte har några problem alls med att spela ur Timrå.

I väntan på rödvita silly-svar.

Jag var en de TIK:are som blev småsur när vår slitvarg Emil Berglund plötsligt i media bedyrade sin stora kärlek till Djurgården i media när han fick chansen dit från Almtuna…

Gjorde han inte första målet mot oss i första nerspels-matchen på Hovet också?

Har för mig att Djurgården ledde med ett mål i första pausen som typiskt nog Berglund petade in… Då stod jävla Berglund inte högst i kurs om man säger så;)

Men nu när stormen bedarrat, och vi lyckats hålla oss flytande efter en jobbig och slitsam säsong, då vill jag be Berglund om ursäkt för mitt surande.

Han lånade ut sitt djurgårdshjärta i minst 100% under många år och ingen skugga ska någonsin falla på den insatsen. Tack Berglund. Du är för alltid en rödvit krigare och hjälte i min bok.

Någon som vet om man bygger Djurgården runt honom nästa säsong i HA?

Niikeliito: Skadad som man är så tänker man det värsta utfallet. Madhawk skrev ju att Smejkal först kom ut i Tjeckisk media och det var där infon kom ifrån,sen bekräftade Madhawk typ av det han hört med.
Antar att personen/källan hittat infon där först då.. Obs tänker detta för att inte ha falska förhoppningar. 😅

Olli Nomadinen : Kontaktade min källa för att kolla detta och han hade inte hört någonting ang Rögle. Utan pekade mer på att Rattie har skrivit på 2år. Detta är silly i sin helhet. Det var förövrigt samma källa som sa till mig att jiri smejkal var klar för Oskars, hela 12h före mrmadhawk så jag litar på min källa tills motsatsen är bevisad.

doubleT: Det här är ett supporterforum där det bl.a dryftas rykten, en del säkra och andra mindre säkra. Oavsett är det helt ok så tagga ner lite är du snäll. Vi ser väl beträffande Rattie, jag har också trott att han är klar men nu är jag inte lika säker. Det vore trist om han inte är det, han är urtypen för en publikfavorit, men han är inte i närheten så viktig som Hanzl och de tre nyförvärven vi presenterade förra veckan

doubleT: Har läst det på annat håll med. Dock vet jag inte säkerheten i de ryktena. Rattie får ju gärna presenteras idag..🙏

{9630}: och vart fan har du hört det? Prata inte värdelöst skit

Sputnik: Vi får hoppas på att han är av Rättie virket.

Puckat: han kanske är muntligt klar? Kan hända mycket. Hörde de jag hörde.

Puckat: det hoppas jag. Men tro inte att ja hittade på.

{9630}: Men sluta hitta på... Han är klar, jag vet det

Mustard Tiger: inget är klart. Pengarna vs trygghet o kompisar tror jag

{9630}: Fy fan vad tråkigt att tappa honom till ett annat SHL lag. Vart har du fått reda på det?

{9630}: Om han gått till typ Swäijs hade det varit tråkigt men om han omgrupperar inom elitserien så bränner han sitt namn hos oss.
Nu får vi vänta på att dammet lägger sig och se hur landet ligger då.

{9630}: Får väl se om han är som de flesta andra importer nu då, eller om han är av Rätta virket. 🙏

RunarUp: Ja en del dömde ut han redan på försäsongen..
Samtidigt som vi var en del som gick på fällan om att Alvarez såg så het ut. 😅

Kerstin_k: Det var också en del som önskade att vi skulle bryta med honom.
Karljäveln kan juh inte göra mål. Tur att han lärde sig det och att forumet inte fick bestämma😝

{9630}: Vilket mörker, trodde ändå nånstans att han hade kritat på redan.

Sputnik: Ty Rattie väljer mellan Rögle och Timrå i detta nu..

Sputnik: Nubben är alltid bra vid påsk! (De rinn lätt)

Sputnik: Känns som Nubben har att göra dessa sista veckor innan april är slut i allafall. 😅

Kerstin_k: Ja att Hanzl och Rattie trots detta visade sån glädje med hela laget under kvalet vittnar ändå om deras karaktär och att de brinner för det här.

Hoppas innerligt Rattie blir kvar, tror faktiskt att han in i det sista inte vill välja bort Timrå. Hoppas Lander smörjer upp Rattie ordentligt. Klart vännerna skall ha slutspelsfest ihop kommande säsong. 😊

{8760}: Jag kommer ihåg hur vi satt här inne och fasade över att Hanzl skulle lämna under förlustsviten.

Jävla tur han inte gjorde det.

« · 2328750 · »