1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604868 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Rytter: jag hade varit galen som supporter till Modo igår. Faktum är att jag var rätt irriterad ändå. Modo slarvar bort mycket själva, framför allt i förra matchen. Men jag tycker domarinsatsen igår var kass. Det var lite sådan känsla när vi mötte löven i finalen också. Men vi hanterade det bättre. Rahimi blev så frustrerad att han blev avstängd tillslut.

Rytter: Japp, har full förståelse för din frustration. Och jag kan säga att jag själv trodde att domarna vi hade när vi mötte DIF var köpta.

Rytter: tripping på målvakt är inga konstigheter om det är en regelrätt tripping. Bara för att man har ett målområde så är det ju inte djungelns lag om man råkar vara i eller omkring.

Vad gäller de dubbla trippingarna så är den framför mål HELT vansinnig. Den bakom målet är billig men kan absolut förstå att man tar den i stridens hetta där allt man förmodligen ser är fallande lövenspelare, ben utsträckt på en modoit och en till påtryckande bakom. Har man som domare inte en extremt bra vinkel och ser den situationen så bör man rimligtvis ta den 99/100 gånger.

Tror att Karlin och laget behöver andas lite och sluta grina över Daniel Rahimi. Han spelar på gränsen men sällan faktiskt fult - en riktig slutspelsgris som alla lag egentligen vill ha på sin sida.

Sen ska gudarna veta att han kan göra idiotgrejer också. Knäet förra året kommer sitta på näthinnan länge, även fast även den solklart inte är MENINGEN så är det fult och jävligt.

KulltorpsOlli:

Som jag skrev i modoboken, vi förlorar inte pga domaren, vi förlorar pga Macmasters korkade utvisning vid 1-1 i tredje perioden.

Jag köper att det blir fel i vissa situationer, men igår lutade alla tveksamma domslut åt lövens håll, de fick allt med sig och vi fick inga tveksamma med oss. Det är klart som fan att man blir irriterad när det är en plats i finalen lagen slåss om. Finner det märkligt ifall man som supporter inte reagerar utan tycker "ja det är lika för alla, det jämnar ut sig osv"

Vi får nog finna oss i att vi ser helt olika på Rahimi situationen, tycker dock det är märkligt att han faller framåt när han enligt er här blir hakad, normalt så sänks farten och ska man ramla brukar det vara bakåt och inte framåt.

Dessutom är inte klubban inne i armhålan på någon av bildern, har nördat och gått bild för bild, det är fysiskt sett omöjligt för svenningsson att trä in klubban i armhålan i den situationen när han är jämnsides och när Rahimi ramlar är klubban framför honom.

Sedan har vi situationen med Girard där Wahlberg och Folin åker ut, har du sett den?

twitter.com/swehockeygifs/status/1514339597702029320

Är det utvisning på Folin där framför mål i BP, ja då ska ju varje 5 mot 4 snabbt bli ett 5 mot 3.

Hittar inte klipp på när Tex åker på tripping i målgården. Är ju också märkligt kan en målvakt åka på en tripping i sin egen målgård när motståndaren är där utan att pucken är där? Jag hade trott att man skulle blåsa av för spelare i målgård isf.

Så ja bitter på att modo inte lyckas leda med 2-1 när man varit bättre i 2 av 3 matcher och det istället står 1-2. Bitter på att domarna inte klarar hålla en jämn nivå åt bägge håll match efter match och lika för lagen samt att det Folin t.ex åker ut för är något som Rahimi kommer undan med i varje byte.

Barkborren: förmodligen liknande, dock kanske inte i andra än den egna boken? Om man ska ut och veva där andra supportrar vistas så bör man ju ha gjort en grundanalys först.

Vet inte varför det blir ”ok” med en högre nivå av fulhet i slutspel. Personligen gillar jag det men det blir så klart väldigt inkonsekvent i jämförelse med grundserie där man plockar ut för noll och ingenting.

lungan: Calof var väldigt blek förra säsongen. Tycker att forwardsbesättningen är tillräckligt bra om Rattie förlänger. Då behövs det inte så mycket mer.

lungan: kan säga att Max Sjöholm är närmast av alla ungdomar att komma till A laget

lungan: Tror att båda ska lämna om jag hört rätt.

KulltorpsOlli: den yngre är väll klar, den äldre är väll kvar, det är han jag menar🙂

lungan: Adrian är ju klar för Örebro tror jag..

Calof som lämnar Växjö. Kan han vara intressant för Timrå pga att han spelat med Pettersson bröderna de åren och att han har en bra kemi med Emil Pettersson?

Johansson/Endre

Strömberg-Eronen
Pettersson-Lander-Calof
Ny-LaLeggia
Wedin-Hanzl-Rattie
Erixon-Svensson
Johansson-Lundin-Hartman
Carlson- N Edfeldt
Blomqvist-Andersson-Walli

Liljegren, Boyce, Adrian Zetterberg

Förutsätter att man hittar en lösning där Alvarez lämnar

Jag är inte helt främmande för detta lag🙂

Bragd-Birger: efter grundserien trodde jag att modo skulle kunna rubba HV71 men efter att ha sett lagen i slutspel känns det ganska givet att HV71 går upp i år. Kan inte se att någon ska kunna rå på dom. Löven behöver väl göra ungefär samma resa som vi gjorde mot KHK för att greja det men det känns inte som att det händer särskilt ofta. Kanske när Leksand gick upp mot Modo senast? Hade varit fantastiskt om något annat lag gick upp i år men jösses vad tråkigt att bygga ett lag för topp 5 i allsvenskan om man vet att man har både DIF och HV71 att tävla mot 😅

lincoln: Nu var det bra att det blev så, med mera vila vet vi inte hur det hade slutat.

Men jag har också tänkt samma tanke, men jag tror att om det hade gått till 7 matcher hade vi spelat längre. Vad jag vet vill man att när SHL och Kvalet till SHL når Semi så ska Hockeysverige kunna lägga fullt fokus på dessa 4 matcher.

Men en vila på 5 dagar hade nog lätt kunnat vara möjligt.

En fullständigt, FULLSTÄNDIGT menlös fundering, men jag tar den ändå:
Varför var det så jäkla bråttom att dra igång play out serien ?? Match på Hovet två (??) dagar efter serieslut?

Det är just nu hela hockeysverige är mitt i alla slutspel och uppflyttngs/nedflyttningsserier.

Bara nyfiken?

Barkborren: Vi hade gnällt som satan. Det som förvånar i Modos fall är att laget, inkl Karlin, uppträder så orutinerat och bjuder Löven på en massa gratis energi. Men som sagt, det är av akademisk betydelse. Det där är en tuppfajt om vilket lag som är herre på täppan längs det där 11-mils avsnittet av e4:an. Inget av de här båda lagen har något som helst med SHL att göra

Rytter: Jag hör vad du säger och förstår vad du menar. Men med all respekt för detta så säger jag att jag på det stora hela inte tycker att domarna varit sämre än vanligt. Och jag har sett alla matcherna lagen emellan, och många andra.
Man kan alltid detaljstudera situationer som uppkommer och diskutera rätt eller fel. Man kan heller inte begära att domarna ska vara 100 procentiga.
Det brukar dock vara ganska lika åt båda hållen och på en matchserie så skulle jag säga att det jämnar ut sig.

Situationen du länkar till är tudelad, klubban är där den inte ska vara vilket är en utvisning enligt reglerna, Rahimi faller enkelt ja. Men att säga att det inte är utvisning är fel, enligt regelboken.

Problemet är ju att domarna lägger olika nivåer i olika matcher. I slutspel så tenderar dem att ha en helt annan regelbok än i gundserien. DET tycker jag är en viktigare frågeställning. DET skapar irritation.

Regelboken är en regelbok när domarna väljer att använda den så.

Med det sagt så vill jag också påstå att jag själv klagar på domarna ibland. Det hör till. Sen kan jag tycka att vissa personer, du vet vem, lägger all sin tid på att klaga på, och skylla på, andra saker än sitt egna lags prestation. Det är ju ganska osunt anser jag.

vonDöbeln:

Domarna blir nästan alltid syndabockar när favoritlaget förlorar, även hos våra anhängare.

Så har det varit i många år, även om man någonstans vet att ens eget lag eller motståndarens lag varit bättre eller sämre så gnälls det på domaren från det andra hållet.

Om inte domarna ställde upp och döma blir det ju inga matcher.

Dock tror jag nog att de flesta här inne är överens om att domarnivån i svensk hockey under all kritik, har sett matchserien mellan FBK - Skellefteå och domarna släpper solklara utv åt båda håll. varför släpper man på regelverket bara för att det är slutspel?

vonDöbeln: undrar hur det hade låtit i forumet om det stått Timrå istället för Modo på tröjorna

Timrå IK Nu måste det väl ändå vara dags att öppna påskägg?

JonteD: ....helt fel ute är han faktiskt inte.. ;-)

Rytter: som neutral i målet så måste jag påstå att du är helt ute och cyklar.

Tycker inte att det går att hävda att något av lagen blir förfördelade av domarna i Löven-MoDo. Lägg fokus på rätt saker. Ser du inte att klubban är uppe i armhålan och krokar i på Rahimi i det du länkade så är du helt blind - inte relevant huruvida han faller lätt eller inte.

Domarnivån har varit bra denna matchserie, likt hur detn var för det mesta väldigt bra i tidigare matchserier både i SHL och Allsvenskan

Jalapeno: själin var hyfsat bra, märks att han är offensiv dock. Tappade mycket puck vid stressiga situationer.

{297}: trodde stenhårt på modo efter förra matchen, men nu vete faen. Det är bra snurr, men det är så ineffektivt att dom till slut faller på egna misstag istället.
Löven ser ju annars väldigt bleka ut. Den här upplagan hade fetpiskats av corona-diton.

Och modo som lag är farligt nära att hamna i samma "men hur lätt är det att spela hockey när domarna och alla marginaler grinar emot då!!!?1"-fälla som Djurgården gjorde mot oss. Att Karlin gnäller på domarna är en sak, men när han går ut och kallar Rahimi "en kass spelare" osv tror jag att det mest framkallar high-fives i lövens omklädningsrum. Ju mer den här serien handlar om Rahimi och det han gör/kommer undan med, desto sämre för modo.

Lite synd, för jag tror modo är det lag som har störst chans att rubba HV. Eller, hade kanske. Viker dom ner sig här kanske Löven lyfter och kan utmana.
Skulle vara mysigt med en säsong till i HA för HV. Ett lagom uselt modo som drar folk och åker på derbypisk är ju betydligt roligare än ett Nubben-bestyckat HV som är menlösa och bättre.

Jaja. I värsta fall får löven funka. Dom ogillar man iaf.

Sonnenberg: världens bästa målvakt genom tiderna var oxå en sprattelgubbe. Dominik Hazek. För mig får dom sprattla hur mycket dom vill bara dom stoppar puckuslingen.

Booze: Vilket bra uttalande av någon som verkligen begriper något!!!!! Bland de mest inkompetenta o idiotiska jag någonsin har sett här i vår bok gå o lägg dig o dra nå mögligt över dig!!!!! FY FAAN FÖR DIG!!!!!😈😈😈😈😈😈😈

{297}: Modo är alltid illa behandlade av domarna, det är sen gammalt i banjoland, men det blir lätt så när man har otur i tanken och man har kusingifte och sin syster som första sexuella erfarenhet...

Sonnenberg: Jag tycker Endre flaxar lite väl mycket för min smak. Sprattelgubbe. Som natt och dag mot Johansson.

Dubbeld: Jag såg inte matchen... Var Calle dålig? Synd iså fall då jag vet från denna säsong att han är en av SHLs bästa backar.

Rytter: tror man får försöka fokusera mindre på dom dåliga domarna och mer på hur laget hanterar orättvisan. Vi hade timråspelare som åkte av isen med framtänderna kvar på isen och DIF åkte inte ens på en tvåa. Sörensen som åkte runt och slog klubban i ansiktet på motståndare när pucken var på andra sidan plan. Sörensen som låg på rygg och spelade död men spelade nästa byte. Djurgårdare som släppte handskarna och vevade och bara fick en tvåa.

Sen fick vi några enkla med oss och djurgården skrek som bäbisar på domarna och var helt ur fas. Det var inte domarna som sänkte DIF eller hjälpte oss utan hur lagen hanterade orättvisorna. För en sak är säker, domarna är för dåliga för att se vad som egentligen händer i såna där situationer.

KulltorpsOlli:

Ja idag är jag faktiskt beredd att säga att domarna hade en påverkan på matchen, även om modos oförmåga att göra mål också är en stor parameter.

Vad hittar du för utvisning i denna situation?

twitter.com/DoktorHockey/status/1514299023531945988

Jag ser en och det är fasthållningen (inte med på videon) sedan tröjdragningen på svenningsson, men sedan är det en gåta hur Rahimi kan få med sig utvisning i denna situation. 2 min diving hade varit mer logiskt.

Tyvärr var detta inte den enda tveksamma situation som vi fick mot oss. Felaktiga utvisningar kan man ta för det brukar jämna ut sig, men när det är helt olika nivå mellan matcherna och mellan lagen så måste man kunna ifrågasätta domarteamet.

Dubbeld: Jo försvaret var ju inte det bästa heller faktiskt. Men det såg verkligen ut som om Dansk stod på en grusplan. Svensson var helt lysande. Hartmann var övertänd utan dess like och var överallt. Wedin var klass stundvis. Lundin var helt okej, men han kan så mycket bättre.

DenRöda: Glömde bort att påpeka det, muskelminnet som sa åt mig att kritisera försvaret.

Dubbeld: Det värsta är ju att Oscar Dansk va sjukt dålig i 3e. Jättelångsam i sidledsförflyttningarna.

Dubbeld: Norge lägger sig med en 3-2 vinst ikväll.

Vettefan hur Garpen tyckte att backparet med Jesper Pettersson och Calle Själin skulle fungera men ikväll så kostade dem oss vinsten.

Inte för att matchen spelar nå stor roll, men fan man måste ju sätta Norrmännen på plats när man får chansen

falconuggla: Har kollat ett fåtal norska matcher och enligt mig så håller dem låg HA klass. Ett exempel är ju Kristian Jakobsson, MoDo tränad gjorde inte de bästa i slutet av hans karriär i laget. Flyttade till Norge och har nu gjort 27 mål och 40 assister i Sparta sarpsborg under en säsong

Per Svensson blev matchens lirare!🤩

Dubbeld: Viktor Granholm som gjorde Norges 1-1, kallades sniper av kommentatorerna. Fick lov att kolla upp, han har piskat in 33 mål iår. Plus 19 ass. Vet inte hur bra norska ligan är men känns som fina stats?

Olli Nomadinen : Förmodligen domarnas fel

Wedin blåste friläge mot Norska målvakten

2-1 Norge

Samma kedja inne när dem släppte in 1-1

{9037}: Ja just ja, ligans största attraktion. Vet inte, såg inte honom

Synct: Får med skamkepsen på erkänna att jag går och smyghåller på Löven så att man får se Timrå-matcher i närort nästa säsong.

Olli Nomadinen : Såna här kvällar lägger man kvällsboken åt sidan och njuter av Modos gästbok.

Modioterna skrattade väl åt SHL lagen när de tyckte att de värvat bäst från KHL i Jelisejevs. Han verkar ju inte tokdominera i HA direkt. Var han med idag ens?

Olli Nomadinen : Vore riktigt gött om Karlskoga eller Björklöven gick upp, dessa lag är som Växjö, Örebro eller Kristianstad för mig. Vissa vill ha derby mot Modo för att det är så jävla roligt, nä det är ångest 58 minuter om man vinner, 72 timmar ångest om man förlorar.

Olli Nomadinen : jag tycker de var överlägsna förra matchen. Trodde de skulle sopa av blötröven, men men. Spelar ingen roll i slutändan ändå.

Olli Nomadinen : Nr 2 skottfintar i slottet. Tyder på att spetsen är sådär ja.

Olli Nomadinen : Instämmer!

Synct: Har nån sagt att Modo fullständigt saknar spets framåt? Jag gör det nu annars. Modo är kassa framåt

KulltorpsOlli: Känns fan iskallt, finns inget lag som kommer slå HV över 7 matcher ändå. Men skönt som fan att Rahimi eventuellt ramlar på mållinjen två år i rad.

Desperata när man tar målvakten 3.30 kvar av matchen i 2-1 underläge….

« · 2330941 · »