SnabelA: Önskar att vara Sveriges tråkigaste SHL lag? Min lokala klubb IFK Nyland har spelat SM-semifinal mot DIF på 40-talet. Det är väl mer än vad Timrå har lyckats åstadkomma. Personligen ser jag Timrå som nånting temporärt, lite som Oskarshamn eller Örebro. Vi ser inte upp till Oskarshamn heller.
Jåkkinen: Antingen har de vunnit på lotto eller så satsar de hårt på enstaka spetsspelare.. Nånting säger mig de fått lite panik från senaste säsongerna där de levt på en skör tråd.
Dock bevisar de som jag befarat, vi kommer vara långt ifrån de enda som satsar denna säsong, mer än hemvändarna kommer behövas..
{297}: shl har väl fullt av lag med klappor och snodda jinglar? Tycker hv passar bra in där med Växjö, Lhc och andra plastlag i söder ;)
Bara förkortningen SHL är ju en pinsam kopia av NHL. Tacka vet jag Elitserien och profiler som Ledin, Kåberg, Wernblom och Jonte Hedström. Tycker helt ärligt att hockeyn är för mesig/snäll nuförtiden. Gruffas i princip ingenting längre..
Soulless: Skillnaden innan har varit att nykomlingarna åkt ur SHL lika fort som man gått upp i princip. Nu åkte HV ur och har sjuka ekonomiska muskler jämfört med de andra lagen i HA. Nästa säsong kommer DIF som ser ut att göra en snarlik satsning. Leksand och Oskars fick frikort tack vare coronan, den krassa sanningen.
Sen den nya ökningen av sponsorpengar om nån säsong. Klyftan kommer öka tyvärr. Det måste enligt min mening finnas 2 platser öppna som innan, både mellan HA och SHL och mellan div 1 och HA.
Soulless: vilka ska ni gå upp mot? HV71 i år? Ser tufft ut. Djurgården nästa säsong? Knappast. Oskarshamn/Timrå säsongen därpå? Möjligtvis. HV71 köper ju den här SHL-platsen för att dom kan. DIF kan och många andra SHL-lag kommer kunna göra det också.
Och då kan man lägga till att DIF shoppade som galna för att håll sig kvar och får ändå ihop det här laget till nästa säsong, det är smått overkligt.
{9682}: kämpa mot hudik kommande säsong. Ni kommer få det jobbigt när alla ex-tikare kommer snurra åttor runt Ingman. Skönt att ni ger han en chans till 😄
{297}: Modo har haft chansen som 2 i serien och med försvarsspel tyvärr försvann det mot löven och utan Wighno Grattis Hv vi tar dom till hösten..håååvveee
Johan J: Jamen det är ju klasskillnad. Visst att löven kanske är lite tröttkörda sedan serien mot Modo men om HV71 är så här överlägsna så är ju SHL i princip stängd.
{9386}: i modoboken spekuleras det i att dom nog, som enda lag, hade haft en chans att störa detta HV71. Fötterna touchar aldrig riktigt marken för en öviksbo 😂
lincoln: Rattie: – Jag ser väldigt mycket fram emot att komma till Linköping. Jag har hört bra saker om föreningen och staden. Vem har ljugit för honom? Ingen jag känner har sagt nåt bra om Cluben och beträffande staden är det enda jag har hört om är sjuka människor som knivhugger andra oskyldiga människor. Lyssna på bra människor Ty!
{9682}: nja, vi har två gånger vunnit det ni suktar efter. Vinner vi SM-guld någon gång under min livstid lovar jag att återkomma och berätta vilket som var skönast.
Albert Sjöberg kan jag tänka mig se som en ersättare till Rattie. Billig, ung och stor utvecklingspotential. Kan säkert göra 10 kassar första säsongen med Hanzl som lekkamrat