1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601446 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Jadu: Haha, ja det har du rätt i.

Jåkkinen: Precis, tycker det hade varit mer konstigt om han inte dök upp i hallen och satt hemma och spelade nhl och pratade via discord med Hartmann.

palleparling: Jonte älskar Timrå. Timrå älskar Jonte. Han är hemma, det är väl klart han vill besöka sina polare som han inte har träffat under säsongen. Sen är det väl trevligt att Timrå visar att han är och hälsar på? Ser inte att det behöver betyda mer än så.

Laffe: säsong 14/15, 4 matcher 2 ass.

ralus: svartmålar ingen, självklart KAN allt bara vara en slump såklart. Men jag står fast vid att ta med jonte på bilden är medvetet val från klubbens sida. Och det som skiljer sig med Dahlen jämfört med tidigare spelare som varit med på försäsongen på somrarna, är att just Dahlen har ett utgående kontrakt och har inte lyckats superbra därborta (även om det gick helt okej för att vara debutsäsong). Är ju en jävla skillnad om klubben skulle lägga upp bilder på ex Elias Pettersson, jag tror ju inte att en jävel tror att Elias skulle vara aktuell för Timrå för kommande 10 åren iaf, med tanke på hans prestationer där borta och hans roll.

palleparling: Nej nej, en tycker att JAG blev det (jag tolkar att det var menat till mig), och att jag svartmålade klubben vilket jag tyckte va en grov överdrift, nämnde bara att jag svarade dig i föregående inlägg. Och ja, jag behöver ha på mig glasögonen oftare, jag läser ditt namn som Pelleparling, förlåt Palle, haha.

Synct: whut? Jag är varken kränkt eller sur över klubbens inlägg. Jag höll med om att kunde vara lite omoraliskt att "lura i folk" om Dahlen, eftersom vissa kan ta sånt här på olika sätt, så som att dom blir lurade.
Men jag själv älskar silly season och alla teasers och hintar som kommer upp under dessa tider. Men jag står fortfarande fast vid, att Dahlen blev med på ett foto som sedan laddades upp på sociala medier, INTE är en slump utan detta är medvetet gjort av klubben. Anledningen? Den vet ju ingen förutom dom själva.

PS heter inte Pelleparling, lite "osyncat" verkar det blivit😂

Gorkyman: Nä, han är en Tingsryds-pojk.
Son till TAIF-legenden, Larry Pilut.

Gorkyman: Vad håller han för klass idag? Lite Westerlund typ vill jag minnas.

Laffe: Precis, var därför jag nämnde honom, men han är ju en HV produkt, så har väldigt svårt att se att han skulle välja TIK nu då Hv gick upp

Gorkyman: Pilut var på lån hos Timrå under en säsong.

JonteD: Tillägg!! Med hans uppspel o spelförståelse o storlek och skott platsar han varje dag i min lilla värld!!!💪💪💪

OlliJanne: Tycker fortfarande att Pansar-Paigin skulle platsa i Timrå han skulle bli en riktig bra förstärkning!! Tyckte att han hade de som krävs i Shl!!!!💪💪💪

OlliJanne: Är väl inte nån med Timrå koppling direkt - Lawrence Pilut - men där är det nog HV som gäller om han ska till SHL

Jåkkinen: Så vida inte något inträffar (kriget tar slut, Putin avsatt etc) och sedan är det KHL och business as usual så kan det ju löna sig att avvakta lite och se vilka spelare som faktiskt blir tillgängliga till hösten. Finns det någon bra back med Timrå koppling i KHL som kan bli ledig? För jag gissar att de som inte hittar något i Schweiz lär ju i 1a hand söka sig till SHL klubbar de känner sedan tidigare alternativt måste man vara med i ett bud race och där tror jag vi står oss slätt.

ralus: Jag tyckte det var ogenomtänkt som jag skrev förut, bara att gå tillbaka och läsa orkar inte skriva det igen, står fast vid det, var ett svar på Pelleparling med, men kränkt/sur och svartmåla klubben? Det är att göra en höna av en fjäder, nu drar vi i handbromsen här tycker jag, för nu övertolkas det på riktigt.

Läser Hockeypuls där Nubben intervjuas ” – Absolut inte. Jag skulle säga tvärtom. Som jag ser det är det en fördel att ha ganska många platser att fylla. Att fortfarande ha spelrum. Nästa säsong kommer inte att bli lik någon annan eftersom det kommer vara så många skickliga spelare lediga, inte mint från KHL. De klubbar som har haft lite is i magen och inte fyllt sin trupp kommer ha en stor fördel här.” Någon som har koll på hur många öppna platser våra konkurrenter har?

Haha sorry, det var inte menat till dig! :)

ralus: Dra inte in mig i ditt sura inlägg…

Förstår inte hur man kan bli kränkt/sur över att det dyker upp lite träningsbilder där Jonte råkar vara med. Det är väl knappast första gången spelare med anknytning till klubben tränar med laget på hemmaplan, det händer ju varje sommar. Reagerade ni likadant när Z tränade med laget på hemmaplan?

Hoppas kan man, men kom inte och svartmåla klubben pga era egna övertolkningar.

{7043}: Innerst inne hoppas han men hjärnan säger nåt annat som för så många andra.
En liten jinx för psykets skull. 😎

{7043}: Det är två personer man aldrig vet om de blir kvar eller inte förrän det är helt klart. Jonte och Fille Filur...

Olli Nomadinen : Du var lika säker förra gången det begav sig, och vi vet ju hur det gick. Att utesluta Jonte ska vi nog inte göra.

OlliJanne: Jonte kommer INTE spela med Timrå nästa säsong, det kan vi slå fast. Allt jag vet och känner säger att det är på det viset.
Å andra sidan är det kanske den största chansen till att han ändå gör det eftersom jag i stort sett alltid har fel när det kommer till hockey och rykten

rabon: ja blir lite små kul när man först övertolkar bilderna och sedan anklagar klubben för att sprida falska förhoppningar, baserat på sina egna övertolkningar.

Synct: fast vadå, dom enda som antyder att Dahlén är klar för Timrå håller väl till här inne och det är på extremt lösa grunder man antyder detta? Jag kan inte se någonting som talar för att han skulle spela med oss. Finns ingen som helst logik i det heller. Att man sen fotar honom i arenan, det kan ju vara så enkelt som att man vill visa upp en gammal hjälte som är hemma och umgås med laget. Kul om han kommer hem men han är ju exakt på den platsen han vill vara (NHL) och han har kämpat hela karriären för att ta sig dit. Varför ge upp direkt?

Här får ju folk stanna upp lite och tänka till, hur troligt är det att han ger upp NHL-drömmen för att lira med Timrå nu? Den chansen måste ju vara nära 0% sannolikhet.

Men herregud, är det klubbens fel att ni kanske blir besvikna om Jonte inte blir presenterad för oss? Klubben har inte ens försökt hintat eller teasat om att Jonte ska in. Det är ni som har fått höga förhoppningar.

Kommer en intervju med Dahlén på ST de närmaste dagarna.
Då får vi se om dom ställer frågan o isf se om han svarar lite kryptiskt eller klockrent.

Har lite svårt att tro på konspirationsteorier ang. J.Dahlén. Det känns lite som att driva med supportrarna för mer klick och ev. försäjning av säsongskort. Snarare att det är lite naivt att inte fatta att supportrarna får förhoppningar i onödan. Känslan är väl att det handlar om att träffa polarna för J.D och kanske vara med på lite uppbyggnadsträning.
Däremot borde man koncentrera sig på att fylla truppen med de 2 fwds och 2 backar som fattas. Nu kan HV börja dammsuga spelarmarknaden, och jag är inte så säker på att att vänta till i sommar/tidig höst är speciellt smart. Man är, enligt vissa en idiot som inte fattar bättre. Ingen vet hur det blir med KHL etc. Är spelare klara för Timrå vars lag har spelat färdigt, så borde de kommuniceras, ex.vis E Eronen?. Samma med F.W, långbänk även denna gång. Dock har det varit väldigt lite rykten.

Rytter: Nu har jag följt för lite av slutspelet i HA live men det jag såg i period 4 igår kan inte bortförklaras med enbart inkompetens. Löven parkerar som bålgetingar i HVs zon under i stort sett hela perioden och det finns en hel del situationer där som är mer klara än den utvisning de tar till HVs fördel med 46 sek kvar. Alla de situationerna svalde fanskapen pipjäveln för och när hela hockey Sverige ser en puckout (utom Lückner) så skyndar sig domaren att hitta på att det är en touch. Man riktigt ser hur domslutet tas i ren jävla panik.

Jag förstår att det lär vara jävligt otacksamt att vara domare men när 40 miljoner står på spel får inte beslut landa så godtyckligt utan att de granskas.

Mikael Nord och Linus Öhlund framstår ju som ren NHL klass jämfört med det jag såg igår.

Nä nu börjar man bli otålig...
Var är ersättarna till Rattie, Lööke, Lodin och Paigin?

Synct: Vi får hoppas på en utlåning!!???😇

palleparling: Inte en chans att Timrå tänker och agerar på det sättet.

Olli Hahl:

Japp det var jag och det var så ryktet gick att han ansökt för att döma i SHL.

Men jag gissar att hans prestationer i slutspelet inte byggde upp hans CV direkt, han är ju helt usel och nu får vi dras med honom ett år till. Gäller att gå upp så vi slipper honom.

Synct: Jag tror inte dom resonerar så, utan jag tror att dom endast ser på det hela som att hajpa upp Timrå bara, en bild på en kontraktslös Dahlén drar nog större hajp en att lägga upp bilder på Boyce och Andersson. Men jag håller med, det är lite omoraliskt. Men samtidigt har dom inte nämnt han nånstans utan han "råkade" endast vara med på 2 bilder, och därmed har ryktena endast uppstått av oss. Men, med tanke på diskussionerna som blir härinne (bland annat) så tror jag att utfallet blev precis som dom önskat iaf.

Synct: WOOOOORRD!!!!! BRA SAGT DÄR!!!👏👏👏👍💪

palleparling: Spela på folks känslor och få "casual" supporters att tro att han är klar för att få lite mer klicks och intresse kring TIK? Jag tycker det är en dålig väg att gå.
Är han klar är det som sagt klockrent, ska han inte spela i TIK kommande säsong tycker jag det är korkat att ha med han i så många bilder, för då kommer jävligt många fans att bli besvikna, och det är ju knappast målet.

Jag tror alltså att det inte är igenomtänkt för fem öre.

palleparling: "Du är säkert skitrolig på fest.." 🤣
Bra där, ge faan att fucka med våra drömmar liksom

Synct: så kan det ju absolut vara. Dock handlar detta om marknadsföring och är 100% medvetet av Timrå IK, oavsett utfallet. Rätt vad det är så får t.ex mrMadhwk syn på det o gräver lite i det hela, och får då fram att Claes Elefalk (Dahlens agent) har varit i kontakt med Nubben förra veckan, och nu visas han i Timrås omklädningsrum. Så kommer det en artikel på expressen om detta och vips, så har Timrå via en ynklig bild på instagram fått in 10 000 nya "clicks" med hjälp av expressen, och säsongskorten kanske åker med ytterligare 5% tills augusti.

Villervalla: det finns säkert 77 st rimligare anledningar till att han är där just idag. Men det är en drömvärvning som jag tror alla Timråsupportrar vill ska hända. Så varför inte åtminstone hoppas?

Du är säkert skitrolig på fest..

Som supporter letar man ju efter sånna här saker under silly season... det hör liksom till. Och varför tror du Timrå IK lägger upp hintar om Dahlen? Detta är 100% medvetet från Timrås sida. Detta handlar om att vi supportrar ska se detta, för att teasa oss, för att skapa hajp, för att vi ska längta till september, och i.o.m detta kanske sälja några extra säsongskort, medlemsavgifter eller souvenirer. Oavsett om han kommer eller inte.

Precis på samma sätt som när dom ska presentera ett nyförvärv, så lägger dom ju alltid upp en ledtråd och ett klockslag efter, bara för att bygga upp en hajp.
Det handlar om marknadsföring om inte du förstått det.

Zäta75: Ganska vanligt att NHL spelare vänder hem och lalla runt med försäsongsträning med sitt gamla lag / närliggande lag till att hålla uppe formen tills den stooooora försäsongsträningen börjar

Villervalla: Det är nog ingen överanalysering. Snarare en gnista av hopp innan käftsmällen kommer. 😊

Olli Hahl: Var jag som sa att han hade ansökt om att få bli domare i SHL , är väldigt glad att det inte blev så iaf :p

Zäta75: Det är väl inte konstigt att Dahlén hälsar på hos Timrå, han bor väl i Sundsvall och många är kvar i laget, ni får sluta överanalysera.

palleparling: Jag tror också mycket talar för att Dahlen är klart :)

Synct: Var det Rytter som sa att Wessner ska döma SHL?
Därmed gratulerar jag Modo och övriga HA lag till att det inte är sant. Enligt Wessner själv så ska han döma HA. (Allt enl. XP)
”Det är min serie” som han själv säger. 😎

palleparling: Om inte annat är det ju bara konstigt att lägga upp så mycket bilder på just Jonte, men ännu en gång är det nog dålig fingertoppskänsla och betyder absolut ingenting. Han kommer nog bara försäsongsträna med grabbarna.

palleparling: Härligt att se Dahlin i lage 🙏😍
Hann ä klar hört ja i kön på bolage 👌
Igår blev dä klart att en att en kann åk fylletaxi mellan alla Smålands län å titt på Timrå 🙏😍
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳

Rallarn: Som många varit inne på, det kollektiva försvarsspelet o vi viss mån det individuella måste ligga på en stabil SHL-nivå.
OM det inte gör det eller till och med påminner om det vi såg stora delar denna säsong... jaa, då blir målvaktsfrågan snudd på ointressant.

Apropå Eronen som inte tycks vara på G så måste väl Fille fiskas in. Då har vi ett samspelt o tryggt backpar att bygga utifrån, Sheriff-Filur.

Och har legat som rykte i EP sen 14/3.

« · 2342738 · »