1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604411 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
falconuggla: Tröjorna vi har på träning är ju sjukt snygga. Med enbart sköld på bröst/mage. Tycker även att vi kommande år måste satsa på mindre reklam på tröjorna. Eller. Det måste åtminstone smälta in i tröjorna.

Uppladdat:

500x0-screenshot20220407-225037.png

Niikeliito: Yes förstod vad du mena nu. 32 extra importer som sagt. Visst att det kommer komma en del extra spelare från KHL till SHL, men vi har en bra stomme redan och är man kyliga från Timrås håll och väntar ut marknaden så känns det som vi ändå kan komma att hitta lite guldkorn även efter topplagen valt först.

Sputnik: hur är löneläget mellan alla europeiska ligor? Vad har Schweiz lagen för budgetar tex?

DenRöda: Om jag inte minns helt fel nu så snackades det mycket om detta redan innan den här säsongen drog igång. Jag skrev till Jonas Torines i ett mail och fick till svar att man bör ta upp det som en motion på årsmötet, VARPÅ nån faktist gjorde det tror jag? Minns aldrig utfallet men det lät absolut inte omöjligt att ändra till loggan istället.

Men vill vi ha resultat bör vi alla hjälpas åt att maila/lämna in motioner eller liknande så klubben verkligen får upp ögonen och inser hur stort intresse det faktiskt finns för att ändra tröjjorna.

RasmusVS: Vill minnas att Oscar Johansson skickade in en motion om klubbmärket fram strax innan säsongen började.
Minns inte exakt vad svaret blev men man skulle kolla över det inför nästa säsong då denna säsongs tröjor redan var tryckta.
Kan dock vara värt att skicka in en ny motion ifall det glöms bort.
Stilen på nuvarande tröjorna är enormt snygga, fortsätt i det spåret men med klubbmärket fram så blir det helt fantastiskt.

Propagandus: Hörde nånstans att spelarna tjänar 10-20% mer brutto men klart mindre skatt i Schweiz. Det som lockar mest är mindre resor där borta.

DenRöda: Spelarna kan tjäna det dubbla i Schweiz, i vissa fall säkert mer, jag kan LOVA att det lockar mer än att man spenderar lite mindre tid på bussen, jo jag vet att Lander pratade om resorna, men kom igen, folk spelar där för pengarna, inte kortare bussresor.

TIK1928: Då lär det ju ändras till nästa säsong isåfall. Klubben kommer sälja så in i helvete mycket tröjor då.

Synct: Ja så kan det nog vara. Tror dock inte de inhemska lirarna tjänar så mycket som vi tror för den ligan drar väl in mindre cash än våran liga totalt med publiksnitt och TV-rättigheter? Om det inte är någon rik rackare som kasta pengar i sjön.

DenRöda: Importer tjänar mer där, Deras liga har bättre publiksnitt än i SHL, 1000 mer i snitt tror jag det var.

Hittade:
" I Schweiz finns ingen 51%-regel så de flesta klubbar har en eller flera starka ägare som investerar stora summor i sporten. Men det finns också ett mycket stort publikintresse i landet och man hade ifjol över 1 000 åskådare mer i snitt per match än SHL."

Synct: ja det är fan sant! Dom satsar stenhårt där nu senaste åren. Kul för dom, tråkigt för oss. Samma med tyska ligan också förutom 51%-regeln?. Också hög publiksiffra.

Propagandus: Må så vara, men gäller det fortfarande är frågan då? När Nollan var klubbdirektör så gjorde vi fler än den dealen med kommunen..

RasmusVS: vi vart väl tvungna att gå i god för att aldrig flytta laget utanför Timrå kommun i samma veva? Kan tänka att skrivelsen om att det ska stå Timrå på brösten blev kvar / tillkom där.

Nu spekulerar jag vilt men..

Hur som helst ska Timrå kommun inte peta i något sådant fortfarande om vi så skulle vilja smälla upp örnskrället på bröstet

BlackBay: Tycker "TIMRÅ" på tröjorna är ganska ok jag. Hade föredragit tallarna, men problemet är all jävla reklam. Många har gjort exempel på grymt snygga tröjor med tallar och dylikt, men alla är utan reklam. Jag tror största problemet med tallarna är att det inte finns plats för all reklam, tyvärr.

Sputnik: Kanske man får se Wedin/Dahlén ihop nästa säsong!😁
Nu spelar förvisso Dahlén inatt men i fjärde femman...
Har ju vart utanför laget en del på sistone men på de fem senaste matcherna Dahlén spelat har han ca 12min/match i istid.
Tror det var 1 skott på mål han åstadkommit på dessa fem matcher...
Så tungt har han det.

DenRöda: Jag hoppas redan till kommande. Jag kan inte förstå hur det ens skulle vara ett problem för klubben. Det är ju bara bestämma sig för att nu jävlar kör vi som alla andra lag i svensk hockey och kör med loggan fram istället😂🤟

Timråit H-sand: Desto bättre då för Elias går det.
Hade ju 2+2 i vinsten mor Vegas häromnatten och nu leder man med 4-1 o Elias 1+1 hittills!👍

Avskum: Knappast ett problem skulle jag säga. Timrå har varken mer eller mindre reklam på tröjorna än andra lag har. Ändå funkar det överallt annars

Är det några av er som vet om Timrå gick på ledighet direkt efter avgörandet eller om dom kör lite smått nu i efterhand i gymmet? Hel radiotystnad från laget senaste veckan förutom värvningarna.

Låt oss nu få fira in helgen med EP den äldre och förlängningar på Rattie och Lalle idag!

BlackBay: Den klassiska tröjan är ju när det står TIMRÅ över bröstet. Jag skulle hellre se den gamla Red Wings-ripoffen från 70-talet. Men då krävs ju att matchställen är reklamfria. Rent designmässigt tror jag att tröjorna skulle bli väldigt plottriga med loggan mitt bland all reklam.

Det är kaos i Sharks just nu. Förlorat 5 senaste och nu har GM Doug Wilson lämnat. En ny GM kommer in inom kort och då är frågan om Dahlén får en till chans eventuellt. Det kan bli ändring på tränarsidan också där det blir ett helt annat spel nästa säsong som kan gynna Dahlén. Detta blir spännande helt enkelt.

DenRöda: Förlust och Dahlen hade näst minst istid i Sharks. Ser väl sådär ut.

Rip Kirby: Välkommen hem!

Rip Kirby: Det komiska är ju att Sharks Headcoach använder Dahlén vid blålinje eller framför mål vid powerplay. Dom vet verkligen inte hur dom ska använda honom. Tycker fan synd om våran president..

DenRöda: Dom lär väl tycka att dom har bättre spelare på den platsen..

KulltorpsOlli: Vaddå?

TIK1928: Jag köper all reklam på tröjorna med eller utan tallar, kan t.o.m gå med på örnen. Men snälla nån låt målvakternas utrustning vara. Saknar när målvakterna fick ha bl.a benskydden i fred ...

{8179}: Så tycks det vara, Hållander fick göra sina första minuter i penguins inatt.

Rip Kirby: Är kanske ute i lite god tid bara :-)

KulltorpsOlli: blir det nån Fredags bomb idag?

Barkborren: Yes, verkar som det kommer något vid lunchtid idag!

Barkborren: En "Modo-ansk bombmatta" vore fint..

{9814}: Laleggia, Rattie och Pettersson idag så kan man plocka av sig pickskyddet och hjälmen och ta semester..

DenRöda: Dahlén måste bli mer fysisk o kliva in i närkamperna. Så det är det som gäller för han...

Timråit H-sand: frågan är om han någonsin kommer att bli tillräckligt fysiskt kapabel för att spela i NHL. Efter den första (eller andra, efter körtelfebern) misslyckade svängen med hjärnskakningar osv kom han tillbaka som en ännu mindre fysisk spelare än tidigare. Under fjolåret jobbade han helt klart på sitt defensiva spel, men det är ju en bit kvar innan han ens är på Alvarez-nivå.

Hade han haft extrema skills i övrigt (teknik, speluppfattning, skott) hade han säkert kunnat lyckats hyfsat ändå, men toppklass i HA är ju något annat än toppklass i NHL. Ingen tvekan om att han är bra, men inte s å bra att det kompenserar för hans övriga brister.

Tveksamt om Sharks kommer förlänga med honom, och blir han upplockad av något annat lag killgissar jag vilt att han snart kommer att vara nere i AHL. Och där är frågan om han kan, vill och orkar jobba för att bygga om sig själv som spelare.

Mitt, helt opartiska, råd är att komma hem till Timrå. Kör i SHL några säsonger. Där blir det fysiskt och tävling på en bra nivå.

Komsi komsi.

Bragd-Birger: ja precis så tänker jag å. Sen efter guldet kan han ta sig till Schweiz som han strävar efter.

Vet någon när de här landskamperna spelas? Duktigt taggad på att se vår trio i Tre Kronor!

Bragd-Birger: Håller med där. Känns som tveksamt om Sharks förlänger o skulle nån annan klubb plocka han så känns det inte att han kommer ta plats i de två första femmorna o en tredje eller fjärdefemma för Dahlen kommer knappast funka...
Och AHL känns nästan uteslutet för han.

Så nog känns det som att det bästa för han vore en återkomst till oss. Eller är han fast beslutsam att ändå om han får möjlighet att ge det minst ett år till...

Att han skulle vilja spela hos oss nästa säsong råder ju inget tvivel om med tanke på det lag vi kommer att få. Men blir han kvar och det fortsätter på liknande sätt med healthy scratch till o från o sen harva i en tredje eller fjärde femma med ganska sparsamt om istid då måste det vara hans sista säsong då. Kan då inte tänka mig annat!

Men är ju otroligt kittlande att få hem han.😁💪

Bragd-Birger: Bara det att Wedin och Lander kommer hem nu i sin prime betyder ju att Dahlén kommer få hög nivå även på träningar att fortfarande utvecklas i det fysiska spelet etc.

Timråit H-sand:

Problemet blir ju dock (om nu Rattie blir kvar), var ska Dahlén lira då? I en 3:e formation?, eller ska vi fortsätta köra på konceptet som jag delar med Ante att köra två offensiva enheter samt två bank-enheter.

I så fall:

1:a Wedin-Lander- Pettersson

2:a Rattie-Hanzl-Dahlén

Får gnugga mig i ögonen i så fall. Ser framförallt inte hur vi ska ha råd med alla spelarna, truppen borde börja bli dyr nu.

The great one: Sist löstes det (Dahlens kontrakt) via särskilda sponsorpengar om jag inte minns fel. I alla fall delvis. Ringer Torines runt och säger att vi får in Dahlen om det skjuts till mer pengar kommer det säkert in en slant till. Men ja, jag kan hålla med. Truppen i befintlig form plus de troliga ryktena kostar nog en del.

Lander, E Pettersson och Hanzl är alla centrar.

E Pettersson lirade väll center i Växsjö förra året, jag vet inte om jag vill lira honom på en kant.

The great one: tänker mig snarare att det blir en hjärtekedja med Wedin-Lander-Dahlén. Och sedan en Magickedja med Pettersson-Hanzl-Rattie. Båda dessa kedjor blir lite olika spelsätt ungefär.

{9814}: 110% Emil P. Sen är det frågan om de jobbar i helgen eller om vi måste vänta till på måndag innan nästa släpp

lungan: Tror han spelade mer på kanten.

Jåkkinen: Han lirade enbart kant, bara att kolla tekningsstatsen.
Under hela säsongen 20/21 tog han bara 4 tekningar

lungan: Pettersson kommer att spela på kanten.

josha840: Ja, truppen lär vara dyr men jag tror att Nubben gjort en liten rövare i o m 5-års kontrakten för EP och Wedin. Jag tror inte att lön och kostnad blir så dyr de första åren för att sedan successivt öka och då kalkylerar man med att TIK växt i SHL-kostymen både gällande ekonomi och organisatoriskt. Lander tror jag inte heller blir exceptionellt dyr tack vare hans klubbhjärta och att han haft några lukrativa år utomlands.

« · 2326730 · »