1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604438 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
OlliJanne: Vore drömmen! Får nog vänta ett tag till med Eronen, han spelar första semin imorgon så blir nog inget officiellt förens han spelat klart säsongen borta i Finland. Ser gärna kontrakt på Westerlund till veckan också.

falconuggla: Har vi råd med Nick Ebert också ? Antagligen inte men han lämnar Örebro

falconuggla: Aftonbladet gick väl ut med 2årskontrakt. Jag är inte nervös där faktiskt.

falconuggla: ok men Rattie nästa vecka är enda jag drömmer om i s f

OlliJanne: Blek tillställning i den allsvenska semin, känns blekt på läktarna med trots lapp på luckan..

Rallarn: nervöst ?

Rallarn: Undra om Aagaard i Modo har en SHL-out. Han känns som en Lodin-light, han kanske vore något för en tredjekedja?

{297}: Undrar om Bernarth i Modo skulle passa i Timrå?

Villervalla: Ryktas vara klar för Rögle eller Malmö

Rallarn: Va? Har Rögle börjat sno spelare från vår farmarklubb? Skandal!

Andersson: Ebert är säkert dyr men en back som varit rätt franstående när vi mött Örebro. Ser han gärna i Timrå om vi har råd. Men ser först och främst att vi hittar en bra utmanare i målet så JJ får nån att tampas med på riktigt om det handlar om ekonomi.

Vad gäller Örebro tror jag de kan få det lite tufft nästa säsong. Känns som de mer och mer blir en främlingslegion utan kulturbärare. Till slut håller det inte. Det är ett lag jag tror vi kan ha bakom oss faktiskt.

Sputnik:
"
Känns som de mer och mer blir en främlingslegion utan kulturbärare.
"

Always has been.
Klubben har ju gått upp på samma vis som ÖFK gjorde inom fotbollen. Skillnaden är att den starkemannen är försatt i konkurs och har näringsförbud nuförtiden.

Spock: Jo men nu är de extrema, innan hade de iallafall några spelare med lokal anknytning är känslan. Nu är det mest strul med Kovac och andra bänkade stjärnor etc.
De fullständigt försöker köpa sig till framgång, men till slut rasar sandslottet.

Fortsätter det så här lär ju Rahimi dela ut en knätackling snart...

Sputnik: Växjö har väl lyckats på det sättet?

Rico01: Tycker det är Modo som kommit undan med ganska mycket, dock inga direkta fula grejer. Blir helt snurrig av att kolla matchen, inget av lagen har några linjer i spelet, det är full Hawaii hela tiden.

{297}: Har inte alla spelare i AS en sån out när det gäller högre ligor?

Prestigevärvningen S. Olofsson - bänkad?

Jåkkinen: Ja men Rosén bland annat har väl varit rätt framstående i deras succe. Känner inte alls samma stabilitet i Örebro.
Växjö blir väldigt intressant att se utan Hallam vid rodret dessutom.

Kerstin_k: Jo och i Modo finns det ju en speciell out som heter ”vill du inte spela i Modo så kan du dra”. Lite på avdelningen ”storhetsvansinne” 😂

Sputnik: Ja men han är väl också inköpt för framgång?

Sputnik: Lex KHK?

Jåkkinen: Någorlunda lokal anknytning tänkte jag.
Född i Alvesta och spelade i Växjö tidigt. 😁

Sputnik: Om man köper sig till framgång så spelar det väl ingen roll om man köper en kanadick eller skåning 😁

Jåkkinen: Alvesta ligger i Småland i Kronobergs län, ca 2 mil från Växjö. Mer Växjöit än Emil P är Timråit om man skall dra den jämförelsen. 😁

Man vänjer sig snabbt vid en högre kvalitet på hockeyn, det märks.

Sitter och tittar på Modo - Björklöven och alltså passningsspelet... hälften av puckarna kommer på skridskor.

Sputnik: Okej. Men du skrev att det inte var hållbart att köpa framgång? Jag menar att Växjö har lyckats köpa just framgång

Rico01: De kommer han med säkerhet att göra!!!!!

Jåkkinen: Jo absolut, det ihop med fantomtränaren Hallam och Evertsson med fingertoppskänsla att hitta rätt karaktärer bland hos spetsspelarna, blandat med att förädla spelare på vägen.
Min poäng var bara att Örebro i dagsläget inte har en uns av Växjös framgångsrecept utan mer är i fritt fall och lär värva dyrare och dyrare grisar i säcken..

Sputnik: Förstår. Men är det fritt fall där verkligen? Kom dom inte till Semi förra säsongen och kvart nu?

Jåkkinen: Exakt, nedgraderar sig varje säsong nu. 😉😅
Nej men har bara en känsla av att Örebro får det tuffare.
Rätt eller fel får tiden utvisa. 🙂

Sputnik: Man hoppas ju att alla andra lag går ner sig faktiskt

Jåkkinen: Jo, vi tänker ju att vi kommer få ett sjukt lag, men vi lär ju vara långt ifrån ensamma.. får hoppas Landers vinnarskalle och resterande hemvändares Timråhjärta är mer framgångsrikt än "legoknektar" i andra lag..

Sputnik: Det är inte lönt att börja spekulera förrns alla trupper är klara😊

Sputnik: så länge de har seriens bästa målvakt i Enroth blir de svåra men det lär kanske ramla in några starka namn i de andra lagen också. Vi lär nog få "nöja" oss med Mattsson

Jåkkinen: Nej så är det. Jag kommer dock vara oerhörd nöjd över vårt lag, oavsett hur många KHL spelare som ansluter till andra lag. Tycker våra hemvändare har fötterna på jorden, som Emil.P i dagens ST tex. Det är inte SM guld som är målet kommande säsong, utan att för varje säsong blir starkare och utmana om Slutspel nu i början i allafall.

Jåkkinen: med några ytterst få undantag så har alla lag som har framgång köpt sej framgång . Den där sentimentala romantiska alla i laget är född i bygden va de oerhört många år sen som de funkade på elit nivå

OlliJanne: Sen har jag varit säker på Rattie bara för att Aftonbladet sagt 2 år, men ingen annan har ju bekräftat uppgifterna. Så orolig är jag nog trots allt innerst inne.
Speciellt ju längre tiden går.

superfalle: Har det någonsin fungerat, kolla Brynäs på 60-70-talet. Inte direkt bara Gästringar där. Misstänker att Timrå och Modo var ganska hemvävda men inte fullt ut.

Sputnik: MoDo vann. Vigge satte den i kryllan. Jag är glad.

{9682}: Grattis Ove

{9682}: Vill du slåss?
Nej men grattis, syns i SHL så får vi göra upp på läktarn som riktiga män, med tumbrottning...

Jåkkinen: Jag har hälsningar från JFK.
Modos lag i år håller topp 3 SHL klass så ni vet.
Skulle man mot förmodan missa uppflyttning så är det bara domarnas fel.

{297}: Man inser hur stor skillnad det är mellan allsvenskan och SHL.

KulltorpsOlli: Gigantisk skillnad. Man trodde inte att skillnaden var så stor inför denna säsong.

Jåkkinen: Jag tror Modo skulle få fullt upp med Hudik

KulltorpsOlli: Ja det är ju en Timråits våta dröm att vi torskar mot Hudik. För Lövhögen var det dock en bitter sanning att torska mot Kovlands IF. Egentligen hade nog Kovland varit en värdigare semifinalist i HA är Björkisarna.

KulltorpsOlli: Jo det är stor skillnad, därför var det extremt viktigt att vi lyckades hålla oss kvar. Hade inte pallat en säsong till med Västervik och Almtuna.

Gurkan: Jag ser hellre att ni torskar mot oss nästa säsong.

Jåkkinen: Får mer och mer känslan av att Rattie inte är klar, speciellt om man läser lite i social media där Timråfolk inte verkar antyda att saker är klart. Nog många lag som drar i Rattie, LaLeggia skall tydligen kosta rejäl slant och Rattie vill nog ej ha mindre. Hörde jag Swishkampanj "signa Råttan"?

Sputnik: Jag tror det finns en risk att Rattie blir alldeles för dyr. Vill självklart ha kvar honom, men det får inte kosta för mycket. Känns som han kommer får en lite mindre roll nästa säsong, och då är risken att han blir väldigt osynlig. Eller är jag ute och cyklar nu?

« · 2327781 · »