1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604836 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
BlackBay: Haha jag är lugn som en filbunke. Bara "glirar" lite då det är väldigt många "källor" härinne mellanåt. 😅

sargad: Fråga SMÅLAND, det var han som bjöd. Han sa att det bara var ren must i glaset i allafall. Fast sen vet vi ju inte vad hans glas "rent" betyder i och för sig. 😛

Zäta75: Kanske en kampanj även om det inte är pengarna det handlar om kan få bägaren att rinna över, då supportrarna verkligen visar att vi vill ha Rattie kvar

{9386}: Är åsnan till höger eller till vänster på bilden? 😂

Ny tränare för J20… en norrman som tränat Leksands J20.
Nytt blod… tackar!

bar mofftak: Poängen har varit bra för Dalle, dock är + - mindre smickrande. Bara 2 spelare i Sharks som har sämre

Olli Hahl: bra där men som Silly knarkare hoppas jag på mer innan torsdag, annars lär det bli fet jävla abstinens fram till nästa vecka

OlliJanne: Ja det behövs nåt nu. Hörde föresten att Connor Mcdavid skulle köra med Bobcats nästa år. Musikaliskt samarbete med Lönnå ligger bakom

Zäta75: För all del kan vi starta en swishkampanj men vette fan om vi ens kommer i närheten..
BackaNubben drog väl in typ 400k, och det verkar ju bara vara en tiondel av vad kostnaden för rattie är(om man räknar på 250K i månaden ink soc. Som jänkare har han nog inte soc, men finns säkert andra kostnader/skatter att ta i beaktan).

Också som referenspunkt: Brynäs, med en bra mycket bredare supporterbas, drog väl in 2 millar inför förrförra säsongen på ”supportespelaren”.

Tycker absolut att Timrås marknadsgrupp kan dra igång en kampanj om man bara saknar lite av mellanskillnaden. Men om det saknas flera miljoner så är det svårt att dra igång en kampanj om behålla rattie om man inte ens är i närheten av att kunna göra det.

OlliJanne: Precis.... dom måste väl förstå att en del arbetsplatser står nästan stilla nu i väntan på nästa pressmeddelande.

BlackBay: Ja jag har fått köpa en fingertuta som skydd mot allt F5-tryckande.

BlackBay: Tycker ändå det är smart av Timrå att hålla oss lite på halster inför presentationen av Rattie. Man slänger även in ett rykte här på hockeysnack om att fler klubbar är intresserade, och vips är spekulationerna igång😄 Tidigare har det gnällts lite på att information läckt ut innan och att det "inte kom som någon överraskning" att spelaren skulle skriva på.
Nu får vi den här spänningen vi väntat på. Silly season när den är som bäst❤️❤️🤍🤍

Håkkybåkky: nu tänker du att kampanjen skulle täcka hela hans lön men om de redan gett honom ett förslag och en annan klubb bjuder över så räcker det ju om kampanjen täcker mellanskillnaden

Är det någon som filma introt i match 4 i kvalet? Isåfall kan du inte lägga upp på tuben? 😘

innekillenskomp: Först kommuniceras att Rattie är klar. Sedan tystnad, inget händer. Rykten om att det inte alls är klart tar fart, att han mkt väl kan hamna hos konkurrenter osv. Ovissheten är ett faktum, förmågan att härbärgera sätts på prov. Verkligen superhärligt. Gillar man det så gillar man förmodligen även att bli upphängd i genitalierna med löfte om att kanske få komma till efteråt

Olli Nomadinen : Hade man lyssnat på Enok Sarri så hade man hört att han redan i oktober -88 sa att det dels skulle bli mulet kommande onsdag och att Rattie inte var klar. Han sa så.

Håkkybåkky:

Skillnaden med "backa nubben" var ju inte att det var öronmärkt för en specifik person. Skulle det handla om Ratties vara eller icke vara så skulle vi nog kunna slå dom där ynka 400 k med hästlängder. Ratties legendstatus växer för varje dag det spekuleras just nu, han har potential att bli lika populär som Kimmo Kapanen.

OlliJanne: Ja det har ju helt rätt i. Förhoppningsvis är det så, och att vi får se Rattie stänka in en jävla massa baljor i höst igen

Håkkybåkky: förhoppningsvis är han redan klar utan vår hjälp!

The great one: Eller Manderville

Håkkybåkky: ÄNTLIGEN!!!, Rattie och Laleggia klara på 1+1 vardera!

{9386}: hemsida or it didnt happen

OlliJanne: Verkar inte som att SHL lagen som fortfarande spelar presenterar några nyförvärv förrän man spelat klart. Så min teori är att Rattie presenteras av Rögle senare. Och helt ärligt, visst är Rattie en målspruta men han är alldeles för blek i defensiven så värva ett par unga hungriga spelare i stället och gärna en stor duktig o arg back. Rattie gjorde många mål men ack så många chanser hade han inte! Och försöka värva en riktigt duktig tekare. Det gäller att bygga ett lag med styrka, snabbhet, kaxighet och ungdomligt glöd som tycker om att tävla :-)

{9386}: april april

The great one: Det ena utesluter förvisso inte det andra, men är det något jag skulle vilja se att det kampanjades för så är det att folk ska köpa säsongskort och bli medlemmar i föreningen. Insamlingar fyllde sin tydliga roll under pandemin men det känns lite som att det tåget har gått nu.

Knylan:

Borde ju ingå medlemskap när man signar sig för säsongskort.

HV har det svettigt ikväll

Jåkkinen: Mögle med

Jåkkinen: Heja Karlskoga!

Andersson: Oskarshamn lyckas stå upp på ett bra sätt såhär långt med 1-1 efter 2 perioder. Man bjuder inte på ett skit och sitt enda PP utnyttjade man ju till max. Upp till bevis fortfarande för ett som det känns pressat Rögle.

Herminator: Hv har vänt. Kämpa Bik!

En fråga. Hur många poäng tror ni Dahlén kan göra i SHL om han nu drar hem? Jag tror 15+23 (38).

Jåkkinen: Bofors är inte så kliniska som de varit i några tidigare slutspel, lite uddlöst 5-4 och 5-3 spel.
Tror Löven och framför allt Modo kommer ställa klurigare frågor till Nubben71.
Risken kan väl vara att de har för många utslitna och småskadade spelare i finalen efter kanske 7 matcher och TeamNubbs är utvilade o fräscha.

{9386}: Hade precis en polare som ringer och säger att han hört att Rattie är klar för Rögle, men det är bara rykten så nu bidrar jag till osäkerheten tyvärr.
Silly de lux..

KulltorpsOlli: Ja men då hejar man på IKO nu då

Jåkkinen: How low can you go..? 🙈😅

Rip Kirby: Fan snor dom Rattie så önskar jag dom all olycka i all oändlighet 😂

Håkkybåkky: Arbetsgivaravgift betalar man oavsett nationalitet, är vid artistkontrakt man kan komma undan lite skatt.

KulltorpsOlli: har en kompis som har en annan kompis som känner en kompis till Rattie som sa till en annan kompis att han är klar för Hudiksvall och det är säkra källor.

Heja Timrå

Veteranolle: Har du inte alls det

KulltorpsOlli: Jag vill bara säga, vilket polarn håller med om, att all logik talar för att Rattie blir kvar.
Han trivs och har exploderat i sin utveckling i Timrå.
Han, Lander och Laleggia är polare.

Jag hatar Silly Season…

Jåkkinen: Haha snälla kan Rögle bara byta mål låt. Samma jingel som i Västervik. Pallar inte med bonnlåten. Sorry Charleifz. 😅

Veteranolle: Heja Rögle, har aldrig förlåtit Åskass-hamn att de slog ut oss ur SHL...

{5670 hörde av en kompis, vars kompis sa att hans kompis sa att Rattie nog snart är klar för något lag, nånstans..

Veteranolle: Förstår jag dig rätt om du frågat åt en kompis? Är det kompisen som skrivit brevet som är med i filmen? Hade kompisen något stegrat?

KulltorpsOlli: trivs man och tycker det är kul då är det lätt att prestera! Så jag vill påstå att Rattie behöver Timrå lika mycket som Timrå behöver Rattie!7

Tom Topp: Får hoppas Rattie tänker så och inte med plånboken i första hand..
Finns ju så mycket som talar för att han borde stanna med tanke på vad han sagt hela säsongen, att han vill spela med Lander, att han vill stanna lite längre i en klubb nån gång. Att han trivs så ypperligt med frugan etc. Ändå är känslan att han likväl kan spela i annat lag i SHL kommande säsong.

Sputnik: Tack Bollklubben, där åkte Åss-kass, nästa år ska VI ta deras slutspelsplats..

Blir tufft i botten nästa säsong. Ett HV som kommer upp och inte lär påverkas ekonomiskt av fallskärmen till DIF på samma vis som ett "normalt" HA-lag som tar klivet upp

« · 2329692 · »