1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601491 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Modano: Även om Endre är en allsvensk målvakt i nuläget vet man ju inte hur lätt det var att bara plocka honom jmfrt med en snart 37-åring där det redan stod klart att han skulle lämna sin klubb. Intresset för de båda lär ha skiljt sig markant och jag är inte så säker på att det vore nån lågprisaffär vid jämförelse att gå efter Endre. Nä det här handlar garanterat om vad många skrivit här; Hur man valt att värdera målvaktsbehovet i förhållande till andra positioner som ska förstärkas. Man är nog helt enkelt väldigt trygg med JJ som förstemålis

Modano: Ja det hade nog varit bättre att gå på Endre eller liknande istället. Rautio har ju knappast sina bästa säsonger framför sig. Endre förmodligen till en liknande peng dessutom med chans på bang for the buck.

Hoppas verkligen Nubben trollat fram mer än Rattie i kvalite innan han nu drar till HV. Annnars har jag svårt att förstå logiken i Rautio och står fast vid att det är en oerhört trött värvning.

Man kan tycka en massa och ha haft förhoppningar på mängder med målvakter men en värvning kräver också att vederbörande är intresserad. Det är ju inte bara att peka och säga "kom hit"... Lägg därtill ekonomi.

Tycker jag att Rautio är fulländad och en kanonvärvning? Nej. Men det är inte världens undergång heller. Det är knappast nästa säsong vi ska försöka vinna SM-guldet. Helt ärligt skulle jag säga att slutspel är målet, knappast högre än så, På vissa låter det som att man trodde vi skulle ta in samtliga KHL-spelare som finns på marknaden. Viss verklighets-check skulle nog göra susen tror jag. Ja, det är silly, men ibland blir det nästan löjligt.

Sputnik: Den sista jag skulle signat av alla i SHL!!

Andersson: Heja Löven!

Rico01: Nej självklart så är man så pass i verkligheten att jag inte räknar med nått SM guld. Men tror vi på papret återigen kommer ha det sämsta målvaktsparet. Med det sagt så kan JJ växa ut till en bra ledande SHL målvakt, men återigen står vi med samma dilemma med uttalad förstemålvakt.

Hoppas det kommer vara ett så pass bra lag ute på isen så man slipper tänka på målvaktsspelet så mycket då..
Än så länge är det ju jättespännande med alla hemvändare, men med en skadebenägen Wedin etc så hoppas jag att det kommer in ytterliggare nyförvärv på forwardssidan, gärna nån mer "spetsback" på det. Då kan jag leva med att målvaktssidan förmodligen blir vår svagaste lagdel.

Vulgata: som jag svurit över hans missar i Tre Kronor

Sputnik: Skulle byta med Oskarshamns målvaktssida rakt av för att ta ett exempel.

Sputnik: JJ vill iaf jag ha kvar

Sputnik: Tycker faktiskt att Endre är lite skakig och ojämn, tycker faktiskt att tex är bättre och han gick inte så bra i oskarshamn….Visst Rautio har inte sina bästa år framför sig men räddade ju upp lhcs säsong nästintill själv, ifjol när de hade målvaktsbrist. Ärr sjukt rutinerad, säkerligen billig och kan han dessutom tillföra på sidan om, så anser jag att det är en bättre värvning än Endre, även om den känns någorlunda trött.

I rautio vet vi vad vi får, Endre känns mer som ett wildcard som kan sluta hur som helst bra som värdelöst…

Andersson: Jo nu menade jag Osjarshamns målvaktssida som helhet. Men ändå har inte JJ bevisat nått mer än i kvalet kan hag känna. Det skulle absolut gått att hitta en "billig" bättre lösning, speciellt med premissen att det varit 50/50 inför säsongen. Då skulle en sådan som Endre etc kommit utan att blinka, det är min övertygelse.

Skillnad att ha en extremt uttalad förstemålis och försöka få in en lovande målis, gentemot lova en öppen plats till exempel.

Sputnik: Målet är väl i första hand att fortsätta etableringsfasen och i den budgeten ryms kanske inte någon toppmålis från KHL eller liknande. En sådan satsning kan låta vänta på sig. Det skrevs kanske ett år med Rautio av det skälet?

Har trott att Modo skulle ha större chans att ge HV nåt som iaf liknar en match men måste ändra mig. Herregud vad beiga de är! Snacka om sämst när det gäller

Även om jag hellre ser att Modo vinner så är det knappast tråkigt att se Modo förlora en game 7, mot Löven, på hemmaplan i en semifinal. Lite skadeglädje får man ändå känna. Men, bara halva matchen spelad så mycket kan hända!

Vulgata: Jo jag hoppas att det finns en anledning till lösningen med Rautio som sagt. Jag tror målvaktssidan kan komma att bli en akilleshäl framöver faktiskt. Vi har ju varit extremt taggade över hemvändarna, men ser man till vilka spelare DIF verkar få hem så kan vi nog vara beredda på att nästan alla lag lär satsa hårt kommande säsong med en späckad marknad.

Vi hade ju till exempel förmodligen inte fått hem varken Emil.P eller Wedda som båda antytt att man hade fortsatt utomlands(KHL).

Att det blir HV71 - Björklöven är väl mest troligt.

Men har Löven nån chans mot Löven ?

Rip Kirby: Exakt! Jag är överraskad att TIK inte har femtielva sportchefer... med tanke på att så många här kan göra ett bättre jobb än den/de som har jobbet.

{9839}: Det är öppet hus i försvaret både hos Modo och Löven. 1-4 nu.

Villervalla: Lite JVM-vibbar av Modo, bäst i gruppen, faller som ett korthus när det hettar till!

Rico01: Jag har mer ängärna fel angående målvaktssidan, men vi får återkomma senare inpå säsongen. Förhoppningsvis har jag fett fel och JJ är den fantom han visade sig vara i kvalet och Rautio gör sin livs säsong och utmanar JJ på riktigt.

Jinmy Hamrin har ju varit inne flera ggr på att han gärna vill ha in en månvakt som kan utmana JJ på riktigt. Blir spännande att höra hans tankar kring denna läsning nu.

Snart har vi iofs inte ens en sportchef på plats.. 🤪

1-5 nu, semester för Modo ikväll nu.

Sputnik: äh verkar som många spelare vill hem och som tur för oss finns det extremt många plastlag i shl som saknar hemvändare.

Skämt åsido så får nog många lag leta febrilt för att hitta en bättre center än lander och Schweiz ska också utökas.

öppen gata i modos förvars zon
de håller ej

Liket lever, 2-5.

Villervalla: Erik Karlsson till Dahlen?

Nu går det fort, 2-6.

Villervalla: 2-6. 6 mål på 13 skott 😄

Villervalla: JFK har tydligen beställt 2st Satan2 bomber av Putin som han ska skicka på domarbasens hem ;-)

Villervalla: jag har aldrig sett maken på dåligt försvarsspel. Modo skämmer ut sig på hemmaplan

Villervalla: ...andas knappt, livlös igen nu 🙈😆

roger_sundsvall: snacka om att Modo har ett felbyggt lag. Offensivt ser dom normalt sett riktigt vassa ut men HUR har man inte fått tag på bättre backar med den budget som dom har?! 6 insläppta i en match 7 på två perioder. Total svängdörr i egen zon.

Linkovich: Sämst när det gäller… fruktansvärt uselt. Skamligt… men det är nog domarnas fel enl JFK

Känns som löven ändå har större chans mot HV, speciellt när Vigneault är skadad

KulltorpsOlli: Ingen risk, JFK har begärt att Modo ska förlora, han vill inte riskera att bli tvungen att se SHL nästa säsong.

Styf/Ingman är nog sämsta backparet i HA. Modo måste sätta defensiven till nästa säsong annars får de nog problem med hudik tom.

{9037}: Sätta defensiven???? Freddan where you at

Det går som vanligt bra för favoriter i 7:e matchen på hemmaplan.
Att de inte gjort något åt Ingman kommer kosta.

{9037}: De måste jublats i Gävle när Ingman gick till Modo.

Olli Hahl: då har löven inte ens fått ett PP än. Löven får en släng av ”ni leder redan med två mål så ni behöver inga pp”-behandlingen av Wessner.

Villervalla: Statistiskt så skulle Modo slagit oss om vi mötts ist enl J F K 😂

Folk vallfärdar från arenan nu

Vulgata: Yes centersidan är jag mer än nöjd med och har svårt att se vi kommer hamn bland de 2 sista kvalplatserna givetvis.

Däremot ser jag härna nån mer utvecklingsbar forward in som är mer mogen än Oliver Johansson, hans fysik räcker inte till och måste lånas ut. Sen weddas skadebenägenhet på det.

{9037}: nja, Hasa/Ingman var snäppet sämre, tro det eller ej.

Oerhört underligt att en av våra sämsta backar kommer att spela för Frölunda nästa säsong haha..

{297}: Då kan Mann ägna resten av kvällen till att kolla hockey istället då, FHC - LHF 0-0 en bit in i andra

{9037}: Ha Ha… och JFK som inte ville byta en back med HV. Så bra är dom enl. honom 🤣🤣

{9233}: Ni får komma igen nästa år. Ryck Albin Carlson från oss och värva nytt på backsidan. Ni får trösta er med att om försvarsspelet inte håller mot löven så hade det sett fem resor värre ut mot HV71.

Olli Hahl: Kolla hans kommentarer i Modoboken där han dömer ut Löven. 😂😂😂

Villervalla: Jotack, men såhär dålig var han inte ens hos oss i SHL. Det är ju julafton varje match för motståndarna med tanke på hur många mål han har orsakat i röven det här slutspelet för MoDo.

Olli Nomadinen : De hade inte slagit Nälden idag.
Men det viktiga nu är att Modo kanske inte förlorade mot ett bättre lag, utan Modo var bara lite sämre, hälsn. JFK.
Dessutom så hade de otur med domarna mm mm.
Nu är det inte slut ännu, vill jag säga

{9233}: Hasa? Tja, det här med omgivning spelar ju en viss roll. Och coachning. De kan möjligen använda honom bättre

Villervalla: Humor. Bagdad Bobs tvilling är igång.

« · 2335010 · »