{9855}: Absolut, men läget för Timrå IK under hela säsongen har ju varit allt annat än positivt. Vi hade väl helt ärligt spelat bort oss själva från alla chanser till fortsatt spel i SHL. Med det ingångsvärdet och den looserkänslan som fanns innan matchserien mot DIF drog igång så kanske du i alla fall kan försöka förstå att man som Timråsupporter inte direkt var positiv? En degradering hade ju betytt en omstart och flera år bortkastade med spel i HA. Att då få komma ut på andra sidan med givet resultat var för min egen del den skönaste segern någonsin. Givet det läge som klubben befinner sig i nu, med ett antal nyckelspelare klara så är ju läget det totalt omvända. Grattis Brynäs och alla andra klubbar som får spela vidare i SHL.
{9855}: Slåss man kring streck handlar a l l t om att vinna säsongens sista match. Gör man det är man per definition vinnare, oavsett ände i tabellen. Sedan handlar det där inte så mycket om vad du eller andra nobodys tycker utan hur vi själva ser på oss. Och ja, vi ser oss som vinnare efter att ha vunnit p.o-serien
Kerstin_k: Med CHL vinst och grundserie vinst så ser jag Rbk ändå som vinnare även om man önskat SM guld. Men förstår helt tanken... när Rbk spelade kvalserien så kändes bibehållen SHL plats som en stor vinst.
Charliejfz: Uffe Dahlen fäller en av årets mest korkade kommentarer, man bör flytta upp dom klassiska lagen och stänga SHL i 4 år tycker han. Fan ja trodde man spelade i SHL baserat på prestation 🐔
Barkborren: Ja, konstigt ... en öppen liga är ju mycket mer intressant och där alla lag teoretiskt har en möjlighet till slutspel. Om SHL stängs blir det kanske bra för de större lagen men troligen inte för hockeyns utveckling. Dessutom medför det tyvärr att vissa lag som oftast inte går till slutspel och samtidigt inte riskerar åka ur då kan bli bekväma.
BlackBay: Det önskar är att vårat matchställ har någon som är karaktäriskt för just timrå som alltid är kvar oavsett, likt brynäs axlar eller Saik geting-ränder. Känns som vi alltid testar något nytt eller ny-gammalt. Hitta något som majoriteten gillar och kör på det i all framtid så kan man ändra på andra delar i av tröjan istället.
Fast jag hade nöjt mig med tallarna fram. Vi har för snyggt klubbmärke för att inte visa upp det med stolthet!
Öndulat: Jag tycker att matchstället alltid ska innehålla: Medelpadsskölden Tallarna Blått (som accentfärg, typ som på nuvarande tröjor eller i annan form)
Med andra ord är jag nöjd med nuvarande ställ, det bästa vi har haft sedan 15/16 och ännu bättre än så. (Då var 15/16 det bästa sen 08/09) Bara Tallarna på bröst/mage som hade gjort det bättre.
Tycker också att bortatröjorna alltid ska ha WÖ-ränderna i någon form, behöver inte vara exakt som på bilden då jag tycker att det finns en charm i att testa nya sätt att implementera designelement för att särskilja en matchtröja från t ex 2018 och 2024.
Charliejfz: Gissar att det är svårt att gå från bottenlag till SM-guld på bara nån säsong men fortsätter Rögle jobba enligt den linje ni kört senaste 2 säsongerna så kommer det kanske.
Samma sak gäller nog Timrå, dvs vi ska inte förvänta oss något SM-Guld inom en snar framtid utan först måste vi etablera oss som stabilt mitten lag som kan vara med och utmana i slutspel.
Morten Madsen snörar av sig skridskorna och blir sportcoordinator och scout istället. Lägger han bara ner hälften av jobbet han lagt ner på isen så tror jag det blir bra.
Nisse på Mon or: Har inte ens tänkt tanken på det. Men jäklar vad han kan bli bra på den positionen i föreningen. "Nya sportchefens högra hand" som scoutar och kommer med ordentliga förslag. Helvete vilken spännande framtid det kommer att bli!
DenRöda: "Under perioden då vi söker efter vår näste sportchef så kommer även Morten vara tf sportchef. Tillsammans med Ante Karlsson och mig kommer han bilda en Sportchefsgrupp" Så Morten Madsen är vår sportchef tillsvidare, jag tolkar detta som att vi ej kommer få någon ny innan sommaren.
jens_88: Tolkar det så jag också. Och helt ärligt har jag inga problem med det. Ta den tid det tar isåfall. Det ska vara en sportchef som är extremt noggrant vald, behöver liksom inte stressa fram något som blir fel.
jens_88: Tror det är bra detta med Madsen som scout/tillfällig sportchef. Detta bör väl innebära att vi snart får reda på att man förlänger med Boyce?
Det är väl Boyce och Westerlund samt Eronen vi väntar på härnäst att höra något om. Om det inte kommer något mer oväntat inom kort som Stenqvist, men det tror jag knappast.
Zäta75: Frågan är om man verkligen kommer signa boyce. Som Hamrin sa i podden så kan man inte signa någon bara för att, då måste han vara bra nog för att förtjäna speltid. Dock är han så pass ung att han förmodligen inte är redo att lägga skridskorna på hyllan riktigt än. Boyce är för mig ett stort frågetecken.
Zäta75: Ja Boyce är väl lite för ung för att gå in i annan roll så då hoppas jag Boyce presenteras som förlänging nån gång under denna vecka.
Kul drag att sätta upp Madsen som scout/ass sportchef. I o m att truppen är näst intill spikad så ger det ju oss mer tid att leta efter en sportchef som vi verkligen vill ha och som kan fylla Nubbens skor
Öndulat: Jag tycker att det är en no-brainer att Boyce skall vara kvar som spelare. Större klubbhjärta finns inte. Kulturbärare deluxe. Ger alltid allt trots begränsad speltid och täcker skott etc. Jag tycker att han är tillräckligt bra för att spela i 4:e kedjan då och då och i boxplay.
Zäta75: Sedan ser man vad som hänt med lag som överger sina kulturbärare. Brynäs kickar Blomqvist och åker rakt ned i skiten/kval, HV sparkar Thörnberg och åker t o m ur SHL. Det är en förbannelse
Zäta75: Skulle väl vara om Boyce är trött på att täcka skott i BP och lira i 4e kedjan då men jag har lite svårt att se honom få rollen som poängmakare, styra ett PP eller liknande även om han går ner nån serie. Utlandsäventyr i typ Tyska ligan? Men samma sak där, de värvar väl inte utlänningar för att "brunka runt" utan även där är det väl spets som efterfrågas.
OlliJanne: Ska vara att han går till Östersund/Hudik isf för att försöka hålla de kvar. Men mitt stalltips är att han blir kvar i Timrå. Han vill nog slå Per Hallins rekord och brinner fortfarande för Timrå IK. Stort misstag att inte förlänga med Boyce anser jag.
Zäta75: vore väldigt märkligt - och enligt mig ett misstag - om Timrå väljer bort Boyce. Finns ingen spelare som jobbar hårdare, mer laglojalt eller konsekvent. Därtill är han en kulturbärare. Han är klockren i en 4-e kedja, med uppgift att lämna över pucken i offensiv zon. Bör också användas ännu mer i BP.
Skulle han däremot själv känna att han vill ha en annan roll och därför söker sig till annan klubb, så...skulle jag önska lycka till. Men jävlar så konstigt det skulle kännas utan Boyce i laget.
Bragd-Birger: All respekt för Boyce, allt han gjort och vad han betytt/betyder för Timrå IK. Jag personligen tycker inte att vi kan ha kvar spelare bara för att han har ett stort Timråhjärta. Kvaliten på Timrå IK kommer att lyftas rejält from nästa säsong och Boyce platsade knappt i år. Jag tycker inte att vi kan offra en plats i laget pga ovanstående orsaker. Bra min egna tanke runt detta. Laget kommer att fyllas på med fler Timråhjärtan än nånonsin till nästa år.
KulltorpsOlli: Jag tycker att vi kan behålla Bojjan ett år till. Visst det finns en brytpunkt, men enligt mig är inte den nådd än. Tycker att han gjorde gedigna insatser när han väl spelade, och han var riktigt stadig i PK.Dessutom är han aldrig skadad. Hans hjärta för Timrå behöver egentligen inte ens nämnas i sammanhanget. 37 matcher kvar för att tangera Pella Hallins notering på 680, lets make it happen!
KulltorpsOlli: Sen är ju den också att freddan inte riktigt såg tjusningen i Boyce som spelare. Han var en av de bättre förra SHL-sejouren, sen hände det något. Mer poängspelare dök upp och Boyce med sin defensiva smartness fick stå åt sidan. Boyce är bättre i SHL än HA.
Ang. Boyce: Även om Lander förhoppningsvis kommer att axla rollen som loket i Timrå-tåget så behövs det ÄVEN någon längst bak som uppmuntrar och/eller piskar på ev. eftersläntrare. DÄR har Boyce sin givna roll. En detalj: så här sa Paigin efter säsongen i en intervju med Hockeypuls ang Boyce som råkade passera förbi; "– Vilken legend han är! Han har gjort 600 matcher i Timrå och vi har bott tillsammans på resorna. Han har hjälpt mig jättemycket.". Att hitta någon annan som accepterar en roll i 4:e-kedjan OCH kan axla rollen att på bästa sätt driva gruppen tror jag blir svårt. Varför gå över ån efter vatten liksom?
Spanarn: Håller med till 100%. Boyce omnämns konsekvent som väldigt viktig av isen, och hur mycket bättre kommer vi få för pengarna i en fjärdelinespelare om vi söker oss ut på marknaden? Lite, kanske? Tror inte det är värt tappet av nyttan Boyce gör på sidan av.
Theodor Niederbach lämnar Frölunda. Klubb ej klart för honom. Skulle det kunna vara en Torinesvärvning som är ung och talangfull? Rightare som kan gå in i 3e hos oss. Tycker han gjorde en bra säsong.
Olli Hahl: Ja det här med Boyce har gått över styr tycker jag. Jag antar att ledare, spelare och övrig personal vet mer än trött Harald hur viktig han är för sitt lag. Jag kan bara förlita mig på att klubben tar rätt beslut gällande honom. Vissa skriver på twitter att dom inte ska köpa årskort för än dom förlängt med Bojjan. Kom igen, lita på klubben, bojjan kanske själv inte ens vill vara kvar utan sugen på att testa något annat. Men visst skulle det kännas i hjärtat om Boyce lämnade.
Tror Madsen kan vara en bra lösning om man tar in en riktigt rutinerad sportchef. Skulle man däremot satsa på ett oprövat kort där så känns det minst sagt riskabelt.
Sputnik: Tycker inte det är ett bra steg för Westerlund, han håller bra SHL-klass, tycker inte han har någonting i AS att göra, även om han får lira lite PP där.
Synct: jo men Fille vill ju ha en framträdande offensiv roll i ett SHL lag och i vilket SHL lag kan han få det om vi dessutom får en KHL invasion? Nä han testar kanske lyckan i finska Liiga i s f.