{297}: Jaha aaa 😂 Jag tror inte vi har råd med chansningen. Vi behövde isåfall få ut mycket mer av honom i alla lägen än färjestad. Det intalar jag mig själv med diverse HA-fynd iaf...
roger_sundsvall: En fråga, en ärlig undran och inte illa menat; Varför gör du mellanrum med upprepade punkter mellan ord i dina meningar? Har verkligen funderat på det. Ska det där läsas "nu vill vi se *konstpaus* nyförvärv"?
roger_sundsvall: Nej verkligen inte, jag var rädd att jag skulle uppfattas så. Det är aldrig några problem att förstå dina inlägg så kör på du! Men jag var verkligen genuint nyfiken, jag är väl yrkesskadad men just skrivande är nåt jag noterar. Jag har på riktigt funderat på om det är en medvetet sätt att uttrycka sig för dig. För det är väl inte direkt fel, det blir som att man lägger in konstpauser i meningarna. För mig blir det så
Man borde inte vara det men är det bara jag som är lite frågande o rädd när det gäller vårt målvaktspar? JJ har ju bevisligen klarat av det här men är det kanske bara det miserabla försvarsspelet ifjol som gör att man känner som man gör just nu?
Olli Hahl: Vi hade sämsta försvarsspelet i ligan förra säsongen. Vi var liksom kvar på HA-nivå. När väl alla spelare hjälper Johansson så han får lätta skott på sig så tar han dom, och det visade sig när Ante tog över. Tidigare var det knappt något styrspel, backcheck, forecheck och massa jävla trafik framför vårat mål vilket gjorde att Johansson knappt såg något och fick stå på huvudet hela tiden..
Olli Hahl: Jag är lika osäker som dig över målvaktsfrågan. HV ser ut att landa Furch till exempel.
På pappret och på förhand kommer vi nog ha det svagaste målvaktsparet och förstemålisen i SHL. Jag tror vi lär vara ute och jaga målis em bit in på säsongen faktiskt.
JJ och hans spel i kvalet i all ära. Men när set kommer till en serie med 52 omgångar är jag lite mer osäker på om det duger ifall vi skall ta nästa steg. Även om vi kommer ha bättre försvar framför honom denna säsong.
Sputnik: Jag tror på Johansson ändå, vi hade det sämsta försvaret på vadå? 20 år i SHL under stora delar av grundserien. Ingen målvakt hade räddad oss där och då. Under kvalet blev försvaret sjukt mycket bättre likaså Johansson.
hockeyärnice: Ja Johansson tog oss upp och höll oss kvar och är säkert lååångt ifrån klar i sin utveckling, så finns ingen anledning att inte lita på honom. Sedan får vi väl hoppas att Rautio är riktigt jävla spelsugen i de ca 15 matcher han får hoppa in ;-)
hockeyärnice: Yes men risken är att vi har kvalet som nån slags måttstock och att vi sentimentalt överhypar våran prestatiom.
Vi mötte trots allt SHLs näst sämsta lag i bäst av 7. Det är en helt annan grej med en säsong över 52 omgångar när övriga lag i SHL ser ut att satsa rätt gårt med. Jag står fast vid att jag tror vi kommer ha det sämsta målvaktsparet och att det kan bli våran svagaste lagdel.
Sputnik: Ja så kan det vara men jag tror och hoppas vi förstärker baksidan såpass bra att vi håller några nivåer högre samt att vi kryddar till forwardssidan så kanske vi inte är i samma behov av att ha ett målvaktspar som håller på den övre halvan. Även om man såklart vill ha allt givetvis. Men jag tror kvalet gav Johansson självförtroende som kan ta han ett steg till.
Spinner vidare på Dahlen "ryktet", närvarar idag i Timrås omklädningsrum under deras materialprovning, ihållandes en klubba (annan bild)... Jag väljer att tro att han är klar och är med o testar utrustning till nästa säsong som dom andra i laget gör😉 OBS fri tolkning!