1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599977 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
doubleT: Sans farfars farfar kom från Sverige.
Hur bra är J20's slutspel och hur bra är Luleå J20? Är det en sensation så här långt?
0-3 nu.

OlliJanne: Lofquist* han är amerikan

OlliJanne: Joel och Rönnberg har domarna emot sig.

Meduza: ja ta bort Kinnvall och behåll Löfqvist om du vill ha det mer sannolikt då

OlliJanne: Ett aprilskämt måste va åtminstone lite sannolikt om man vill lura nån.🤣

RunarUp: Kinnvall och Sam Löfqvist klara!

jompa13: Det var väl nån på Twitter som hört nått litet rykte på läktarn om att Kapanen visat intresse för Sylvegård. Han som Tweetade själv visste ju inte hur stor sanningshalten var. Förmodligen ett långskott även han, men han är mer än välkommmen. Vet att en del här inne har svårt för honom, men en sådan spelare är perfekt i ett slutspel.

Finns det någon substans i ryktet om Emil Sylvegård? Nån som vet var det kom från? Lika mycket som man irriterar sig på honom nu hade man ju älskat att ha honom i laget. Kan spela hockey också.

Dead Wing: Akademichef kanske inte är så långsökt ändå. Är vi ute efter att rekrytera ny?

Villervalla: Japp har noterat det också. Även att några i familjen börjat följa Timrå IK ungdomskonto på Instagram. Nåt med familjen Fagemo o Timrå IK är pågående. Frågan är bara vad.

Nisse på Mon or: ja man kan ju tycka det, men han är knappast den förste som skrivit ett långt kontrakt för att sedan rätt tidigt utnyttja en out för utlandet. Men vi får hoppas han har större ambitioner i timrå än så.

Närmsta tiden lär väl ge mer svar antar jag.

KulltorpsOlli: Vilken av dom?

Dead Wing: Vad jag kollade lite lätt så följer Linus inte så många hockeylag, kollade iofs inte igenom allt, Timrå och Luleå såg jag.

sargad: Ser inte örebrokillen ut som en divingkille?

Dead Wing: Linus har ju jobbat lite mot näringslivet som jag förstod.

Känns lika långsökt med L.Fagemo som klubbchef som att Samuel skulle ansluta till laget. Många klubbar hämtar väl idag klubbchefen från näringslivet istället för ta in gamla spelare. Massa miljoner som omsätts och en affärsidé som ska utvecklas. Gäller framförallt att leda arbetet inom org. och blidka sponsorer o samarbetspartners. Exakt det Torines har gjort och hade erfarenheter från. Linus känns mer som en kille som vill/har jobbat nära sporten med ungdomsutveckling. Som Akademichef hade han kanske varit ett alternativ.

Nisse på Mon or: Samuel eller Linus, känns som win win. 🙂👍

Rödovit : Jonathan D. skrev på till 26/27. Känns väl lite tidigt då att sticka efter ett år. Om S. Fagemo är på tapeten får han nog plats på top 6 utan att någon annan top 6 lämnar. Men detta gäller nog fadern till slut. Kan bli bra.

OlliJanne: Inte midnatt än. Men 😀.

Rödovit : Ja inom 2 veckor så skulle ju nya klubbdirektören presenteras, enligt info på ST idag.

Olli Hahl: Känns spännande helt klart! Dessutom varit involverad i spelarutveckling. Kan bli bra detta i så fall!

Sputnik: jag väljer att tänka såhär, om det är Samuel det gäller så måste nästan någon av våra top 6 forwards vara påväg bort exempelvis Jonte. Och man ser honom som en potentiell ersättare.

Pappa Linus som klubbchef kanske är närmare sanningen och anledningen. Men kommer såklart isf väldigt snart komma ut.

Sputnik: Linus som ny klubbdirektör?
Of course… det är ju troligare än att sonen ska spela här.
Vad tycker vi om honom då?
Spontant väldigt intressant för min del!

Rip Kirby: Samma som dom använde till Sture

bar mofftak: Linus fixar så SCA öppnar börsen. Samuel är välkommen. 😎👍

Gewe: Kol-14-metoden borde ju vara användbar i det fallet.

{9682}: Museum är ju nått ni borde ha redan kan man tycka med alla era reliker.
Går det att karbon datera objekten där eller är texter osv översatta till "modern" svenska?
Eller spar kostnader och ställ ut dom på Livrustkammaren i vår fin fina hufvudstad😁

Sputnik: Tror vi spikar Linus som klubbdirektör redan nu.
Känns som han stämmer in i tänket som föreningen har just nu.
Uppladdat:

500x0-screenshot20230331-215945.png

Sputnik: Samuel måste väl snart bestämma sig om han ska fortsätta traggla för $70000/år eller spela i Sverige för betydligt mer pengar.

Just nu har vi nog inte råd tyvärr.

{9682}:

Kanske läge att bygga ett lag för SHL istället för ett museum för alla dessa pokaler? Klarar ni av Mora till att börja med? Det tror jag. Men sedan då? Mer tveksamt. Har svårt att tro att ni ska lyckas navigera er genom en serie mot Löven eller DIF. Vad tror du själv om den saken?

Sputnik: Vilken ålder på grabbarna Fagemo, är de stora talanger? Tänker om vi då får in dem i föreningen i så fall?
Om nu denna spaningen stämmer.
Jag kan ju leva med att det kan handla om Samuel också så att säga. 😁😎

Nisse på Mon or: Linus har tydligen haft en stol i SIF. Så kanske den erfaranenheten man går på. Enligt ST handlar det bara om snar framtid innan klubbdirektör presenteras och helt plötsligt har hela familjen Fagemo börjat följa Timrå på Instagram. Tror att hemligheten är avslöjad här faktiskt.

Sputnik:
Ur Elite Prospects
Linus Fagemo...
Måste ha en jävla koll på unga spelare.

"2012-13 Hanhals IF U16 Coach
Hanhals IF General Manager
2013-14 Hanhals IF U16 Coach
Hanhals IF General Manager
2014-15 Herning Blue Fox Head Coach
2015-16 Herlev Eagles Head Coach
Frölunda HC U16 Asst. Coach
2018-19 SIF-laget Head Coach
2019-20 SIF-laget Head Coach
2020-21 SIF-laget Head Coach
2021-22 SIF-laget Head Coach
Sweden U18 Asst. Coach
2022-23 SIF-laget Head Coach
Sweden U16 Asst. Coach"

Ibland får Wennerholm ur sig något vettigt också..
Dom skapar noll intresse..

Men någon riktig slutspelsstämning blev det aldrig i den här första matchen. Varken på läktarna eller på isen.

I en arena som tar 5 750 fylldes bara 5 122 av platserna.

Det är skämskuddeklass.

Nu var det ”bara” match ett och jag kan ha viss förståelse för att publiken är lite bortskämd i Växjö efter alla framgångar genom åren och att man sparar sig tills det börjar dra ihop sig på allvar.

Men det ser inte bra ut i ett slutspel där i stort sett alla andra fyller ladorna.

Av totalt 28 slutspelsmatcher har det varit utsålt på 23.

Och av de fem som inte fyllt arenorna är Växjö nu uppe i tre.

Det är inte godkänt.

Här har klubbens marknadsavdelning lite att jobba med.

Inte skapat någon riktig rivalitet
Samtidigt har smålänningarna landets kanske bästa lag, seriesegern pekar på det, men utan att väcka några större känslor hos hockeypubliken utanför kommungränsen.

De har inte lyckats skapa någon riktig rivalitet med något annat lag trots alla framgångsrika år i SHL

DenRöda: Linus som Klubbdirektör kom som förslag från Skarin på Twitter, vet inte hans bakgrund och nuvarande erfarenheter?
Då tar han väl med sönerna på köpet, sen kommer Samuel till reapris senare. 😎

DenRöda: Ah ok, jag är inte så aktiv på Instagram. Men det där verkar ju ännu mer suspekt då.. Vilken ålder var yngre bröderna i nu igen?

Sputnik: Inte bara någon mamma och släkting till fagemo som följer. Först följde Linus. 2 dagar efter började William och Viktor följa. 4 dagar efter var det David och mamma Fagemo som började följa Timrå. Så alla förutom Samuel inom 1 vecka. Äsch. Dom är Timråsupportrar hela bunten, för dom följer inte de andra lagen i SHL.

RunarUp: du får vänta med aprilskämten till efter midnatt.
Varför kan inte Sverige göra som alla andra länder och bara dumpa plasten i havet?
Gretas fel att SHL är full med plast. Återvinn skiten i div1 om vi inte får dumpa den

OlliJanne: Bästa idén idag! =)

Jag och Icing Ove kan hockey, därför lägger jag HS på hyllan fram tills säsongspremiären. Vi vet hur alla lag kommer ställa upp till nästa säsong, vilket lag som går upp, vilket lag som vinner SHL. Vi vet allt! Därmed säger jag tack för denna säsong och blickar framåt mot nya framgångar, vår tid kommer. Tack för mig!

Sputnik: okej 👍 det hade jag missat, vore dock en spännande värvning om nu det var/är sant. Framtiden lär väl visa om det är så.

För övrigt en kommentar om Dahléns vara eller inte vara. Jag kan inte förstå varför han ska åka till Schweiz redan nästa säsong. Vill han vinna SM-guld med Timrå så är det nog störst chans närmaste två åren innan våra hemvändare blir för gamla. Vad gäller Dahlén är han tillräckligt ung för att fortfarande hinna med Schweiz många år ändå. Så hoppas verkligen han tänker till på det innan han ska hämta lite pengar.

Uppladdat:

500x0-snapchat-61864384.jpg

OlliJanne: Nu är du dum.
Har inte Frölunda fått tillräckligt med hjälp av domarna?

Bekräftat att Tim Juel är klar, en Johanna Juel följer Timrå på insta. 👍

KulltorpsOlli: Vad gör plastgubbarna i mitten, Ken 1 och Ken 2, mellan backarna i Frölunda o Skelet?

Sputnik: Får vi hoppas på!

KulltorpsOlli: nr 70 har inte tanga?

Patrick Polly: SCA ny arenasponsor. Nu får de öppna storbörsen så Kapanen får shoppa. Vi vill ha Göld!!

OlliJanne: å där faller en plastsjöare bakåt efter en lätt knuff i ryggen

bar mofftak: Ahh men va fan. Flytta upp två lag från ettan istället! VÄVIK har ju spelat ur sig själva.

« · 2515071 · »