OlliJanne: Du verkar få som du önskar och kan kanske hålla dig lugn. Detta enligt Silly surr på Aftonbladet. Kinnvall Ser alltså ut att bli kvar i Brynäs.
"Även Johannes Kinnvall, som haft en tuff säsong, men som för bara några år sedan skickade in 40 poäng i SHL från sin backposition, ligger i långt gångna förhandlingar."
Haha men Oskarshamn fortsätter att överraska en. Visar tydligen lite intresse för Marcus Ericsson från Hästen som snart fyller 38 år. Snart börjar förhoppningsvis deras fall. 🙏🙏🙏
Sputnik: ja HA är nog rätt nivå för Kinnvall just nu. Jag tycker han måste visa upp bättre spel för att vara gällande i SHL, avd. what have you done for me lately, typ
Sputnik: Känner mig inte allt för bedrövad om Kinnvall stannar i Brynäs. Ska vi kunna bygga backsidan starkare gäller det att inte binda upp för många osäkra kort. Hellre att man kör på med det vi har och kanske plockar in någon enstaka klassback än chansar. Bernhardt vet vi ju inte heller hur han håller för SHL och Kinnvall är ju skicklig i sina bästa stunder men skadebenägen och lite sämre defensivt.
Nu vill jag se Schtaan sätta plattan i mattan från start och vara så fysiskt tunga och jobbiga att Öreplast inte har chansen att vinna på det sättet som man gjorde i förrgår.
Personligen håller jag MoDo - LHC (2007) som den kanske mesta intressanta SM-finalen på den här sidan millenieskiftet. MoDo var chanslösa i finalerna 2000 och 2002, men här var det ovisst mellan två jämna lag (LHC:s första final). MoDo hade bland annat tagit sig igenom den klassiska Y-länskvarten (tyvärr) och skapar för mig ofta starka känslor utan att för den delen vara mitt favoritlag. LHC hade sin första stora chans att vinna en titel. Tycker att MoDo förtjänade att vinna efter alla förlorade finaler.
Luleå - FBK ifjol väckte också en hel del känslor med tanke på diverse klassiska möten på 1990-talet. Slutade som Timrå - Oskars i kvalet 2019. I bitterhet. Men ändå. Intressant final.
Inga andra finaler på 2000-talet har intresserat mig på samma sätt. Roligt att SAIK och Luleå möttes en gång, men där var klasskillnaden alltför stor. När lagen söder om Dalälven spelar mot varandra har jag svårt att engagera mig, såvida inte Malmö är inblandat. : )
Av årets SHL-lag är det bara Timrå och Oskars som ännu inte har spelat någon final (Leksand mötte DIF 1989 för den som har glömt). Oskars har bara varit med i leken i fyra säsonger hittills. Vad vill jag då ha sagt med detta? Ja, det kan ju inte vara alldeles omöjligt att räkna ut.
DJ Hemp: Ja jag förstod att du gick händelserna i förväg lite. Jag måste erkänna att jag inte har enorma problem med Örebro i final. Visst kan jag känna "plast" hit och "plast" dit men det finns andra saker med olika lag som kan störa mig lika mycket och faktiskt mer.
På det stora hela skiter jag rätt mkt i vilka som spelar såna här slutspel när inte Timrå deltar. Vad gäller just den här serien kan jag känna stor tillfredsställelse om Saik åker ur. Är ganska trött på de där bortskämda schtaaaaan-människorna. Rätt mkt Brynäs över dem. Skulle vara skönt att slippa höra "Pooouudas", "MÖller" "Vingelig" mfl.
I den andra är det möjligen lite tydligare sympatier för Frölunda. Växjö är sjukt osexiga, sjukt intetsägande och har redan spelat så många finaler och vunnit guld att de kan lägga ner hela verksamheten. Mission accomplished liksom, ingen bryr sig mer nu. Dock lite pest eller kolera för vinner Frölunda kommer överdosen av Joel Lundqvist i Svensk media slå alla tidigare rekord...
OlliJanne: Det värsta är att Örebros fans kommer att tro att det är jättebra nu oavsett om det vinner guld eller åker ut i semin. Det tror att de har uppnått något fast de totalt saknar kultur och "äkta fans".
Zäta75: Men släpp det där nu haha. Börjar lukta rejält av mindervärdeskomplex här. Örebro har ett bra lag i år, aningen bättre än oss. Det inte värre än så
Är Örebros fysiska närvaro så jävla svår att slå? Jag har bara snabbspolat dom två första matcherna. Men att saik skulle gå i samma fälla som Timrå är ju helt sjukt.
För helvete saik! Sära på forechecken, flytta pucken diagonalt genom mittzon och spendera tid i anfallszon för att trötta ut Enroth. Ta fyra raka och ge fan i att göra mig och resten av hockeysverige besvikna!
{9566}: Jag har bestämt mig. Eftersom jag eg tycker den här säsongen är över och skiter i vem som lyfter Le Mat hoppas jag på Örebro-Växjö i final. Minimalt medialt intresse. Ingen utanför dessa orter kommer minnas finalen om ett par år
Olli Nomadinen : men bevisligen så väcker ju Öret lite känslor iaf, eftersom vi diskuterar dom här! Sen så brukar dom ha hyfsat med folk på hemmaplan! Växjö däremot! Dom känns som en enda stor gäspning!
De kan tänkas fira guldet på det avlånga Stortorget med Sankt Nikolai kyrka i bakgrunden. Hade varit mäktigt i anslutning till Örebro slott också, men jag vet inte riktigt hur de gör i Örebro för jag har aldrig ett lag från den staden vinna någonting. Ungefär som Sundsvall innan Dragons vann sina SM-guld.
Skulle vara riktigt roligt upplägg med norr/söder serie där man kanske möter alla i sin serie fyra gånger och de från andra serien 2 ggr, sedan ett slutspel för varje serie där vinnaren av finalen är mästare i norr respektive söder. Sedan korar man svenska mästaren i en final mellan dessa.
Lite NHL inspirerat men det skulle vara härliga matcher från kvartsfinal och framåt. Gissar att MoDo mot Timrå, Löven, SAIK, Luleå i kvartsfinal skulle locka betydligt mer än att möta Oskarshamn, Växjö, LHC, Örebro i en kvart.
Enda nackdelen är att det inte kan bli en final mellan två lag från norr eller från söder, men det kanske man får ta.
Rytter: Ja men på plussidan om det garanterat blir ett från söder och ett från norr kan de ju inte köpa båda finalplatserna i a f. Risken är väl att det blir lite som VM-bandy där Ryssland (Växjö) alltid gick till finalen och fick där möta Sverige eller nån enstaka gång Finland
Dubbeld: Weigel i Löven stängs av 1 match för sitt yxhygg senast. "Nu vet vi vilken nivå som gäller säger Weigel" Djurgårdens viktiga målvakt Lindbom fortfarande borta. Spännande ikväll Rahimi tillbaka. Vinner Löven igen tror jag att de tar det. Men kan mycket väl gå till 7 matcher.
Wennerholm skriver idag: "Björklöven får besked att Fredric Weigel är avstängd bara sex timmar före nedsläpp mot Djurgården.
Zäta75: Helt rätt. Men trist då Weigel är en extra krydda som neutral sofftittare, kul när det är grinigt. Första perioden i match ett var otroligt underhållande.
DenRöda: Inget nytt på ryktesfronten på potentiella nyförvärv? Om det stämmer att Kapanen visat nån form av intresse för Kinnvall så lär det väl betyda att han har nån mer plats öppen på backsidan, än det ST skrivit omm alltså.
Synct: Jo dock var ju Aftonbladet ute innan dess och påstod att Kapanen kollat läget eller liknande. Det lyftes ju upp i domustrappan podden till och med.
{7043}: Halleluja säger vi! Vi behåller gärna Kinnvall i HA, snacka om toppback i den divisionen! Är så glad att han tog beslutet att börja om igen med oss. Han kanske kände själv att det skulle vara skönt att slippa pressen i SHL och bara ösa in poäng i HA istället?
Lite glad för er skull också. Nu kanske ni hittar något bättre som inte är trasigt varannan match.
Hur bra är J20's slutspel och hur bra är Luleå J20? Är det en sensation så här långt?
0-3 nu.