Karlsson74: Nu har en Oskar Larsson Kilén, tränare för u16 lag damer börjat följa Timrå på Insta. Timrå sökte ju ny tränare till damlaget, är det ett långskott att det är han som är den nye?
Domarbasen och Stoppel på hotellet efter matchen i söndags. Nån härinne undrade om inte kritiken mot domarna överlag gått för långt. Jag tror vi har svaret här. Nej det har den inte. Den har inte ens börjat. Korrupta jävlar
Spanarn: Mm funderade på samma sak. Känns ju inte som att vi ville bli av med Martin iallafall. Han kanske blivit värvad. Men ngn som vet får gärna berätta.
DenRöda: 70 låter rimligt tycker jag. Lundin var bedrövlig första halvan av serien, men steppade upp ordentligt mot slutet, och framförallt i slutspelet.
Han får gärna spela till sig en löneökning inför nästa säsong :)
{7043}: Ja folk klarar sig bra på HA löner utan att behöva jobba extra vid sidan om. Det går nog ingen nöd på Lundin. Sen är det klart att han kanske överväger en större roll och möjligtvis lite högre lön i Finland. Men då skall han ju ta med familjen över, så det kan ju handla om komforten i Timrå, eller lite högre lön i Finland
Sputnik: Blir väl så med tanke på fjolårets "skit-er-i-näven-silly". Fullt rimligt, men hade varit kul att se nya namn och att vissa kontrakt rivs för att skapa lite puls
Bee: Angående Lundin så är väl frågan hur mycket de vill sänka hans lön med och hur mycket han hade före, karln har ju en familj och har rotat sig i trakten vad jag förstår. Har han fått ett skambud lär han dra. Om han anser att han och familjen klarar sig så lär han bli kvar.
Sputnik: Han sa väl å andra sidan själv i en tidigare intervju med ST att laget sagt en sak och sen en annan till honom. Det verkar ha varit lite otydligheter kring hans vara eller icke vara från kanslihåll.
falconuggla: Vet inte, det står bara tvärvändning. Lite fultolkat kan jag tycka då det varit lite diskutioner hela tiden med Lundin. Bara det att han aldrig riktigt fått några klara besked?
Zäta75: Det kan väl eventuellt varit så att EA fått ett kontraktsförslag som han nu till slut tackat nej till och då får Lundin ett istället. Jag gissar att Lundin kommer tacka nej eftersom han förmodligen inte vill gå ner i lön.
OlliJanne: OM EA varit klar skulle han varit presenterad vid det här laget. Hoppas och tror att man bryter med EA. Lundin kan vara 4:e center. 3:e center måste vi nog hitta en ny. Eller har de kanske tänkt köra med Lundin som 3:e och Värmhed som 4:e
Nisse på Mon or: Alvarez är väl typ 36 bast och försvann mer och mer som säsongen gick, jag har svårt att tänka mig att Kapanen är skitsugen att erbjuda något i närheten av vad han drog in i lön under den här senaste perioden.
OlliJanne: Haha. Jo jag hade förvisso kunnat leva med en "tråkig" silly men i dagsläget tycker jag dock det är lite för mycket hål i truppen att fylla för att Kapanen skall kunna sitta still på marknaden.
Vi behöver en toppback och mer rightare, minst en till bland forwards i allafall.
11 fwds på kontrakt + Hållander. Torde behövas en vass rightare till topp 6. Både Robin A. och Albin L. går före Erik A enligt mig.Tyst om Robin A, förhandlas det?
{8760}: Det är väl mest som befarat. Att ST har fått en hyffsat stor insyn i Kapanens bygge och att det inte lär hända allt för mycket av intresse. Hållander blir en godbit givetvis, men utöver det känns det som det kommer blir den tråkigaste silly på år och dar.
jompa13: Ja och och Finland med i bilden som jag trott. Hoppas detta innebär att vi avstår EA i så fall. 🙏
Tycker Värmhed bör få en rejäl chans och då som hans naturliga position som center. Vill det sig väl så har vi en billig centerlösning får nått år framöver i så fall.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer