Tycho: Mental coach troligen ja. Hoppas att han kommer vara med i båset under SHL matcherna :) Där gör han mest nytta enligt mig. Prata med spelarna och ge tips och pusha m.m. Känner inte Mollinder, men tror att Jonte kan vara ännu bättre än honom och gå bra ihop med Marklund och Ante.
DenRöda: Zacke på g till Modo enligt ST nu med. Spännande att se vad vi har på gång in nu då! Vem var den där målvaktstränaren som börjat följa Timrå för några veckor sen?
Zäta75: Egna spekulationer: Kan det vara något kring den mentala biten eller möjligen att stötta i övergången från junior till senior för hockeygymkillarna?
dr-nix: Fan vad grymt med Jonte Hedström tillbaka! :) Har länge efterlyst att ta in honom. Han kommer att ge en grym boost i båset. Ingen kommer att vilja slöa utan ge allt för laget, Jonte accepterar inget annat! En av de bästa nyheterna på länge för Timrå IK!
roger_sundsvall: Det är ju fan omöjligt få igenom pucken mot mål när Plastsjö parkerar Zambonin på det där viset. Sedan en fantom i målet när pucken för en gångs skull går fram.
Nisse på Mon or: Han vill väl tillbaka till moderklubben. Eller så kanske vi nu har högre ambitioner än en tränare vars egna meriter är 9 matcher i Elitserien. Jag kan inget om målvaktstränare men han känns lite smått oerfaren för att vara tränare i ett topp 6-lag i SHL?
Niikeliito: Det är väl hög tid att kicka ut modorövarna ur truppen nu när dom går upp i SHL. Svårt att bedöma en målvaktstränares insats men det är väl bara att tacka Zacke för sin insats.
Bössa 68: Haha, han är vår Keith Richards. Jag glömmer aldrig den fina videohälsningen när han kommer som ett ras, vinglandes i morgonrock med en grogg i handen och önskar alla sina fans ”Ett gott nytt år”, samtidigt kan man se i hörnet av filmen att den filmades den nionde januari🤣👍
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
Finns det någon ledig målvaktstränare, alltså någon man eventuellt känner igen namnet på pga tidigare meriter?