1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598775 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Ja vi får lita på Kapanen helt enkelt. Än aå länge har han ju inte misslyckats med någon av sina rockader och värvningar!

OlliJanne: vi får se om Kapanen lyckas en tredje gång! Varken Lyytinen eller Rindell var några stjärnor när dom kom!

Olli Hahl: ok ingen stjärnback alltså men skulle man kunna få önska att den här skridskostarka 2 vägsbacken åtminstonde inte skiter ner sig när han blir checkad

{9908}:
Evigt tjat detta, men förlängningen av EA blir ju bara mer och mer tveksam när vi behöver vända på varenda öre just nu..

Sen funderar man ju på om man kollat på några matcher med Bernhardt. Jag har svårt att se den där skridskoskickliga 2 vägsbacken i honom i allafall. Eftersom det var han som var tänkt som sista back in annars.

{9908}: Någon borde prata med Kapanen eller ledningen om att vi supportrar också gärna skjuter in pengar om det behövs till en bättre back. Någon som tar på sig det?

Hassan: Tolkar in en hint här.
”Blir ingen stjärnvärvning, med budgeten vi har nu”
”Jobbar på att få loss mer pengar, vilket skulle ge större möjligheter”.

Är det en liten passning till sponsorer tro?
Uppladdat:

500x0-img4418.jpeg

Olli Hahl: Ingen skräll. Defensiva backar har vi så det räcker.

Var det inte nån som sa något om smällkaramell förut? Verkar ha varit innan man räknade pengarna från panten det….

Nåväl jag köper ett gäng finska pinnar och en pava kossu så jag är redo när namnet släpps

Vi har inte pengar till en stjärnback iaf.
En skridskostark 2 vägsback ska in.

www.st.nu/2023-05-15/kapanen-om-backjakten--och-junioren-som-kan-fa-kontrakt

Olli Nomadinen : Strålman verkar överens med HV71 nästa säsong så vi vet iallafall att det inte är han som är ”smällkaramellen” till Timrå denna gång 😅

{9682}: Jag med

Sputnik: Du och jag måste hålla ihop tills nåt av våra lag måste möta Färjestad.

{9682}: Vad har vi sagt om att hålla dig borta från handspriten?

Sputnik: Jag är full...

Sputnik: Oscar Lindberg ryktas vara klar för återkomst till Skellefteå. De får ett skapligt lag även nästa säsong.
Jonathan Johnsson som 3:e center är inte fy skam.

{9682}: Frågar du mig så vågar jag inte svara.

Rip Kirby: Tycker ni har bra forwards. Tycker du att vi är bra?

Det blir ju nästan den allra högsta nivån av ironi när målvakten, som står i det Finland som väl på förhand möts av det allra största favoritskapet i VM-turneringen, heter Jussi Olkinoura, ex-Brynäs 🙈🤭😆😅🤣

Gewe: Bra drag i ett varmt V75-Umeå! Blir jävligt kul att möta framtunga favoriten Timrå IK. MoDo måste överträffa sig själva för en poäng.

{9682}: Vill du slåss?

sargad: Faan, vad ni ska få spö!

{9682}: Ta fram linjalen nu Ove, för här mäts det snopp nu igen hehehehe....
På återhörande om någon vecka när adrenalinet gått ur kroppen på kombatanterna.

{9682}: Behövs. Dina sysslingar jobbar hårt för att bli avstängda härinne. I er bok hade man varit det för länge sedan om man betett sig så som gäst hos er

Rip Kirby: Ove är här nu och lugnar ner...

hockey_21: Men ni är ju på riktigt så sjukt bittra på att vi inte är bittra alls?

hockey_21: Är ni Björklöven?

hockey_21: klipp ut en bild av det där 17-åriga sm-guldet. Sen broderar du det på en kudde. Sen gråter du i den kudden när ni åker ner i allsvenskan igen till våren.

JoJo2613: ”så du vill att vi ska behålla alla spelare som inte platsar i ett SHL lag bara för att dom var med och tog upp oss?”

JA. Jag vill att ni ska behålla alla spelare som inte platsar. Svar ja på den frågan. Det vill jag att Linköping och Malmö och Oskarshamn ska göra också.

hockey_21: Tihi 🤭

Olli Hahl: Att ni är bittra för att ni har 0 smguld.

modomille: Vilken poäng har du bevisat nu igen? 🤔

Blir ju väldigt pajigt det här. Vuxna män som beter sig som tonåringar. Ne har nog bevisat min poäng här. Så tack för mig.

{297}: Jag tror vi får ge oss här och ha lite förståelse för Hinkens situation. Han och Modo har såklart fullt upp med lagbygget och mitt i allt det kaoset så förs nu diskussioner om att förbjuda kusinäktenskap även i Sverige. Det är mycket nu i Övik om man säger så, det är inte lätt att fokusera på jobbet när ens privatliv riskerar vändas upp och ner

modomille: Det är väl Gudlevskis som behöver upprättelse eller? Han som tog er till SHL och blev dumpad direkt? Jag citerar ju bara artiklar. Om det känns orättvist att nån på nätet sågar Modo idag, vänta bara tills Karlqvist gör hattrick mot er uppe i övik i vinter 😅

{297}: Haha fört bakom ljuset. Som vanligt så försöker du svart måla MoDo. Det MoDo har gjort här är mycket vanligt. Det är ungefär som när en klubb säger jo vi har fullt förtroende för den här tränaren, en dag senare är han sparkad. Vad ska man säga? Det är så det funkar i sportvärlden om du inte visste. Och om du vill få det här till föra bakom ljuset så visst. Men då kan jag säga att ditt kära Timrå har gjort likadant någon gång. För vet du vad, det är så här det funkar i sportvärlden!

Var det här det enda du kan komma med? Ett billigt försök till återupprättelse.

Nisse1: Allt du nämner har ju tidningarna redan berättat om. Ngt mer du vill veta?

{3405}: Om du syftar på Woods/Dickinson/Bernhardt då håller jag helt med. Dom kanske skulle komma till sin rätt i ett lag som i övrigt har en trygg grund att stå på eller har råd att sätta dom på bänken.

{297}: Dags att klubben steppar upp informationen om det som händer i klubben. Det borde finnas mer att berätta än dagens lunch. Här finns det massor att göra för att underhålla intresset. Har nya klubbchefen börjat? Vad händer Kapanen? Didde? Rindell? mm, mm?

{297}: De enda anledningarna till att Brynäs kunde värva Olki var att det inte fanns någon förstaspade i Schweiz vid tidpunkten och Mikko Manner var i Brynäs. Det var alltid förväntat att han skulle hamna i Schweiz 23/24, hans meriter från landslaget är för bra för att inte attrahera någon klubb där.

{297}: Sen är det väl skillnad på att tillsammans stanna kvar i en nykomling som förmodligen kommer få det tufft. Eller gå till varsitt annat lag och slåss om en plats i ett redan etablerat SHL-lag. Går inte ens att jämföra dom två situationerna.

modomille: Gudlevskis kanske ljuger i sin intervju med ÖA då för där säger han att Modo meddelat honom att han är en av flera som är aktuella.

www.hockeypuls.se/2023-05-11/gudlevskis-om-avskedet-kunde-inte-vanta-pa-modo

Det låter som att Modo fört gudlevskis bakom ljuset i så fall, om man nu visste att man inte ville behålla honom? Så endera är det du, Modo eller gudlevskis som far med osanning här. Vilken är det?

modomille: Skrev du att ni kommer kvala? TLDR.

modomille: Har har jag blivit dansk? Ne nu är de verkligen dags att lägga sig 😆
↘️
Så sig mig hur har vi tabbat oss? För det låter som att vi har gjort det när man läser det du skrev

{297}: Och bara för att du skriver att dom kommer få det väldigt tufft så betyder det inte att det blir så. Tvärtom så finns det mer som talar för att dom inte får det väldigt tufft. Annars hade inte bra SHL klubbar varit intresserade av dom. Det var många här inne som hyllade Bernhardt och ville ha honom, sen när det stod klart att ni inte skulle få honom så ändrades tonen..
"slängde ut tidiga kontrakt" låter som att du försöker få det till att det är nånting dåligt? Tvärtom man vill säkra upp tidigt.

"Sen när jag skrev ”förlängt” så inkluderade jag faktiskt alla andra spelare med kontrakt som följer med upp"
Haha det passar ju bra att skriva nu, var inte riktigt det du menade från början va?

"Sen är det väl en sak att ni är sist ut på marknaden, en annan är ju att ni redan förlängt med en hel drös spelare som kommer få det väldigt tufft"
Låter mer som att du menade spelare som vi har förlängt med under säsong eller efter vi gått upp, men fortsätt slingra dig ur..

Tänk att kritisera en klubb för att dom har förlängt (!) med spelare 12-10 månader innan (!) det står klart om klubben har gått upp eller inte. Vad ska man göra? Inte förlänga med spelare alls? Eller ska man ha en synsk sportchef? Fan han kan vi inte förlänga med för om 10 månader så är vi ett SHL lag och han kommer inte hålla i SHL!

Återigen så här skrev du om Vigneault och våran syn på han
"Han vill man alltså ha in på dom två första linorna? Obegripligt"

Jag motsatte mig det och skrev som det är och delade också ett inlägg från idag om Vigneault. Ett inlägg där en är kritiskt till att ta tillbaka Vigneault. Det inlägget fick flest likes idag i MoDo boken. Men du försöker få det till att låta som att majoriteten vill ha tillbaka Vigneault OCH sätta han i dom två första linorna. Rent skitsnack från dig.

Okej så nu har vi kanske 3-4 målvakter på bordet och därmed flera alternativ om det skulle skita sig med Olkinuora? Det var inte riktigt så det lät förut

"Sen värvar man en andramålvakt från AHL och dumpar Gudlevskis för att Modo vill vänta in nåt bättre men förstaspåret Oliknuora, som var med i Brynäs katastrofsäsong, vill inte ens dit så nu sitter man med skägget i brevlådan på målvaktssidan också"
"Det är klart ni kollar på fler målvakter när Olkinuora nu sagt att han vill utomlands"

Här låter det som att vi tabbade oss när vi dumpade Gudlevskis och vi började kolla på fler målvakter först EFTER Olkinuora sagt att han vill utomlands. Vi sitter med skägget i brevlådan därmed. Vi har tabbat oss. Men det är ju visat sig inte vara riktigt sant va? För Gudlevskis fanns aldrig med i bilden. Vi hade gjort klart med Olle Eriksson Ek flera månader innan ( som backup vilket Mrmadhawk har avslöjat) och planen var alltid att ta in en annan första målvakt om vi skulle ta klivet upp. Så sig mig hur har vi tabbat oss? För det låter som att vi har gjort det när man läser det du skrev.

Hetsa om du vill inget fel men snacka skit och sen försöka slingra sig ur det, ne det kan vi klara oss utan här på HS.

{297}: Så du vill att vi ska behålla alla spelare som inte platsar i ett SHL lag bara för att dom var med och tog upp oss?
Gudlevskis är nog inte sugen på andra spaden och om han nu hade varit intresserad av det så är han nog bra mycket dyrare än Olle Eriksson Ek + Pontus Eltonius.
Och tillslut så tror jag inte han hade funkat som vår förste målvakt. Vi behöver någon som är mer stabil.

modomille: du räknar upp 6 spelare, det är en ”drös” för mig om totalt antal spelare är typ 24 st. Bernhardt, Woods, Aagard och Dickinson är ju utfyllnadsspelare i SHL, bara för att Timrå, Skellefteå och Färjestad slängde ut tidiga kontrakt på dom så betyder ju inte det att man räknar med att dom ska bli tongivande. Man hoppas kanske!

Sen när jag skrev ”förlängt” så inkluderade jag faktiskt alla andra spelare med kontrakt som följer med upp. Ingman och Näsén, dom hade ju för fan tufft mot ett skadedrabbat och slutkört DIF, hur ska det gå mot SHL-lag? Folin? Brickley med träbenet?

Du kan själv söka på ”Sam” eller ”Vigneault” och hitta dom inläggen, jag tänker inte göra en novell av det här. Dom finns där.

Gudlevskis säger ju själv i intervju att han inte kunde vänta på besked från Modo och Oliknuora vill utomlands. Sen kanske ni har 3-4 målvakter till på bordet men det är i en imponerande takt ni sparkar ut spelare som tog upp laget. Det är väl så man bygger heart of hockey antar jag.

{297}: Här har du förresten ett inlägg om Vigneault från idag

Randy Marsh skriver:
Blir så jävla trött på alla som ska ställa frågor om Sam Vigneault hela tiden. Är inte folk medvetna om att vi har gått upp och behöver spets på SHL nivå eller?

Han var bra för oss i Allsvenskan och när han fick ett bättre erbjudande så drog han som en avlöning. Låter på folk som att han är en jävla legend...

Det inlägg med flest likes idag i MoDo boken. 21 stycken. Så även om det finns dom som vill ha tillbaka Vigneault (dock som tredje center) så verkar det vara fler som inte vill.

{297}: Kan du då visa dom inläggen där folk vill ha in honom i dom två första linorna? För det var det du skrev.

"Han vill man alltså ha in på dom två första linorna? Obegripligt"

Förlängt med en hel drös spelare som kommer få det väldigt tufft? Vilka syftar du på? Bernhardt, Dickinson, Aagaard och Woods? För det är dom spelarna som vi har förlängt med under säsongen. Resten hade kontrakt redan innan säsongen. Tre av dom fyra var klara för SHL klubbar som hamnade topp 6 förra säsongen om vi inte gick upp, tror inte att dessa klubbar hade varit intresserade om dom inte trodde på dom. Men det klart du vet bättre..
Eller syftade du på Vela och Brickley som hade klausuler som aktiverades när vi gick upp? En hel drös är mer än två skulle jag säga.

Vad det är jag inte tycker stämmer med Olkinuora? Ja kanske det här

"Sen värvar man en andramålvakt från AHL och dumpar Gudlevskis för att Modo vill vänta in nåt bättre men förstaspåret Oliknuora, som var med i Brynäs katastrofsäsong, vill inte ens dit så nu sitter man med skägget i brevlådan på målvaktssidan också"

"Det är klart ni kollar på fler målvakter när Olkinuora nu sagt att han vill utomlands"

Har redan klargjort varför det här inte stämmer. Läs igen om du inte förstår. Eller så kan du fortsätta slingra dig undan.

modomille: Det är ju flera av er som skrev att han har sina styrkor i offensiven och det vore fel att spela honom längre ner?

Sen är det väl en sak att ni är sist ut på marknaden, en annan är ju att ni redan förlängt med en hel drös spelare som kommer få det väldigt tufft. Ska ni släppa Vela förresten trots att hans klausul automatiskt förlängde hans kontrakt för SHL-spel? Eller var det han med träbenet på backsidan som hade sån klausul? Vela kan vi rycka till fjärdelinan om Alvarez lämnar.

Vad är det du inte tycker stämmer med Oliknuora? Han svarar ju i intervju att han tittar på utlandsspel och att han ej blivit informerad om modos intresse? Citat: ”de (agenten) säger till när det är något väldigt viktigt”

hockeynews.se/articles/29171/

{297}: Nej man har kollat på fler målvakter hela tiden.

två dagar sedan
Hur många målvakter tittar ni på nu?
– Vi tittar på två.

Tror inte att Olkinuora kom på för två dagar sedan att han vill utomlands..

Vissa har suktat efter Vigneault men som jag skrev tidigare i så fall som en tredje center, fast du skrev att folk vill han in honom på dom två första kedjorna. Kan du visa låt oss säga mer än tre personer här inne som har velat ha in honom som en topp 6 center? Sen så skrev du så här

Vilket inte stämmer, men du gillar ju att hitta på

Sen om vi sitter med skägget i brevlådan rent generellt? Jao det kanske vi gör. Vi är trots allt sist ut på marknaden, men är inget vi kan göra åt saken.

modomille: Det är klart ni kollar på fler målvakter när Olkinuora nu sagt att han vill utomlands 😅. Såg att ni hade anmält intresse på nån annan finsk målvakt också. Sen det du skriver om Vigneault är ju bullshit, ni har suktat efter honom sedan innan ni gick upp. Jag skulle säga att ni sitter så in åt helvete med skägget i brevlådan. Ni har väl dom dyraste och känsligaste positionerna kvar att fylla. En förstakeeper och en hel förstalina och en 2-3 backar till. Ni kan ju lika gärna bara köpa allt som HV71 släpper nu och snurra tombolan.

PS. Det måste ju kännas ”sådär” att när Heart of Hockey skickar ut en trevare till Brynäs panikvärvning på målvaktssidan, då vidarebefordar inte ens agenten intresset till spelaren i fråga.

« · 2541557 · »