1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580085 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2023-2024

« · 2545669 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2023-2024
Nä nu längtar man till det smäller i SCA Arena. In med sista backen nu som kan smälla på o hänga den i kryllan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Har vi hört nå skvaller inne ifrån Nord Kor... Jag menar Timrå IK kansliet? Eller har vår käre allfader Kapanen lyckats stänga dragkedjan med stjärnstopp & blixtlås?

Ber om ursäkt på förhand till er andra som blir besviken nu när ni ser en grön plopp på silly-tråden och sen möts av ett meningslöst inlägg som handlar om en längtan efter lite skvaller.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Knass: Ja så är det ju. Tydlighet och veta sin roll är ju extremt viktigt för att få ut max av spelarna, där tycker jag Gradin och Karlin gjort det riktigt bra i 2år att få alla att köpa sin roll och vara tydlig. Är ju inte många av våra värvningar som floppat totalt utan man har fått ut förväntat eller mer av spelarna och det är ett gott betyg till ledningen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rytter: Tror det kan bli skillnad om han får spela i andra direkt o veta sin roll, största problemet jag tyckte var att han var nästan dominant i 4e för att sen få chansen o spela i andra och då inte spela med samma självförtroende o pondus.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: apropå obekräftat... tror ni vi signar en back innan midsommar?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Pinaceae: Tex Williamsson är väl klar för Nybro?

Edit: Såg det inte var nått bekräftat nu, ett rykte for tillfället.
Ändock är Tex Williamsson aktiv spelare för tillfället i allafall. 🙂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad:

Walli kommer inte spela i 1:a kedjan hos oss, men i andra är det fullt troligt att han får chansen i början.

Kan gissa att man vill ha in en mer kraftfull rightare i andra som är bra att täcka och vinna puck längs sargerna och hjälpa de mer kreativa spelarna, sedan har han ju viss poängpotential i sig själv också.

Man kan nog prova honom i andra från start och köra med

Woods-Dickinsson-Walli

Aagaard flyttar man då ner till en tredje med Södergran och Niederbach.

Funkar inte detta så är det väl Aagaard och Walli man kommer byta plats på.

Då vi är sist ut på marknaden samt nykomling är det svårt att locka den absoluta spetsen. Därför är jag nöjd med att man försöker bygga ett starkt LAG med bra karaktärer och spelare i rätt ålder som vill framåt. Walli passar bra in och är för mig betydligt vettigare istället för en trött 30+ som ska ta sina sista kontraktsår och casha in. Tror det var här HV gick lite miss Bödker och Nättinen och till viss del Miele var ju inga stjärnor annat än på pappret. Tror HV lyckats bättre med att gå mer efter spelare på uppgång och i bättre ålder, kanske blev det lite för många köp på gamla meriter.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: Nä, Juel spelade i BIK Karlskoga på den tiden.

Torskars var så usla att det är Färjestads största hemmaseger någonsin, vilket säger en hel del med tanke på att Färjestad spelat i SHL så länge serien existerat.

Vilka stod för torskars då?

Först Pettersson-Wentzel ut och sedan Tex Williamsson in. Ingen av dem ser ut att vara aktiv som spelare idag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Pinaceae: Jag hoppas vid gudarna att det INTE var Juel som stod i den matchen i s f
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad:
"
Har det på förhand någonsin förekommit så stor kvalitetsskillnad mellan förväntade lag 14 och övriga?
"

Ja, nyligen.

Färjestad 12 - 0 torskars.

Sämsta resultatet sedan målvakterna fick en utrustning som ser något sånär ut som dagens.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Elliot12: Walli har ju självklart fått löfte om en stor roll där så en på förhand tänkt plats i topp 6 handlar det garanterat om. Som nämnts här, 3:e hade han haft bra hugg på hos oss. Han är ju en typisk rollspelare, i hans fall brunkare med viss spets. Samt gjort sig känd som lojal och "gå till jobbet varje kväll" Men det där med att obevekligen köpa sin roll är en sanning med modifikation. Hans tålamod tog uppenbarligen slut. Han var less på att "köpa sin roll". Så med det sagt är det knappast en verklighet han tänker sig i Modo
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
empa11: Vore ju konstigt om han lämna er för att spela i fjärdekedja i Modo så, tror Modoiterna får ett tufft uppvaknande sen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Elliot12: Okej! Vi får väl helt enkelt se.
Uppladdat:

450x300-img4691.jpegimg4691.jpeg

Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
empa11: Mattias Persson på ÖA har han i en fjärdekedja i sin laguppställning på Twitter
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
modomille: Faan det betyder att Hållander och Juel kanske kommer och frälser Hinkens tältbygge.. Eller vänta nu? 😏
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo: Och Kapanen har bara finska nummer i sin telefånpåk hehe
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
hockey_21: Ja fast nä.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
empa11: Våran tredjekedja hade nästan mest istid i slutspelet och en av dom spelade powerplay, man kan få förtroende ändå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Olle: Haha rätt roligt med att flera av dem har Walli i tredjekedjan i deras hypotetiska [NY]-laguppställningar. Jag tror INTE han är tänkt att spela i tredje. Det hade han potentiellt fått göra i Timrå, och han lämnade med motiveringen ”får mer förtroende”.

Det ser mörkt ut på Karlineruns avbytarbänk.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Hinken har två nummer I telefonboken. Colorados farmarlag och Brynäs. Guldklimpen Sampo som kommer dominera SHL.......Kapanen GAV modo Halloran så tack vare Timrå så får modolojderna vara med i finrummet igen. Men det blir bara en säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: retade modoiterna i början av silly men nu är det inte ens kul. Börjar nästan tycka lite synd om dom.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: Brett Hull?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
kattan: aa förmodligen men Värmhed lär nog bli utlånad
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Modo bygger bredare än brett!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Haha om Moditerna förväntar sig Sam i en 3-4: e kedja så undra jag hur många sådana kedjor de skall ha? Tycker mig läsa att alla nyförvärv är tänkt för en lägre hiarki. Det kommer bli ett bryskt uppvaknande i Övik i vinter.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: dom skriver naturligtvis ett tvåårskontrakt, då har dom en toppcenter i HA nästa säsong!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Hahl Bundy 2.0: Jag förstår inte, ska vi inte nämna våra konkurrenter? Kan bli en knölig vinter härinne för mig då. Inte nämna Leksand, Rögle, Luleå, Modo etc. De sistnämnda är ju intressanta att följa i nuläget enär de bygger lag för fullt och det går, om man ska uttrycka sig diplomatiskt, sådär. Minst sagt. Har det på förhand någonsin förekommit så stor kvalitetsskillnad mellan förväntade lag 14 och övriga? Sam Vigneault i deras läge? Herregud.....
Men ja, han är väl tänkt för en 3-4 kedja som hos förra nykomlingen. Jo tjena, nån som tror det? 😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Kan vi komma överens snart om att aldrig ta M ordet i vår mun härinne?
Dom kommer in hit snabbare än en översexuell bäver… sen tar det en evinnerlig tid att få bort dom härifrån.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
: Sam Wignault åter till Modo vad det verkar. Siktar de påatt ha bästa laget i HA eller?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
FH - avdammad: Visste att jag glömt skriva någon av de jag tänkt på. Han känner ju precis som du säger Hartmann, Lundin och Svensson. Vet att Madhawk sa i någon podd för ganska längesen att han siktade på Schweiz, men visst känns han för defensiv för en roll där? De brukar ju inte vilja "slösa" en av sina utlänningsplatser på en defensiv spelare. Vet inte om det är rimligt att han skulle hamna hos oss, men jag skulle verkligen välkomna det, tror han skulle göra succé.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rödluvan: låter bekant när du säger det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
werty: Ett långskott är Gustav Lindström som med stor sannolikhet inte får något nytt kontrakt med Detroit. Kan såklart vara för dyr, men det finns en del gamla Almtuna-kopplingar. Har spelat med Lundin bl.s.a. Gus är rightare, lite mer defensivt inriktad men jag kan tänka mig att han skulle ta för sig betydligt mer offensivt i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
werty: Janis Jaks var väl klar för Rögle?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
werty: Ska se om jag kan bidra med lite tankar senare men först vill jag bara skriva fy fan vad fräscht med lite av ett mastodontinlägg om v å r silly! Det var sannerligen inte igår, tack! 👏
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
werty: Hoppas Kapanen hittar en tvåvägsback som är trygg med puck framför allt som har styrkan att spela sig ut med pucken ur press etc. PP spelet kan Rindell ta hand om.

Sen har jag också förhoppningar om att Melander får kontrakt och en Ärlig chans, skulle han visa sig ta plats på riktisgt så har vi plötsligt en rätt hyffsad backsida i så fall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tik_timraik : Med tanke på hur forwarsidan ser ut nu så är jag helt övertygad om att Oliver kommer ta en plats, på en kant.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
werty: Själv tror jag likt O.J så kommer Värmhed bli utlånad till ett HA lag nästa säsong för med istid
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Egentligen borde man väl inte klaga, vi är ett av lagen som är mest klar med lagbygget, Luleå är nog det enda laget som känns helt färdigt, om de inte ska in med en back till möjligtvis. Men jag har svårt att slappna av ändå, det känns som att vår sista backvärvning blir så sjukt viktig, kan bli avgörande för hela säsongen, överdrivet såklart men i mitt huvud känns det så.

Målvakter:
J. Johansson - T. Juel

Sjukt starkt målvaktspar som borde kunna dela på jobbet bra, den som är het står. Ibland blir det ju konstigt när ett lag har två bra målvakter men jag tänker att eftersom ingen av våra två har varit utalad etta i shl särskilt länge utan har fått jobba sig dit så vet båda vad som gäller, ingen av dem är som Lindbäck som kommer från KHL och tror att det ska bli lätt. jag tänker mig att båda vet vad som gäller. 30-22 till Johansson i matcher tänker jag på förhand, men skulle kunna bli tvärtom precis lika gärna.

Kapanen ska ha ett stort plus här, skrev 3 årskontrakt med Juel precis innan han blev bästa målvakten i shl.

Backar:

J. Lyytinen - X
A. Rindell - T. Erixon
S. Forsmark - D. Strömberg
P. Svensson - N. Edfeldt

Om den sista backen blir ett riktigt toppnamn, då skulle det här kunna bli ganska kul. Skulle jag få bestämma helt själv så skulle det vara en stor tvävägsback som är rightare. Problemet är ju att de är dyra och oftast i NHL. Om vi får in ett bra sistanamn så tycker jag ändå att topp 4 ser ganska bra ut. Sen tror jag mycket på Forsmark, han var en stortalang i örebro, spelade mycket men sen fick de fram en ännu större talang i Pettersson som tog hans plats. Svensson som 7e känns bra, tycker han är som bäst när han spelar lite mindre. Bcksidan måste dock ändå ses som vår svagaste lagdel.

Här har Kapanen ett svårt jobb. Om jag gav honom ett plus för målvaktssidan så kanske han ska ha ett frågetecken för förlängningen av Svensson här, eller kanske mest för att jag tycker han fick ett år för mycket, men han är nog väldigt billig. Tim Erixon fick nog ett år för mycket också men om det drog ner lönen så var det nog rätt. Mycket avgörs på sista backen.

Forwards:

Dahlén- Hanzl- Hållander
Pettersson- Lander- Hartmann
Wedin- Lundin- Johansson
Mieho- Andersson- Pääjärvi
Värmhed- Boyce

Bra bredd, man kan ju välja att mixa hur man vill här, jag tror att Wedin kan göra det nästan lika bra utanför topp 6 eftersom han är så bra 1 mot 1, men om man hellre har honom där så byter plats med Hartmann. Värmhed/Johansson/Andersson går ju alla att ha som fjärdecenter. Det gick nästan att läsa in i någon intervju att andersson skulle ut på en kant nästa säsong, Kanske blir det Värmhed som fjärdecenter, aja alla kommer ju inte vara friska/hela jämt, testa runt.

Kapanen verkar ha satt hårt mot på Andersson och Lundin angående lön och roll så det blir säkert bra. Jag tycker vi saknar rightare och lite speed i de lägre kedjorna, men egentligen inte så mycket att klaga på.

Dags att spekulera kring vem den sista backen kan bli:

Olli Juolevi
www.eliteprospects.com/player/196391/olli-juolevi

Tidigare megatalang som inte lyckades slå sig in i NHL, hade en del skador som förstörde i början. Lär bli dyr, Schweiz är inte omöjligt för honom, trots allt ett tidigare topp5-draftval. Det som talar för är väl att han känner Kapanen, annars hade jag inte alls trott att det skulle kunna bli honom. Tyvärr leftare men man kan ju inte få allt.

Andrej Sustr
www.eliteprospects.com/player/44405/andrej-sustr

Stor som ett hus, över två meter runt 100kg, enorm erfarenhet från NHL och KHL, ryktas till Europa nu. Tror kanske han är för dyr för oss men han har spelat med Hanzl i landslaget. Tvåvägsback men mer defensiv, rightare.

Janis Jaks
www.eliteprospects.com/player/52413/janis-jaks

Nybliven bronsmedaljör, Lettlands bästa back enligt mig (såg dem inte i gruppspelet). Bra på skridskorna, hade det dock jobbigare när det blev tungt fysyskt spel mot Kanada,
Riktigt långskott, spelade senaste säsongen i tjeckiska ligan och gjorde bra med poäng, tidigare spelat i ahl och khl, rightare.

Ville Pokka
www.eliteprospects.com/player/45222/ville-pokka

Ryktas dock vara nära att flytta hem till finland, men tvåvägback med bra förstapass och bra defensivt jobb.

Petteri Lindbohm
www.eliteprospects.com/player/45347/petteri-lindbohm

Förmodligen dyr och förmodligen för defensiv mot vad vi söker, leftare.

Tony Sund
www.eliteprospects.com/player/115802/tony-sund

Var totalt värdelös i Rögle senaste säsongen, deras supportrar ville skeppa honom hela säsongen. Innan det var han dock bra, landslagspelare osv. Jag vill inte ha honom men det känns lite som en Kapanen-värvning, en spelare som egentligen är bra men som den senaste tiden inte varit det, kanske kan handlas till rejält reapris. Leftare,

Valfri ahl-spelare som inte är nära nhl

Finns hur många som helst, alla nationaliteter. Nordamerikanska backar som snittat över en poäng per match men som ändå inte kommer spela nhl, något för oss? Vet ej.

Måste jag gissa blir det en finne från Ahl eller Liiga, förmodligen någon ingen av oss har någon koll på.

Ville bara skriva av mig litegrann, så jag skrev om de backar jag hade lite koll på. Har försökt kolla upp så mycket jag kan, kan ha missat saker de senaste dagarna ändå.

Vad tycker ni andra, vilken typ av back vill ni ha?
Vem tror ni det blir?

/Werty
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: Fin grupp du delade. Känner till dom en del och många andra grupper från denna tiden, framförallt inom rock/hårdrock :) Musiken var oftast bättre förr i tiden med mer känsla. Nu blir det mer upprepningar av gammalt och inte så mycket genuint. även om man kan hitta guldkorn ibland.

Jag lyssnar mest på heavy metal och det finns faktiskt grupper som gör retromusik idag och låter som banden från 80-90-talen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
DJ Hemp: Så kan det vara, men kom ihåg -80-talets klädstil med neonfärger och frisyrer over the top 🙈😆😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
hockey_21: Toby åkte ju räkmacka i NHL tack vare sin backkollega Byfuglien.
Toby och tysken.
www.expressen.se/nyheter/han-lyfte-inte-ett-finger-pa-sitt-jobb--pa-14-ar/
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Nisse på Mon or: Han håller Division 1 klass, så antar någon annan ettan klubb
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby:

Tjejerna i all ära, men grabbarna i bandet ser nästan ut som dansbandskillar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Jag skrev aldrig det men Ann Wilson var alltså 62 år gammal vid den här spelningen år 2012. Elva år senare läser jag mig till att hon och bandet fortfarande presterar på samma höga nivå. En nivå som är helt omöjlig att nå för många betydligt yngre artister idag. Det sätter saker i perspektiv som det heter.
Jaja, nog tjatat om detta nu, och i fel j ä v l a tråd, dessutom!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Kanske old news, men G.Nielsen lämnar Hudik. Oklsrt till vilken klubb?..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Inte Ann Wilson i Lets dance då ?
Låst ämne


Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Det var nog mer låtens innebörd och om blickar som i vissa fall sägs kunna döda. Och liknelsen med Anton Lander kändes för min del naturlig.
Men nej, jag vet, låten har för den som självklart vill hålla den här tråden fri från sånt här mumbojumbo inte ett skit att göra med vår Silly Season. Jag får bära skämskudden, men jag tror jag är man nog att ta det 😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: Allt och inget. Men jag tror han menar att Lander är vår Ann Wilson. Eller nåt 🙂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Nisse på Mon or: Han skulle inte vara bättre än tredje linjan i Brynäs heller lol.. Ni har väll ändå mer pengar eftersom ni spelar i shl men annars hade jag tagit han absolut. Han kommer nog gå till Malmö om jag får gissa.
Låst ämne

« · 2545669 · »