Tom Topp: Ja, jobbar han på hur han hanterar press i egen zon och skärpa i förstapassen så har han ju alla möjligheter att bli en jätteduktig SHL-back.
Lite gåshud blev det på denna. Det sjuka är att jag tror Filip är 100% ärlig här. Inte bara något han säger. För de spelarna som nu återvänt och verkligen älskar Timrå, tror jag denna satsning verkligen betyder något. Inte för att de med annan moderklubb inte bryr sig, men tror det är extra för de som är fostrade i våra led. Att det verkligen är en satsning de vill vara med om.
Vi håller på världens bästa lag! Kanske inte alltid bäst på isen, men i alla andra kategorier! Det är bara objektiv sanning, å sen skiter jag i vad ni säger 😊
dr-nix: Beror ju helt och hållet på hur han presterar kommande säsong. Han lyfter väldigt stor lön och jag hade velat sätt något nytt där efter kontraktet går ut. Någon vi kan bygga vidare på över tid. Hanzl faller bort på den punkten.
{7043}: Tycker vi passar på att förlänga med Hanzl. Hitta nått yngre och med mer speed till andrecenter rollen för 250-300K. Det skall vara om det blir mer pengar över när tv pengen ökar och Hanzl kan tänka sig gå ner i lön och centra i en 3:e kedja.
Sputnik: Det är väl inte jättepengar på att han kanske börjar snegla hemåt till Tjeckien nu när han har en parvel att se efter. Mindre kul att hålla på och flänga runt från land till land då kan man tänka.
Få lag i SHL kan konkurrera med en topp 6 lina med Lander, Dahlén, Pettersson, Wedin, Hanzl och Hållander! Man tror inte sina ögon! En klassback på det här o en habil rightare till fw som vet vad målet är beläget… då ni! Håll i hatten eller SPAPS hjälmen….
Olli Hahl: ja om vi bryter ner det här med att ta nästa steg till att bara titta på top 6 forwards så är ju Lander, Dahlén, EP, Wedda och Hanzl samma som den gångna säsongen men Hållander får ju ses som en skaplig upgrade över Halloran. I 3e kedjan så är det ju Mieho - Lundin - Hartmann och det är ju helt oförändrat mot hur vi avslutade. Återstår gör då en 4e med OJ, Värmhed och EA/Boyce. Och summerar man det så blir det ju en liten upgrade på forwardssidan
OlliJanne: En hel Wedin får ses som en skaplig uppgradering mot fjolårets Wedin som inte ens fick en försäsong att spela in sig på. Pääjärvi har du glömt.
Olli Hahl: tänker, denna dag, totalt bortse från vår backsida och bara sola mig i det faktum att vi har en helt makalöst bra topp 6 på forwardsidan. Det är nästan så att jag kan önska upp Modo nu bara så att vi kan ge dom så in åt helvetes mycket spö på isen.
Hållander hade jag genom alla skriverier härinne mer eller mindre redan räknat in, men givetvis ännu roligare nu när det inpräntat i svart och vitt på allvar. Därmed har vi en fantastisk forwardssida med stark lokal prägel. Känns helt underbart.
Även på målvaktssidan ser det förstås tryggare ut nu än på mycket länge. Själva grunden för att kunna nå ända fram. I annat fall är det inte möjligt.
Klart att det finns utrymme för att stärka upp på backsidan, men för stunden vill man ju bara suga på den här karamellen. Helgen ut till och med. Dessutom väntar en av årets hetaste matcher om ca 90 minuter (även om den saknar Timrå-inslag).
{7043}: ber 1000 ggr om ursäkt till Mange att jag glömde honom! Jo jag tänkte skriva exakt samma sak om Wedda men kom på att han blir väl långtidsskadad igen 15 omgångar in på säsongen. Tänk om han fick en enda jävla skadefri säsong. Då bleve det åka av, korsdrag i motståndarnas zon!!!
{297}: Varför ska alla säga top 6, vi har fanimig top 9 på nästan alla punkter. man måste ju veta vilken lina som man ska spela mot vilken i matchen, det är ju vår headcoach som ska styra detta.
{9037}: Inte så förvånande. Jag tyckte mest det såg ut som om han fick en liten smäll och klev av för att matchen redan såg ut att vara avgjord. Nu får vi se om DIF viker ner sig på hemmaplan ännu en gång.
OlliJanne: Haha, det blev helt fel det där. Skrev i farten. Menade följande: för stor del del av backbesättningen är topp nio, några är topp sex. Bland forwards har vi bland den bästa spetsen i ligan, topp tre–fyra. Lite för svaga forwards i tredje och fjärde. Men totalt har vi ett lag för topp sex.
Modo satt sig i den hära sitsen självmant, dom hade en 2-1 ledning sen så står alla å glor när Klasen glider in, man borde väl veta efter att ha spelat 6 matcher att den gubben alltid skjuter
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer