1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601328 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
vonDöbeln: Noel och Forsmark tar Svenssons plats alla dagar i veckan så som det såg ut ifjol.
Såvidare inte Svensson gör något mirakulöst i sommar och blir 5 år yngre ser jag inte honom ens gå in på 7 backar

{7043}: ja det där var väl egentligen bara en lista över vår kommande backsida, utan nåt seriöst försök att sätta ihop paren. Vet att många här verkar tro mkt på Forsmark men han har ju inte nån vidare säsong bakom sig. 9 matcher för Öreplast, 0 p
5 i AIK, 0 p, 2 i TIK, 0 p och 8 matcher med j20, 2 p. Ok poäng säger inte allt men han var ju inte med i j20 vm eller har liknande meriter. Känns som att både Forsmark och Edfeldt behöver lite speltid i HA.

{8760}: Svensson skulle behöva hitta tillbaka till första SHL-säsongen då det smällde i varje sargduell och återigen bli sheriffen där bak.

OlliJanne: Förstod nästan det👍

BlackBay:
"Svensson skulle behöva hitta tillbaka till första SHL-säsongen då det smällde i varje sargduell och återigen bli sheriffen där bak.
"
Förstår hur du tänker, men det finns inte plats för det i vårt försvarsspel. Vi är mer strukturerade nu.

Förstår inte hur folk här inne vill ha upp Modo?! Vår största rival

Puckat: Kanske just därför? Man vill kunna vina mot en rival, ljuvligt. Harvar dom i HA i 10 år till kommer det suddas ut mer och mer, då kommer man inte få ta del av den pulsen och skitsnacket med folk i närheten som håller på Modo och gliringar.

Det är då det är fullsatt, det är såna matcher folk tar med sig utomstående för att visa den härliga atmosfären, det är då det föds mer intresse, nya supportrar som får blodad tand, sen tar dom med sig barnen för att det var så häftigt, osv osv. Argumentet "När Modo är i SHL snor dom massa supportrar ifrån närområdet" Ser man så svart-vitt på den saken så tänker man alldeles för lite om allt runt omkring som gynnar istället.

När man själv var i ungdomen så var det hösten och vinterns höjdpunkt, derbyt, då fixade man biljetter så fort det vart tillgängligt.

Puckat: Det är ju därför: Vår största rival :)

{9566}: Folk verkar ta ordet rival i hockeysammanhang på ett negativt sett, märkligt värre. Kanske dags att påminna folk att det är sport som man håller på med.
Men jag förstår gängen som är ute och fixar uppstyrda slagsmål och filmar, och posar med skidmasker, de blir väl också 30 någon gång och vågar stå för att man vill ha derbyn istället för att Hataa mådå!

Och nej, jag vet att alla som ogillar Modo inte är ute och slåss, så slipper man den diskussionen.

Puckat: För Djurgården är ett gäng grinkukar hela bunten, från spelarna hela vägen upp till sportchefen; Ska alltid vara nått.

Att man ens ska kunna lyckas få domarchefen till ett privat möte efter en förlust istället för att prata med domarna som dömde matchen. Sen så kommer man lindrigt undan jämnfört med våran Ante Karlsson som fick "rekordböter"

Sen så unnar jag Lil Berglund inte ens så mycket som en assist poäng för hans intervju när vi möttes i det negativa kvalet.

Spelat i Tiken sen 2008 för att bara rakt ut säga "Mitt hjärta har ALLTID varit i Djurgården"

Ältar man fortfarande? Ja. Har hellre heta derby matcher mot incest festen än att höra Pappa betalar klacken stå o slå på sin triangel "DING DING DING DING KLOCKAN SLÅR"

Puckat: är väl blandat .. personligen ser jag gärna att Timrå har ensamrätt på Shl kontrakt i länet.

Synct: Vinna menar jag såklart, inte vina, haha. Mer en felskrivning än felstavning.

Synct: man ska inte dra alla över en kam men det var ju många här inne som gottade sig åt att Brynäs åkte ut trots att det fanns viss rivalkänsla men framförallt ekonomiska incitament för Timrå att ha dom kvar. Nu kanske det inte är samma personer som satt och önskade ut Brynäs som samtidigt sitter och önskar upp modo, jag vet inte 🤔. I övrigt är det nog högst personligt och frågan verkar vara lite av en vattendelare. Jag minns dock hur många modoiter betedde sig då vi var illa ute (degraderingar, kval, förestående konkurs osv.) och återigen ska man väl inte klumpa ihop dom allihopa men det gör det väldigt svårt för mig att önska modo framgång iallafall. Trots att vi säkert skulle gynnas ekonomiskt och sportsligt av det. Sen tror jag vissa inte har så många modoiter i sin omedelbara närhet heller, det trubbar säkert av dom där värsta rivalkänslorna. Sen att öviksbor kallat oss bankrutta kronofogdskunder i 15 år men själva sitter i allsvenskan…jag kan tycka dom sitter ganska bra där då.

Det här djurgårdshatet som många verkar känna förstår jag inte. Känns missriktat att sitta och säga att stockholmsklubben får alla fördelar, dom spelar för fan i allsvenskan och är rökta om dom inte går upp i morgon medan lag som Färjestad som på isen fått gigantiska fördelar mot oss sitter på 180 millar i eget kapital och mer eller mindre äger SHL 😅

{297}: Många modoiter har har haft skörbjugg i mentaliteten. Man får hoppas att de flesta blivit friska under de här 8,9 åren.

{297}: Ja det ekonomiska och det sportsliga som vi gynnas av väger över tonvis kontra mot vad några supportrar vräker ur sig, som sagt, rivaler ändå, det ska hånas och skava.

Synct: Remi Elie väljer LHC före att fortsätta i FBK.
Han pratar om att vinna guld i "Cluben" men han vet nog inte vad han gett sig in på..

Sputnik: Han borde byta agent.

{297}: Jag delar nog känslorna för Modo med dom flesta härinne. Det har aldrig varit tal om något öppet hat eller något liknande. Hat är ett såpass starkt ord. Det finns exempelvis väldigt få saker som jag orkar lägga ner den nödvändiga energin som att hata något ändå kräver.
Jag kan tycka att det är kul och gnabbas lite inför matcher och att få glädjen att få göra det extra mycket vid en vinst får mig att må riktigt gott.

Jag har en kollega som är Modoit. Såklart mådde hon hur bra som helst efter dom båda segrarna på Hovet i början på veckan. Igår var hon inte lika kaxig längre och hon har varit övertydlig med att hon inte vill ha några som helst kommentarer om resultaten. Men tror ni att man kan vara tyst? Nä, inte direkt 🤭🤣

Sputnik: hade gärna sett honom ersätta Hanzl i Timrå. Hade suttit som en fläskläpp. Lär kosta lika mycket också. Tyvärr ett år kvar till det blir någon rokad.

{297}: Tänker att Djurgårdens "SHL-behöver-ett-stockholmslag"-tänket gör att dom borde diskvalificeras från att spela i SHL. För alltid.

Det och deras översittarattityd. Grym jävla klack - när fotbollspojkarna väl orkar ta på sig t-shirten och gå på en match dom egentligen inte förstår något av. Blev ju tydligt igår när en Djurgårdare ramlade utan någon modoit var nära men publiken skrek som galningar ändå. Nej: back slick, fotbollströjor och dunvästar över gant-tröjor kan gott stanna i allsvenskan ett tag till.

Dessutom skulle det vara jävligt roligt om Dif med sina värvningar inte lyckas. En jag-är-bäst-i-sverige-klasen som misslyckas är ju i sig jävligt underhållande.

Om Modo är bättre? Ja. Eller åtminstone mindre jävligt. Förhoppningsvis har 8 (?) år i AS gjort dom gott. Men visst är det roligt om eviga lillebror blir kvar på bakgatan. Däremot tror jag att Modo är bättre rent ekonomiskt och hype-mässigt för Timrå. Det blir coolare matcher mot Modo. Mer ofta slutsålt.

Näe, för min del väger det över till Modo hellre än Dif. Mest bara för att det blir ett håll-käften-statement till hela Djurgården. Precis som Timrå gjorde när dom slog ut hela Djurgården!

Kerstin_k: "dunvästar över gant-tröjor "

Hahahaha, klockrent.

Kerstin_k: Tycker SHL generellt har ett ”hype-problem”. Om Modo går upp så gynnar det Timrå och om djurgården går upp så gynnar det hela ligan. Naturligtvis lutar jag inte åt DIF på dom grunderna utan det är den där ”sparka på dom som redan ligger”-mentaliteten som Modoiterna har som jag inte tål.

{297}: visst några derbyn genererar lite extra pengar med fullsatt arena. Dock var det längesen det var rivalitet mellan oss och modo. Många supporters är inte med sedan början på 2000 då det var som "bäst/värst". Skulle DIF gå upp igen så ökar intresset nationellt och Cmore strösslar mycket mer pengar över oss än vad ett par derbyn per säsong skulle göra.

Sputnik: jäklar vad mycket hype det är kring en skadebenägen transatlant plötsligt. Man kan nästan tro att de värvat #97 i Edmonton ...

Kapanens brorsson målade nyss mot Sverige

Kerstin_k: tror fan det är bland de grymmaste inläggen du gjort. Ge oss mer av vassa elaka Kerstin_k 🥰😉

Brodda13: Haha, ja sen är jag lite tveksam kring Elie. Är det nått agenten skall ha kredd för så är det att han lurade på LHC ett förmodat dyrt kontrakt.
Poängproduktionen är helt ok men jag tror LHC har värvat honom för en förstacenter roll, något som jag inte tror han räcker till för och där jag tycker LHC fortsatt bevisar att de inte har en röd tråd i hur de bygger ett lag.

Jag tror FBK passade då han förmodligen blev för dyr och de vill ha nått mer spetsigt för den pengen som förstecenter.

OlliJanne: Det är nånting med den där självklarheten Djurgården och deras fans ser på sig själv som stör mig. Det är ju självklart att hela hockeysverige sörjde deras bortgång från SHL. Det är ju självklart att dom har bästa klacken i hela världen.

Självskapade sanningar som egentligen bara är applicerbart inom det de själva benämner "Djurgårdsfamiljen". Lite klubben för inbördes beundran.

Sedan är jag väl också egentligen medveten att det kaaaanske skulle vara bättre för ligan om Djurgården gick upp. Cmores intresse osv... Men nja.

Nu ska jag sluta älta det här. Nu har jag sagt vad jag tycker. Det får vara nog så.

Kerstin_k: Påminner om att hålla inlägg som är irrelevanta till Timrå IKs spelarrekrytering utanför Silly-tråden.

Det är verkligen INTE svårt att göra rätt.

vonDöbeln: Verkligen. Jag var helt övertygad om att vi skrev i "Apropå nånting"-tråden eftersom det handlade om just det.

Men för att återkoppla tråden till silly: jag hoppas verkligen inte att Timrå anställer Garpenlöv någonsin.

vonDöbeln:
"Det är verkligen INTE svårt att göra rätt."

Det är dock lättare att göra fel, annars hade du inte behövt ordningsvakta.

För att hålla sig till Sillytråden
Vad händer med Lodin nu tro?

Kerstin_k: Osympatiska är troligen det bästa ordet för att beskriva DIF.

Kerstin_k: Nästa år kör vi Karlin & Garpen som ass-tränare. Kanske därför vi behöver ta in Jonte som mental coach?

Erol Ateceae: Möjligtvis HV, då han lunchade med Nubben.

Erol Ateceae: Självgodhet är väl vad som beskriver Stockholmsinvånare generellt. Ta det här med bönder. Att alla som bor utanför huvudstaden ofta betraktas som kanske inte andra klassens invånare, men i stort sett.

Rip Kirby: Grötmyndig är ett annat ord som kommer till minnes.

Erol Ateceae: Det var ett helt nytt uttryck för min del. Men ett i sammanhanget mycket passande ord.

Erol Ateceae: Lodin var väl inne och gillade en fel Oskarshamn på Insta för ett tag sedan. Ett tecken på vart han ärpå g kanske?

Sputnik: det jävliga med om Lodin går till Oskars är att han och Karlqvist kommer göra över 60p vardera..

Men, är han inte önskvärd i laget så är han inte...

Dubbeld: Men du vill hellre ha ett gäng dryga modoiter som tror de är guds gåva till ishockeyn?

Nä fy snusk, de behöver kalibreras i minst 20 år till i allsvenskan.

KulltorpsOlli: Kulltorp for president!💥💯💥

Meduza: Reiderborn borde vara bränd i Svensk hockey framöver. Jag hade kunnat förstått om han stannade denna säsong i KHL pga det hade blivit för dyrt att köpa ut sig. Nu har han dock bevisat att det inte handlar om det och pengar kan köpa allt. Allt känns extra smutsigt att det är just CSKA och "Putins lag".

"Adam Reideborn blev mästare med CSKA Moskva.

Nu öppnar han för att stanna i Ryssland.

– Om klubben vill behålla mig så kan vi förhandla, säger han."

Efter match 7 ikväll väntar valborgsfirande då det förlorande lagets supportrar bränner årskort , matchtröjor mm

KulltorpsOlli:

Om Medelpad hade varit ett hockeybefriat land, det vill säga att Timrå IK inte existerat, skulle jag ha varit 100 % Modoit. Nu är detta inte sanningen, men för en kväll kan man ju alltid leka något annat. Så all in för MoDo från 18:30 och framåt. Bara pissa ner de där fjolliga grinfittorna en gång för alla. Heja Domsjö!

DJ Hemp: Ambivalens här, klart det är kul med matcher mot Modo, samtidigt gråter jag inte om DIF går upp då det blir Timråmatcher i närområdet.

Simmalugnt:

Finns bara Malmö här i närområdet och de lyckades mirakulöst nog hänga kvar, så jag är nöjd på den fronten. Ser hellre att Hammarby går upp än att DIF eller AIK gör det. Helt okej för alla i så fall antar jag.

Simmalugnt: Som jag har sagt tidigare. Juren eller m0d0= Pest eller kolera. Vill inte ha upp nån av dom, men det blir ju ett av dom oavsett.
Nyfiken på Bernhardt, heja DIF!😁

För övrigt angående de olika trådarna.
Jag tycker att det känns lite onödigt att ha 2.
Silly existerar ju inte iallafall, skulle tro att efter att Nolaskogs SK förlorat ikväll och Bernhardt blir officiell, så är laget klart?
Men såklart hoppas jag få in en bra tvåvägsback också.
Men jag litar på Kapanens omdöme!

Meduza:

Försöker också tänka så. Om det går åt helvete ikväll har vi i alla fall ”Bernie”. Fast i nuläget känns det ärligt talat lite absurt att han som personifierat MoDo så mycket under den gångna säsongen plötsligt skulle tillhöra Timrå. Dock bara att tacka och ta emot i så fall. Blir nog Kung på backsidan.

Att folk verkligen vill ha upp Modo😂 För det första så tappar vi en toppback i form av Bernhardt, för det andra kommer vi vara mindre attraktiva för alla talanger som bor i närområdena och många framtida storspelare kommer välja att gå till Modo istället för Timrå om de är i SHL, för det tredje så kommer många sponsorer som kunnat sponsra oss att sponsra Modo istället.
Det enda positiva är de två extra fullsatta matcherna vi kommer få varje säsong.

« · 2534505 · »