Nybbe: Vad ska vi med en tredjelineare tiill? Ska det förstärkas med utländskaspelare så ska de minst vara nåt för en andraformation och så tror jag även klubben tänker.
Lumber Jack: Glöm Gunno i Ö-vik! Så som han särbehandlades och mobbades under sina sista år där(som så många andra också blivit bara för att man inte hade en förälder som var tränare eller vars pappa var kompis med lagledning/styrelsemedlem, inavelsmönstret går igen...) så finns det ingen chans att han hamnar där i höst. Blir det Sverige så blir det TIK, men som det ser ut nu så lutar det åt Schweiz.
Herminator: Du har nästan helt rätt. Olle, Tomas och Jonny är Modoiter och hymlar väl inte direkt med det, men Jens håller på Timrå och har gjort det länge. Jag har jobbat på Nya Norrland (slogs ihop med Västernorrlands Allehanda till Tidningen Ångermanland) och känner alla utom Olle, så jag är ganska säker på det här.
Lumber Jack: Och när skrev TÅ-sporten något seriöst om hockey senast? De är ju MoDoLoBoToMerade hela gänget på den redaktionern. Sitter och drömmer i hop nyheter hela dagarna.
Lumber Jack: Stämmer det så kommer han nog få utstå en hel del glåpord när han kommer hit. Att först dra till NHL fem i tolv och sätta laget i en tuff situation, för att sen komma tillbaka och skriva på för Europas äckligaste lag. Nej så dum kan ingen vara.
Janken: Du missuppfattar mej! Jag tackade dej och försökte samtidigt tycka nåt i en helt annan fråga. Det var detta inlägg jag reagerade mot:
Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007... Kevin O Shea: Norrena låter grymt osannolikt. För bra för att vara sant. ........Ser inte vad som ska kunna locka hos oss faktiskt.. geggelundin @ Crippeland
Det här är väl av intresse för er också, kan jag tänka. Ur TÅ:
" Om Niklas Nordgren spelar hockey i Sverige kommande vinter, blir det i MoDo erfar TÅ-sporten. Han kommer dessutom att lira i Ice Breakers i vinter, men det kan bli utlandet också därefter"
RocknRolf2: Att utelämna Manderville inför nästa säsong är lika dumt som.......(fyll i själva). Den spelare som betydde elitseriespel nästa säsong och inte degradering via kvalserien (min egen tolkning av Sheriffens betydelse för laget).
Hm... i dagens pressmeddelande står det "Ur fjolårstruppen är det klart att följande spelare lämnar Timrå IK Adam Svoboda, Mats Hansson, Teemu Aalto, Carl-Johan Johansson, Blake Sloan, Kristian Gahn, Pavel Rosa, Peter Ström, Marko Jantunen."
Därmed är det alltså inte klart att Manderville lämnar oss för gott? hoppet lever... Mandy i TIK 06/07!
Sovjet: Det är lite utav den där berömda namnhetsen bland oss supportrar som härjar igen. Men visst har vi varit bortskämda ett par säsonger av strålande målvaktsspel (Kapanen och Kipprusoff), vilket säkert har fått oss att sukta efter målvakter i paritet med dem.
Visserligen håller jag med dig om valet av målvakt. Det intryck jag har fått av Vehanen är att han kanske inte riktigt är den matchvinnare man behöver. Att han har varit lite ojämn. Spännande att se hur Nubben löser det. Jag litar i alla fall på honom.
Laken: Är nån av dom den förste målis som vi (fansen) så villt skriker efter? Jag vet inte, känns inte som så rent spontant. Men jag skall villigt erkänna att jag inte brytt mig om att titta på nån av dom vidare mycket under den gånga säsongen.
mikenomad: Magmuskelskador kan vara väldigt besvärliga o återkommande man behöver bara se på den där forsberg i Philadelphia.. Sedan så har vi ju tidigare Styfs magmuskelskada ?? någon som hört om han är helt återställd... Men man hoppas ju att vi har en läkare som kollar upp det hela innan kontrakt skrivs!
geggelundin: Lotvonen känns på något sätt som en kloning av Aki Berg - stor, rörlig, bra defensiv och dessutom produceerar poäng...Hoppas att Nubben knyter ihop den säcken!
Kevin O Shea: Norrena låter grymt osannolikt. För bra för att vara sant. Han verkar ju trivas utmärkt i klubben.. bland annat därför han inte drog till NHL. Ser inte vad som ska kunna locka hos oss faktiskt..
Fet-Ecke: Angående Lotvonen. Inte fel om det stämmer.. samtidigt känns det som om det är väldigt mycket finnar och juniorer i snacket nu. Nog för att jag är halvfinne, men någon måtta borde det vara.
mikenomad: Rykten kan man nog inte kalla det för. Han har tydligen fått ett riktigt saftigt kontraktserbjudande från LHF. Dock ska man tänka på att det kan ju vara ett spel från agentens sida för att trissa upp lönen. 90tusen/månaden låter ju saftigt värre.