1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604369 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Jag hörde idag att Uffe Dahlen är klar !
Pekka Lindmark skall visst göra comback i TIK dressen också.
Om han skall stå eller ersätta Tarvainen vete f..n

Alla ni snackar om har man ju knappt hört talas om.

ernie eagle: Du glömde ett namn bland tänkbara nyförvärv; Eric Bergman...

Sen så undrar jag hur det blir med Kalle. K, han och frugan ska iaf sälja lgh på örnen...vet du nåt?

Frella: GIF är korp, oavsett division. TIK är Elit. Dålig jämförelse.

Frella: Ja, men det är äpplon och pärlen ändå... Hockey mot fotboll, elit mot ej elit... Jag tycker att GIFFARNA's och TIK's säsongpriser, dom kan man inte snacka om på samma vykort.....

Friman SR: GIF hade ju som jag skrev samma säsongskortspriser ifjol och då var man vad jag vet allsvenskt.

Johan J: Kommentaren är helt rätt ställd... Men det finns inget Västra Frölunda inom hockeyn, de heter Frölunda Hockey och inget annatäven om vissa journalister ej har begripit det. Än mindre finns det något Västra Frölunda i Superettan, de ligger en serie lägre.... Men kommentaren i sig är riktig, Frella, varför jämföra Giffarna i Superettan med Timrå som är i Elitserien?????

FORZA TIK.......alltid, alltid...........

Poffa: Ja stommen som alltid kommer, kommer ju i stort sett vilket pris det än är. Men nog kommer man sitta där med sitt säsongskort till hösten igen, men nån gång säger väl plånboken ifrån. Och det känns som att det är farligt nära max nu.

ernie eagle:

...några rader från allas vårt orakel...

Laken: Richard Kapus kan du avfärda. Han är inte aktuell i dagsläget och kommer med största sannolikhet aldrig bli det heller.

Oscar Sundh och Björn Svensson betecknar jag som mer eller mindre klara för Timrå IK. Det är bara formaliteter som återstår innan de signar.

Aki-Petteri Berg, Jani Keinänen och Jani Hurme kan vi också avskriva. De kommer inte att spela med Timrå IK nästa säsong.

Spelare som vi fortfarande kan hoppas på är Jukka Vuotilainen, Jonathan Hedström, Linus Klasén, Niklas Nordgren, Riku Hahl, Sebastian Lauritzén och Johan Backlund.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Frella:

Okej. Som jämförelse kan jag väl då meddela att MODO höjde inför förra säsongen med 300 kronor. Säsongen innan det höjde man med 400 kronor och för tre år sedan så höjde man också med 300 kronor.

I den nya arenan höjs priserna med ungefär 1000 kronor för de dyraste platserna, medans de billigaste platserna på sittplats blir billigare än i Kempehallen. Spridningen på prisnivåerna blir stor och i princip varje sektion har ett separat pris. De billigaste sektionerna kostar 3500 för seriekort och de dyraste kostar 8000 kronor. Vill man ha VIP (där slutspel ingår) så får man betala 1500 kronor extra, oavsett plats.

Ståplats vuxen kommer kosta 2000 för seriekort och 3000 för VIP. 

Frella: Själv tycker jag att det är galet. Med den säsong laget har i bagaget hade jag förespråkat ännu mer jobb från dem som krämar företagen på pengar och på så sätt finansierat säsongen mer på företagen än den enskilda åskådaren. Det är redan på tok för dyrt för en privatperson att följa laget genom säsongen.

Poffa: Kommer inte ihåg, men priserna höjdes väl med ca 1000 spänn ifjol mot för året innan...

Frella:

Okej, 250 kronor var ju inte så farlig höjning. Hur stor var höjningen efter ombyggnationen? Försöker hitta jämförelsepunkter med MODO:s biljettpriser. 

Poffa: 250 spänn på sittplats, så det säger jag väl inte så mycket om. Om det nu inte som i mitt tycke var dyrt redan ifjol. Nä man kanske satsar på ett grundseriekort då man väl har förtur i slutspelet sen. 1300 billigare och jag misstänker att TIK inte lär spela så många fler hemmamatcher i ett ev slutspel än sex-sju st

Frella: Qviding vs Västra Frölunda.

Frella:

Hur mycket har det gått upp sedan i fjol?

Per HApps: Trodde att priserna slog i maxtaket ifjol. Men tydligen så anser man väl att man kan höja lite extra när det tillkommer 3 hemmamatcher. Lite kul att jämföra med GIFs säsongskortspriser som ligger på 1500 för långsida(samma pris förra året) medan man får betala 7250 här för långsida. Visserligen 13 fler matcher i ES...men nog känns det lite dyrt med säsongskorttill TIK...

Biljettinfo:
Läge att börja lägga undan veckopengen, eller vänta på skatteåterbäringen:)

www.timraik.nu/biljettinfo/

Sovjet:
Personligen tycker jag det är bra, det kan lika gärna floppa som flippa, och jag kan tänka mig att han får rätt saftigt betalt trots sin ålder.
Näpp in med mer rutinerade rävar.

Ambroo: Trist!!

Sovjet: Frölunda...

El_loco: Vem fick ryno?

Robban: Jag anser också att en målvaktstränare är mycket viktig men jag tvivlar på att det är någon prioritet tyvärr.

Bragd-Birger: Koskinen blir definitivt kvar. Betydligt mer osäkert hur det blir med Svedberg. Men än så länge är han kvar i alla fall. Vi får se vad som kan tänkas dyka upp för honom om Nubben väljer att bryta kontraktet.

El_loco: Se där, se där. Lika så gott, vermotlich. Med tolv dreglande sportchefer känns risken för överpröjs som halvfet.

Backsidan ser nu hyfsat stabil ut. Frågetecken för Koskinen och Svedberg - stannar båda? Kan Koskinen komma upp i standard igen? Men i övrigt: bra. Lotvonen har alla förutsättningar.

Förstecenter/-målvakt? Nubben har garanterat bråda dagar. Även om sillyn blott är i sin linda hoppas jag att dessa poster fylls upp snart. Har Nubben gjort det han gör bäst - scoutar nonames - brukar dom dimpa ner likt blixtar från klar himmel. Hinner dom ut på köttmarknaden lär det bli huggsexa. Många lediga platser, inte minst eftersom det är två nya lag som ska värva bort sin allsvenska prägel.

Robban: Där känns det som om det beror på vilken center vi snackar om känner nog jag. Men visst Bosse Ahl och Dyrén går väl runt här i stan och har ingenting inom hockeyn längre =)

För att se det positiva i det hela så fick ju i alla fall inte Djurgården Ryno som ett visst hockeyorakel på aftonbladet tippade.

Forwards i all ära, men vem ska ta över efter Mika Tarvainen?
En målvaktstränare behövs lika mycket som en center.

Frella: Där var jag snabb heh...

El_loco: Rackarns, ser också att min favorit Niklas Persson ritat på för LHC...:-/

Men vi har ju fortfarande Jonte, Gunno, Hahl, Hurme, Voutilainen och några ungtuppar att hoppas på...

El_loco: Och Niklas Persson till LHC, även om han nu inte ryktades hit just i år.

El_loco: Nja några finns det.
Någon som vet något om nedanstående spelare, har de t.ex. skrivit på för någon annan klubb? Eller är TIK fortfarande med i bilden?

Aki-Petteri Berg
Björn Svensson
Jani Hurme
Jani Keinänen
Jukka Voutilainen
Jonathan Hedström
Linus Klasén
Niklas Nordgren
Oscar Sundh
Richard Kapus
Riku Hahl
Sebastian Lauritzen
Johan Backlund

Ingen Rhino till Timrå. Finns det egentligen något intressant rykte kvar?

kulltorp: Nej men man kan väl få drömma sig bort litegrann. ;-)

Kevin O Shea: Jepp, klart och färdigt!

ernie eagle: Det blev lite fel det där märker jag. Morsan försvarade mig inte villkorslöst =).

Talangscouten: Ja det är väl kanske att tai, men annars tycker jag överlag att Laken har en skön stil. Så läne man balanserar det hela är det helt okej.

Jag kan vara jävligt kritisk och ha en hård framtoning men ingen som känner mig kan heller förneka att jag öser lovord över min människor i min omgivning och delar ut ryggdunkar när det förtjänar och gör något hedervärt.

Det är så jag blivit uppfostrad. Min morsa har alltid givit mig oändligt my7cket kärlek men gud nåde mig när jag ställt med djävulskap då har fan hämtat mig. Många tårar och många skratt har det blivit.

Minns alltid till skillnad från många av mina kompisars föräldrar att när jag kom hemspringandes med gråten i halsen. Storpojkarna är dum med mig bulade jag. Då försvarade mamma mig villkorslöst. Hon frågade alltid mig vad jag hade gjort innan? Om jag hade provocerat eller varit uppkäftig så sa bara mamma kallt, ja Magnus sådär går det när man är dum i mun och inte lägger band på sig. Du skall inte bråka med dom andra barnen.

Men hade jag inte gjort någonting, då jagade Kerstin grannbarnen med blåslampa runt Tallnäs.

Hård men rättvis är min paroll ;)

kulltorp: Fel tråd visst! Men kan någon förklara varför förra säsongens slut-tabell fortfarande finns för allmän beskådan på Tikares indexsida? Fan, snacka inaktuellt! En hel säsong och mer därtill har ju förflutit sen dess. Snälla ta bort den någon!!!

Laken: Den uppställningen kommer aldrig hända....tyvärr!

Kevin O Shea: Sorry! Nu funkar det!

Kevin O Shea: Ja, enligt Dagbladet...

Kevin O Shea: Vad länkade du till? Den funkar inte. :(

Ambroo: Kommer det ett pressmeddelande senare dag?

Kevin O Shea: Jag säger inte att Christian ska hem till kommande säsong, tvärtom. Ett par år på "bortaplan" kan inte göra honom annat än gott då han stannat upp i utvecklingen och "fegat ur". Crippe har precis som du skriver talangen, men så länge han inte får lite fria tyglar i spelet ala Zlatan så stangerar det hela och det var precis det som hände i TIK. Han mår bättre som det är nu och kommer med all säkerhet att må mycket bättre och utvecklas både som spelare och som människa(där en mognad är på sin plats.) i en klubb som tror på honom och i en ny omgivning. Jag tror och har alltid trott på Söderström och hoppas för hans egen skull att han tar den här chansen och inte blir en i raden av misslyckade Timråtalanger.

Moe är inte den typen som behöver muskler, visst ett par-tre kilon till skulle göra honom gott, men det kommer garanterat med tiden. Jag har sett honom i ett flertal tillställningar den här säsongen(ink MoDo-matchen...) och det är väl knappast nån underdrift att säga att den grabben inte har några gränser, de enda finns enbart i honom själv...vill han så lyckas han och kan bli hur bra som helst...

Visst hade jag rätt när det gäller Eriksson;-) Men jag tror knappast det är den spelartypen som du och jag vill ha in i laget i dagsläget, vi vill ju ha(och kräver) spets!

Ambroo: Vad gäller Crippe så har han ju definitivt talangen, men han har ju inte haft förmågan (ännu) att omvandla den till att bli en kvalitetsspelare.
Han borde ligga på 20-25 poäng /säsong - och det gör man mycket riktigt inte som du påpekar i 4:e kedjan med Gahna och Sloan/Ström.
Fast det finns väl en anledning till att Kenta inte spelade honom i 1:a eller 2:a (han var ju inte tillräckligt bra)!.
När det gäller Moe så har jag knappt sett honom spela så mina kilospekulationer bygger jag på hörsägen från personer spm såg honom i J-20 slutspeler mot MoDo - och där vägde han alldeles för lätt i närkamperna - och det var i matcher mot ett juuniorlag...

När det gäller Fredrik Eriksson kan det mycket väl vara så att du har rätt och jag har fel!
Men Crippe skulle nog må bäst i en ny miljö - och Moe tror jag blir en stabil elitserieback (men med några fler kilo muskler på kroppen).

mattias - 74: Får jag gissa att det var en rätt så lokal tidning som gjorde det uttalandet? Han är säkert väldigt bra, och han presterade säkert på en hög nivå innan hjärtproblemen började besvära honom. Om Leksands försvar fick luta sig mot honom så hade han väl rätt så fullt upp att göra under matcherna iaf.. ;-)

Dream Team:

Han fick det betyget av nån snubbe i nån tidning när han spelade sina försa matcher i leksand!

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

mattias - 74: Tack! Ja vi får hoppas då att Masken är en sanningstalare..

mattias - 74: Okej om Lotvonen är bra, men att använda uttrycket "världsklass" om en spelare som lirat i Leksandsdressen den här säsongen kanske känns liiite överdrivet ;-)

htikare:

Absolut, dom matcher jag sett honom så är betyget världsklass.. Han har ju varit skadedrabbad med hjärtmuskeln men den är ok nu...

ps. Har han inte skrivit på är det häxjakt på Masken :)

« · 706208 · »