1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604410 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Frella: Hur skulle du fördela de idag kontrakterade spelare som TIK har? Det borde hjälpa att se vart behovet finns och även vad budgeten kan ge beroende på vart spelarna ska ingå.

Pärssinen antar jag kliver rakt in i första.

Kerstin_k: Av det jag sett av Eriksson i slutspelet går han säkert in i en andralina-tredjelina i Timrå. Tolsa går definitivt in i en andra. Enl Nubben i en notis i dagbladet idag ang Björn Svensson så lutar det åt 13 forwards i år. Räknar man bort Nielsen så har vi endast sju forwards på kontrakt. Och ska man då värva sex st till så borde väl dessa kunna få plats.

Frella: Ja, min tanke var också att det handlade om Fredrik Eriksson. Men samtidigt säger Nubben att han jagar spelare till en producerande första line. Går Fredrik Eriksson in i en sådan? Gör Tolsa det? För om det går som Nubben vill med några juniorer i fjärde kedjan och några tunga producerande namn i första. Finns det då utrymme att värva spelare till 2:a och 3:e kedjan? Har vi inte många dugliga spelare på kontrakt som kan fylla upp dom kedjorna?

Kerstin_k: Fredrik Eriksson från FBK har väl diskuterats här? Kanske även att Tolsa kan vara av intresse. Någon annan från finallagen kan jag inte tänka mig.

Johan J: Så här på rak arm kan man väl säga att SM-ligaslutspelet pågår, NHL är fortfarande igång och även juniorligorna i USA. Elitserien slutade som bekant i går. Tyska ligan (DEL) avslutades här om dagen med Eisbären Berlin som mästare. För ett par dagar sedan kunde också Ak Bars Kazan titulera sig som mästare i den ryska ligan. Och Lugano blev detsamma i Schweiz. Milano vann även Italienskaligan i år, så den är också avslutad.

Som synes, om jag inte glömt någon liga, är det väl slutspel i Finland, NHL samt AHL, CHL och så vidare där borta i USA. Så någon spelare från de ligorna borde rimligtvis trilla in. Om det nu inte var en spelare i Elitserien som åsyftades av Nubbens uttalande, han sa det ju innan ES var färdigspelat.

Det kan ju mycket väl vara Sundh och Svensson som Nubben har kontrakt med. Men på det sätt Nubben avslutar meningen får en att hoppas på mer.

Albert Hall: Om det är "mediahora" du definierar så är det ju en förutsättning att det finns en kamera (eller annat medialt instrument) i närheten, och att du vet om det.

Fan, tappade ett "okay" där. Ni får lägga in det själva där det passar.

pettsson:

Det är med andra ord att vräka ur sig vad som helst så länge inte en TV-kamera finns i närheten? Ögon- och örontjänare?

actionleif: Lite sen kommentar på din kommentar på mig men...

Jag kommer gott och väl ihåg Hedströms utfall. Men till hans försvar så kändes det dels mer berättigat eftersom Nilsson betett sig som han gjort, dels visste han inte att kameramannen smugit upp bakom honom. Ledin hade säkert sina skäl han också, men nog mös han allt, när han fick göra det precis innan en intervju.

RocknRolf2: Det är större chans att Jonte spelar för Timrå kommande säsong än Gunno. Det är min seriösa tanke i nuläget. Men det är klart att det vore riktigt kul om Gunno skrev på för oss. Men som det känns så väljer han pengarna före. Mycket tråkigt om ingen av dem vänder tillbaka hit.
Dom där citaten och den där artikeln ur Pitetidningen är rätt "gammal" för övrigt.

Det ska bli spännande att se vilka spelare som är klar.....och hur länge vi får vänta innan alla blir officiella...

Har inte följt dialogen på hockeysnack aktivt sedan säsongen var över för Timrås del. Har lagt märke till de rykten som florerat och även noterat de nyförvärv som presenterats. Läser man Norbergs uttalande i Aftonbladet tycks fler spelare ha skrivit på.

- Men jag har en del spelare klara som spelar i serier som pågår. Vi måste ha en förstakedja som producerar - det är mitt huvudmål, säger Norberg.

Någon som vill ta på sig uppgiften att kartlägga de ligor där spel fortfarande pågår?

I sydsvenskan.se (sydsvenskan.se/sport/article153878.ece) verkar Malmöpågen Björn Svensson vara en av dem.

närå, ingen Hedström i TIK. Spela inte överraskade när beskedet kommer bara. snälla.

Men Hedström är inte hela världen om man tar hit två andra förstakedjaspelare, som jag är övertygad om att Nubben har på G.

Nordgren-Hahl-Pärssinen? duger gott!

Modoante: Ja, alla har förstås rätt till en uppfattning. Så även du. Det har väl å andra sidan raljerats och skojats rätt så flitigt i MoDos om div. saker som rör Timrå med. Jag har vant mig vid att leva med det. Ett råd är att du försöker göra detsamma.

Modoante: ALLT ont en MoDu-supporter drabbas av förgyller i samma grad en TIK-ditos....

Dream Team: vad jag vet så är det bara ett rykte än så länge.Och för det andra så tycker jag att det är lite komiskt att modos spelaromsättning diskuteras överhuvudtaget i timrås gb.

Kevin O Shea: Och här var länken till Lappkastet... :(

Modoante: Men kliv ut ur glasbubblan nu, snälla. Återigen, vad förväntar du dig för gensvar på en spelarförlust för MoDo, i Timrås gästbok?

eloff: Jag lever fortfarande med en sjuklig övertygelse att Jonte kommer att spela för Timrå i vinter, men detta ser ju onekligen oroväckande ut.

Men det är väl klart att det är vinklat på det viset av en Lapptidning.

Kevin O Shea: Du är inte lite patetisk du.

Kevin O Shea: Han har erbjudits 75 tkr/månad enligt uppgift, något lägre än de 90 tkr (enligt samma uppgiftslämnare) Magnus Nilsson fick av Tik när han gick från Luleå. Magnus har väl fått pruta till kommande säsomg hoppas jag.

Vad tror du om detta då, från Piteåtidningen?

Hedström blev överlycklig när Skellefteå äntligen gick upp.

Han har tidigare spelat elitseriehockey i Luleå, Djurgården och Timrå.

- Men AIK är klubben i mitt hjärta. Om jag flyttar hem finns det inget annat alternativ än Skellefteå, säger Jonathan, som tillbringar somrarna i sin stuga i Bjässviken utanför Skellefteå.

Modoante: Visst är det väl roande att MoDo tappar spelare, vad förväntar du dig av oss egentligen?

Vilka sidor läser ni på, när ni kan se hur många år respektive spelare har kvar på sina kontrakt?

Modoante: Alla MoDoMotGångar roar mej...

eloff: Hyvönen fortfarande rykte FBK och Jukka Voitilainen ännu bara rykte till Frölunda.

Kevin O Shea: Du är tydligen lättroad.

eloff: Läser att Luleå kanske blåser MoDo på Miloslav Horava - fan vad kul !

Dream Team: Ja jag måste ju jobba också! Har ni luskat ut vilka klubbar i Sverige som Hannes Hyvönen och Jukka Voitilainen har skrivet på för?

eloff: Tjena, blixten. Old news det där du. Här stämplar vi in redan i ottan och gräver fram nyhteter... ;-)

Enligt Sydsvenskan idag, som citerar Gunnar Svensson agent och pappa till Björn Svenson, är MIF inte intresserade av Björn, utan han hamnar till Tik. Vore kanske bra om Tik också fick brodern Magnus Pääjärvi född 91 och räknad som bäste spelare i Sverige bland födda 90 och senare.

För övrigt verkar inte Mif satsa på Corey H nästa år, det finns alterantiv säger sportchefen.

RTS: På tal om Tolsa, 5-2 =)

LingaN: Jag tror inte att "ernie" har undgått att matchen går på tv ;-).

Ärligt talat, den dagen då han inte hänger med i vad som händer i hockeysverige kommer åtminstånde jag att bli mycket orolig *S*.

andyo: Glömde bort att det finns rätt ont om plats för 2'a kedjan. Nubben säger att han ska värva till en förstakedja (vilket jag inte tror Tolsa ingår i) vilket gör att vi får minst en spelare till i truppen, KANSKE t.o.m två.

De spelare vi har kvar då, som ska in i 2 kedjan och 3'e är Hallin, Warg, Nilsson, Carlsson och Regin. Jag tvekar på att Jari Tolsa tar en plats tillsammans med dom två bästa ur namnen jag räknade upp. Men visst han kanske får nått psykiskt ryck i sommar på träningarna, och kommer in svinbra i truppen, och kanske gör 25 mål nästa säsong. Men det känns inte som det.

RTS: Det som får mig att tro det är att Jari Tolsa inte direkt varit svinbra den här säsongen, och att när han varit bra spelat med Kahnberg och Lundqvist hela tiden, men dom han spelat med sen juniorlagen.

andyo: Vad är det som får dig att tro att Tolsa inte skulle platsa på 2 femmor, Så bra trupp tror jag inte Timrå har till hösten.

hristo: Ja men när det gäller Crippe är det tvärtom, bäst på plan i finalen sedan han lämnade Timrå.
Kan inte Kåberg, Ledin eller någon annan i finalen skjuta ett slagskott i truten på Robert Perlskog, världens sämsta kommentator

ernie eagle: Crippe nära att göra mål. Bröt sig loss från en Frölundaspelare och var väldigt nära att sätta den när Salo slängt sig. 3-1 står sig.

hristo: Jo på så sätt så KANSKE det kan gå. Men Tolsa lär inte bli billig i lön. Sen så beror det ju på hur mkt han vill spela. Han lär ju knappast gå in i 2'a kedjan i Timrå, högst 3'e linen. I Brynäs (som tydligen vill ha honom) Kanske han t.o.m får spela i förstakedjan - och dessutom rätt bra betalt.

andyo: Jag tror att Tolsa verkligen vill byta omgivning nu eftersom det inte riktigt har gått så lysande i år. Då tror jag att Timrå ligger bra till med tanke på att många spelare har faktiskt fått ett lyft när dom har kommit hit

schläbentz: det var crippe som sköt skottet, som hamnade på Salo, som i sin tur hamnade på nån FBK-spelare som helt ofrivilligt och ovetande gjorde så att pucken åkte in i målet. Efter att ha sett situationen så tycker jag det borde vara Crippe som ska få målet, även om han inte var sist på den.

LingaN: Tack för informationen. Nu slipper jag sätta på teven ikväll också och se spektaklet. Jag spyr vid tanken på guldhjälmarna på det lilagula kycklingarna från värmeland.

Varför?

friskan: Möjligen en lokalkändis i sådana i light version, det är inte tillräckligt. Eller så är det så enkelt och fascinerande att eftersom alla i kommunen tycks veta vem jag är gör mig väldigt intressant? Hhhmmm....

actionleif: Tänkte precis nämna det! Glädjer mig åt hans skull! För övrigt så står det 3-0 i finalen just nu. Sitter och garvar åt Salo.

actionleif:
enligt swehockey hade han bara assist på målet.

Crippe gjorde 1-0 i finalen nu .. roligt för honom

ernie eagle: Jag missförstod dig lite på det senaste du skrev. Sorry! Jag tolkade det som om att du tyckte att folk här inne hade gigantiska förväntningar på dig. Märkligt bara att du måste dra in din släkt i det här också. Jaja, om hela din släkt har gigantiska förväntningar på dig hoppas jag att den inte är så stor. :-)

hristo: Jag med, men helst något "tyngre" namn. Tror inte på Jari Tolsa, pga att andra klubbar vill ha honom, och han lär bli fruktansvärt dyr i förhållande till hans skicklighet. Tror hellre på Sundh och Björnsson istället för honom, inte för att jag inte gillar honom, för nog gillar jag honom och hans kedja i frölunda! Har en signerad klubba från Magnus Kahnberg hemma på väggen, med b.la Tolsas kråka på! =)

ernie eagle:

Men du är ju också en kändis............

andyo: skulle vilja se 3 nya spelare denna vecka och det bör bli
Backlund
tolsa
sundh

Stenkarn: Men snälla nån Mattias, har jag ens nämnt dig i det här sammanhanget?

Vi hade en dispyt och kontrovers tidigare ja, men den är ju utagerad. I vartfall från min sida. Nu pratade jag om hela min omgivning. Skrev jag inte släktens misslyckanden kanske? Innebörden av ordet släkt är just släkt, d.v.s. den biologiska.

Mig veterligen är inte vi av samma kött och blod. Eller har jag missat någonting?

Men se så, polisanmäl mig då. Jag får säkert det mångdubbla i straff. Fängelse i 6 månader och ett skyhögt skadestånd. Skulle inte förvåna mig ett ögonblick. Jetsetarna och kändisarna kommer alltid lindringt undan. Medan en sån som jag får käka varenda bokstav man spottar ur sig om man öppnar käften.

Moe fick inte nån vidare kritik efter U-18 matchen mot Slovakien igår:

"Erik Moe
Slarvar fortsättningsvis ganska mycket. Gjorde en svag förstaperiod och såg ständigt obekväm ut med pucken. Spelade upp sig ordentligt efter förstaperioden, men knappt godkänd."

« · 708821 · »