1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
wxp: han är väl inte 100%igt körd men själv räknar jag kallt med att han går till SAIK..

Varför säger alla att Hedström är Körd?

Laken: Näe men nu, allt annat än en etablerad landslagscenter till tredje eller fjärde kedjan är ju skandal !

Laken: möjligen 4:e

Jag har hela tiden trott på Johan................Johan är ett namn i tiden.
Vi ska ha en hel kedja med bara Johanpojkar.

Vi får nog ihop ett lag till slut bara vi håller ut.

RTS: En helt okej 3-4:e center.

Laken: Var Johan en av de spelare du verkligen hoppas på när det gäller centrar?.

Kevin O Shea: Hoppas du har rätt.

RTS: Dina pinsamma inlägg nedan visar bara på stor okunnighet!
Låt Johan Andersson få chansen innan du dömer ut honom så. Ung, lovande och utvecklingsbar!

Bra jobbat, Nubben!

Johan Andersson signad för två år och vårt förste forwardsförvärv efter Pärssinen. Ja, han kan ju funka även om han säkert är sämre än Nielsen. En hel 4:e kedja bestående av Sundh-Andersson-Svensson känns hursomhelst rätt tänkt. Om inte annat en betydligt smartare lösning än pajasvärvningarna ifjol. Åt andra sidan innebär en sådan lösning att medelmåttor som Wennerberg och Nilsson kommer få tveksamt mycket speltid. Skulle inte förvåna om dessa unga tillskott kommer tillföra betydligt mer än ovan nämnda...

Hahl kan funka som förstecenter om det inte finns något hetare alternativ. Hahl är ingen poängspruta, men har ändå gjort skapligt med poäng i bra klubbar som HPK och Davos. Hans poängsnitt är högre i slutspelet vilket tyder på att han inte viker ner sig när det gäller.

Det som känns rätt oroande är dock att laget är väldigt beroende på att få ihop en förstakedja som producerar med tanke på att laget i övrigt knappt har en endaste stabil poängplockare. Något som Nubben dock verkar fullt medveten om... För vad är det som säger att övriga spelare ska börja tokproducera helt plötsligt?

Hedström är körd och Nordgren förmodligen också. Vi får hoppas att vi kan hugga minst nån annan vinge av klass.

Backlund är en logisk värvning, ung och svensk vilket känns bra. Inte helt säkert kort dock, men på förhand är det en betydligt bättre värvning än Oksa.

Talangscouten: Sen bör väl chansen att vi kan få se två centrar värvas vara rätt stor också. Warg gör sig ju väldigt bra som wing också. 4 forwards till ska ju in iaf.

Ambroo:

Det är klart att vi skulle behöva en center som kan göra mål också, men Hahl tillsammans med Pärssinen skulle funka riktigt bra.

Glöm inte bort att det är jag som är talangscouten...

Lillasystrar: Vad är källan till Riku Hahl-ryktet? Det är en rätt vass värvning om ni lyckas landa det.

Talang(lös)scouten: Det räcker nog för det flesta med att kolla statistiken genom åren. För din skull så drar jag det ett steg längre genom att tippa på att alla som förstår spelet ishockey och som dessutom har sett honom spela ganska snart kan dra slutsatsen om att det är en väldigt duktig, men defensiv center vi diskuterar...

Ambroo:

När blev du expert på Riku Hahl?

Frella: Känns ändå som en chansning om han skulle skriva på i dagsläget. Visst, han skulle förmodligen kunna producera en aning med toppspelare kring sig, men då vill jag se att den omgivningen är klar först... Sen vet jag inte om det räcker med 25-30 ass och bara ett par mål som max, jag vill ha hit nån som har exempelvis Voutilainens offensiva kraft, nån som har 40-50 poäng i sig och som dessutom kan styra i ett PP vilket inte Hahl har kvalitet till att göra.

Kevin O Shea: Det finns väl inget som säger att Hahl inte skulle kunna göra 25-30 ass på en säsong om han fick lira bredvid två riktigt bra producerande forwards. Hagos är väl allt annat än offensiv och lyckade väl iaf producera hyfsat. Och han är väl rätt långt ifrån Hahl trots allt kvalitetsmässigt.

mikenomad: Det förstår jag också, och det är väldigt TROLIGT att det blir så, men man kan inte veta det i nuläget.

Kevin O Shea: jo jag vet detta tyvärr.

dr-nix: Visst vore det det, men det mesta tyder ju tyvärr på att Gunno väljer pengarna i mellaneuropa istället för attvisa sin tacksamhet mot Timrå som släppte honom i ett känsligt läge av säsongsupptakten.
Tror att det är avsevärt mycket större chans att vi får se Jonte i TIK i vinter, än att vi får ta del av Gunnos målskyttekunskaper.

Det vore intressant att få se Pärssinen och Nordgren på varsin kant utanför någon duktig förstacenter i en förstafemma.

Endel verkar ha problem med verklighetsuppfattningen. Gahn är den sämsta fjärdecenter vi haft sen...Simons. Johan Andersson är värvad för att han är utvecklingsbar, har erfarenhet av elitspel och för att gå center i fjärdekedjan med ett par yngre förmågor med mindre erfarenhet... Näe vänta! Han ska in i första bredvid Nordgren/Hedström/annan/ och Pärssinen.

Inte vet jag hur ni tänker här inne men själv måste jag säga att säsongen 07/08 ser grymt intressant ut !! Ett lag med Timrås ekonomi kan ju inte värva ihop ett lag som ska ta sm-guld över en sommar men när man knyter till sig unga talanger kan ju vad som hända år 2. Har lite dålig koll men man har väl skrivit 2 år med de flesta nyförvärven va ?
Skulle tippa på att man blir ett mitten lag nästa sesse men om 2 år är vi med och krigar i toppen,eller vad tror ni ?

Stenkarn: Tror inte han "vet" mer än oss andra men att han däremot är så klarsynt att han kan lägga ihop två o två och inse det oundvikliga...dvs om Jonte spelar i Sverige till hösten blir det i SAIK och ingen annanstans!

rödovithockeydy: Hur vet du det?

Talangscouten:
det blir ingen Hedström Timrå..

Jag känner att jag faktiskt måste gratulera till Johan "Bagarn" Andersson. En riktig slitvarg som gör sitt jobb varje match utan att gnälla, men behöver ombyte för att utvecklas ännu mer.

Dessutom finns det mycket mer än bara slitvarg i honom, han är bra kring sargerna och har en förmåga att komma ut med puck. Med en kompetent omgivning kan han göra succé.

Talangscouten: Personligen skulle jag vilja se en passningspelare god för 25-30 passningspoäng i förstakedjan!

Kevin O Shea:

Perfekt att ha en defensiv center i första femman. Bredvid två heta wingers i Pärssinen o Hedström. Elitseriens bästa kedja till hösten!

Talangscouten: ...se mitt inlägg från kl.00.42 inatt.
Läs statistiken och fundera på om Riku Hahl är den center du vill se i en producerande 1:a femma?
Visst! finsk landslagsman - men en utpräglad defensiv spelare och ingen poängmaskin

Talangscouten: Och som någon redan påpekat så var Gahn alldeles för dyr, med tanke på vad han presterade. Nu finns det inte så många platser kvar att fylla i laguppställningen. Minst två riktigt bra spelare till en förstafemma lär vi väl kunna hoppas på.

RTS:Johan är ju inte lika rutinerad som Gahn, men är nog 30-50 tusen billigare i lön - och dessutom utvecklingsbar till skillnad mot Gahna.
För oss som tyckte det var tråkigt att Andreas Falk gick till HV och inte till oss, så tror jag vi fått en likvärdig spelare.
Dessutom till skillnad mot Falk så har han elitserierutin.

Backlund o Andersson känns som helt rätt spelare att värva. Tror att båda kan utvecklas mycket bra i TIK. Nu saknas det bara spetskompetensen så ser detta lag mycket intressant ut inför nästa säsong.

Tror inte det finns någon risk att Andersson blir en ny Simons. Inte en chans!

Några tyckte vi skulle behålla Gahn istället, ursäkte men det var den sämsta lösningen jag hört, någonsin. Gahn är helt slut som spelare.

Nu vill jag se Hahl i laguppställningen också!

htikare: ...och några tusenlappar billigare i lön säkert också =)

RTS: Gahn?? ,..som är fullständigt passe..Johan Andersson betydligt bättre än Simmons o på väg uppåt inte neråt som Gahn.

Nu är det dock dags att få till en riktigt het första kedja! jag vill se många mål av Timrå IK nästa säsong

Bragd-Birger: Håller med, han får slåss om centerplatsen i 3:e eller 4:e.

Nu väntar man bara på att 1-2 centrar av klass ska ansluta till truppen + en ytterforward eller två av högsta klass.

Bragd-Birger:
Instämmer...
LHC måste vara ett uselt lag att spela i för den som vill upp.
Strikt toppade första och andraline med en mycket liten chans att fö ökad istid.
Andersson är nog en bra värvning. Det finns fortfarande plats för något/några toppnamn i truppen.

andyo: Eftersom Nubben uttryckligen sagt att man ska ha en vass förstafemma - dvs motsatsen till vad man hade i - är det väl ingen högoddsare att anta att Johan Andersson är tänkt att spela någon annanstans än där. Däremot tror jag knappast att man redan nu spikat att 'han ska spela i tredje'. Poängen med att satsa på unga/lovande spelare är givetvis att spela dom efter hur dom lyckas/utvecklas.

Spontant känns det här som en bra värvning. Ska man rycka talanger i ingenmansland någonstans ifrån ska man göra det från lag som LHC, där de första formationerna är bromsklossar. Visst sänkte han Timrå med två strutar i någon match?

dr-nix: Tror Johan Andersson kan vara en rätt bra spelare för Timrå, om det nu är tänkt att han ska lira i 3-4'e femman. Rätt stor och tung spelare, det gillar vi! Hoppas han tränar som bara fan i sommar!

Nu vill jag se spelare som ska producera mål i kommande säsong. För det är väl inte tänkt att Johan Andersson ska göra 30 poäng 06/07?

Rayman: hoppet är det sista som överger en sägs det men HV lär som sagt inte vilja släppa Erik. Han skulle dock vara väldigt välkommen till TIK om han skulle vilja ansluta :)

dr-nix: Håller med. Tror definitivt att Johan duger som center till en tredjefemma. Verkar vara jobbig och möta o med en grym inställning. 22 år gammal vilket borde innebära att han fortfarande kan blomma ut..

Kan inte Nubben locka hit lillebrorsan Erik också? Erik har stor potential och har gjort en kanonsäsong i HV. Tror knappast att de vill släppa honom, men kanske kan storebror locka med honom. Dessutom känner han Strålman sen J-VM. Det sociala ÄR viktigt.

Hoppas kan man väl? :)

friskan: Och?

65selander: Inte ett dugg. Vi var i Mellanmjölkens land i år. Det vill säga halvljummen hela säsong. Visade inget större prov på vårt hockeykunnande, vare sig på isen eller läktaren. Så hade de bara varit insatserna mot Mora som varit dåliga hade jag kanske kunnat vara bitter men när vi nu inte kom upp i normal standard så är det svårt att peka ut enskilda matcher och lag som tjura omkring för det.

Och min bitterhet mot Simons ligger betydligt längre bakåt i tiden. Han visade inte ett smack i Timrå. Jag kräver att man presterar i den här föreningen annars kan man fara åt.....

Det kravet tycker jag man har rätt att ställa på nyförvärven.

ernie eagle:
Nu har du lagt till ett namn (Janne).

friskan: Du vet mycket väl att jag har rätt. Utan Thomas och Janne hade klubbat konkursat i början på nittiotalet.

Spelarnas löner frystes inne, spelarfacket SICO kopplades in, bussbolagen medgav ingen kredit och i bokföringen var siffrorna illröda och läget såg till synes hopplöst ut.

Utan deras återhållsamhet med likvida medel finns det inte en chans att klubben varit i den situation de befinner sig i nu.

friskan: Givetvis! Spelare utan attityd, inställning, moral och vilja är ingenting att ha.

Är man inte beredd att stämpla in på kontoret varje dag för att ge sitt yttersta, är man definitivt ingen spelare för Timrå IK.

Vårt signum är lagandan och spelare som inte är beredda att ställa upp på den filosofin gör sig icke besväret att spela här.

Och så snett ute vad det beträffar saker och ting är jag inte, jag har mina poänger!

Hur skall man annars tolka omstruktureringen av lagbygget och storstädningen på juniorsidan?

Tänka sig, att det man skriver ibland kan ta skruv :)

Intressant kommentar till er som har fått för er att JA värvas till första femman..

"- Värvningen av Johan Andersson ingår i vår strategi att föryngra laget, att få in unga och utvecklingsbara svenska spelare, säger Timrå IK:s sportchef Kent Norberg."

ernie eagle: Fortfarande bitter att Mora var bättre än er?

« · 709973 · »