1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601413 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
pratarn: Spekulationer, rykten osv är ju en del av den kärlek som kommer med denna årstid :-)

Jantunen ja, man har väl hoppats och trott, men nu verkar det som att man får rikta in sig på han på allvar då;-)

eloff: Bäst vore om man kunde låna ut de spelare som jag har i "5:e-kedjan", och ta tillbaka dom vid exempelvis skador och sjukdomar.

Robban:
Otur, här i Stockholm skiner solen. Idag var det sommarpremiär på westerlinds balkong: Efter ett välartikulerat och finstämt tal av hr westerlind bjöds det på välsmakande kaffe.

pratarn: Dimman tätnar.

mikenomad: ...Tja, Angående spekulationerna som likt ett skenande godslok ständigt ger oss nya namn samt infallsvinklar på kanske aktuella/klara lirare iklädd Timrådress inför nästa säsong så måste jag bara säga att jag roas enormt av att läsa hur vissa anser sig ha dessa sk säkra källor att ösa rykten ifrån medans andra undrar över dess riktighet, hoppas, ber om försäkringar att dessa rykten är sanna, hoppas lite till, spekulerar över formationer osv osv osv. Alla vill vi ju vårat lag det allra bästa av människor samt kommande framgångar så agerandet är i allra högsta grad förståerligt men jag slås ändå ibland av tanken,

(Att dom bara orkar hålla på !!! Sitt ner i båten och håll käften. När det är klart är det klart och först då finns fakta att spekulera omkring. Tills dess... ...VILA...)

Dock så förstår allehanda vänner av ordning att nästan halva nöjet för en Hockeyälskare i såfall försvinner eftersom det ju är så ENORMT mycket mer roande att få spekulera över "vad som eventuellt månne bli" istället för att konstatera "vad som blev" och eftersom JAG anser mig själv vara varken bättre eller sämre än någon annan så skall jag dela med mig av mitt lilla bidrag av ihärdiga rykten.

Detta rykte kommer "genom en vän som känner en vän högt uppe i
Timrå IK"... (ovanligt va) ...och det skulle glädja mig oerhört om det i framtiden skulle visa sig vara sant. Trots att det står att han är en av dessa som lämnar laget så hävdar nu detta rykte raka motsatsen d.v.s att Marko Jantunen kontrakteras samt lirar vidare i klubben.

Vem skall man lita på? Ännu ett rykte eller ännu en fabel?
Svaret kommer till oss alla vad det lider antar jag.

RTS: Ok, jag läste lite slarvigt (drog lite väl förhastade slutsatser).

Ambroo: ja jag är rädd för det.

eloff: Jag har inte sagt att han är center.

RTS: Sundström spelar inte center utan ytter. Han har inte fått spela så mycket detta år men i natt gjode han 2 ass. Även om han är en bra spelare så bör nog Tik lägga det nesta av sina återstående slantar på två poängproducerande kedjespelare. Pärssinen måste ha hjälp, han klarar inte ensam att göra poäng. Om inte Tik lyckas att värva offensiva spelare känns han bli lika värdelös/bortkastad som Laakonen var.

RTS: Är Sundström den bomben så dödar han oss alla...

eloff: Jockes säsong därborta må ju vara den bästa han producerat (gjorde väl runt 60 i tälje nån gång, men det var i ettan) så de släpper nog knappast honom...

hristo: JPL är en utpräglad pp-back och Tik har ju värvat Kokko som sådan. Kokko är nog betydligt billigare än Laamanen som uppvaktas av "storklubbar" som HV, FBK och Kärpet.

Joakim Eriksson, som i och för sig har kontrakt med Esboo till 2007, vore en bra förstacenter i Tik.

Dream Team: jajamensan vi är helt överense.
En annan sak jag fick höra igår på en 60års fest med en hel del gamla Timrå och Modoiter var att Nicklas Sundström skulle vara aktuell för "hör och häpna" Timrå.
Men det är som sagt ett Ryckte jag själv har svårt att tro på.
Det som däremot är helt sant är att Timrå kommer att släppa en bomb denna vecka, och det skall vara en första center.

RTS: Jag känner inte Kent Norberg privat, så nej, att han kallas Kenta inom familjen och lokalt i Härnta visste jag inte. Men det spelar väl kanske en mindre roll i sammanhanget, då han väl är mer känd som "Nubben" i officiella sammanhang.

Dream Team: Jaså och det vet du, Hans bror heter Jan och kallas för "Jana" och "Nubben" kallas sådeles också för "kenta" ända sedan han spelade med "ÄAIK". Men det det var ju som sagt utanför timrås gränser.
Men i H-sands området kallas han lika ofta för Kenta som Nubben.
Det borde väl "Ernie" veta som ringer Kenta/Nubben dagligen.

mikenomad: Tja, eftersom vi med största sannolikhet kan räkna bort Voutilainen och inget annat namn figurerat med någon större utsträckning här, eller i lokalmedia, så blir det säkert en spelare som ingen nämnt. Spännande att se om det blir några nyförvärv den här veckan.

ernie eagle: Oj sorry! Menade förstås Kent =)

Kerstin_k: Tror det blir som vanligt. Härinne spekuleras i olika namn som det ryktats om, både via pressen och andra "säkra källor". Sedan dräper Nubben till med en knippe spelare som man inte hört ett ord om...

hristo:Om backfrågan vore inte Jukka Pekka Laamanen intressant
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=3801

hristo: Juha Lind kanske?

Kerstin_k: Har inget nytt center namn men jag läste att miroslav horava ännu inte skrivit på något nytt kontrakt med modo.Det vore väl nåt för timrå.Tycker även att högard från frölunda faktiskt vore nåt 29 år till trots.

Kevin O Shea: Säger man "Kenta" menar man väl i regel Kent Johansson. Kent Norberg har väl sällan eller aldrig kallats för "Kenta". Nu var det väl Nubben som gjorde det uttalandet för inte alls så länge sen, och inte vår huvudtränare eftersom han inte har så mycket med spelarrekrytering att göra.

ernie eagle: Du tror inte han menar "Kenta" Norberg ?

andyo: Sen när blev KENTA sportchef?

Kerstin_k: Jag vet inte. Men eftersom Kenta har sagt att han har spelare KLARA i ligor som pågår (sa han för nån vecka sen?) Vilket kan vara Finland där Voutilainen lirar, men också NHL (Hedström & Nordgren t.ex.) så lär vi nog få veta alldeles snart, iaf om det rör sig om nån/några spelare från Finland. Blir nog en händelserik nästa vecka i värvarsynpunkt tror jag.

Om det nu visar sig stämma att Voutilainen är klar för HV71 vilka alternativ har vi till första kedjan då? Är Halh det ända alternativet, eller är han ens något alternativ? Ingen som vet något annat rykte?

En får fortsätta att hålla tummarna att ryktet som placerar honom i HV är felaktigt. Och att ryktet som gick för några dagar sedan om att Timrå låg bäst till om det blev Sverige stämmer.

Ambroo: Lite lustigt att fanskapet bara kommer hit på helgkvällarna och provocerar - myckeet hembränt i lapphelvetet?

eloff: Ok...30 pannor...hmmm..risken är väl att han haft sin peak, lär väl inte utvecklas så där värst mycket mer. Men miljöombyte med en ev. nytändning som följd kan ju bli resultatet...fast han känns osäker.

mikenomad: Han är född 1976.

eloff: Lite intressant även om utförsbacken förefallit slutta brantare på senare år...Hur gammal är han?

Är Högardh något för Tik, han får ej fortsätta i Frölunda.

Ambroo: Finns ingen uppgift om det är allvarligt eller inte.

eloff: Inget allvarligt förmodar jag?

Laken: Skall du ha Lindström i 5:e, har är ju inte junior! Skall han vara kvar i Tik måste han vara minst i 4:e femman.

Ambroo: Var inte med i dag, går på kryckor (knäskadad).

dr-nix: Ja faktiskt, men här är det iaf svart på vitt; svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19995&a=578489

Ambroo: underligt i kvartsfinalerna var det bäst av 7...

dr-nix: Nepp, HPK vart mästare idag efter 3-1 i matcher.

htikare: Dom lirar bäst av 7.

htikare: Tror som jag skrivit tidigare att vi får veta hur det ligger till med Voutilainen på måndag.

Korrigering 0-2 nu...Janne Lahti en välväxt ytter i HPk har gjort 1+1
han skulle också vara en bra vinge..har varit bra hela slutspelet inte bara idag.

Ambroo: HPK leder efter två perioder med 1-0 mot Ässät idag..håller dom den ledningen så vinner dom väl finalserien med 3-1 (om de spelar i bäst av fem..) Då har ju Voutilainen o några till vassa anfallare i HPK spelat färdigt o vi får se om "Vouti" vill lira i samma kedja som Pärssinen el.
om det blir Husqvarna/jönköping...

Tjalle: Ifrån min profil...

Hyfsat REALISTISK LAGUPPSTÄLLNING nästa säsong (senast ändrad 21/4):

Johan Backlund
Johan Asplund

Sanny Lindström - Kimmo Lotvonen
Jonathan Hedström - Jukka Voutilainen - Timo Pärssinen

Pär Styf - Petri Kokko
Niklas Nordgren - Fredrik Warg - Per Hallin

Kalle Koskinen - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Johan Andersson - Robert Carlsson

Erik Moe - Johan Svedberg
Björn Svensson - Peter Regin - Oscar Sundh

Extraspelare:
Jonas Lindström - Henrik Österholm - Oskar Johansson

Mappe: Känns oootroligt långsökt. Det är som att Gurra T och Patte Näsa på dagbladet skulle dela på ett helrör och snickra ihop en egen uppställning..

Det är väl på tiden att jag förtydligar mig en aning så att Firman inte börjar gråta med tanke på vad jag skrev nedan. Visst spelar pengar roll, men i slutändan betyder det sportsliga mest (om man inte hoppar på ett plan till mellaneuropa förstås eller vill harva i en farmarliga..).

Friman SR: Du kanske kan inbilla dig själv om att ett lag som inte levt upp till förväntningarna med en massa proffs och som säsongen efter är på vippen att få kvala har samma förutsättningar att locka till sig storspelare och riktiga stortalanger som ett lag som är etablerade i toppen och det oavsett vad den "lilla klubben" har för plånbok (om vi inte pratar MIF då förstås...).

Det finns ett praktexempel på det jag just skrev;

Andreas Falk valde bort Timrå IK för HV 71 och det enbart för den sportsliga sakens skull. I en intervju sa Falk att om det handlat om pengar så vore valet enkelt (TIK), men nu handlade det för honom om möjligheten att spela i en toppklubb och få chansen att vinna SM-guld (HV).

Mycket mer klartext än så kan det väl knappast bli va?

Jag ser också framemot kommande säsong med spänning, förväntan och tillförsikt, men man måste kunna se realistiskt på det hela också.

Trösten är iaf att det knappast kan bli sämre än ifjol!

dr-nix: Å andra sidan fick han inga pengar för 35 matcher i Moskva. Han kanske betalar om han spelar full säsong!

mikenomad: Japp, jag läste GPn här nu på morgonkvisten, och Gunno ses väl mer som en del i en förnyelseprocess som man anser behövas i Frölunda. Den förstakedja man har haft och luta sig mot under ett antal säsonger visade väl upp sina svagheter nu under slutspelet. Det behövs nåt nytt vad gäller offensiva krafter, och Niklas skulle väl kunna passa in i den bilden.

mikenomad:

Inte länkade, citerade...

dr-nix:

Även om begreppet "klubbkänsla" är så gott som utrotat i dagens toppidrott så känns den här killen väl mkt som en hockeyhora. Åtminstone opm man ska lita på det länkade uttalandet längre ner här...

Dream Team:
Det där med Frölunda är ju bara spekulationer från GP. Som de själva skriver "ett långskott". Lär knappast bli realitet. Inte heller spel i TIK dessvärre, tror som dig. Dvs till hösten spelar Gunno i Schweiz eller nåt.

« · 710755 · »