Sitter och läser SvenskaFans Silly Season som Tobias Jonsson skrivit angående TIK. Han verkar inte vara särskillt uppdaterad/påläst trots att artikeln skrevs idag... Se här;
Jani Hurme är numera avskriven iom att Backlund värvades och skrev på för två säsonger.
Aki-Pettri Berg känns som ett ruggit långskott med tanke på att Nubben sagt sig värvat färdigt på backsidan och dessutom så vill Berg hem till Finland igen. Skulle det ändå bli aktuellt med ytterligare en back så lär det bli en ungtupp (där har det ryktas så smått om Johan Fransson, LHF).
Sebastian Lauritzén (Bofors IK) kommer inte att spela i rödvitt i vinter. Han mår bäst av att spela allsvenskt i ett år till och förhoppningsvis utvecklas han i rätt riktning, allt enligt Nubben själv.
Eric Moe (nyss hemkommen från J18-VM) är dock en kille som tros vara mogen för elitspel och där är det klart med någon form av lärlingskontrakt.
Magnus Nilsson är också en som vi kommer att få se i Timrå i vinter, då han förlängde sitt kontrakt så sent som den 31 mars med 1 år.
Vad gäller övriga så kan det noteras att Nielsen (och även Regin) inte alls är på väg bort (NHL) och att varken Hedström eller Nordgren verkar vara aktuella, men däremot så sägs det nu (enligt SÄKRA källor) att Jantunen ev. blir kvar...
Varför skriver jag då detta? Jo för det första så har jag tråkigt (GAIS - MFF på tv...) och för det andra så skulle jag vilja se en hyfsat uppdaterad Silly Season vid varje veckoslut här på HS, kanske Laken känner sig manad? Själv har jag icke tid och engagemang mer än till att klaga och kritisera.
Ambroo: Precis. Lite väl mycket ludd i artikeln kanske. Och jag kan ju spotta ur mig att både Hedström och Nordgren fortfarande är aktuella. Det har dom varit hela tiden även om det mest troliga är att Jonte får ta på sig våran rödvita tröja nästa säsong. Gunno kanske får en röd tröja.....i Schweiz eller nåt.
Jag ska försöka forska lite kring Jantunen, så skickar jag dig en bubbla framöver ;)
Vet inte om det har nämts tidigare. Tyckte mig inte se det. Hur som helst är det klart att Pavel Rosa sticker till Avangard Omsk nu. Detta enligt hockeycentralen.se
Ambroo: Det är inte lätt när det inte är jag själv som får ha ansvaret för att uppdatera sidan. Jag har mallen, och den uppdaterar jag väldigt ofta, skickar vidare till folk som lägger in den, men de läser endast senaste nytt & inte överallt där jag gjort ändringar. Har påpekat det, och han hade förståelse att det var en massa tok..Ber om ursäkt, men det finns en anledning att den ser ut som den gör ibland.
Ambroo: Den där sidan är nog den tråkigaste av alla elitserieklubbar...ska försöka få ordning på den när jag får ett större ansvar, vilket jag har varit lovad ett bra tag nu. Inte kul när man ser fel&brister på den i varje fall, men det var bra att du sa till=)
Jaha...så har då veckan inletts, den vecka som enligt flera skribenter lovar bjuda på en skrälldus med värvningsbomber från Nubbens sida. Hmmm...den som lever får se...
mikenomad: Trodde man skulle få vakna upp med ett eller ett par nyförvärv, men icke! Var ut och grävde i brevlådan redan halvfem och slog upp Dagbladet på plats (kallt var det...), men stod det nåt då? Nepp! Inte ens en spekulation, inte ens nån liten notis om vad som ev. komma skall...men som sagt, den som lever får se och veckan är lång (kanske blir det här den längsta veckan i år och då tänker jag inte bara på ljuset...).
Jaha...Voutilaninen som väntat till HV, undrar varför eller vad säger du Friman SR, det måste ju ha varit för pengarna och inte alls det sportsliga...?
Bo Bly: Perfekt! Stor, tung och ung... Nu väntar vi bara in Björn Svensson så är fjärelinen komplett och sen är det bara till att håva in en klasscenter och målgörare av rang till första!
Nu är det bara att vänta på nästa nyförvärv, jag tror vi lär få ett pressmeddelande på tisdag och onsdag, men jag har inga spekulationer om vilka det kan tänkas vara...
ståpäls: Eftersom han ändå är ett ganska osäkert kort och ingen jättetalang så skriver man väl ett år, visar han sig sen vara värd att satsa på går det ju att förlänga.
El_loco: Varför inte istället Janis Sprukts också center i HPK (andraline tror jag).. Född 82 Stor o tung 190 cm 104 kg.. men ändå bra på skridskorna o bra poängmakare tror det var 28 poäng på 35 matcher ... Honom får Nubben gärna signa...men som vanligt blir det väl nån man inte tänkt på men som Nubben fiskat fram!
Dream Team: Är i praktiken klart att Karlsson lämnar, annars hade nog Voutilainen hamnat hos oss.
I övrigt är det nog inga intressanta namn förutom Björn Melin då (förmodligen) som HV tappar på forwardssidan, namn som bl a Peter Hammarström och Jens Karlsson är knappast nåt att hänga i granen och inte heller Jämtin som ska vara på väg till SAIK...
Jantunen ja, man har väl hoppats och trott, men nu verkar det som att man får rikta in sig på han på allvar då;-)