1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600129 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Hmm, vart är alla getingar? Det var ju idag som HAN skulle presenteras på nån slags stadsfest...; www.skellefteaaik.se/?sida=nyhet&id=553

Yellowcard: Njae, vet inte riktig om jag kan hålla med på nån av de punkterna. Mackan har inte gjort en bra säsong sen 03/04 och ska man plocka "hem" honom så är det upp till bevis denna säsong. Hahl lär garanterat komma upp i minst 20-25 poäng och Pärssinen är god för 30-35, men han kan likväl göra 50. Mandervilles TIK-hjärta är förmodligen utöver Robbans och Sannys det största sen Jocke Nilssons...

Mappe: Äh lägg ner, om man kollat på laget vi har nu och Mathiasson skulle ha varit med - skulle ha lungt vara top 3 bästa spelarna frammåt (vi vet ju ännu inte om Hahl eller Timo kommer producera) i ranking. Föredetting my ass. Han lär hålla många år framöver! Men jag kopplar åter till det jag pratat om tidigare, spelare vi vet producerar i Timrå. Och sen, vilket Timrå hjärta den mannen har - näst intill lika stort som Mandy skulle jag vilja påstå.

-Gurra-: Jag håller med. Allt det här Jonteväntandet gör mig lite rastlös och lite smågrinig. Fan, ett besked skulle vara skönt (hur det än blir).

Mappe: Ja ja ja, skit samma. Nu ger vi oss.

-Gurra-: Nähä! Jag kanske är lite trög i huvudet, men skyttekung för mig är en individ som gör många mål och gör många målgivande passningar, alltså gör många poäng. Hur lyder i såfall din definition?

Mappe: Om du kollar igenom vad jag skrev en gång till så kommer du nog förstå vad jag menade. Skyttekung är inte detsamma som målgörare.

Mappe: Säger bara vad jag har hört.

Mappe: Korrigering! Crippe gjorde 2 mål och 1ass. på 18 matcher i slutspelet. Alltså INGEN skyttekung.

Gidde: ?????????? Vad menar ni skojar ni förhoppningsvis menar ni som tränare? inte som spelare väl han är ju 49 bast.om så är fallet så finns det nog en annan tråd som passar bättre tror jag.

-Gurra-: Gjorde inte han ett mål i slutspelet??? Jag vet inte, men jag tycker nog att det krävs lite mer för att vara en skyttekung...

-Gurra-:Lite mer information om h.sandtröm var har han spelat är han fri

Mappe: Han kanske är en föredetting som drog iväg för att få ett miljöombyte. Han har som många andra spelare haft sin storhetstid i Timrå. Han var bl.a. med när vi tog klivet upp i ES om jag inte minns fel. Tidens tand hade tagit vid och han ville byta klubb. Det kanske är just därför vi skulle ta tillbaka honom. Nu har han prövat vingarna i en annan klubb under några säsonger.
Han kanske gör underverk om vi låter honom komma tillbaka nu. Vem vet ?.

Se bara på vad som hände med Chrippe. Hans produktivitet var inte alls den bästa, han bytte klubb och blev genast en skyttekung.

Mappe: Skulle jag bli tvungen att välja så faller min röst på Henrik Sandström.

Bo Bly: Där snackar vi ett grymt snitt! Agera Nubben;-)

-Gurra-: Jag ser Mathiasson som en föredettning och vill inte ha tillbaka honom (om han inte kan tänka sig att slipa skridskor och bära vattenflaskor). En gammal hjälte som försvann på ett lite snöpligt Lindmanmanér. Låt honom harva på i skåneland.

Mappe: Henrik Sandström: 183 matcher 165 mål+ 90 ass= 255 p.

Mappe: Jocke Nilsson.... Jocke Nilsson !! :-/ Åsså säger du att Mathiassons tid är förbi ???. Ta och tänk över ordentligt vad du egentligen skrev nu.

Ska vi inte lura "Bulla" Berggren och Christer Sehlstedt på samma gång.

Yellowcard: Vad det skall suktas efter fet-Mathiasson då! Hans bästa tid som hockeyspelare är ju verkligen förbi. Om vi skall snacka föredettingar tycker jag Nubben skall satsa på att värva tillbaka Jocke Nilsson...

ernie eagle: Suck, ja då återstår bara att gratulera Kloten till ett kap.

Johan J: vore gött om han kommer till oss nästa säsong då=)

Yellowcard: Har tittat upp Matthiasson och jag tror att han står under kontrakt med Malmö ett år till.

ernie eagle: Ber att genast få korrigera mig. Givetvis är det i Kloten som Manderville skall spela. Ingenting annat.

Baker: Kent Manderville lirar i Lugano i höst och får där Anders Eldebrink som tränare.

Men har en inskriven "skolklausul" som gör att han har rätt att riva kontraktet rakt av ifall inte de de engelskspråkiga skolorna i Schweiz är tillfredställande för hans son Ethan.

En förutsättning för att något spel överhuvudtaget skall komma ifråga är den sociala biten fungerar friktionsfritt.

Det handlar inte om pengarna även om man nu råkar få bra betalt i Schweiz. Jag prioriterar familjen och hade det funnits en engelspråkig skola i Sundsvall eller Timrå hade valet varit väldigt enkelt eftersom både jag och min familj trivdes utmärkt i Sverige och Sundsvall/Timrå.

Visst var jag kluven i mitt beslut men det var den sociala biten som till slut blev avgörande.

Men jag har lovat att komma och hälsa på i Sverige på min semester och det löftet står fast. Kent Norberg gör ett fantastiskt jobb med Timrå och jag har meddelat honom mitt beslut och han har visat stor förståelse vilket gläder mig.

Det finns många saker jag kommer att sakna. Men så här är det att vara hockeyspelare, Tiderna förändras.

Om jag spelar i Timrå igen? Nästa år blir jag 36 och beror heöt och hållet på hur fräsch min kropp är och hur det fungerar socialt. Spontant kan det nog bli svårt men jag stänger inga dörrar.

Det blir ett litet annorlunda spel i Schweiz vad jag har förstått mot för i Timrå, så det blir en utmaning.

Jag vill rikta ett stort tack till Timråfansen och förklara mitt beslut. Hoppas ni förstår, för jag glömmer er aldrig.

Lo Sceriffo har talat!

källa: Dagbladet (se länk)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

kungsbacka: Missade det, men det var verkligen tur att att du upptäckte det...

250kg kärlek: Ok jag är inte kinkig.Du kan väl ha rätt i det.Börjar bara lite trött på att det inte händer nåt.Vi har kanske lika olika sätt att läsa inläggen här.Själv gör jag så att när jag loggar in så går tillbaka där jag var sist om jag inte varit borta av nån anledning.Hur andra gör vet inte jag. det är upp till var och en.Alla sätt är bra utom dom dåliga.

kungsbacka: Det finns säkert människor i detta avlånga land som INTE snappat upp den länk Baker skickade, som uppskattar den länk han/hon skickade.

Kinkig??

Baker: Detta kunde man läsa imorse.Kom med nåt nytt istället.

Pittsburg behåller rättigheterna till Nordgren, skippar han Schweiz?

Utdrag ur Pittsburgh Post-Gazette, Tuesday, June 27, 2006By Shelly Anderson,

The names of the six restricted free agents who received qualifying offers from the Penguins yesterday shouldn't surprise many.

Forwards Colby Armstrong and Ryan Malone, defenseman Brooks Orpik and goaltender Marc-Andre Fleury are considered to be among the players the team hopes to build upon, and forwards Jani Rita and Niklas Nordgren have the potential to be solid skill players.

eloff: Det är klart som korvspad i supporterkiosken!

Det var ingen fråga i den bemärkelsen att det var en fråga, utan vad jag menar är att en plan B inte alls behövs med tanke på att;

Hahl nu är definitivt klar. Det har egentligen inte varit nåt allvar bakom de spekulationerna. Det faktum att han inte blev garanterad speltid och ett envägskontrakt har gjort att det aldrig varit speciellt aktuellt.

Iofs så kanske det inte räcker med det, men det lär nog detta göra!

Anledningen till att inte Manderville kommer i höst är lika lätt som 1+1 och då kommer vi osökt in på ytterligare en anledning;

Plan B behövs inte heller med tanke på att Jonte kommer att presenteras så fort Ducks släpper honom, vilket de kommer att göra, så småningom. Hedström kommer inte att spela i NHL i vinter och definitivt inte i SAIK.

Baker: Hoppet är det sista som sviker en. Överenskommelser, muntliga såväl som skriftliga är till för att hållas. Med den vetskap jag har i fallet Jonte finns bara två alternativ. Antingen fortsätter Jonte att spela med Ankorna eller så blir det spel med Timrå.

Att SAIK inte gett upp hoppet om Jonte är inte speciellt förvånande. Om inte annat lär det vara ett krav från supportrar, sponsorer och andra inblandade parter att försöka få Jonte till föreningen.

Att Mandy valt spel i Schweiz kan ju också innebära att platsen han eventuellt skulle ta (även om det alltid finns en plats i Timrå för Manderville, enligt mig), är löst. Jonte är överens med Timrå. Sannolikt är det så.

Ett tillägg: Värva Markus Matthiasson, fan va jag saknar den mannen...

ernie eagle: För övrigt så heter JH:s klubb numera Anaheim Ducks, Mighty är borta då Disney sålde förra året.

Om inte Jonte kommer, vem blir ersättaren? vem skall göra målen? Tomas Surovu Pittsburgh har fått sparken, är han en kandidant eller går han till Luleå eller Modo eller Mora eller Malmö? Kimmo Kuhta och Steve Kariya är väl också lediga än. Frågan är om det finns några kvar då Nubben fått nobben av Jonte, om det nu blir så. Alltså hur länge kan han vänta på svaret..............

Men grejen är ju det att man vill ju ha grabbar man redan VET presterar i laget. Typ, nu tar man bara för givet att Hahl och Pärssinen kommer att producera en hel del, men vad vet man om det egentligen?

För att ge ett exempel: Janne Laakkonen som gör drygt 30 poäng på 50 matcher i finland gjorde fan ingenting.

Så just nu vad man vet:

Warg är helt ok - kanske med lite tur når 25 poäng på en säsong.
Robban gör väl typ en max 20.
Hallin: kanske 20.

osv osv.. En hel del spelare som egentligen inte är SÅ "bra" om ni fattar vad jag menar...

Vi har många nya grabbar som redan nu är uppsnackade som Laakkonen också var förra säsongen.

Därför behöver vi Jonte och Mandy som en garanti då vi redan VET`
vad dom kan utföra på planen. Näe fan jag är då lite orolig måste jag säga ändå nu när jag vet att det är kört med Mandy (om nu han 100 är förlorad). Hoppas verkligen att nyförvärven är någonting att ha... Vi har haft ruskigt med flyt tidigare med nyförvärv.. Men hur ofta träffar man egentligen rätt?

ernie eagle: Två skyttar borde kunna ordnas fast vi spelar med 4 forwards. Sätt Regin på backen i powerplay så får både skytt som träffar mål samt spelfördelare i ett.
Sven-Ingvars.... I så fall blir det rätt promillehöga blickar....

timraw: Ja jag håller med dig känns lite tunt.Men man kanske låter nån junis få chansen det är väl inte helt fel.

jag är lite små förvirad. Skulle inte nubben skaffa fler än 12 forwards och låna ut de som inte platsade i Timrå till andra? Som det verkar nu så väntar vi bara för jontes besked. Är det så att vi saknar bara en forward till första kedjan och efter det är vi nöjd?

ernie eagle: Glömde tillägga varför jag vill ha två skyttar i PP på backen. På så vis lurar man motståndarna på det viset att de inte vet vilken av Styf eller Lotvonen som kommer att skjuta. De får snacka ihop sig och alternera.

Byta blickar, bara byta blickar som Sven_Ingvars sjunger med varandra och höja siktet för att göra motståndarna villrådiga och sedan jubla ikapp när de neutraliserat sina antagonister.

Hank: Får Kimmo Lotvonen vara skadefri anser jag att man bör matcha honom hårt i PP med Pär Styf. Två rejäla bössor. Bara att klappa till puckdjäveln för kung och fosterland. Det kommer säga smack, smack, smack och smack igen i målburarna i vinter om dessa två får kampera ihop.

När Lotvonen var skadefri lyfte sig Leksand (även om det kanske inte syntes tabellmässigt) så märke man en avsevärd skillnad med Lotvonen i deras lag. Ständigt ett orosmoment och fantastiskt rörlig trots sin tyngd och sin längd. Som sagt, en klassback om han är fräsch och en enorm tillgång för Timrå.

Yellowcard: Detta bör förhoppningsvis innebära att Nubben räknar med att Jonte är klar och att han inte har råd med Mandy. Håller med om guldlirare, speciellt i boxplay, vem ska sköta detta nu? Hahl? Jonte brukar ju göra en del mål i boxplay! Artistkontrakt borde väl Mandy ändå kunna fått även om Jonte kommer. Felet enligt mig om Jonte och Hahl spelar mycket boxplay är att de tappar kraft att producera framåt.
En annan grej som borde provas enligt mig är att spela med 4 forwards(2centrar) i powerplay, senaste säsongen var ju katastrof gällande backskott i powerplay, i och för sig var Styf skadad långa perioder. Vet ej heller hur de nya backarna är i detta fall? En annan fördel med detta är enligt mig att pucktransporten/inspelen i zon blir bättre med fyra forwards vilket också var katastrof i fjol. Tycker att Regin var bra i powerplay de få gånger han fick chansen i fjol.

-Gurra-/earnie: Jo kanske inte var så oväntat... Men ändå, Kenta var ju en riktig guldlirare, det svider lite för mig iaf... Om jag fattat det rätt så har nubben alltid varit mer eller mindre tveksam att ta över han och sett Mandy som en backup plan typ om annat skiter sig, och det är för mig ofattbart - han lär ju knappast ha varit en spelare som sugit åt sig så där överdrivet mycke pengar? Prestera på rinken vet vi ju redan att han gör... Så hade gärna sett han i laget i år

Mappe: Ja nog är det jobbigt alltid.Men det är bara att fortsätta och vänta att han väljer det enda rätta TIMRÅIK!!!!

Yellowcard: Det var ju vad de flesta förväntat sig, däribland jag... Att Mandy inte var att hoppas på efter den gångna säsongen.

Men chansen finns fortfarande... Skulle han mot all förmodan bli Timråit även nästa säsong, som han enligt ST kanske kan bli så lovar jag att ha en röd peruk på skallen vid ES premiären.

ernie eagle:

Hörrru du,passare grabben......om man är som du axelbred som hälsenan på en talgoxe skall man inte vara kärig eller kan tällta i ett sugrör då tar man inte ord hahahahaha

ernie eagle: Jonte, Jonte, Jonte. Väntan på besked är verkligen tärande. Inte fan blev man klokare av detta...

För övrigt hatar jag Gli Azzurri!!!

Forza Rosso Bianchi!!!

eloff: Vafan....inte kan väl Oscars hoppa av...?

De kommer nog med vad det lider......

Yellowcard: Otroligt tungt besked men väldigt väntat dessvärre. Samtidigt får man ju ha förståelse för Mandy oxå. Han kan inte vänta hur länge som helst på ett besked från Timrå. För Nubbens huvudspår är ju Jonte och ifall han kommer loss från AMD så hamnar ju Manderville i en besvärlig sits.

Det är nog hans sista chans i karriären att klösa in lite extra deg på kontot innan sagan definitivt är all.

Men man känner ju sig lite stolt ändå att man tillsammans med Jean1 och Janken samt Stig "Stickan" Ohlsson, våran "klackfarfar" tog sig ned på Midlanda och vinkade av honom.

Bara önska Manderville lycka till och än gång säga tack för allt!

Min förhoppning är att han ändå kommer tillbaka till Timrå någon gång i framtiden i någon slags ledarroll.

Det skulle vara en oerhört kompetent kraft att ha för att ytterligare stärka organisationen.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

eloff: "Istället för Oscars..." är det surstömingsreklamen som försvinner?
Eller krogen?

« · 727718 · »