1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600134 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Happ, Mandy till Schweiz...
Hoppas verkligen på Jonte nu

Helg Ernest: Niklas Thorén.

Knylan: Hade vi någon före honom ?

Moverare: Jag har aldrig anmäl mig och heller inte aviserat att spela ävenom jag varit sugen på trycka till dig, tomte!

Men i Patroncupen ställer jag upp!

eloff: En till sak man funderar på är hur man löser biten med målvaktstränare, Tarvainen slutade ju som bekant.

Moverare: Mycket bra fråga Movve ;-). Den satt precis där den skulle.
"ernie eagle" gör premiär på lördagsmorgonen. Ska bli mycket intressant.

Ambroo: Det är väl inte klart med Hahl än? Finnar är luriga och så är ävenså amerikanare.

En plan B behövs nog alltid, det gäller att undvika kvalserien även i år. Mif kommer med ett par backförstärkningar att bli ett slutspelslag i år. Som det ser ut nu är väl Saik och Mif de "sämsta" men kommer JH till Saik och finnar är som sagt luriga (Mif).

Det som oroar är att plan B innehåller Kent M (inget ont om honom men ledande spelare!) och det luktat 2005/2006. Fördelen i år, om man har pengar, är att transferfönstren har slopats.

Vilka blir sponsorerna på tröjorna i år, i stället för Oscars och Milko som verkar ha dragit, någon som vet?

Friman SR: Ja, Kipper tog många viktiga steg i utvecklingen hos oss!!

:-)

eloff: De där stormstegen som Hahl tog var en sval sjöbris i sammanhanget...

Att tröjan med 17 på ryggen är upptagen gör ingen skillnad på Jontes vara eller icke vara i TIK. Sist så hade han nr 71 här och skulle det vara så att han vill ha 17 så lämnar nog Johan Andersson med glädje över tröjan till honom...

Det behövs ingen plan B. Varför skulle det?

ernie eagle: Hur många Supportermatcher har du spelat?

Riku Hahl helt klar för Timrå enligt dagens Dagbladet!

mike66: Tig kvinna, tig! Inget mera sluddrande och skitsnack från din sida. Du kan inte på fullt allvar mena att vi som dricker öl är Sundsvallare. Kamma dig vetja, flintskalle...

Ställer du inte upp i suppderbyt i vinter kommer jag hårddissa dig. Samma sak med Smokey. Ni bara viker in kepsen och lämnar laget i skiten. Grymt okamratligt. Men vi knöt nävarna och vann för att visa er att ni simla bönner inte skall få sabba någonting. Samma sak med Rolle Westin. Tugga går ju men när det verkligen gäller då slänger ni in handduken.

Nu är det vardag igen och när Timrå IK går på is skall vi börja värma lite lätt inför vinterns happening med ölhävning. Sedan varierar vi oss med skuggboxning, kuddstångskrig, intervaller på hjortronmyrar, rullskridskostafetter, två mål, skotträning, löpträning i elljusspåret, vedhuggning, bergsklättring och fys....

Bättre förberedda än någonsin. Jonte Hedström blir vårt affischnamn. Och ni som känner redan nu att ni ställer upp på det här kan kliva av direkt. Vill inte ha en massa mesiga kärringar med läppstift och handväska lipandes över att vi träningen tar musten ur er.

Vill man bli en vinnare så finns det inga genvägar....

Sundsvall Fans skall få krypa till hemmet sitt över andra sidan merlobäcken.

På dem spårhundarna vetja! Så sätt fart!

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!

gud: Bönner? Hörrududu din Göteborska bonntjyv. Nu dricker vi boxarbrännvin, även kallat psykopatdricka, det gillar gamla timråbor, öl dricker bara mesar som Sundsvallare och Skellefeteåbor...

mike66:

misommar?? Är det något ni Nolbybönner firar när vi övriga tar en en öl eller två på midsommar?

Har inte hängt med i svängarna i gb:n den sista tiden. Man vad av jag kan förstå så är Skellefeteåsarna ena riktiga svin som är ute efter vår Jonte.

Ha nu en heljävlig misommar era hokkysvin!

4EVER: Jaja den som lever får se.Men jag håller iallafall tummarna för att han spelar i TIMRÅ nästa säsong.Men om inte så går livet vidare..

andyo:

Håller med dig till fullo! Vill ha TIK i Timrå åxå... men Jonte ger ni faan i!! Någon grishockey har AIK aldrig spelat och kommer aldrig att göra!!

Vill du se JH:s kråka på ett papper så får vi väl skicka en kopia!! ;-)

Gla´mi´sommar på er!

SAIK

Kevin O Shea: Som sagt respekt för Lidström och det finns som sagt en hel arena som heter NHL.... Men för att lyfta in det lite på ett TIK-plank kan man ju säga att vi hade denna säsongs års NHL-målvakt i vårt lag förförra säsongen:

Vezina Trophy: Miikka Kiprusoff

William M. Jennings Trophy: Miikka Kiprusoff

Grattis Kippro då da...;-)

Nicklas Lidström tog hem sin 4:e Norris Trophy i natt, - Respekt!
Vad detta har att göra med silly season vet jag inte, men stort är det...

Glad midsommar på Er...;-)

Det är HÄRLIGT med Silly Season, det spretar än hit och än dit...
Några ryktesspridare kommer att dra vanära över sig själva och bära annat lags färger i dråpliga situationer senare om löften som givits kommer att hållas när det visar sig vart spekandet tog vägen till slut....hehe...

Men, fucking NHL rular för mycket... NHL är ju slut nu eller hur.... Lag i svenska Elitserien och dess supportrar ska inte behöva vänta på den 1:ta eller den 15:de Juli innan lagets trupper kan spikas och dess supportrar kan andas ut....

Svenska Ishockeyförbundet är mesar... Att NHL får våra stjärnor på tok för billigt det vet vi redan, men sedan borde dom kunna styra upp detta med kontraktskrivandet och se till att ett kontrakt tar slut när NHL slutar och inte mitt i den ljuvliga svenska sommaren när trupperna för våra älskade lag ska vara spikade för länge sedan...ju......;-)

FORZA TIK..........alltid, alltid............

mikenomad: Efter att man har läst här på HS så har man ju fått en liten annan bild av Skellefteå, och då synnerligen deras fans =) Man har ju fått för sig om att dom liknar oss väldigt mycket (eller är som vi var för 4-5 år sedan) Men det har ju ändrats litegrann nu i alla fall när t.ex. shelefteyou köttar ner hela vår gästbok =)

Aja, skit i deras fans, Jag vill ha dom i elitserien ändå. Mer derbyn, mer bortamatcher som man kan åka på med mera =). Men är dom lika grisiga som t.ex. Brynäs och Luleå så blir jag ledsen, räcker med att bli förbannad på dom matcherna.

Nu jävlar vill jag se Jontes kråka på ett papper!

sheleftyou: Hmmm....vad i h-e skrattar du åt då..? Tror du fått nåt kraftigt om bakfoten. Personen jag åsyftade är hemmahörande här på HS och lystrar till nicket "eloff". Misstänker att du trodde annat..

Skrattar gott åt er självupptagna Scchhellefjå-mesar...blir en jobbig vinter för er..

"Har svårt att tänka mig att han är SAIK:are med tanke på hur pass insatt i TIK och dess historia han ändå förefaller vara."

Kan bara skratta..

Tyvärr kan jag inte länka någonstans än till mig själv. Jonathan kommer tillbaka.

mikenomad: Ja det kan väl så vara.Vad jag menar är att säger man a då får man säga b ochså om du förstår vad jag menar?För mig får han hålla på vilket lag han vill det är hans sak.Tänkte bara att han kunde vara vänlig och länka till dom sidor han har vari inne på i all välmening.

kungsbacka: Nån tomte tycker jag definitivt inta att han är, tycker att han kommer med ganska konstruktiv oro. Befogad sådan då Hahl verkligen hänger en aning löst för tillfället och det ännu inte finns säkrare indikationer än ett antal nick härinne på att Hedström verkligen spelar för TIK i vinter.

Har svårt att tänka mig att han är SAIK:are med tanke på hur pass insatt i TIK och dess historia han ändå förefaller vara.

Kattiz: Den där eloff verkar vara en jävla tomte bare.Han vill nog bara göra oss oroliga det lyckades han med annars skulle han nog svara på våra inlägg.Jag undrar jag om det inte är en till skellefteågalning vi har att göra med.Då behöver vi inte vara oroliga bare tomt prat.

eloff: Nr.17 har Johan Andersson"tagit". Blir nog #71 för JH igen!

eloff: Vilka supportersajter har du läst det på? Jag läser Avalanches officiella forum kontinuerligt och det som stått där är att supportrarna överlag inte vill ha honom tillbaka.

Jag måste säga att det är tragiskt att se hur denna tråd som faktiskt heter "Silly Season" har omvandlats från riktigt intressant till rena häxjakten.
Nu är det dags att bryta ihop och börja om med det ämne som tråden faktiskt handlar om. Spelares vara eller inte vara i TIK den kommande säsongen.
Nivån på en del inlägg börjar kännas skrämmande låg.

Kom igen nu alla "snackare", nu går vi samman och gör vi en nystart !!

eloff: Vakna nu länkar om halh tack.Detta är viktigt förstår du inte det?

eloff: länkar tack!

eloff:
Ni kan få Gästrin av oss...

eloff: Har du några länkar angående Hahl?

Har ni inga förslag till ersättare till Hahl, som närmar sig NHL med stormsteg enligt supportersajter i USA, och Hedström? Betänkligt i fallet Hedström är ju att tröja 17 är upptagen i Tik (trots att Gahn är fockad) men varken i Saik ellet MDA!

Vad gäller Kenta varande eller icke varande i Tik så är det nog så att Tik inte vill göra sig av med honom utan tvärt om, han vill efter fem år ha nya utmaningar. Kenta är utan tvekan den bästa tränare/coach som Tik har haft och då räknar jag in alla sedan Stig Andersson.

Men vad finns det för lediga alternativ till RH och JH, det måste väl finnas en plan B:

BlackBay: Väl talat mannen !!
Hoppas bara att han tog åt sig så vi slipper allt tjat.

BlackBay: Exakt ha nu en trevlig fotbollskväll alla TIMRÅLOVERS.

sgsk: Ok lite mindre risk för dig att få stå i skamvrån då...men väljer han TIK får du nog byta nick härinne! ;-)

Ambroo: Håller med om att det ser ut som om han börjar bli lite knäsvag...Framhärdar inte lika övertygande som dig iaf! ;-)

Syrgasare..*S*...nu blev man ju riktigt nostalgisk. Patentare a´la Smedberg!

Talangscouten: Om vi säger så här, hade nån frågat mig i vintras hade jag varit övertygad om att Jonte skulle välja SAIK ifall de gick upp...vilket de ju gjorde. Detta då han ju kommer därifrån och har i stort sett hela släkten där. Sedan kom artiklarna i Expressen samt vissa här med (enligt egen utsago) bombsäkra källor och påstod att han var klar för TIK. Kanon, då blir man ju riktigt hoppfull! Tänk om det blir verklighet...isf blir det party kan jag lova!

Eftersom dessa "källor" för mig endast är anonyma nick här på HS och jag inte själv är bekant med någon (för mig) "säker källa" så tillåter jag mig tvivla tills jag ser det svart på vitt. Expressen ser jag definitivt inte som en pålitlig uppgiftslämnare även om det naturligtvis kändes bra att läsa de artiklarna.

sgsk:
Men vilket tjat.... du ger dej då aldrig trots att vi inte ser nåt svar förrän kontraktet är påskrivet...... har du inget Lunarstorm att chatta på istället?

sgsk: Sluta surra nu! Du har fel om att han går till SAIK och det borde du veta om du har bra källor.

sgsk: Dribblar du mycket nu å? Det börjar likna gamla hederliga syrgasare...;-)

mikenomad:

Varför känns det ologiskt?

mikenomad: Jag anser inte att jag gjort bort mig om han tvingas sitta av ett år i Anaheim.
Jag har sagt att om det löser sig med AMD så spelar han i AIK.

lungan: Att han tackade nej till Colorados första bud var nog helt enkelt för att han tyckte att han borde få en bättre deal, ett envägs med schysstare lön.

sgsk: Du har snart samma status som Ambroo beträffande när det gäller att vara kaxigt övertygad med att du vet hur det kommer att bli med Jonte. Blir en av sommarens höjdpunkter att få ta del av bortförklaringarna från en av er (el. bägge om han väljer fortsatt NHL-spel).

Fan vad jag längtar till besked kommer, oavsett vad det blir. Hoppas dock på TIK såklart men är långt ifrån säker på att vi drar vinstlotten. Känns ärligt talat en smula ologiskt om vi gör det men ingen blir gladare än jag om så blir fallet! (Möjligen lika glad).

Finns nå nytt om Hahl vill veta han stannar väll ???

Eller ligger vi löst till med honom?

Han har tackat nej beror det på att han ville spela i Timrå eller vad?

Fet-Ecke: Nope.

sgsk: Börjar du backa ur??

« · 727405 · »