MorganaLefaey: Nej, Sundh var en dålig jämförelse. Säg istället en MoDospelare med samma status för en MoDoit som Jonte är för en SAIKare. Säg Foppa. Ja, Foppa är en otroligt mycket bättre spelare än Jonte, men Jonte är den klart bäste spelaren som kommit fram i SAIK, så sett är spelarna klart jämförbara, som symboler, inget annat. Sen, lek med tanken att MoDo hade åkt ur ES när Foppa slog igenom. Då hade vi kunnat få ett liknande läge där denne tänkt sig återvända till ES när MoDo återigen gått upp. Förmodligen ahde det varit lite svårare att ta än om Oscar Sundh väljer Timrå.
Ambroo: Får jag göra en alldeles egen analys av det hela så tror jag att det här beskedet nog åsamkar SAIKarna en rätt så betydande del panik. Vilken supporter i deras sits skulle inte ha fått det, förresten? Ja, som ES-nykomling så är det ju till att rätta munnen efter matsäcken, i mångt och mycket. Att då "få hem" Jonte Hedström, ja, det var ju inte bara en självklarhet (från början), nej, det blev ju närapå till en mänsklig rättighet för en Skelleftebo. Att då få lite motstånd på vägen (från Timrå i första hand), det skulle ju inte göra något. För i slutänden så fanns ju ändå bara ett alternativ. Jo tjena...
Vad ska man göra däruppe nu då? Vilken väg ska man välja nu? För jag förmodar att Peo Larsson har någon alternativ plan som han kan gå iland med nu när det här "högst oväntade" beskedet dök upp.