1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600107 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Robban tyckte jag personligen funkade bra som kapten (sett från mitt perspektiv som åskådare/supporter)

Dream Team: Instämmer helt och hållet!

Ambroo: Den utvecklingen tror jag tyvärr inte så mycket på. Är Jonte en kaptenstyp, helt ärligt? Är han känd för sina egenskaper att i stridens hetta kunna besanna sig?

Härligt med Hedström! Jag har hela tiden hört rykten om att han skulle ha varit klar sedan länge och detta stärker givetvis dessa rykten. Jag räknar kallt in honom i truppen nu.

Självklart blir Skellefteås supportrar både förbannade oh besvikna, det skulle jag också ha blivit. Inget konstigt med det!

Dream Team: Vore det för mycket begärt att hoppas på att han kan föräras med ett broderat C på bröstet?;-)

MorganaLefaey: En mycket adekvat jämförelse!

Ambroo: Ja, jo det är väl korrekt. Men man vet aldrig med NHL. I sista stund lyckas de hitta någon kryptisk mening i reglementet och tvingar Hedström att stanna. Förhoppningsvis löser det väl sig smärtfritt.

Det är ju om inte annat väldigt märkligt att han går ut med detta just nu när han varit knäpptyst hela sommaren. Bara det kan ju få en att tro att en lösning är nära.

MorganaLefaey: Nej,  Sundh var en dålig jämförelse. Säg istället en MoDospelare med samma status för en MoDoit som Jonte är för en SAIKare. Säg Foppa. Ja, Foppa är en otroligt mycket bättre spelare än Jonte, men Jonte är den klart bäste spelaren som kommit fram i SAIK, så sett är spelarna klart jämförbara, som symboler, inget annat. Sen, lek med tanken att MoDo hade åkt ur ES när Foppa slog igenom. Då hade vi kunnat få ett liknande läge där denne tänkt sig återvända till ES när MoDo återigen gått upp. Förmodligen ahde det varit lite svårare att ta än om Oscar Sundh väljer Timrå.

Kerstin_k: Man skriver väl inte kontrakt för inte heller.

Kerstin_k: Det är ju hursomhelst inte värre än arbetsförmedligen och/eller försäkringskassans byråkrati... Här vet man iaf vad man får!

Dream Team: Peo Larsson får väl ta kontakt med Nik Zupancic bror. Slug Zupancic ;)

Kevin O Shea: Jag håller med till fullo i det du skriver, men då får man tänka på att jag har inte den blekaste aning om Jonte tränat med Skellefte under vissa perioder eller om han sagt att han skall spela för dem när de kommit upp i eliteserien eller något. Sådana saker kan påverka en del. Men annars är det väl ungefär som om jag skulle bli elak på Oscar Sundh för att han inte återvänder till modo efter att ha spelat J18 och J20 i Modo.

Ambroo: Ändå svårt att förstå hur processen skall vara inlindad i torkad honung. Det går ju så segt. Om nu alla parter tycker att det vore en schysst deal att Jonte lirade här - varför inte bara släppa honom?! Byråkrati är underbart!

Ambroo: Får jag göra en alldeles egen analys av det hela så tror jag att det här beskedet nog åsamkar SAIKarna en rätt så betydande del panik. Vilken supporter i deras sits skulle inte ha fått det, förresten? Ja, som ES-nykomling så är det ju till att rätta munnen efter matsäcken, i mångt och mycket. Att då "få hem" Jonte Hedström, ja, det var ju inte bara en självklarhet (från början), nej, det blev ju närapå till en mänsklig rättighet för en Skelleftebo. Att då få lite motstånd på vägen (från Timrå i första hand), det skulle ju inte göra något. För i slutänden så fanns ju ändå bara ett alternativ. Jo tjena... 

Vad ska man göra däruppe nu då? Vilken väg ska man välja nu? För jag förmodar att Peo Larsson har någon alternativ plan som han kan gå iland med nu när det här "högst oväntade" beskedet dök upp.

MorganaLefaey: Vad jag VET så är det helt klart med Ducks. Problemet är det att man måste komma överens med NHL då detta är det första fallet av sitt slag sedan avtalet gjordes om. Förhandlingarna har dock kommit en bra bit på vägen och NHL säger sig inte på något sett vilja stoppa Jonte från att spela hockey kommande säsong och då vare sig om det rör sig om NHL eller Europa. Alla parter tycks således vara nöjda och med tanke på dagens telefonsamtal så är det förmodligen inte så långt kvar nu...

Kevin O Shea: Exakt. Jag håller med.

MorganaLefaey och ni andra: Jag förstår inte vari "sveket" som SAIKfansen skriver om ligger?
Att Jonte inte återvänder till den klubb han spelade med för 10 år sedan - han var väl 17-19 år när han drog till Luleå.
Jag skulle tycka att det var ett större svek om t.ex Ove Mohlin skulle lämna Brynäs (en klubb han har representerat i princip hela sin karriär).

ernie eagle: Om man säger som så. Jag tror inte chansen till att en spelare känner mer för klubben om supportrarna uppför sig på det viset.

Ambroo: På tal om papperen där borta. Är de gett klartecken till att han får lämna dammen? Tänk om det hela skulle sluta som med Obsut att till och med lagets hemsida går ut med att det är klart för att sedan de på andra sidan säger nix, ni har förhandlat medans han inte fick eller hur det nu var och stoppar övergången.

Men hur som hellst så får man väl säga grattis till en spelare med krut och energi som räcker och blir över.

Ambroo: Jävla nötter alltså. Men sådana finns det gott om i vårt avlånga land.

Hur fan kan man snacka om upplopp och kravaller för en spelares skull. Ungefär som om vi skulle storma Gävle då för att Tommy Sjödin aldrig kom hem eller Malmö likaså för Mats Näslunds skull.

Om det händer någonting i Skellefteå så straffar de bara ut sig själva. De raserar precis allting det som North Power och Skellefteå AIK står för. De skämmer en hel stad och framförallt gör de jävligt många människor gruvligt besvikna. Dels bland sina egna men även bland SAIK-spelarna, Jonte, hans familj, Peo Larsson, Pär Nordlund, Pea Israelsson och övriga hockeysupporters runt om i landet.

Det skändar supporterkulturen och delar ut en pungspark på hela sporten.
Måtte för guds skull något sådant förhindras.

Måtte ordningsmakten i Västerbotten vara förberedda på det osannolika, en mardrömsscenario när Jonte signar för TIK.

Måtte ha beredskap att utestänga ligistjävlarna från hockeytemplet, LÅT FOLKFESTEN FÖRBLI TILL VAD DEN ÄR TÄNKT - JUST EN FOLKFEST!!!

Jag vill inte uppleva några skandalösa scener som inte har sporten att göra överhuvudtaget kablas ut i media och vevas om och om och om igen i SVT, TV4 mfl.

Måtte inte bilden av Skellefteå och Timrå omkullkastas över en kväll å en natt av några inbicilla idioter förklädda till s.k. "hockeysupporters.

Låt oss med glädje minnas tillbaka till detta klassiska ögonblick.

Amen.

Dream Team: Ja, det var väl något sådant. Kontraktet fick brytas om Jonte blev aktuell för någon NHL-klubb igen.

1+1 känns.....förlegat........eller hur man säger.

Kerstin_k: Ja visst är det väl lite kul? Det är som skjuta slagskott på folk som täcker med ansiktet om du frågar mig!

Skillnaden är ju att en annan kan ta sånt när och om det drabbar oss, vilket det förmodligen kommer att göra.

Skarin: Var det inte ett kontrakt över 1+1 som Jonte hade i Timrå senast? Eller var det bara ett ettårskontrakt den gången?

På tal om inget, man undrar vad Kickan håller hus nuförtiden. Ja, hon är väl bara en i raden av alla som visste att Jonte minsann aldrig skulle välja något annat lag än sin moderklubb. Jo, tjena...

ståpäls: Jag tror på ett treårskontrakt. 1+1 är bara nonsens. Det är vad jag tror.

Ambroo: Läste nått inlägg där skribenten hoppades att Hedström skulle få mobiltelefoner och flaskor kastade på sig när han kom till Skellefteå. Ytterligare en annan frågade vem som skulle hinna först till sommarstugan. Lågstadienivå, i sanning.

Visst, det är upplagt för smash på dessa individer. Men man skall också betänka att "What goes around, comes around". Nästa gång kan det ju vara vi som sitter i skiten.

Skall erkänna att jag finner ett visst nöje i att läsa deras reaktioner. Speciellt då de personer från SAIK som varit här inne och pratat om deras säkra källor osv. Från att ha hyllat honom och förklarat honom klar för SAIK till att hata honom. Det går fort i hockey!

Kerstin_k: Det hotet har aldrig varit ett hot, snarare ett alternativ med tanke på hur det går med papperen därborta...

Visst förstår man att fansen är besvikna, men nån måtta får det vara, det här det värsta exemplet;

"Ray, både Franzen och Dicken blev i princip utknuffade från sina respektive klubbar så det går inte på något sätt att jämföra. Väljer Jonte Timrå så ÄR det århundradets svek och det måste han få veta då. Själv börjar jag då skissa på upploppsplanerna i hemmamatchen mot Timrå. Det ska ta mig fan vara omöjligt att spela om den där jäveln är på isen.

Fy fan. Jävla igel."

Sen finns det lite om att man ska bojkotta statt och att det är bäst att han tar på sig en regnjacka nästa gång han är ute på stan...osv. osv.

Det är klart man gottar sig och kör på med sarkasm, ironi och en smula allvar när det finns såna individer att häckla med lite sann kärlek;-)

ståpäls: Det talas om både 1+1 och 2 raka år, likväl som om ett kontrakt på 3...

Den som lever får se!

Ambroo: Hm.. måste smyga in lite negativism här. Vi är ju trots allt tikare.

Det snackas om 1+1. Det tycker jag vore ett litet antiklimax. Jag hade förväntat mig ett treårskontrakt om han kommer tillbaka.

Ett "löfte-till-Nubben-år" och sedan SkAIK?

Kerstin_k: Undra när det blir officiellt att han är klar för Timrå IK då.

Kerstin_k: Jag ska också tillägga att långt ifrån alla hoppade på Jonte. Det fanns många som också klarade av att se nyktert på situationen. Så, nu slipper vi missförstånd. Jag drar absolut inte alla över samma kam.

Ambroo: Kan tänka mig det :) Men än så länge finns väl hotet från Schweiz, eller..?

Jag försökte tänka mig in i supportrarnas situation där uppe i SAIK i och med detta besked. Men jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan hota en människa till livet för att han väljer att spela i ett hockeylag i en annan kommun. Personligen skulle jag aldrig, aldrig kunna göra så om, exempelvis, Zäta valde att gå till Färjestad när han återkom. Det är beklämmande att läsa vissa inlägg på SAIKs supporterklubbs officiella forum.
Å andra sidan är det också beklämmande att läsa hur andra supportrar gottar sig i deras bedrövelse.

Knegare: Du var då den mest ödmjuke SAIK:are jag stött på i vår/sommar. Visst är det tråkigt för er och fan så mycket roligare för oss, men han kommer med största säkerhet att iklädda sig Skellefte-tröjan i framtiden...det vill säga om han inte kommer på andra tankar med anledningen om vad som skrivs om honom just nu på np:s forum.

Ambroo: Det är bara att grattulera...varför man inte ville tro att nåt annat lag än Skellefte skulle norpa honom var ju bara inget annat än en önskedröm...å drömma måste man ju få göra...å om man talar för sej själv så har jag deffinitint inget mot TIK:are i fortsättningen...utan ska man som Skellefteåit lägga agg mot ett annat lag så är det Skellfte-södra(löven)...ligger liite i historien...

Kerstin_k: Tja, man har ju svårt att sudda bort sitt feta leende om man säger;-)

Per HApps: haha din orm!

Ambroo: Haha, du myser lite nu va? Lite lagomt kaxig. Men än, tjurig som jag är, är det för tidigt att ropa hej.

Ambroo:
Ingen aning, jag är nöjd bara han lirar i TIK, då får han ta mig fan bo var han vill. :))

Per HApps: Det är val Majorsgatan 37 som är Jontes nya adress?

jampa:
Nä, där kommer Rikko Hahl att bo, han bär i all fall in möbler där i skrivande stund.

jampa: Det är en sak som e SÄKERT...

Ambroo: Bor visst på Repslagarvägen 24 i SUNDSVALL!!!!!

woot woot :-D

BOSSE KNOPP: Vilka orimliga krav du har - har du sett någon spelares underskrift tidigare?

...fast du kanske jobbar på kansliet, och har möjlighet att tjuvkika på kontraktet...

Ambroo: Jag vill se Jontes underskrift innan jag känner mig lugn. Kanske han får nått anbud från sydeuropa.

bearkiller79: Hehe du är vad man skulle kunna kalla en typisk Svensson va?

BlackBay: Det vore ett ännu bättre scenario!

Poffa: Så är det säkerligen, men det ska ju inte hindra folk från att kunna glädjas. Han är klar, jag VET, som undertecknad aldrig skrivit tidigare;-)

Ambroo: jag väntar nog tills det där pressmeddelandet ändå även om jag redan nu vill skrika ut min glädje...

men som sagt, bäst att vara på den säkra sidan även om det just nu känns relativt säkert

#71 Jonte Hedström - Welcome back !!

Ambroo: Kanske det efterlängtade pressmeddelandet istället blir till en överraskning på Ispremiären på måndag, vem vet? inte jag men närvarnade kommer jag vara lita på´t

När anländer mediakuben? nå´n som vet?

« · 733230 · »