1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599804 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
lungan:
Eftersom hedström hade spelat på andra sidan pölen tidigare var det aldrig aktuellt ni skulle få en krona för han , lika som det är med honken för oss nu .. skaffa faktan innan börjar påstå saker

Dragan 2k:

jag skrev inte ras för jag är inte som tidningarna, jag skrev såga =)

mattias - 74: Ytterligare en artikel där man avänder sig av modeordet rasar. Så mycket till rasa tycker jag aldrig jag ser någon göra i tidningarna. Inte nu heller.

mattias - 74: Helt rätt att Wernblom reagerar.Han som den stora stötte pelarn i laget måste visa vart skåpet står.

Ambroo:

Wernblom sågar Skellefteås fans !!

wap.hockeysnack.com
Har för mig att folk frågat om ersättning tidigare men att de då fått svar om att något sådant inte var aktuellt. Det kan ju vara så att något sådant inte var aktuellt då men att laget eller nhl nu fått för sig att vi kan väl inte ge efter för småklubbar och spelare, de ska ju vara glad att de får pengar en gång då vi tar deras spelare. Inte ska något lilleputtland utan stora pengar tro att vi är på samma nivå.

Hur oväntat var det egentligen att Ankorna vill ha betalt för en spelare de släpper under pågående kontraktstid? För mig, väldigt lite. Var väldigt förvånad över att det inte pratats om "övergångssumma" tidigare.

Ni pratar om att Ankorna fick Jonte gratis osv...trist för er ni inte får tillbaka samma välgärning från dem, men som sagt...föga oväntat. Tjänster och gentjänster existerar inte mellan NHL och resten av världen...tyvärr.

Jag vill bara lovorda Knylans less-is-more-insatser det senaste dygnet i den här gästboken. God läsning och skratt.

Skarin: Det låter som att du vet mer än du skriver?

wap.hockeysnack.com
Ni kan få gästrin av oss. Han är en buffel som ni önskade. Gör det något att anledningen till krockarna/tacklingarna eg beror på att han inte kan svänga på grillorna och balansen är lite halvdan så han åker åt det håll han lutar tills det tar stopp.

Ambroo: Ja, men där lär nog bobcats sätta lite käppar i hjulet. Trots allt.

Nej, jag räknar med att Nubben hör sig för med Kristoffersson över en seriös dialog ;)

Skarin: En annan jag skulle kunna tänka mig är Alexander Larsson i S-vall... Han har ju dessutom redan tränat med TIK i sommar och lär känna grabbarna en aning.

Ambroo: Jepp. Och vi behöver en buffel. Jag ser hemskt gärna honom i laget.

Skarin: Aha, ja det skulle kunna vara en likvärdig till reapris!

lungan: Marcus Kristoffersson kan vara en bra ersättare till Wennerberg. Han tränar för tillfället med Östersund, hör och häpna.

GävleLasse: Nja alltså med miljö menar jag ju såklart även att han ska ha möjlighet att arbeta där han vill bo. Som det känns nu så vill de bara sätta käppar i hjulet för honom. Att han ska måsta välja att avstå från hockey ett år eller bo borta från sin familj under en säsong till.

Förhoppningsvis så testar Anaheim bara Timrå IK för att se om de kan få pengar för affären och att de senare kommer till empati och dämpar egot lite.

Timrå IK har aldrig varit i vägen för någon spelare som velat lämna klubben under nuvarande ledning och kommer nog aldrig vara det heller. Man får väl hoppas att grundtanken av det är av mänsklig vänlighet snarare än att det ska se bra utåt sett.

Spännande att se vad vi får för förstärkning nu när Wennerberg blir borta i tre månader!!!

Nu har vi en trupp på 10 forwards seniorer och enligt nubben måste den bestå av 12 st, innnan premiär starten!!!!

Sedan om vi får skador så kommer junisar att få chansen om man fattar artikeln rätt ifrån Dagbladet.

Gillar inte Anaheim just nu varför kan de inte bara släppa killen och varför har inte vi fått våran transfer summa på 400.000 kr för Hedström som vi skall ha fått, klart inte vi ska pröjsa något!

Amerikaner släpp stoltheten och va lite generös för en gångs skull, Snälla!

JimmyH: "Att ge en familj möjlighet att flytta till en tryggare och mer trivsam miljö är inget värt då det kommer till pengar och att göra de rika ännu rikare."

De fick ju möjlighet att flytta, då får det att låta som att de hålls kvar där mot sin vilja.

Tycker ni att bara för att Timrå var "schyssta" mot Jonte och lät honom dra så skall Anaheim vara schyssta tillbaka?

Ponera nu att Timrå hade agerat annrlunda och kävt en stor summa pengar för honom. Anaheim hade nog dragit tillbaka sitt bud och ni hade haft en missnöjd Jonte i laget. Om vi då fortsätter i samma linje och Jonte hade brutit sitt kontrakt med Timrå ändå och dragit över. Detta hade fått följder, dels genom avstängning från ES och troligen hela europa, och vilket liv hade det blivit då bland timråanhängarna? Och om fallet varit så, hur stor chans hade i haft i nuläget att få Jontes underskrift?

En stor del av "problemet" är att Jonte drog innan det nya avtalet var klart och övergången råder därför inte under det avtalet.

Wennerberg skadad - ge en junior chansen!

Dream Team: Jonte hade ju även kontrakt med Timrå IK förra säsongen där det hade gått två veckor över sista datum att bryta det också så.

Men men, nu ser man att det fortfarande är stor skillnad på svensk och amerikansk kapitalism i form av den äckliga girighet som finns. Att ge en familj möjlighet att flytta till en tryggare och mer trivsam miljö är inget värt då det kommer till pengar och att göra de rika ännu rikare.

Per HApps: Dom skulle ha fått 400,000 men dom har ej fått nåt.
Så man kan ju tycka att dom ska komma ihåg det.

Per HApps:
ja med tanke på att Hedström faktiskt stod under kontrakt med TIK då....

Per HApps:

Slå två flugor i en smäll, vettja. Ha en insamling för Jonte i samband med din cykeltur hit upp till Övik den 26:e augusti. Där har ju Willysson och gänget som snackade om att skänka en slant per kilometer någonting att tänka på.

Per HApps: Håller med dig fullkommligt om detta uttalande.

Dream Team:
Och hur många dom senaste 10 åren har valt att bryta ett lukrativt NHL-kontrakt? Karln ville ju hem till familjen. Timrå var schysta och släppte han till NHL då borde ju Anaheim kunna bjuda till lite tillbaka.

Men efter att ha sett dom båda Michael Moore filmerna så förvånar mig inget längre om detta landet. Dom är inte riktiga i huvudet någon av dom.

Per HApps: Det är inte det som spelar roll här. Jonte bryter ju ett giltigt kontrakt med Anaheim, det är det som kostar pengar. Jag klipper in det som stod att läsa i en bubbla jag fick igår kväll:

"NHL vill ha makten i hockeyvärlden. Skulle någon släppas och vara fri att spela var som helst efter ett kontraktsbrott har de tappat en stor del av makten, så oavsett vad Ankorna i sig skulle säga så lär organisationen hindra det."

Basen:
Hur mycket pengar fick TIK av Anaheim i fjol när Nubben och Thomas Johansson släppte iväg han trots att deadlinen hade gått ut?

Inga vad jag vet om, och då skall idioterna i Anaheim inte ha en krondjävel.

Uddan: Det var ju som jag sa att ankorna vill ha betalt för Jonte men vi får hoppas att det löser sig.

Saxat från Dagbladet:

"Anaheim vill ha betalt.
Timrå vill inte ge dem det.
– Det är upp till ”Jonte” och hans agent att lösa det, säger Timrås klubbdirektör Thomas Johansson."

Och vidare:

"– Vi har inte fått några pengar av Anaheim för ”Jonte” så vi planerar inte att betala dem om han skulle gå till oss, säger Thomas Johansson.
Han fortsätter:
– Det är upp till ”Jonte” och hans agent att lösa det.
Strömberg tror emellertid att det kommer att ordna sig.
– Ligger vi bara lågt ett tag så tror jag att det kommer att lösa sig. Inom en vecka så hoppas jag att vi fått alla papper, avslutar han."

Det är alltså inte läge att sätta gevärspipan i munnen riktigt än. Vi får väl avvakta nån vecka och se vartåt det barkar hän.

lechef: Vet du hur mycket dom vill ha för han?Har ej läst länken än.

lechef: Mkt talar nog för en finne kommer =)

Nu vill ankorna ha dollar för Jonte...

Wennerberg skadad, Mandy tillbaka :)

En anledning til att han inte får spela i SVerige kan vara att Ankskallarna fått nys om att han faktiskt förhandlat med två klubbar under gällande kontrakt.

Jonte's skridskor hör hemma i TIK och där kommer Jonte att spela... capice??????

Målvaktstränare Tarvainen......???????

Har jag ha missat något???? Vi har idel, ädel, adel svenska målvakter men de kräver en målvaktstränare, precis den Jag skulle kräva om jag va målis, med en kapacitet likt den Tarvainen hade innan han pep....

Ersätt Tarvainen, annars kan det spekuleras en hit och en dit...........:-)

FORZA TIK..........alltid, alltid..........

Där Jonte's skridskor hör hemma där kommer Jonte att spela... capice??????

Däremot på diverse nyförvärvslistor så står det ingenting om en ersättare för målvaktstränare Tarvainen......???????

Kanske kan jag ha missat något???? Nu har vi idel, ädel, adel svenska målvakter men likt förbannat kräver de en målvaktstränare med en kapacitet likt den Tarvainen hade....

Alltså, "Jonte hit och Jonte dit"..... Vem med potential har ersatt målvaktstränare Tarvainen???? Vi behöver väl en sådan kapacitet oxå????

FORZA TIK..........alltid, alltid..........

Kerstin_k: Deja Vu från förra säsongsupptakten. Tur att nyfinnarna är på plats åtminstone.

Roliga besked man möts av så här på lördags morgonen. Herrejävlar Wennerberg skadad och förmodligen borta resten av säsongen och sedan strulet med Anaheim och Jonte. Kan inte bli bättre, ta mej faan!

Kickan: Angående Jonte är hans vilja att spela just här mycket värd. Legosoldater som spelar ett år och sedan drar vidare dit man kan tjäna pengar saknar ju ofta den där extra glöden.

Förhoppningsvis har Jonte beslutat sig för att skapa sig en framtid här, och då får man en lagbjälke snarare än en ointresserad stjärna.

Därför kunde han vara värd även ett överpris.

Kickan: Jasså? Berätta mer.

73Sjöbba: Tack så mycket, fyllgubben. Jag antar att du syftade på någon med annan åsikt och insaikt.. Jag har inte druckit alkoihol på flera månader och kommer heller inte att göra det förrän om minst sex månader.Troligen inte förrän om något år. Däremot kommer jag attt gå ut med mins nkompisr (nykter) så länge miín pojkvän tycker att det är ok.

73Sjöbba: Jag tror det är andra regler när det är arbetsskador. När det gäller sjukdomar är det mycket riktigt 3 veckor som gäller...

73Sjöbba: "Nu ignorerar vi fylle kärringen!"

Absolut, nej jag menar Jack Daniels!!  ;)

Hmm, appropå elaka finnkärringar, mig veterligt är de de enda nu levande kärringarna som mäter pittlängd med hjälp av internet. gnatt.

73Sjöbba: "Som vanligt " är väl ändå fel uttryck. Jag besöker HS relattivt sällan numera. Jag dyker väl upp här ungefär var tredje vecka. Kärringsuppportrarna är dock fortfarnde de mest patetiska. Ankorna släpper inte JOnte till Europa - det skulle betyda att deras makt inskränks alltför mycket.

Nu ignorerar vi fylle kärringen!

GävleLasse: 3månader?, det borde ju vara som för alla andra arbetstagare/arbetsgivare 3 veckor. Sedan rehabkostnaden ska TIK stå för

Kickan:

Ja då är det ännu mer tragiskt hur patetisk man kan vara...kryp tillbaks under din sten i lappland!

73Sjöbba: Jag känner inte till dig öht. Senast jag drack alkohol är för så pass länge sedan att risken för att det skulle ge utslag nu är totaltt eliminerad.

Swordster: Jag dricker inte vin öht. Och nu dricker jag ingenting alls som innehåller alkohol eftersom jag är gravid.

Fylle-Kickan: Jag ser att du har vaknat så här på fredagskvällen. Som vanligt med andra ord.

« · 736407 · »