1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604522 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
General_Moisio: Hur kan du vara så säker på det?

Modoante: Därför att hans hjärta finns i Timrå/Sundsvall/Skellefteå, han skulle aldrig gå till en lokal konkurrent. Finns ingen som helst anledning för honom att gå till MoDo.

General_Moisio: Hedström har ju avverkat ett antal eliserieklubbar varför skulle timrå vara mer aktuellt än nån annat lag. vad får det att tro att inte Hedström går till dom som betalar mest om inte Skellefteå gå upp.Ang Hordgren så är han ju från övik så helt otänkbart är det inte att han gå till modo.

Modoante: jag tror varken att Nordgren eller Hedström väljer nåt annat lag i ES, deras hjärta finns i Timrå alt. Skellefteå får Hedström, dessutom tror jag inte ens Nordgren kommer hem så.

General_Moisio: "Därför att hans hjärta finns i Timrå/Sundsvall/Skellefteå"

Lustigt. Jag tror helt enkelt att du är livrädd att någon av de nämnda ska hamna i Modo. Vad har tex. Nordgren för moderklubb?

Frisco: Spelar ingen roll vad han har för Moderklubb, han trivs i Timrå, kommer spela här OM han kommer tebax. Enkelt!

General_Moisio: Hemström har ju bara spelat en säsong i timrå varför skulle han inte lika väl välja luleå eller dif?

Modoante: Vi snackade om Nordgren inte Hedström. Hedström kommer gå till Timrå eller Skellefteå.

General_Moisio: Då vet vi. Vi lägger ner all silly season. Tack.

Modoante: I Luleå har tom spelat mer än en säsong.Med det vill jag inte säga att han väljer Luleå.
Tror att Hedström kommer att välja Skellefteå vid avancemang.
Om Skell missar så lär det nog bli en dragkamp om honom från så gott som alla ES-klubbar.Om han nu väljer att komma hem till Sverige.

Frisco: Nej de är roligt att diskutera:P

General_Moisio: Tror inte att man skall vara allt för säker när det gäller hockeyspelare. Det där med hjärta för en förening har sedan länge glömts bort. Money talks heter det numera. Så att tro att Hedström eller Nordgren inte skulle lockas av en större summa pengar hos en konkurent är naivt.

Men, det som talar för Timrå när det gäller Nordgren är väl att han själv sa att om Nubben är kvar kommer sannolikheten att han väljer Timrå öka markant.
Men i slutändan är det ändå pengarna på lönekontot och inte hjärtat för föreningen som spelar in.

Jag hoppas i alla fall att Timrås otroligt schyssta inställning till spelarna (Hedström och Nordgren) inför den här säsongen skall väga över till Timrås fördel. Men säker kan man inte vara förrän deras signatur pryder ett kontrakt.

General_Moisio: Ang nordgren så tror jag han går dtt han känner att han uveklas bäst som spelare (och till dom som betalar bäst) Modo har varit ute efter Nordgren förut känn som om chanserna att locka hem honom är större iår än tidigare år.

Kerstin_k: Jag tror Hedström låter familjen avgöra, så stora skillnader i lön är det inte mellan klubbarna i norrland. Saik är favoriten. Men missar vi Hedström ska vi kunna fixa Nordgren.

Nordgren till Modo? nja... 79:orna är ju i Timrå nu ändåså.

Både när det gäller Nordgren och Hedström så är deras absoluta förstaval i Elitserien att spela för Timrå. Det hoppas jag alla från Domsjö förstår.
Men det betyder ju inte att det blir så. Men chansen är överlägset mycket större att båda hamnar i Timrå än i det där laget från Övik. Önskar jag kunde bevisa detta, men det gör jag inte.

En parentes när det gäller Hedström är ju om Skellefteå går upp. Men det tar vi då.

TIK kommer för övrigt att betala mycket bra för båda två. Jakten går vidare.

Det var heller ingen som reagerade på att Jarno Kultanen erbjöds ett kontrakt ser jag. Jaja, så kan det vara.

Skarin: Kultanen var väl inte så mycket att fortsätta fundera på om han hade skrivit på för en annan klubb... Så tänkte jag iaf... =)

Skarin: Sure thing. Likväl har jag en obehaglig - och förhoppningsvis ogrundad - ilning i magen när det gäller Nordgren. Känner mig betydligt säkrare på Hedström. Främst därför att han trots allt fortfarande står under en muntlig överenskommelse med Nubben (tvåårskontrakt med ett år 'kvar'), och att han blev väldigt väl behandlad under sin utdragna NHL-förhandling.
Möjligt att frugan hellre skulle vilja bo i Skellefteå, men what the hell...hon får väl nöja sig med att bestämma att han spelat klart i NHL. Någon måtta får det vara.

Modoante: Dif är sista alternativet för Hedström, att det blev bara en säsong där berodde på att han och frun vantrivdes i Stlm. Då Saik var i ettan var valet fbk eller tik (närmare hem till skteå från timrå). Vet ej varför luleå inte var ett alternativ då (pengar kanske?). Där är väl ingen brådska för Nordgren att spela för Modo nu, han hinner väl avrunda karriären där 2015. Vad lockar i Övik, är det den frireligiösa atmosfären?

eloff: Vad lockar i övik säger du Ny arena ny organisation ny sportchef med andra ord det händer saker i modo klubben satsar.

Kerstin_k: Jag är åt de motsatta hållet, jag är fortfarande övertygad om att pengar inte spelar så stor roll, jag tror de betyder mest hur spelarna trivs i föreningarna. Och både Hedström och Nordgren trivdes väldigt bra i Timrå, så jag har väldigt svårt att tro att nån av dom ska välja MoDo. Blir de elitseriespel för dom två blir de Timrå för Nordgren är jag helt övertygad om, Och hedström kommer välja Timrå om inte Skellefteå går upp i ES.

Modoante: Dom har satsat säger du, finns det några pengar kvar till Niklas N då? Om det finns så inte tror jag NN anser att den nya arena är något argument för att spela i Modo (den nuvarande är väl också inomhus tom med jumbotron). Möjligen kan arena vara ett argument om han inte skulle platsa och skulle få sitta på läktaren. Hedin slutade som sportchef och honom gillade inte NN, men den nye är väl än så länge ett oskrivet kort.

eloff: Att hedin inte längre är sportchef borde ju tala för modo för NN.Ang arenan så det så att det är lättare att locka spelare till en klubb som satsar och det händer saker kring.

Modoante:

Det är väl bara att inse att Niklas Nordgren mest troligt hamnar i Timrå om han kommer hem till Sverige. Alla verkar ju veta det redan. Personligen tror jag nog att Timrå verkligen ligger mycket bra till, men att det alltid finns en liten chans att han hamnar i MODO. Vet att han köpt hus/tomt här i Örnsköldsvik och att han ser fram emot att få börja fixa med det.

Poffa:
Snälla, sluta våldta svenska språket...

Kongo:

Förklara felen så ska jag göra mitt bästa.

Poffa:
Du vet nog vad jag menar =)

Kongo:

Tyvärr inte. Men upplys mig gärna...

Modoante: Jo, att bygga en ny arena är ju både superhippt och unikt. Förmodligen står alla Sveriges kontraktslösa spelare i kö till modokansliet. Det gjorde dom ju i a f till Leksand förra säsongen.
Fan att Timrå inte bygger något nytt, snart börjar jag hålla på Modo.

Poffa: Vad får dig att tro att Nordgren skulle spela i MoDo kommande säsong

Bragd-Birger: äh du är bara avundsjuk för att vi får en bättre arena än er:)

Modoante: Jag unnar er verkligen en bättre arena, er förra med bortasektionen i spetsen höll knappt div 2 klass

actionleif: sant att bortaläktaren i Kempis inta är den bästa med den timrå är ju inte heller den bästa

Modoante: har aldrig stått där så jag kan inte yttra mig .. men såvitt jag vet så ser man ju åtminstone hela planen där ..

actionleif: och det gör man inte i kempis?

wap.hockeysnack.com
Modoante: Nej.

Modoante: Nej faktist inte .. om man hade tur så såg man närmaste målet om man stog på tå och lutade sig framåt .. ser fram emot den nya hallen!

actionleif:
Men då måste du vara minst 180 lång, jag som bara är 163 fick ställa mig framför en tv för att se något av matchen.

General_Moisio:

Jag tror inte att han kommer spela i MODO kommande säsong. Som du säkert såg så tror jag Timrå ligger jättebra till, men att chansen alltid finns att han väljer ett annat lag. Väljer han MODO beror det i så fall på hemlängtan till Övik och att han vill ta tag i de hus/tomtköp som han gjort här.

Modoante: Jo, jag och många andra med mig är jätteavis på alla som har finare arenor.
Helt ärligt så unnar jag er det. Så mycket ogenerad avundsjuka som ni modoiter ägnat Timrås sketna fuskbygge. Jisses, get a life ba.

Bragd-Birger: Det känns rätt så bra att vi får en ny arena kempis håller inte måttet helt enkelt.Ang det där proppskåpet ni kallar hemmarena:) så tycker jag känns som om dom som byggde har haft för lite tid och pengar för att kunna bygga nått som kan matcha dom bästa arenorna i elitserien

Modoante:

Jag antar att ni inte "får" den.

Och ang. vår arena så byggde vi efter vad som fanns i börsen och vi strävade inte efter att bygga ett "skryttempel".
Hoppas att den känslan du har gnager i dina revben.
Puss och kram.

Modoante: Nu var väl inte målet att försöka 'matcha dom bästa arenorna i elitserien'. F ö en lustig inställning - om vi inte bygger lika flådigt som i Karlstad så kommer publiken dra dit i stället?

Men för Övik är säkert en superduperarena kanon. Behövs väl något som folk kan känna stolthet över, något som får deras liv att te sig lite mer glamoröst och hip. Förståeligt, och som sagt: det är eder väl unt.

Modoante:
"äh du är bara avundsjuk för att vi får en bättre arena än er:)"

Grattis till dom 250.000.000 som regnade ner från himlen. Tänk att ha sån tur att man "får" en ny arena.
Men det är ju tur att ni fick dessa pengar med tanke på att ni inte har lyckats med att ragga ihop en Arenasponsor, eller är det klart med Fjällräven?

Per HApps: Nepp, tyvärr blev det inte något av med guldkon Fjällräven då dessa tydligen förlagt kappsäcken med guldpengar. Istället får vi nöja oss med konkursboet FöreningsSparbanken.

Börjat smörja upp cykelkedjan och skaffat en cykelsadel med ordentlig stoppning ännu?

Poffa:

Använd hjärnan så förstår du...

Modoante: Jag kan inte begripa vad ni skall med en gigantisk hall till, när inte mer än drygt 4000 människor verkar vara intresserade av att se MoDo spela.
Kommer det att eka lika tomt som i Globen tro?

Kevin O Shea: För det första vi bygger ingen gigantisk hall 7200 kallar jag inte gigantisk.För det andra så handlar det om pengar om att få in mer pengar som det är nu så går det inte att få in tillräckligt med pengar om man är kvar i kempis.Vad jag minns så färjestads publiksiffror också runt 4000 innan dom fick sin nya arena samma gäller väll linköping.Så att locka publik tror jag att man gör om man ser till att ha ett slagkraftigt lag.och senast jag hörde så gick försäljningen av säsongskort bra.

Kevin O Shea: Visst undrar man det. Men samtidigt gick väl funderingarna i samma stil när Linköping bestämde sig för att bygga CLoetta Center. Hur fan ska dom gå runt med det bygget, dom som knappt säljer ut Stångebro som har en kapacitet på runt 4000. LHC har legat rätt konstant på siffror över 7 000 under två säsonger nu. Det kan ha att göra med ett mervärde och en bättre totalupplevelse av ishockey som tillkommer med en större bekvämlighet för publiken. Därigenom lockar man kanske fler än de vanliga marginalåskådarna till matcherna, när man kanske får ut "mer" av sitt besök på arenan än tidigare. Man lockar således både de som alltid gått, oavsett om man spelat i på uteis eller inte, plus att den del som tidigare tvekat att gå, ev. p.g.a bekvämlighetsskäl o.dyl. nu väljer att gå betydligt oftare, samt att man kanske lockar en helt ny publik. Detta kan dock ha mycket att göra med det "upptagningsområde" man har på respektive hockeyort. Jag vet inte hur stor detta område är just för MoDos del, men jag vet så mycket att man åtminstone lockar folk från Härnösand. Säkert folk längre söderut med. Hur långt norrut man når det vet jag som sagt inte, men min övertygelse är i alla lägen att resultatet vad gäller framgångar inte i första hand blir det som styr publiktillströmningen längre. Inte till en början, i vilket fall. Publike  strömmar säker till så länge "hypen" håller i sig. Då kvittar det om man går lite sämre ett tag. Det intressanta börjar väl först när MoDo ska börja betala av sina lån på arenan. Med en ekonomi på tillbakagång de senaste säsongerna, och ett lån på X antal miljoner så kan det bli ett intressant läge hur man fixar att hantera detta. Och folk väljer att ifrågasätta det "vägval" som Timrå gjorde inför den här säsongen. Vänta ett par säsonger till får ni se.

Dream Team: Om jag har fatta rätt ang lånen så tror jag att det är arenabolaget som har tagit lånen ( som ägs av modo och Forspro dvs foppa)Men för modo del var det inte så mycket val med var inget alternativ att bygga om kempis det hade tydligen blivit lika dyrt plus att det av problemen med är kempis ocentrala läget denn nya arenan ligger på gångavstång från centrum.men visst blir det till att börja avbetala lånen som inte är små.

Dream Team: Det ser vi juh hos oss också... Sittplats är alltid utsålt och ståplats i princip aldrig... :/

Dags att göra fler sittplatser så alla som vill sitta får göra det. Då får vi en bättre ståplatspublik och klack på köpet... ;)

« · 697094 · »