RödVit: Men även det året som han gjorde 20+23 så hade han ju fruktad torka efter nyår. Jag vet inte om man kan anses vara slut för det. För isf borde ju Hannula vara tokslut som spelare. För han har ju verkligen gått skitbra poängmässigt...
RödVit: Jag kan undra vilka matcher du sett.Så om jag förstått dig rätt så vill du inte ha hit gunno?Ja visst jag glömde bort att spelarmarknaden här i europa är överhettad så det bara är att ta vad man vill ha jo tjena.Om igen säger jag att du nog är ganska ensam om ha den inställning.Förresten jag glömde fråga vilket lag du håller på?Eller har du bara vaknat på fel sida?
Fet-Ecke: Nog vill 99% av oss supportrar ha tillbaks Gunno. SKRIDSKOÅKNINGEN...SKOTTET I STEGET..Intesiteten m.m Men man förstår att han SJÄLV kan lockas av alplandets pengar o miljö.
Väljer han elitserien har jag svårt att se honom välja annan klubb än TIK!
RödVit: Du har rätt att tycka vad du vill, men det är löjligt att bevisa en hypotes delvis på gissningar, delvis på kanske dåligt humör, eller rent av känsla!
Det där med hypotes måste vara ett ord som du hörde nyligen och tyckte att det kunde vara coolt att använda här, eller?
RödVit: Jag skulle gärna se Rosa i TIK kommande säsong..eller Gunno..... eller båda två..... Fast mest orolig är jag över backlinjen... Forwardsfrågan tycker jag är nästan llättare... Där vet vi vad vi vill ha. En vass spets fram mot mål... Backasidan känns öppnare.. En eller två rutinerade defensivbackar skulle sitta fint...
Janken: En back med ett vasst slagskott vore oerhört värdefullt...man ser bara vad Tomas Rohdins skytte från blå betydeter för fbk.. o även Aaltos skytte var bra även om han inte då prickade målet så ofta som Rhodin. el hamr..el Mangnus Johansson..den typen. Naturligtvis svårfunna men oerhört värdefulla att ha i ett lag!
jokklas: okej! ..Styfven skjuter rel. bra men alldeles för sällan!! ..har väl att göra med att han först o främst sköter sina defensiva plikter så bra . Avlossade ju en riktig kanon i krysset (kanske var det en styrning också)..samtidigt som han fick den första stora skadan på bröstmuskeln.
Ett skott man inte glömmer... hoppas han får vara mer skadefri kommande säsong!
Icing-Ove: Nån "på gång" vet jag inte om "vi" har....däremot har väl finske (vad annars??) målvakten Hurme (stått både VM o OS för Finland) varit aktuell tidigare. Vet inte hur det är med det intresset nu, det var trots allt nån vecka sedan det ryktet..
mikenomad: Han är väl mer eller mindre avskriven. Stod i nån finsk tidning att han skulle återvända till TPS. Om det stämmer eller inte vet jag inte, men en viss substans lär det finnas i deras nyhet.
Kerstin_k: Checkade läget lite grand eurohockey (se länken) över spelare som i dagsläget står utan kontrakt.
Hittade några intressanta namn i vartfall (dock ingen målvakt dessvärre)
Fredrik Svensson (var aktuell för Timrå för några år sedan då han istället valde Leksand efter att ha lämnat Luleå) kommer närmast från Schweiz.
Antti-Pekka Lamberg, Djurgården, är kanske ingen toppback men hyfsat stabili vartfall och finnar brukar funka bra i Timrå.
Robert Döme (tidigare Södertälje) en spelare utan kontrakt som vet vart målet är belägrat. En högintressant spelare jag mer än gärna skulle vilja se i TIK om prislappen är den rätta vill säga?
Per Eklund, Djurgården, rationaliserades bort efter lång och trogen tjänst i DIF bortsett en utflykt till LHC när DIF bygger nytt. En rutinerad räv som har hängt i ett tag och i rätt omgivning kan spruta in mål.
Marcus Kristoffersson, har huserat i Mora, Djurgården och HV71, en riktig buse som spelar med stor pondus och inte viker en tum i närkamperna. En brunkare för tredjelinen.
Mark Murphy, står utan kontrakt och var aktuell i vintras i en bytesaffär som dessvärre rann ut i sanden. Är han fortfarande aktuell. Förvisso en amerikan....men men
Mika Strömberg, Djurgården, flyttar han hem tillFinland nu eller kan gamle landslagspolaren Pärssinen locka honom till att stanna i Sverige ytterligare en säsong och därmed bidra med sin hårda skott och energiska backspel i rödvitt?
Ja det var ett litet axplock av de bästa tillgängliga för dagen. Surfa in - och döm själva!
ernie eagle: Av dessa är möjligen Fredrik Svensson intressant, men han har gått ner sig efter åren i Luleå. Eklund och Strömberg är väl 36.....
Ingen reaktion på Don MacLean som Tik möjligen kunnat få i höstas i stället för Blake Sloan, Z rekommenderade dock Rem Murray. Synd att Tik vann över Fbk avseende BS.
eloff: Fredde gick väl knappast ner sig i Luleå - det var när han lämnade han gick ner sig och försvann. I Luleå höll han ES-nivå, men när han lämnade för att komma närmare Fjollträsk sunkade han ihop. Korven har menlig inverkan på spelare. Se bara på alla 200 de värvat de senaste åren.
Portello: Det kan tolkas på flera sätt. Jag tolkade det som att han menade att han gick ner sig pga att ha spelat i Luleå (vilket isf beror på all anti-LHF skit jag läst från supportrar som vanligen hänger i det här hörnet av HS). Om han menade som jag menade i mitt svar så ber jag om ursäkt för att jag i onödan försökte rätta honom.
orion: Matthiasson är alltid hjärtligt varmt välkommen tillbaks till Timrå i mina ögon (om han själv vill och Timrå vill satsa på honom).
Hans kontrakt med Mif går väl ut efter denna säsong. En laglojal spelare med ett stort Timråhjärta som alltid levererar och sällan eller aldrig gör någon besviken.
Jag var förvisso till en början bitter på Mackan i några dagar när han valde spel i Mif före spel utomlands efter som han uttryckligen hade uttalat sig som så till pressen att det var utrikes han skulle fara.
Men när bitterheten lagt sig så summerade jag hans tid i Timrå och är man Timråsupporter kan man inte annat än älska den karln.
ernie eagle: Utrikes ville han...men det ville inte utrikes! Borde platsa i nån femma som vill framåt, iallafall! Förutsatt att MIF ramlar ur, men det gör dom nog.
ernie eagle: Minns att jag ondande nåt förskräckligt på Matthiasson när han smet till Malmö... Men det är aldrig försent att förlåta! i alla fall inte när det handlar om en spelare som trots allt håller hög elitserieklass.. och framförallt kan göra mål. Nu verkar han dessutom vara tillbaka i gammalt Timråslag och blev vald till "årets rödhök" av danskarna.
I kvalserien lutar väl åt SSK och SAIK trots allt, och alltså är Hedström antagligen förlorad. Men Matthiasson vore ett gott alternativ. Hur länge pallar han ha handbromsen i för sin karriär?
Tittade på Rögle-Mif igår och som beddning i truppen kanske det är värt att titta på spelare som backen Byström och lille Alhbrant. Att ha en loj Ström i laget i år och även Sloan som bredd var ju helt misslyckat.
Som det skrev tycker jag även Mackan fortfarande håller stilen och Wahlberg ser helt okej ut också.
I Saik tycker jag Pontus P verkar intressant, i tik kanske mer som wing än center. Samt att Niklas P i Lif är en kompetent kille.
Ulf: Om inte Malmö går upp är ju centern Carl Söderberg ett alternativ. liksom välväxte o defensivt stabile backen Johan Björk. Håller med dig om att Pontus P. är intressant..skridskostark o energisk till tusen. Men tyvärr har han haft ganska många o besvärliga skador i rygg m.m under flera år!!
Ulf: Såg matchen mellan SAIK och Leksand igår live. Gör en kort resumé av eventuella spelare.
SAIK: Har jag gått igenom i ett tidigare inlägg i denna tråd, men lägger in en notis om pontus P: Från 23/2.
"pontus petterström: Vilken kämpe och vilken halvgalning. Full fart i varje byte som dock inte producerat som SAIK:arna hade hoppats. Citat från en SAIK-supporter -"Petterström skulle täcka skott med näsan med 2 minuter kvar och SAIK ledde med 11-1". Kan du nämnas att han har varit lite skadad... ;)"
Wernblom var för övrigt riktigt blek. Branda var bättre.
Leksand: Niklas P är en riktigt bra spelare som dessutom står utan kontrakt. Hans underskrift vore inte fel. Backlund i målet som han spelade igår var högsta ES-klass men det bör noteras att han inte varit klar förstamålvakt under säsongen.
Kedjan med Bröderna Steen och J Ericsson var tunga för SAIK att möta men ingen av dem går in på de två första kedjorna. Är det värt pengarna för en spelare i tredjekedjan?
Wallenberg: Var hyfsad... Inget för TIK nästa år enligt mig...
Ulf: Angående Niklas Persson lif så dementerar han kraftigt i Falukuriren att han skulle vara klar för Modo så han har nog inte bestämt sig och är tydligen fortfarande öppen för förslag ...
Det stämmer att Niklas Persson var högaktuell för Timrå förra året.
Men vad ska vi med sådana centrar som Carl Söderberg, Niklas Persson, Mikael Wahlberg till egentligen? Det är inga förstacentrar i ett elitserielag så vitt jag vet och kan se.
Vidare så är Mackan en skön jävel. Men honom kan ni också glömma. Han är skön som sagt, men inte tillräckligt bra tyvärr. Visst skulle jag kunna tänka mig att ha honom i en tredje- eller fjärdekedja som en bufflande målskytt, men så är inte verkligheten.
Hoppas ni diskuterar namn bara för diskuterandets skull......;)
Skarin: Om man tror att Frans Nielsen försvinner till Islanders kan Söderberg och Persson vara en bra ersättare. Så pass bra är de två. Dock tror jag vi behöver en riktig klasscenter till förstalinen. Helst en med poängkunskaper. Det är trots allt är ganska troligt att Nielsen försvinner när Islanders har visat intresse och Nielsen deklarerat att han kan spela farmarlagshockey.
Enligt mina spekuleringar... iaf.
Mackan kan spela i en tredje eller fjärdekedja... Men är priset så bra att det är värt det? Men visst skulle det vara bra att ha en känd sniper i de "sämre" linerna.
mattias - 74: Fast det är klart Niklas "Pajen" Persson till Timrå IK, hans smeknamn sänder ut signaler av skräck, vad händer om han till Timrå skulle gå, skulle vi rasa ur eliten då? Nej usch och fy det vill jag inte alls tänka på.
nu skall du inte nedvärdera honom för han kommer bli bra och jag önskar honom lycka till i hans nya klubb. Han är bara 27 år men känns som om han vrit med en evighet i leksand nu! Han behöver en ny utmaning..
Tycho: Wallenberg har nog dessvärre gjort sitt i Timrå. Men felet Nubben gjorde då han lirade var att ge honom ett nytt kontrakt. Nu är det försent.
Jag menar om man är värvad som komplementspelare och mestadels får husera i fjärdelinen eller på bänken och producerar 11mål framåt så måste man ha jävligt höga krav på reserverna. Vad hade man egentligen förväntat sig av Walle.
Okej om varit värvad för att spela i någon av första eller andrafemman. Men nu var inte så fallet och då tycker jag är det är väldigt märkligt resonerat måste jag säga att inte förlänga kontraktet.
mattias - 74: Defenitivt en spelare i Timrå, eller Modo som denne troligen väljer. För Leksand är det väl bara ta pendeln som det snackas om nu.
Timrå satsar, men det är svårt nu när säsongen gick så dåligt så det blev, det blir svårare för var år som går att locka spelare till ett lag som är på nedre halvan. Att få spelare som har spetskometens blir nog svårt nu. Det är nog bara att räkna platserna 9-12
ernie eagle: Korrigering: Wallenberg har nog gjort sitt i Timrå dessvärre. Men felet Nubben gjorde då han lirade här var att inte ge honom ett nytt kontrakt. Nu är det försent.
mattias - 74: Tja, den säsong som varit hade Persson självklart blandat sig i striden med Warg och Nielsen om vem som skulle få mest förtroende. Den saken är klar. Sedan att du påstår att Persson definitivt skulle vara en förstacenter i Timrå nästa säsong tänker jag inte ens kommentera.
Enligt dina beräkningar så borde ju Persson vara en skyhög stjärna som öser in poäng för ditt Leksand med tanke på hur klen och dålig trupp ni har. Men det har han inte gjort. Att Persson är en mycket duglig defensiv center vet jag redan. Men någon förstecenter är han definitivt inte.
Tycho: En ersättare till Nielsen lät bättre om Söderberg eller Persson. Det köper jag.
ernie eagle: desamma gäller väl med Anders Nilsson, som inte fick förlängt samtidigt som Henrik Eriksson fick det. Ibland går det lite väl långt i talangjakten. Hellre kvalité framför potential (om möjligt)
Skarin: Håller med dig att vi hellst behöver ett vassare namn som förste center än Niklas P. Men med rätt omgivning tror jag det är en mycket duglig spelare. En fråga med glimpten i ögat bara. Han är ok som ersättare till Nielsen, var inte Nielsen förste center i större delen av säsongen :-)?
Nä, jag ser faktiskt behovet av två nya centrar. Gärna en offensiv och en defensiv/allround. För Warg ser jag hellre som en produktiv wing, Nielsen tycker jag inte levererat och Regin kan centra i tredje.(gahn borta) Så en vass förste center som får kosta lite och sedan en habil center ytterligare som tex Niklas P.
Sedan behöver vi flera med Mackan egenskap att sätta pucken i mål. Vi har ingen målskytt i truppen och då inkluderar jag Timo P som är kompetent och vass men inte har det där som Rosa, Bisset eller för den delen Nordgren/Mackan har. Det var i mina ögon Hentunen som var avslutare i komination med defensive Kapanen och mer allround Timo P. Var spelar Hentunen förresten?
Hoppas verkligen inte ryktet stämmer om att Nubben ska ha mer is i magen inför nästa säsong. I så fall en sällsynt korkad takTIK... Felet inför förra säsongen var ju INTE att Nubben var klar tidigt med spelartruppen utan vilka spelare den bestod av!
Aljd: Ja jag vet inte om den där tidningsartikeln är något vidare bra för den där Sverigedemokraten. Gissar på att han får återgå till att spela world of warcraft på heltid igen efter nästa val.