1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604297 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Helg Ernest: Givetvis är ett av våra trumfkort på handen, trivseln. Det är väl inget att hymla om.

Vi skulle aldrig kunnat konkurrera om de STORA namnen om det inte varit för vårt goda rykte. Det lever vi länge på...

Förhoppningsvis kan vi även framtiden locka till oss högoktaniga spelare med speed under rören, och inte bara från vårt östra grannland utan även från övriga Europa och Kanada.

Om du tänker efter lite grand så kan du nog även räkna ut vad det STORA trumfkortet Nubben har på handen utan att jag behöver skriva ut det här.

ernie eagle: Räknar jag hop alla "Örnsponsorer" så får jag det till 71st
sedan tillkommer Eon.

Så nog ser Skellefteås sponsor tem starkare ut.

Helg Ernest: Mkt möjligt att SAIK har fler sponsorer men vi har ju inte en susning om det innebär att generar mer intäkter?

ernie eagle: I Skellefteå lever hela området för hockey, även företagen.
Tittar man på vilka sponsorer dom och vi har. Då har dom nog fler som har betydligt större börs än våra. Dessutom ta bara boliden, dom kan säkert slänga in x antal miljoner till bara för att.
I jämförelse kan vi då välja vårat SCA, vilket har full schå att klara sina egna elräkningar. Dom har väl också dragit ner på sitt sponsrande om jag inte är helt ute och cyklar ?

Ta bara Wifstavarv och MQ inne i stan, dom sponsrar ju MoDo.
Så helt klart är att inom våran upptagningskrets så är inte sponsorerna "trogna" ortens lag, som dom är i Skellefteå.

Men visst vi tar ju in fler folk i ladan gämfört med AIK.
Men bygger dom en ny arena så är dom ju i kapp.
Dom tar ju publik både från Umeå och Piteå. Så dom skulle kunna fylla en hall lättare än oss.

Helg Ernest: Värst vilken kommunistisk tanke jag fick.... SCA har egentligen inte så speciellt mycket med regionen att göra längre, SCA försvann när huvudkontoret försvann till Stockholm... Men dom åker allt snålskjuts på regionen ändå... Jag tycker vi kan straffbeskatta SCA eftersom vi, TIMRÅ IK, identifieras med dom... typ en Tunadalsbåt full med virke som vi kan sälja vart det betalas bäst... hmmm kommunistiskfolkpartistidrottssupporteraktivist är det jag det??? Kanske..;-)

Helg Ernest: Oj oj oj...värst vilken hybris det är här inne ifall SAIK går upp! De sitter nog där uppe redan och flinande gnuggar händerna när de ser vilken respekt de redan sprider.

Själv tycker jag det vore kanonkul för Svensk hockey om de gick upp och det även om de "snor" Jonte från oss. Tror inte TIK med Nubben i spetsen lägger sig ner och självdör på värvarfronten, utan att vi kommer att få se ett slagkraftigt lag på isen ändå!

Även om Jonte finns med som en önskespelare för TIK både hoppas och tror jag att Nubbens plan sträcker sig längre än till honom när det gäller att undvika att göra om den gångna säsongens debacle utan bygga ett lag för den övre tabellhalvan.

Helg Ernest:

Om du till dina 71 "Örnsupporters" lägger till alla som är med i "1928 klubben" så får du ett mycket bättre antal eftersom det är runt 380 st med där.

Paddan: Och arenan ska vara helt klar innan seriestart 2007 enligt mina arbetskamrater, om de inte ändrar sig i samband med en uppflytt till ES.

friskan: Jo, om vi alla sponsrar med en hundralapp så blir vi ju extremt många fler. Men frågan är som ernie skrev, vad genererar det i pengar?
Vi får väll skratta oss lycklig att Kommun schabblade så vi fick
lite respit med lånet till dom.

Sedan kan vi ta alla som köpt säsongskort, det är ju också en typ av sponsring, då klubben har garanterad ekonomisk inteckter.

Jag hoppas dom lärt av sina misstag, så dom/vi har kapacitet att slåss om
topp 3 placeringar nästa år.

Värsta som kan hända är ju som inom säljbranchen säger.
Man är fet och glad. dvs. nöjd. Ungeför som denna säsong vart.
Det är då man tappar marknadsandelar.

Jag hoppas verkligen "säljarna" av sponsor avtal är på tårna och får in ännu mer intekter.

Helg Ernest: Nöjda får vi aldrig bli eller vara. Då är det kört direkt, precis som Thomas Johansson sa en gång i tiden. Gamla meriter är det hittills ingen som blivit premierad för. Man kanske möts med en större respekt - vad vet jag? Men rent krasst så har man inga fördelar utav det.

Jag håller fullständigt med mikenomad, vilken jävla hybris de har blivit nu på slutet kring Skellefteå AIK och Boliden. Som supporter och lokalpatriot vägrar jag lägga mig raklång ner och dö inför det faktumet att en klassiker snart kan vara tillbaks i Elitserien. Det är resultaten ute på isen som är avgörande och hur organisationen är uppbyggd som jag fäster någon vikt vid. Allt annat är ovidkommande.

Mig veterligen är det vem som har störst pengapåse som vinner per automatik. Naturligtvis blir förutsättningarna och utgångsläget gynnsammare med en större plånbok att investera ur. Men det finns absolut inga garantier att man lyckas bara för det.

Jag har aldrig fått skrämselhicka utav Leksand och deras paroll "Vi är hela Sveriges mest folkkära lag" och deras utbredda stöd i form av stödmiljoner och ny hall och inte skall Skellefteå få skrämma mig heller.

Håkan Loob är ingen jag blir mörkrädd över. Han har fortfarande inte bevisat ett skit som ledare. Han har bara snott och kopierat alla andras koncept och satt dit sitt egna sigill på dokumenten.

Skall man enbart rätta sig efter vilken som råkar spänna bågen högst kan vi lika gärna stänga butiken nu och kasta in handduken för gott.

Men tack och lov så gör vi inte det. För jag är fullständigt övertygad om att vi en dag inom en snar framtid kommer stå där högst upp på podiet och kan titulera oss Svenska Mästare.

Det är drömmen om det ouppnåeliga, drömmen så ren och sann, drömmen så glimrande vacker och outsäglig fantastiskt underbar som är drivkraften bakom mitt engagemang och min glöd. Med fast övertygelse skall jag verka för att så långt det är möjligt kunna ge Timrå IK de rätta förutsättningarna och dess verktyg som behövs för att uppfylla detta mål.

Vi skall bli bäst helt enkelt och om man bara jobbar tillräckligt hårt för någonting är det fullt möjligt att förverkliga denna stora stolta dröm.

"En för alla, alla för en"

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: För att undvika missförstånd vill jag bara klargöra en sak. Tryckfels-Nisse har varit i fartennu igen och suddat ut ett INTE ur texten.

Såhär skall det givetvis stå: "Mig veterligen är det inte vem som har störst pengapåse som vinner per automatik".

Sådär, nu var texten komplett.

ernie eagle: Men Hedström kommer att gå till SAIK. Det är bara att hoppas att Nubben också inser att han är förlorad i tid den här gången. Annars blir det återigen mkt onödigt jobb.

wait and see

RocknRolf2: Som jag skrivit tidigare är inte Hedström huvudspåret denna gång därav är din oro obefogad. Truppen kommer bli större denna säsong och om Jonte kommer så blir det grädden på moset.

Nubben har många uppslag och sidospår denna gång. Så att vi hamnar i samma situation som ifjol igen är nästintill uteslutet och väldigt minimal.

ernie eagle: Ja låt höra då vilket är triumfkortet nubben har i ärmen i kampen om jonte???riktigt nyfiken!!!!

Sovjet: Det får du lista ut själv.

Dream Team: Hur mycket tror du det går att plöja ur Boliden? Någon vänlig själ som har möjlighet att närvara på måndagens årsstämma i Expolaris Kongresscenter i Skellefteå?

Kokko till Timrå enligt ST. Kan säkert bli bra, men verkligen ett uppköp mot Aalto? jag är tveksam. Vi behöver en klassback på det här

RocknRolf2: Håller med.

SaiPa Lappeenranta SM-Liiga 04/05 56 5 28 33 -34 40

Minus 34 (!) i plusminus-statistiken 2004-2005 gör mig mörkrädd!!!

Laken:

Statistik är inte allt , men det säger en hel del. Vi kan inte dömma ut honom ännu, han måste få chans att visa upp sig först. Ge mig bara en match så kan jag kolla om han håller måttet. Däremot -34 känns ju så där. Hoppas Nubben vet vad han gör. Någon målskytt är han ju inte heller.

Laken: Han har väl + 8 i år iallafall.. 05-06....Medans hans pp-företrädare i tik.. Aalto hade - 11....så det beror ju mycket på hur laget i övrigt går.

Han kan nog bli riktigt bra även om det behövs kanske en till användbar pp-back till tik plus en stabil Defensiv kraft. Två till + Moe får man hoppas det blir på backsidan.

Laken: Nu slutade iofs SaiPa näst sist ifjol med 195 insläppta mål och endast 52 poäng. Jämför man med Brynäs stjärnback Tommy Sjödin, som jag mer än gärna ser i TIK, så hade han -27 säsongen 2004/2005. Och han klassas väl lik förbannat som en av ES-bästa backar.

Hur vore det om ni blicklösa slutade upp med att gnälla som omväxling? Stirra er inte blind på +/- statistiken och framförallt inte på fjolårets! Det kan inte bli sämre än ifjol, och han kan icke vara bedrövligare än läder-CJ och Svebba...

Ambroo: Håller med! Man kan ju åtminstone ge karln en chans att få bevisa vad han går för innan vi dömer ut honom som oduglig.

Nästan så jag är beredd att hålla med Nubben. Vilka jävla namnhets det blivit på senare år. Vi skall världsstjärnor i laget för att täppa igen käften på giriga supportrar som är totalt blicklösa och sitter i Thailand och skall försöka lägga upp den rätta strategin och en vinnande taktik.

Håller han inte måttet är det väl bara skeppa iväg honom. En pall med öl som fallskärm och fri hemresa.

Kokko hör hemma på denna tråd tills det finns svart på vitt att han är klar.
Med klar menas inget annat än ett pressmeddelande och bekräftelse på timraik.nu.

ståpäls: På "Elite.prospect.com" står han som ny i Timrå IK. När man läser spelartruppen i Saipa. Det är väl bekräftelse om något.

El Aka Ali:

Enligt Webradion så har Leksands finske back Kimmo Lotvonen skrivit Kontrakt med Timrå idag!!

mattias - 74: Bara hans hjärta börjar klappa i takt igen till försäsongsstarten ser jag gärna honom i TIK. Vågar nästan påstå att han var skillnaden mellan ES och AS för LIF.

Frella:

Mmm Leksand hade otur kan man väl säga!!

mattias - 74: Så långt skulle jag nog inte sträcka mig. Otur blandat med dumdristighet från högre makter innan säsongen kanske.

Spännande! Två nyförvärv idag, men ingen officiell... Har timraik.nu tagit semester eller har Bulla spillt grogg i hårddisken?

mattias - 74: Har inte den där killen gått skadad mest hela säsongen?
Men annars verkar han ju ha de rätta meriterna. Jag menar han har lirat med Kärpet och det är ju inte så illa.

El Aka Ali:

Han har varit besvärad av en hjärtmuskel som nu vad jag hört skall vara bra men han helt klart ett bra nyförvärv. dessutom rörlig trots sin storlek....

Spelade knappt nånting i Leksand eftersom han var skadad så mycket men dom gånger han spelat så har han varit lagets klart bästa back!!

El Aka Ali:

Här stå det i alla fall!

Intressant med Lotvonen, det är en kvalitetsback så länge han är hel. Men jag tror inte Nubben chansar att ta hit honom om det inte är relativt låg skaderisk trots allt. han vet garanterat mer än vi om det

mattias - 74: Oj. Det var ju också en nyhet. Hoppas att, om detta nu stämmer, han klarar av att spela en hel säsong samt att han är den defensiva backen Timrå behöver. Känns, tyvärr, inte som ett jättespännande nyförvärv. Mycket säkert tack vare den skada han dragits med denna säsong. Själv har jag ingen koll på honom. Hoppas att han kan tillföra ågot.

Men som vanligt tror man inte på nånting förrän det står på hemsidan.

RocknRolf2:

Nej nubben är förmodligen smartare än herr Carlsson :-)

Kerstin_k:

Så du tror inte på Masken när han sa i Webradion att han skrivit kontrakt då?

mattias - 74: Man har varit med om för många värvningar som är "klara" utan att ha det på hemsidan som inte visat sig vara klar för att tro på nånting här på hockeysnack ;) Så för att inte ta ut saker och ting i förskott, och bli förbannad när dom inte slår in, tror jag i regel inte på nånting förrän det står på www.timraik.nu.

...Lotvonen har gjort 19 matcher i Leksand den här säsongen, elitserie och kval. 3 mål och 3 assist. + 4 i +/- (var inte med idag av nån anledning)

Saxat Från leksand supporter hemsida :

Kimmo Lotvonen
Den finske bjässen var outstanding på försäsongen. Sen blev han skadad och med honom så rasade Leksands försvarsspel. Sedan han kom tillbaka så har han återigen varit fullkomligt outstanding. Inte ett misstag hittills och en stor del i Petter Ullmans framfart. Det måste vara otroligt lätt att spela i backpar med denna man. Att han dessutom börjat kruta in mål är bara ett stort plus. En världsback helt enkelt.
Betyg: 5/5

Åsså skriver ST om Lotvonen och repeterar vad som redan konstaterats här.

Apropå Kokko, honom kommer jag faktiskt ihåg från när han var i Teeeamet. Alltså, jag minns hans namn i laguppställningen men inte om han var bra eller dålig. Han lär väl utvecklats sedan dess får man hoppas i alla fall.

Och då minns jag mitten av 90-talet, sådär tio år sedan. Vilken fantastisk resa vi gjort sedan dess. Då var Boden och Kiruna i topp i norrettan. Nu är BIK döda och Kiruna håller samma klass som Kovland. Löven står och stampar, eller har snarare dalat sedan dess. Och även om Skellet skulle klara sig upp nu är de långt efter organisatoriskt och ekonomiskt.

Vad gäller Lotvonen så har jag svårt att se att han presenteras som nyförvärv innan LIF spelat klart KS. Kokko bör väl presenteras idag eller imorgon.

Frella: Skulle tro detsamma. Därför är det ju en aningen märkligt att Masken uttalar sig på det sätt såsom han gör.

Jag menar han är förvisso förlorad för Leksand men att börja snacka om påskrivna kontrakt och dessutom namnge klubben på en direkt fråga i radion förefaller ju vara synnerligen oprofessionellt.

Masken kliver av som sportchef i LIF efter KS och i hockeyn finns ju inga direkta övergångssummor som brukligt är inom fotbollen. Hade så varit fallet och han företrädit LIF riktat som en PR-kampanj i syftet att ytterligare väcka intresset för Lotvonens tjänster för att på så sätt inbringa mera pengar i klubbkassan hade jag till viss del kunnat förstå hans syften.

Men nu? Jag blir tamefan inte riktigt klok på den där karln! Antingen är han bara jävligt klumpig eller så är han allmänt obegåvad och totalt blicklös i sig.

Jag vet snart inte vad jag skall tro om den där mannen!

Frella: www.moratidning.com/sport/artikel.asp?id=1539888

så här säger tidningarna i dalarna

mikaelkarlsson: Här är rätt länk....

Rox: Tack hade lite bråttom med pojken till dagis!!! :)

ernie eagle:

Som sagt. Masken är ju som han är och jag är ju bara glad att F*NSKAPET är borta. Men hur som helst så vet jag ju att Kimmo är klar för er, annars hade inte masken uttalat sig som han gjorde. Han må vara klantig och dum men att ljuga om spelarövergångar i radio är väl knappast troligt..

Frella: Nu törs vi iallafall glädjas åt Petri kokko!!

htikare:

Här kommer ytterligare en artikel om Kimmo!

« · 700659 · »