1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604306 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Är det nån som har hört nå mer om Hedström och Norgen

vi moste ha minst 5-3klass spelare nästa säsong

NewYorkboy:

Hedström lär nog väja SAIk före TIK om SAIk går opp eller ?? Dom gör ju allt för att få hem honom...

mattias - 74: ja men vi borde nog försöka få han än då vi borde ge honom 14 miljoner

I största allmänhet om truppen 06/07: Hoppas på att Lotvonen kommer skriva på för Timrå, han är en bra värvning i mina ögon. I det läget skulle man ha 8 backar (jag räknar med att Moe tar steget upp i A-laget). Dock tror jag att det kan komma in ytterligare ett nyförvärv på backsidan. Om jag inte minns helt fel så sa Nubben för inte så länge sedan att man skulle ha en större trupp i år.
Angående forwardsidan har jag en känsla av att mycket kommer att hända. Skulle inte bli förvånad om man kommer ha 14 forwards den här säsongen. Själv har jag redan räknat bort Hedström & Nielsen (SAIK resp. NHL). Däremot har jag en känsla av att Nordgren kommer att välja Timrå och att man också kommer få in talangerna Sundh & Svensson (visst var det så han hette?). Hoppas också på Sebastian Lauritzen till nästa säsong. Sen har det varit mycket spekulationer om finska spelare. Av namnen som varit uppe tycker jag Voutilainen känns mest intressant, förhoppningsvis är han den klasscenter som skulle behövas.
Slutligen för att vara lite silly skulle jag gärna se spelare som Saarela eller Salminen i Timrå nästa säsong. Föresten är det klar att Blake Sloan inte får något nytt kontrakt? :P

Angående "Lotvonen-affären".

"Masken" fortsätter bevisa vilken USEL sportchef han är...
Kan en hjärtmuskelinflammation botas? Eller är dessa problem någonting Lotvonen kommer att lida av resten av sin karriär?

Laken: Vad jag vet är en inflammation något som man blir helt fri ifrån.
I övrig kom jag att tänka på Aki-Petteri Berg, någon som vet hur mycket substans det är bakom de ryktet?

Laken: Det är ingen fara jag har själv haft det o man blir av med den helt o hållet :)

mikaelkarlsson: Låter bra det! ;-)

Pätr: Han skall väl vara avskriven? Blev inte TPS hans nya adress? Har för mig att det är, om inte fakta så i alla fall, det senaste ryktet om han och Jani Hurme.

Kerstin_k: illa...

Pätr: Mats Hansson klar för KaIPa enligt eurohockey.net

jonmannen: Hoppas att han får det bra där, både socialt och hockeymässigt. Hoppas också att flytten dit innebär mera erfarenheter på och av isen, samtidigt kan man ju också hoppas att han utvecklas som hockeyspelare. För att sedan, längre fram, komma hem till Timrå som en storback :)

jonmannen: Undrar om Kimmo kan ha nåt med det att göra...icke!;-)

Fet-Ecke: Det enda som går att utläsa där är att han ska hem till Europa igen, men det visste man ju redan... Vad säger deras hemsida då?

Ambroo: Har inte hittat något om Aki på deras hemsida!
Hoppet lever!

Fet-Ecke: Härligt!

"Men coolaste kuppen är förstås om Timrå lyckas sno åt sig Leksands bästa back, Kimmo Lotvonen" (Mattias Ek bloggar i Expressen). Han verkar inte vara helt negativ till detta värvningsförsök av Nubben....

mikenomad: Omdömena om Lotvonen är: Stor, stark, rörlig och spelskicklig. Kan inte var helt fel om det stämmer.

mikenomad: Näe varför skulle han vara det, det är väl inte bara FBK som har patent på såna värvningar?

Luleå fortsätter brandskatta Mora på spelare.

Ambroo: Mitt inlägg ska ses som ett sk "understatement"...givetvis tycker även jag att Lotvonen känns spännande. Senaste årets sjukdoms/skadeproblem är dock oroande och jag vet Leksingar som under säsongen spekulerade i om han öh-taget skulle spela mer hockey...
Man är ju lite rädd för en ny Hautamaa. Var det inte magmuskeln även där..?

mikenomad:

I Kimmos fall var det hjärtmuskeln men jag tror nog han är fit for fight till försäsongen!

mattias - 74: hmm, vet inte jag. tycker det låter väldigt illavarslande, vet hur det gått för flera idrottare som fortsatt efter en hjärtmuskelinflammation :/

mattias - 74:

ISHOCKEY. En av allsvenskans bästa backar är på väg bort från Skellefteå. Johan Åkerman kan hamna i Djurgården, oavsett i vilken division Skellefteå spelar i nästa säsong.

Johan Åkerman har varit en av allsvenskans bästa backar de senaste säsongerna. Den här säsongen är det bara Kenny Jönsson i Rögle och Marcuis Ragnarsson i Almtuna som har varit bättre.
Åkerman kommer från Stockholm från början, så det är inte konstigt om han hamnar i Djurgården, som gjort sig av med ett dussintal spelare.
Djurgårdsspelaren Marcus Kristoffersson, som var en av dem som inte fick nytt kontrakt, uppges gå motsatt väg - det vill säga till Västerbotten och Skellefteå.
Ryktet placerar Leksandsspelarna Kimmo Lotvonen och målvakten Johan Backlund i Timrå. Förre Almtunaspelaren Oscar Sundh är fortfarande aktuell för Timrå. Almtuna finns dock med i bilden.

Vad är detta med Backlund?? (Uppsala tidning)

mattias - 74:

Ok...låter ju positivt! :-) Han var ju rätt tongivande de matcher han spelade. Minns åtminstone en från den gångna säsongen, mot DIF, där han dominerade rätt bra! (Iofs kanske ingen merit att dominera mot DIF..*L*)

mikaelkarlsson:

har inte hört nåt ang backlund till Timrå, däremot skall han vara aktuell för HV om Liv sticker samt nåt löst rykte omn Frölunda...

mikaelkarlsson: Backlund kan jag mycket väl tänka mig i Timrå! En framtida landslagsmålvakt?

mikaelkarlsson:

Hoppla..sedär, ett rykte som förbigått skribenterna härinne!

Laken:

Nån som vet hur gammal Backlund är?

mikenomad:

Han är född 1983

mattias - 74:

Sorry 1981 skall det vara :)

mikenomad: Ytterst tveksam till Backlund som förstakeeper. Tycker inte han ger något stabilt intryck och målar minst lika mycket tavlor som Oksa och Svoboda gör. Men målvaktsmarknaden känns ju något död om man ser till dem som har utgående kontrakt.

Ser nog hellre pengakåta Hadelöv som förstakeeper före Backlund. Men Backlund är det ju betydligt mer framtid i, och till NHL kommer han nog inte.

mikaelkarlsson: Backlund känns intressant, men han är dock för ojämn för att vara förstemålvakt i ett lag som bara ska spela slutspel nästa säsong och en andremålvakt har vi ju redan två av...

Frella:

Backlund är absolut en målvakt för NHL inom 2 - 3 år om han fortsätter spela som han gjort och han kommer bli bättre. Jag hade gärna sett han som 3:e keeper i VM!!

Frella: Nej, nej, nej och åter nej...

Finns bara en målvakt att plocka, frimärksmannen! Men han står förmodligen under kontrakt. Näe vi får nog se en bättre scoutad finne än ifjol i buren i höst!

mikenomad: Ja ibland lyckas man :)

Ambroo: Vehanen står nog utan kontrakt 8-)

mattias - 74: Det kommer troligen 1 spelare från LHC en forward finsk

Ambroo:

Låter som ett tänkbart scenario. Men gärna Backlund som back-up!

menar naturligtvis 2:e målis. Mycket felksrivning idag!!

mikaelkarlsson:

Alltid skönt att ta en oskuld! :-D

RQT: Loppis i Mora?? ;-)

mikenomad: Säljs ut bra där nere nu, men iofs så saknar de väl derbyna och måste skynda sej ner till trappan innan Leksand går AIK:s öde till mötes...

Nybbe:

Hmmm...mer kött på benen tack! Gärna en trovärdig källa oxå...

mikenomad: Jaförfan, här säljs det ut spelare till höger och vänster. Bara att ta det ni vill ha, men Boggen ger ni fan i! :)

Ambroo: "ner i trappan" ska det stå...

Nybbe: Låter som Thomas Johansson, som är mer än välkommen och förmodligen en center vid namn Hahl...

RQT:

Äh...Boggen är nog en typiskt "Simons"...han kan nog bara prestera i MIK..

mikenomad: Hoppas det :) egentligen har vi ju inte blivit av med så många spelare...än. Bara Kerman och Nolander som gått till andra elitklubbar.

« · 701766 · »